آینده ارز دیجیتال پولکادات (Polkadot) + پیش بینی قیمت

زمان مطالعه: 5 دقیقه

ارز دیجیتال پولکادات (Polkadot) رمزارزی است که القاب و عناوین بزرگی را با خود یدک می‌کشد. برخی آن را رقیب اتریوم می‌دانند و عده‌ای نسل جدید پروتکل‌های بلاکچین. پولکادات بستری برای ساخت برنامه‌های کامپیوتری غیر متمرکز بدون خطر توقف یا دستکاری است که تراکنش‌های فوق‌ سریع و ارزان دارد. Polkadot شبکه‌ای با هزاران بلاکچین است؛ در واقع این ارز دیجیتال پلی است که بلاکچین‌های مختلف را به هم متصل می‌کند. در حال حاضر ارز دیجیتال پولکادات (Polkadot) در میان 10 رمزارز برتر بازار قرار دارد و با وجود جایگاه مناسبی که دارد، به نظر می‌رسد پتانسیل بالاتری برای رشد دارد و سرمایه‌گذاران زیادی منتظر جهش نجومی آن هستند. از این رو تلاش می‌کنیم در این مقاله آینده ارز دیجیتال پولکادات (Polkadot) را بررسی و قیمت آن را پیش ‌بینی کنیم.

ارز دیجیتال پولکادات چیست؟

ارز دیجیتال پولکادات (Polkadot) زیرساختی چندزنجیره‌ای دارد و می‌خواهد پیشرفته‌ترین شبکه همتا به همتا (Peer to Peer) را برای بلاکچین ایجاد کند. اساساً پولکادات (Polkadot) به عنوان پروتکلی برای اتصال بلاکچین‌های مختلف به یک شبکه واحد شناخته می‌شود.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

آینده پولکادات

پولکادات (Polkadot) به دست یک بنیاد فعال در زمینه Web3 ساخته شده و در نظر دارد شبکه Web3 غیر متمرکز را برای بلاکچین ایجاد کند. آینده ارز دیجیتال پولکادات (Polkadot) می‌تواند بسیار بهتر از این باشد.

ارز دیجیتال پولکادات (Polkadot) یکی از رقبای جدی و مهم اتریوم به شمار می‌رود.

پروژه ساخت پولکادات (Polkadot) در سال 2017 کلید خورد اما عرضه آن در سال 2019 به صورت رسمی اتفاق افتاد. پولکادات (Polkadot) مشکل مقیاس پذیری را با استفاده از شبکه چندزنجیره‌ای مشترکی که امکان انجام هزاران تراکنش را در زنجیره‌های موازی مختلف میسر می‌سازد، حل می‌کند. در نتیجه، این شبکه چندزنجیره‌ای از طریق متصل ساختن پروژه‌های بلاکچین با یکدیگر، رشد آتی این پروژه را بهبود ‌می‌بخشد.

مروری بر وضعیت پولکادات (Polkadot)

نام پروژه پولکادات (Polkadot)
نماد DOT
عرضه کل 10,000,000
وبسایت رسمی Polkadot.network
مبتنی بر شبکه بلاکچین
سال عرضه 2017
اوج قیمت 10.63
پلتفرم صرافی Huobi Global, OKEx, Binance JEX, gate.io, Bilaxy, Bibox, MXC, Hotbit, Bitforex
کیف پول Polkadot Wallet, Math Wallet.

پولکادات (Polkadot) به دنبال آن است که شبکه‌ای کاملاً غیر متمرکز را ایجاد کند. در این شبکه غیر متمرکز، مسئولیت سیستم کنترلی و نظارتی به عهده جامعه کاربران است. کاربران برای مشارکت در تصمیم‌گیری‌های شبکه پولکادات می‌بایست توکن دات (DOT) را نگهداری کنند.

در صفحه قیمت پولکادات (Polkadot) می‌توانید قیمت ارز دیجیتال پولکادات یا توکن DOT و دیگر اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید.

توکن دات (DOT) توکنی کاربردی است که نقش‌های متنوعی در پلتفرم پولکادات دارد. توکن دات، امکان استیکینگ و حق کنترل و نظارت بر پلتفرم را برای کاربران ایجاد می‌کند و همچنین عاملی پیونددهنده در شبکه رمزارز پولکادات به حساب می‌آید.

نکته: ارز دیجیتال پولکادات (Polkadot) بر بستر بلاکچین پولکادات عمل می‌کند و بنابراین توکنی مبتنی بر استاندارد ERC-20 نیست. البته در زمان عرضه اولیه، با استاندارد ERC-20 کار می‌کرد اما پس از مدتی به بلاکچین خودش منتقل شد.

آینده ارز دیجیتال پولکادات

مروری بر عرضه اولیه DOT

پلتفرم ERC-20
سرمایه جذب شده 144,630,000 دلار
قیمت عرضه اولیه  0.29 دلار
شرکا  Zcash, SORAMITSU, Colony, OMG Network, Symbiont, Gridgularity, ownage, Melonport, Chainlink.

تحلیل قیمت پولکادات (Polkadot)

ابتدا نگاهی به تاریخچه و تحولات قیمت پولکادات می‌اندازیم تا بتوانیم آینده قیمت ارز دیجیتال پولکادات (Polkadot) را بررسی کنیم.آینده ارز دیجیتال پولکادات

در تاریخ 21 اوت سال 2020 مقدار زیادی توکن پولکادات (Polkadot) سوزانده شد. در نتیجه، عرضه دات با تصمیم اکثریت دارندگان این توکن، 100 برابر کاهش یافت. روز بعد، قیمت پولکادات به میزان زیادی بالا رفت و در محدوده 3.95 دلار معامله شد.

در ژوئیه سال 2019، یعنی روزهای آغازین شروع به کار پولکادات، قیمت DOT تقریباً 1.59 دلار بود. پس از آن روندی خنثی را در پیش گرفت. اما دوباره از ماه اوت 2020 قیمت آن افزایش یافت و از سپتامبر تا دسامبر تقریباً روند یکنواختی داشت. سپس دوباره روندی صعودی را آغاز کرد تا اینکه در 20 فوریه 2021 در محدوده قیمت 40 دلار معامله شد.

پولکادات
نمودار قیمت پولکادات از سپتامبر 2020 تا کنون

سخن پایانی

در این مقاله آینده ارز دیجیتال پولکادات (Polkadot) و تحولات قیمت آن را بررسی کردیم. ارز دیجیتال پولکادات برای اتصال بلاکچین‌های مختلف طراحی شده است و با استفاده همزمان از این بلاکچین‌ها می‌تواند مشکل مقیاس ‌پذیری را حل کند. در واقع این ارز دیجیتال یکی از رقبای اتریوم به شمار می‌رود.

پولکادات از زمان عرضه اولیه در سال 2019 از قیمت 1.59 دلار به 40 دلار در سال 2021 رسیده است. سوزاندن مقداری از این توکن باعث شد که قیمت آن جهش پیدا کند. اعلام همکاری صرافی بایننس نیز باعث شد که قیمت پولکادات در اواخر سال 2020 به همراه موج افزایش قیمت سایر آلت‌کوین‌ها، افزایش چشمگیری داشته باشد. اکثر تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال، به آینده توکن DOT خوشبین هستند و آن را رو به رشد ارزیابی می‌کنند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments