صرافی کوییک سواپ چیست؟ آموزش کار با صرافی غیر متمرکز QuickSwap

زمان مطالعه: 14 دقیقه

مقدمه

سیستم مالی غیر متمرکز (DeFi) در سال‌های اخیر شاهد رشد بی‌سابقه‌ای بوده و پیدایش مدل بازارساز خودکار (AMM) نیز در رونق گرفتن هرچه بیشتر این سیستم نقش داشته است. اما این توسعه بهایی نیز دارد. ازدحام بالای شبکه اتریوم موجب می‌گردد که کارمزدهای گس سر به فلک بکشند و در نتیجه بسیاری از پروژه‌ها برای راه‌اندازی یک پروژه بلاکچین به دنبال گزینه‌های دیگری باشند. پالی گان (Polygon) با نام سابق شبکه ماتیک (Matic Network) یکی از راهکارهای متعدد مقیاس‌سازی (Scaling) لایه 2 برای قابل‌برنامه‌ریزی‌ترین بلاکچین جهان به شمار می‌رود. هدف از ایجاد این شبکه، تسریع فرآیند ساخت اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (dAppها) و معرفی آنها به بازار بوده و پالی گان از چندین پروژه بلاکچین جدید از قبیل صرافی غیر متمرکز QuickSwap نیز میزبانی می‌کند.

صرافی غیر متمرکز QuickSwap با به‌کارگیری توکن کوییک سواپ (QUICK) و توکن دراگون کوییک (dQUICK)، از نظر عملکرد بسیار مشابه بازارساز خودکار محبوب یونی سواپ است. با این‌ حال تفاوت‌هایی کلیدی میان آنها وجود دارد. اگر می‌خواهید بدانید که صرافی کوییک سواپ چیست و توکن QUICK برای چه منظوری به کار می‌رود، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

در این مقاله، به بحث در مورد صرافی غیر متمرکز QuickSwap و توکن QUICK می‌پردازیم و به شما توضیح می‌دهیم که چرا این پروژه تا این حد محبوبیت پیدا کرده است. همچنین در خصوص شبکه پالیگان/ماتیک و مدل بازار ساز خودکار (AMM) به‌کار رفته در کوییک سواپ صحبت خواهیم کرد. در نهایت، بحث خود را با راهکارهای لایه ۲ و توکن دراگون کوییک (dQUICK) به پایان می‌بریم.

صرافی QuickSwap چیست؟

صرافی نسل جدید و لایه ۲ غیر متمرکز QuickSwap یکی از فورک‌های یونی سواپ به شمار می‌رود. یونی سواپ پیشتازترین بازارساز خودکار در حوزه DeFi ارزهای دیجیتال است. صرافی QuickSwap بر پایه پروتکل پالی گان (MATIC) بنیان نهاده شده و به دلیل ازدحام شبکه اتریوم، در مقایسه با یونی سواپ سرعت واریز بالاتری را از خود نشان می‌دهد. توان عملکردی بازار ساز خودکار صرافی کوییک سواپ از طریق استخرهای نقدینگی، تجارت همتا به همتا (P2P) و بدون نیاز به مجوز را میسر می‌سازد.صرافی QuickSwap

صرافی‌ های غیر متمرکز (DEX) که صرافی QuickSwap نیز یکی از آنها است، روزبه‌روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند. اما علت این محبوبیت چیست؟ به طور عمده می‌توان عوامل زیر را در این امر دخیل دانست:

  • این صرافی‌ها برای ذخیره دارایی‌های شما نیازی به‌ طرف ثالث ندارند. صرافی‌های غیرمتمرکز به شما تسلط کامل بر کوین‌ها و توکن‌هایتان را می‌دهند. به‌ علاوه، کاربران هنگام انجام تراکنش‌های خرید یا فروش کوین‌ها نیز از تسلط بیشتری برخوردار خواهند بود.
  • این صرافی‌ها عمدتاً به اطلاعات شخصی شما نیاز ندارند. به‌ این‌ ترتیب می‌توانید با ایجاد یک حساب کاربری بلافاصله به خرید و فروش ارز دیجیتال مشغول شوید.
  • سرورهای صرافی‌های غیرمتمرکز در سراسر جهان وجود دارند و این امر موجب کاهش خطر وقفه در عملکرد این سرورها می‌گردد.
  • این صرافی‌ها اساساً در برابر حمله هکرها مقاوم‌اند.
  • با این‌ حال، DEXها به طور معمول در مقایسه با همتایان متمرکز خود از دفتر ثبت سفارشی با نقدینگی پایین‌تر برخوردارند.

صرافی غیر متمرکز QuickSwap چگونه کار می‌کند؟

اکنون که به این پرسش که «صرافی QuickSwap چیست؟» پاسخ دادیم، نوبت به آن می‌رسد که نگاهی به مفهوم بازارسازهای خودکار داشته باشیم. بازارسازهای خودکار (AMMها) با به‌کارگیری استخرهای نقدینگی به‌ جای دفاتر ثبت سفارش، انجام معاملات همتا به همتا و بدون نیاز به مجوز را تسهیل می‌کنند. در واقع به‌ جای آنکه ارزهای دیجیتال از یک صرافی متمرکز خریداری شوند، AMMها از سرمایه‌های تأمین‌کنندگان نقدینگی به‌ منظور تسهیل سواپ توکن‌ها استفاده می‌کنند. به‌ این‌ ترتیب دیگر یک صرافی متمرکز، نظارت بر سرمایه‌های شما را عهده‌دار نیست و به این منظور از محل انجام تراکنش‌های شما سهمی را دریافت نمی‌کند. در عوض، صرافی‌های غیر متمرکز (DEX) یا AMM ها به طور معمول نیازمند یک کیف پول Self-Custodial همانند متامسک خواهند بود. در این حالت، سواپ توکن‌ها تحت تأثیر کارمزد تأمین‌کننده نقدینگی (LP) و کارمزدهای شبکه قرار می‌گیرد. با وجود این، تأمین نقدینگی برای بازار سازهای خودکار به‌ عنوان راهی عالی جهت کسب درآمد غیرفعال در سیستم مالی غیر متمرکز یا همان دیفای (DeFi) به‌حساب می‌آید.

مدل بازار ساز خودکار (AMM) از زمان معرفی یونی سواپ به محبوبیتی فزاینده دست‌یافته و تاکنون، طیفی از AMMهای دنباله‌روی یونی سواپ از قبیل پنکیک سواپ و سوشی سواپ روی کار آمده‌اند. به نظر می‌رسد که این مدل در میان کاربران امروزی DeFi، متد ارجح برای تجارت در نظر گرفته می‌شود. یونی سواپ از نظر حجم معاملاتی نیز از بزرگ‌ترین صرافی متمرکز یعنی کوین بیس پیشی گرفته است.

این موضوع نشان می‌دهد که مدل AMM جایگزین قابل قبولی برای صرافی‌های متمرکز خواهد بود. با این‌ حال اگر ازدحام شبکه بسیار زیاد باشد، کارمزدهای گس در شبکه اتریوم می‌توانند در استفاده از AMM مشکل‌ساز شوند. این اشکال موجب گردید که جایگزین‌های متعددی برای یونی سواپ روی دیگر بلاکچین‌ها مانند زنجیره هوشمند بایننس (BSC) پایه‌ریزی گردند.

شبکه ماتیک/پالی گان

پالی گان که پیش‌تر با نام شبکه ماتیک شناخته می‌شد، یک پروتکل هیبریدی کاربرپسند برای توسعه‌دهندگان به شمار می‌رود. این شبکه از تلفیقی از گواهی استیک (PoS) و پلاسما به‌ منظور ایجاد محیطی برای توسعه‌دهندگان به‌ منظور ساخت سریع و بهره‌برداری از dApp های سازگار با اتریوم استفاده می‌کند. این اپلیکیشن‌های غیر متمرکز همگام با رشد صنعت رمزارزها امکان مقیاس‌پذیری خواهند یافت.صرافی QuickSwap

پلیگون از نقاط بازرسی گواهی استیک به‌ منظور نهایی‌سازی تراکنش‌ها در شبکه اصلی اتریوم استفاده می‌کند. اتریوم ایمن‌ترین و قابل‌برنامه‌ریزی‌ترین بلاکچین جهان به شمار می‌رود و جامعه توسعه‌دهندگان آن تحولی در صنعت کریپتوکارنسی پدید آورده‌اند. رمزارز پالی‌گان با حذف برخی عملکردهای محاسباتی از اتریوم، امکان دستیابی به بیش از ۶۵۰۰۰ تراکنش به‌ ازای هر بلوک را یافته است. با وجود این، زنجیره‌های پالیگان این امکان را دارند که اجزای حیاتی منطق محاسباتی خود در شبکه اتریوم را میزبانی و اجرا نمایند. بدین منظور، پلیگون از یک سری قراردادهای هوشمند برای عملکردهایی چون حل اختلاف، نهایی‌سازی، بازرسی، انتقال پیام و استیکینگ استفاده می‌کند.

پالی‌گان به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که به‌ آسانی شبکه‌های بلاکچینی را با قابلیت تنظیم و شخصی‌سازی بسازند.

این شبکه‌ها انعطاف‌پذیری، حاکمیت و مقیاس‌ پذیری را با استحکام و هم‌کنش‌پذیری اتریوم تلفیق کرده‌اند و به‌ این‌ ترتیب سرعت و سهولت آزمایش و ورود مطمئن dApp ها به بازار را به نحوی باورنکردنی افزایش می‌دهند. به‌ علاوه، dApp های ساخته‌شده روی شبکه پلیگون با تمامی ابزارهای موجود ساخته شده برای توسعه‌دهندگان اتریوم سازگاری دارند. برای مثال، برای استفاده از پالی گان با کمک متامسک، تنها کافی است سرویس RPC (فراخوانی رویه از راه دور) را در سمت بالای افزونه از روی گزینه اتریوم به پالی گان/شبکه ماتیک تغییر دهید.

در تکمیل به‌روزرسانی اتریوم ۲ که بسیاری مدت‌ها انتظار آن را می‌کشیدند، بسیاری از پروژه‌های جدید و موفق به‌ جای اتریوم روی شبکه پالی گان راه‌اندازی شده‌اند. از جمله این موارد می‌توان به پروژه توکن غیر قابل تعویض (NFT) SuperFarm اشاره کرد. این امر حاکی از آن است که پالیگان یک راهکار لایه ۲ با تقاضای بالا را عرضه می‌کند که به‌ منظور پیشرفت مداوم صنعت کریپتو ضروری است.

راهکارهای مقیاس‌ سازی لایه ۲ صرافی QuickSwap

اتریوم معتبرترین و پرکاربردترین بلاکچین قابل برنامه‌ریزی با قابلیت استفاده از قراردادهای هوشمند در جهان است. می‌توان گفت که بدون اتریوم، صنعت بلاکچین نمی‌توانست به اثر شبکه‌ای (Network effect) امروزی خود دست یابد. این امر تا حد زیادی ریشه در تفاوت‌های میان بیت کوین و اتریوم دارد.صرافی غیرمتمرکز QuickSwap

اتریوم امکان خودکارسازی پول‌های قابل برنامه‌ریزی و قابل ترکیب را از طریق قراردادهای هوشمند فراهم می‌آورد. همچنین اتریوم از هزاران پروژه ارز دیجیتال که از استاندارد توکنی ERC-20 استفاده می‌کنند نیز میزبانی می‌کند. این توکن‌ها در توسعه عظیم عرضه اولیه کوین (ICO) در سال 2017 بازارهای کریپتو را قبضه کردند.

علی‌رغم این موضوع، اتریوم در حال تقلا برای برآورده ساختن تقاضا برای اپلیکیشن‌های درون‌ساخت DeFi است. این امر تا حدی جلوی پیشرفت این صنعت را گرفته و موجب شده است که بسیاری از پروژه‌ها به جست‌وجو برای راهکارهایی نوآورانه جهت افزایش مقیاس‌پذیری اتریوم و جوابگویی به تقاضای کاربران این شبکه بپردازند.

راهکارهای مقیاس‌سازی لایه ۲ متعددی برای اتریوم وجود دارد. این راهکارها شامل شاردینگ (Sharding)، زنجیره‌های جانبی (Sidechains)، کانال‌های پرداخت (State channels)، پلاسما، Optimistic Rollups ،ZK-Rollups و … می‌گردند.

کیف پول‌های سازگار با صرافی غیر متمرکز QuickSwap کدام‌اند؟

برای استفاده از صرافی غیر متمرکز QuickSwap ابتدا نیاز به یکی از کیف پول‌های زیر خواهید داشت. پلتفرم صرافی کوییک سواپ تنها در صورتی قابل‌استفاده است که با کیف پول خود به آن متصل شوید.صرافی غیرمتمرکز QuickSwap

نقدینگی صرافی QuickSwap

پروتکل‌های استخراج (ماینینگ) نقدینگی صرافی کوییک سواپ به‌ منظور ایجاد انگیزه برای تأمین‌کنندگان نقدینگی و ترغیب آنها به ایجاد یک اکوسیستم باثبات به کار می‌روند. کاربران می‌توانند از طریق موقعیت‌های ییلد فارمینگ، پاداش‌های خود را به شکل توکن حاکمیتی بومی QuickSwap یا توکن QUICK دریافت کنند. این پاداش‌ها علاوه بر پاداش‌های به‌دست‌آمده از کارمزد تراکنش‌ها است.

تأمین‌کنندگان نقدینگی همچنین می‌توانند هر جفت رمزارز جدید ERC-20 را که هنوز جزئی از استخر نقدینگی صرافی محسوب نمی‌گردد، در لیست خود قرار دهند. پاداش‌ها از محل کارمزدهای به‌دست‌آمده از انجام معاملات با این جفت توکن‌ها پرداخت خواهند شد.

همچنین ببینید: قیمت لحظه‌ای ارزهای DeFi

رابط تجاری صرافی کوییک سواپ

هر پلتفرم تجاری از یک رابط تجاری برخوردار است. رابط تجاری آن بخشی از وب‌سایت صرافی است که در آن می‌توانید نمودار قیمت‌های یک ارز دیجیتال به‌خصوص و قیمت لحظه‌ای آن را مشاهده کنید. همچنین در این قسمت به طور معمول باکس‌های خرید و فروش نیز وجود دارند که در آن می‌توانید با توجه‌ به ارز دیجیتال مدنظر خود سفارش‌هایتان را ثبت کنید. در اکثر پلتفرم‌ها شما می‌توانید تاریخچه سفارش‌های (تراکنش‌های قبلی صورت‌گرفته با ارز دیجیتال مورد نظرتان) را نیز مشاهده کنید. تمامی این اطلاعات در یک صفحه روی دسکتاپ شما نمایش داده می‌شود. البته طبیعتاً تفاوت‌هایی میان پلتفرم‌های مختلف در مورد آنچه توصیف کردیم وجود دارد. در زیر رابط سواپ را در صرافی غیر متمرکز QuickSwap (البته بدون اتصال به کیف پول) مشاهده می‌کنید.صرافی غیرمتمرکز QuickSwap

تصمیم‌گیری در خصوص اینکه رابط تجاری نمایش‌داده‌شده در بالا برایتان مناسب است یا خیر، تنها بر عهده خودتان خواهد بود. در نهایت، معمولاً راه‌های بسیاری برای تغییر تنظیمات و متناسب‌سازی رابط تجاری با ترجیحات ویژه شما وجود دارد.

کارمزد صرافی QuickSwap

کارمزدهای معاملاتی صرافی غیر متمرکز QuickSwap

وقتی صحبت از کارمزد صرافی‌های متمرکز می‌شود، بسیاری از آنها هزینه‌ای را تحت عنوان کارمزد سفارش‌بردار (تیکر) و نیز مبلغی را به‌ عنوان کارمزد سفارش‌گذار (میکر) دریافت می‌کنند. تیکرها افرادی هستند که با قبول سفارشاتی که پیش‌تر ثبت گردیده‌اند، از دفتر ثبت سفارش نقدینگی خارج می‌کنند و میکرها آنهایی‌اند که این سفارش‌ها را ثبت می‌کنند. روش جایگزین عمده برای این کار، دریافت کارمزدهای یکسان یا «فلت» خواهد بود. منظور از کارمزدهای فلت این است که صرافی از سفارش بردار و سفارش گذار به میزان برابر کارمزد دریافت می‌کند.

در مورد صرافی‌های غیر متمرکز وضعیت از قرار دیگری است. بسیاری از این صرافی‌ها هیچ‌ گونه کارمزدی برای معاملات دریافت نمی‌کنند. این موضوع یکی از دفاعیه‌های مهم طرفداران DEX ها از این پلتفرم‌ها و نیز توضیح این امر است که چرا صرافی‌های متمرکز به‌زودی از دور خارج می‌گردند.

صرافی غیر متمرکز QuickSwap جزو صرافی‌های بدون کارمزد نیست؛ اما به‌ ازای هر تراکنش، صرف‌نظر از اینکه میکر یا تیکر باشید، 0.3 درصد کارمزد از شما دریافت می‌کند. این کارمزد را کارمزد نقدینگی هر معامله می‌نامند که به‌ عنوان عامل ایجاد انگیزه برای تأمین‌کنندگان نقدینگی برای پروتکل پرداخت می‌گردد. این کارمزدها تحت تأثیر حاکمیت جامعه ممکن است دستخوش تغییر قرار گیرد. کارمزد فوق در مقایسه با کارمزدهای صرافی‌های غیرمتمرکز و متمرکز، بالاتر از میانگین بازار محاسبه می‌گردد.

کارمزدهای برداشت در صرافی کوییک سواپ

اکنون می‌دانیم که صرافی QuickSwap همانند اکثر صرافی‌های غیرمتمرکز دیگر، هیچ‌ گونه هزینه‌ای را به‌ عنوان کارمزد انتقال یا برداشت پول دریافت نمی‌کند و کارمزدهای آن تنها به کارمزدهای شبکه خلاصه می‌گردد. کارمزدهای شبکه نیز به ماینرهای ارز دیجیتال/بلاکچین مربوطه پرداخت می‌گردند و نه به خود صرافی. این کارمزدها روزبه‌روز و بسته به فشار شبکه تغییر می‌کنند.

مقاله‌ای که در اکتبر سال ۲۰۲۰ در خصوص صرافی کوییک سواپ منتشر گردید، در قسمت پرسش‌ و پاسخ این ادعا را مطرح کرد که پلتفرم کوییک سواپ معاملات را با سرعتی برق‌آسا و با کارمزد گس نزدیک به صفر به انجام می‌رساند.

در مجموع، پرداخت تنها کارمزدهای مرتبط با شبکه موجب می‌گردد که سطح کارمزدها برای برداشت رمزارز در سطحی پایین‌تر از میانگین بازار (در مقایسه با تمامی صرافی‌ها، اعم از متمرکز یا غیرمتمرکز) در نظر گرفته شود.صرافی غیرمتمرکز QuickSwap

روش‌های سپرده‌گذاری

همانند تمامی صرافی‌های غیرمتمرکز دیگر، یا دست‌کم اکثریت‌ قریب‌به‌اتفاق آنها، صرافی غیر متمرکز QuickSwap نیز هیچ‌ گونه سپرده‌ای را به شکل ارز فیات قبول نمی‌کند. این بدان معنا است که آن دسته از سرمایه‌گذاران حیطه رمزارزها که فاقد دارایی‌های کریپتوی قبلی هستند، نمی‌توانند در این پلتفرم تجاری معامله کنند. برای اینکه نخستین ارزهای دیجیتال خود را خریداری کنید، به یک صرافی به‌ اصطلاح entry-level نیاز دارید که از سپرده‌های ارز فیات پشتیبانی می‌کند.

امنیت صرافی QuickSwap

سرورهای صرافی‌های غیر متمرکز (DEXها) به طور معمول در سراسر جهان پراکنده شده‌اند. این موضوع برخلاف صرافی‌های متمرکز است که معمولاً سرورهایی با تراکم بیشتر دارند. پراکندگی سرورها در DEX ها منجر به کاهش خطر وقفه در سرور می‌گردد و همچنین به این معنا است که این صرافی‌ها عملاً نسبت به حمله هکرها مقاوم‌اند. علت این امر آن است که اگر شما در صرافی‌های غیرمتمرکز یکی از سرورها را از شبکه خارج کنید، این عمل تأثیر ناچیزی بر کل شبکه خواهد گذاشت. این در حالی است که با دسترسی به یک سرور در یک صرافی متمرکز، می‌توانید آسیب بسیار بیشتری به شبکه وارد کنید.

همچنین هنگام انجام یک معامله در یک صرافی DEX، خود صرافی هیچ‌ گاه به دارایی‌های شما دست نمی‌زند. بر همین اساس، اگر یک هکر به نحوی بتواند صرافی را (علی‌رغم تمهیدات بالا) هک کند، قابلیت دسترسی به دارایی‌های شما را نخواهد داشت. وقتی که در یک صرافی متمرکز به انجام معامله می‌پردازید، معمولاً دارایی‌های خود را در آن صرافی نگه می‌دارید؛ البته این تا زمانی است که این دارایی‌ها را بردارید و به کیف پول خصوصی خود منتقل کنید. بنابراین صرافی‌های متمرکز ممکن است هدف حملات هکری قرار بگیرند و به‌ این‌ ترتیب سرمایه‌های نگهداری‌شده شما در این صرافی‌ها نیز ممکن است به سرقت بروند. در حالی‌ که چنین اتفاقی در مورد صرافی‌های غیر متمرکز مانند صرافی کوییک سواپ رخ نخواهد داد.

توکن QUICK چیست؟

توکن بومی QUICK یک توکن ERC-20 است و زیربنای پلتفرم صرافی QuickSwap را تشکیل می‌دهد. توکن QUICK نخستین‌بار در فوریه ۲۰۲۱ کار خود را آغاز کرد و توانست در نخستین روز گردش خود در بازار بالغ بر ۹۰ درصد افزایش قیمت یابد. در ماه می ۲۰۲۱، توکن QUICK با قیمتی حدود 940 دلار مورد معامله قرار گرفت. بنا بر گزارش سایت CoinGecko ارزش بازار کوییک سواپ چیزی حدود 148 میلیون دلار است و این رمزارز حداکثر عرضه یک میلیون توکن QUICK دارد.

در صفحه قیمت ارز دیجیتال Quickswap می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت توکن QUICK را مشاهده کنید.

توکن QUICK از یک مدل توزیع عادلانه پیروی می‌کند که به‌ منظور ایجاد اکوسیستم باثبات و مستحکمی که جامعه را در اولویت اول خود قرار می‌دهد طراحی شده است. هیچ‌ گونه سرمایه‌گذاری مرحله کشت ایده (Seed Funding) چه به‌ صورت خصوصی و چه عمومی در مورد توکن QUICK وجود ندارد. به‌ علاوه، ۹۰ درصد از توزیع کل توکن‌های کوییک در چهار سال آتی به استخراج نقدینگی اختصاص‌ یافته است.

کاربران با تأمین نقدینگی برای جفت‌های معاملاتی در صرافی غیر متمرکز کوییک سواپ می‌توانند 0/3 درصد از کارمزدهای معاملاتی را دریافت کنند. همچنین این تأمین‌کنندگان نقدینگی به‌ پاس مشارکت خود، توکن‌های بومی QUICK را دریافت می‌کنند. پروتکل صرافی غیر متمرکز QuickSwap به دست جامعه دارندگان توکن QUICK اداره خواهد گردید. این امر سرانجام، دارندگان این توکن را قادر خواهد ساخت که در خصوص پیشنهادهای مربوط به تغییرات اعمال‌شده بر پروتکل رأی بدهند. هدف توکن QUICK این است که کوییک سواپ را به طور کاملاً غیرمتمرکز اداره نماید.

توکن دراگون کوییک (dQUICK)

با سپرده‌گذاری توکن‌های QUICK در استخر Dragon’s Lair، کاربران می‌توانند پاداش‌هایی به شکل توکن‌های دراگون کوییک (dQUICK) دریافت کنند. در ماه می ۲۰۲۱ و هم‌زمان با آغاز به کار این توکن‌ها، قیمت دراگون کوییک‌ توانست به بیش از ۱۰۰۰ دلار دست پیدا کند. همانند توکن COMP مربوط به پروتکل کامپاند، توکن dQUICK نیز به‌ منظور ایجاد انگیزه برای قرض‌گیری و وام‌دهی به کاربران اعطا می‌گردد.

سخن پایانی

صرافی QuickSwap از زمان آغاز به کار خود در فوریه سال ۲۰۲۱ میزان نقدینگی بی‌سابقه‌ای را به‌ سوی خود جلب کرده است. این صرافی به لطف تراکنش‌های برق‌آسا و به‌ شدت کم‌هزینه خود که از طریق شبکه پالی گان ممکن گردیده‌اند، توانسته جایگاه خود را به‌ عنوان یکی از محبوب‌ترین بازارسازهای خودکار (AMM) موجود تثبیت نماید. به‌ علاوه، بنا به گزارش CoinGecko صرافی کوییک سواپ جزو ۳۰ پروژه تجاری برتر در آپریل ۲۰۲۱ به شمار می‌رود.

صرافی غیر متمرکز QuickSwap با برخورداری از طیفی فزاینده از جفت‌های معاملاتی و استخرهای نقدینگی، در کنار بازار ساز خودکار بسیار سریع و کم‌کارمزد خود، در صدد رقابت با برخی از بزرگ‌ترین برندهای سیستم DeFi و راهکارهای مقیاس سازی لایه ۲ برآمده است. همچنین میزان پذیرش QuickSwap و توکن‌های QUICK به دنبال نرخ‌های خیره‌کننده این پلتفرم، افزایشی سریع و بی‌سابقه را شاهد بوده است.

ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین تا کنون به بازارهای به نسبت محدودی راه پیدا کرده‌اند. اما گمان می‌رود که این معادله در آینده شکل تازه‌ای به خود بگیرد؛ بنابراین درک نحوه استفاده از صرافی QuickSwap و خصوصیات بنیادین آن می‌تواند به شما در مسیر تجارت در دنیای آینده رمزارزها یاری رساند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments