آینده ارز دیجیتال مونرو (Monero) + پیش بینی قیمت

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

سال 2020 برای علاقه‌مندان ارز دیجیتال مونرو (Monero) سال سختی بود؛ چراکه قیمت این ارز دیجیتال در فاصله ماه ژولای سال 2019 تا ماه ژولای 2020 از مبلغ 92 دلار به 64 دلار افت داشت که چیزی نزدیک به 30% می‌شود. اما همان‌طور که بازارهای سهام بعد از افت قیمت‌های ماه مارس بازگشت مجددی به قیمت‌های پیشین داشته‌اند، قیمت مونرو نیز به طور مجدد پیشرفت خوبی را تجربه کرده است. طی این مدت، این ارز دیجیتال 83% از ارزش خود را بعد از افت ماه مارس که تا 35 دلار برای هر توکن کاهش یافته بود، به طور مجدد به دست آورده است. آینده ارز دیجیتال مونرو (XMR) آینده پرنوسانی محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد دستخوش تغییرات قیمت زیادی باشد.

تحلیل قیمت مونرو (Monero)

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

در سال 2019 مونرو یک بازار خرسی را تجربه کرد. یکی از دلایل عمده این اتفاق این بود که قیمت مونرو با بازارهای سهام ارتباط دارد. پس از آن، هنگامی که به خاطر ویروس کرونا از ماه فوریه تا مارس قیمت‌ها 35% افت کردند، نرخ ارز دیجیتال مونرو نیز راه مشابهی را در پیش گرفت و افت کرد. این واقعیت که Bitcoin ETF (منابع مالی صرافی‌های بیت ‌کوین) در کمیسیون بورس و صرافی آمریکا در سال‌های اخیر رد شده است، برای ارز دیجیتال مونرو نیز مشکل و دردسرهای زیادی به وجود آورده است.

آینده ارز دیجیتال مونرو

یک قرارداد ETF می‌تواند باعث سرریز شدن پول‌هایی جدید به بازار ارزهای دیجیتال شود. این می‌تواند منجر به ایجاد قرارداد ETF برای تضمین آینده ارز دیجیتال مونرو گردد. دیوید زیلر (David Zeiler)، یکی از متخصصان ارزهای دیجیتال می‌گوید:

قرارداد وجه‌الاختلاف بیت ‌کوین باعث ایجاد پلی روی شکاف فعلی شده و به سرمایه‌گذاران بزرگ این امکان را می‌دهد که بدون مالکیت خود بیت‌کوین بتوانند از آن سود ببرند. همزمان این اتفاق در را به روی دسته جدیدی از سرمایه‌گذاران باز می‌کند که حضورشان به تقویت و ثبات بازار بیت کوین کمک می‌کند.

در گذشته، هک شدن برخی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال باعث شد بسیاری از سرمایه‌گذاران عمده نسبت به خرید و ذخیره مناسب ارزهای دیجیتال از جمله مونرو دچار ترس شوند. در نهایت، تغییرات عمده قیمت از تابستان 2016 تا اوایل 2018 چنان گسترده بود که بازار نیاز به یک خنک شدن داشت. قیمت بیت کوین در ماه ژانویه 2016 نزدیک 434 دلار بود، که تا ماه دسامبر 2017 با 4.301% افزایش به رقم 19.114 دلار رسید. قیمت‌ مونرو از نظر درصد حتی از این هم بیشتر رشد داشته؛ چون از قیمت 0.53 دلار در ماه ژانویه 2016، به رقم 495 دلار در ماه ژانویه 2018 رسیده است. این یعنی بازگشت 93.296% سرمایه که حیرت‌انگیز است.

مونرو بخریم یا نه؟!

همان‌طور که ممکن است حدس زده باشید، آنهایی که زودتر وارد بازار ارزهای دیجیتال شده بودند و به موقع سود خود را نقد کردند، به راحتی تبدیل به میلیونرهای این بازار شدند. اما حالا که قیمت‌ها روی شرایط منطقی بازار پیش می‌روند، هر روز عده بیشتری سؤال می‌کنند که آینده ارز دیجیتال مونرو چطور است و آیا هنوز سرمایه‌گذاری مناسبی محسوب می‌شود یا خیر؟

آینده ارز دیجیتال مونرو

دو دلیل برای خریدن مونرو در این زمان وجود دارد. اول اینکه، اگر معتقدید که ارزهای دیجیتال، پول آینده محسوب می‌شوند، می‌توانید مقداری از آن را خریداری و نگهداری کنید. دلیل دوم سرمایه‌گذاری در مونرو می‌تواند سود بردن از آن باشد. به طور معمول در مدت 12 الی 18 ماه بعد از یک هاوینگ بیت کوین، بازار گاوی گسترده راه می‌افتد. آخرین هاوینگ در ماه می اتفاق افتاد و از آنجا که تمام ارزهای دیجیتال با بیت‌کوین ارتباط دارند، مونرو نیز دستخوش افت قیمت محسوسی شد.

در حال حاضر بیشتر سرمایه‌گذاری‌هایی که در بازار ارزهای دیجیتال انجام می‌شود، باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرند. هرگز در چیزی که نمی‌توانید ضررش را تحمل کنید، سرمایه‌گذاری نکنید. اما سرمایه‌گذاری روی ارزهای بزرگی مثل بیت‌کوین و مونرو (با ظرفیت بازار ترکیبی 171 میلیارد دلار) به حتم ریسک کمتری از سرمایه‌گذاری روی کوین‌های کوچک‌تری دارد که فقط چند میلیون دلار بازار دارند.

پیش بینی قیمت آینده مونرو (Monero)

بیشتر تحلیلگران قیمت مونرو تصور می‌کنند که قیمت آن در آینده نزدیک بالا خواهد رفت.

پیتر تاد (Peter Todd) یکی از توسعه‌دهندگان خوشنام هسته بیت کوین، معتقد است آینده ارز دیجیتال مونرو خوب است و قیمت آن چیزی حدود 369% رشد خواهد کرد.

آینده ارز دیجیتال مونرو

او برای این مونرو را به ارزهای دیجیتال دیگر ترجیح می‌دهد که به نظرش مونرو یک «ارز دیجیتال اصیل» است؛ یعنی ویژگی محرمانگی بیشتری را ارائه داده است. همچنین از نظر او امکانات سهامی که مونرو عرضه می‌کند، از بقیه ارزهای دیجیتال بهتر است.

جان مک ‌آفی، بنیان‌گذار شرکت مشهور مک ‌آفی (McAfee Associates) پیش ‌بینی کرده است که قیمت مونرو چیزی حدود 1.462 درصد سود خواهد داشت. مک‌ آفی مدعی است که این پلتفرم حتی قابلیت به چالش کشیدن بیت‌ کوین به عنوان ارز دیجیتال پیشرو را نیز دارد.

اما پیش ‌بینی بعدی قیمت مونرو از این هم جالب‌تر است. این پیش ‌بینی توسط ریکاردو اسپانی (Riccardo Spagni) یکی از توسعه‌دهندگان هسته اصلی مونرو انجام شده است. اسپانی معتقد است که قیمت مونرو می‌تواند 7.712 درصد سود کند؛ زیرا در بازار رمزارزها به عنوان کوین پیشرو در زمینه محرمانه‌بودن شناخته می‌شود. بنابراین، کاربران ارز دیجیتال که دوست دارند ناشناس باقی بمانند، از مونرو بیشتر از هر ارز دیجیتال دیگری استفاده خواهند کرد و می‌توانند قیمت آن را مجدداً حتی تا 10 برابر بالاترین قیمت آن در گذشته، افزایش دهند.

سخن پایانی

طبق نظر متخصصان، آینده ارزهای دیجیتال بسیار درخشان است. رمزارزها دارند اقتصاد جهان را دگرگون می‌کنند و همه بازارهای بین‌المللی را تحت‌الشعاع خود قرار داده‌اند. در این بین، آنهایی که زودتر به این عرصه پا می‌گذارند، سود بیشتری می‌برند. ارز دیجیتال مونرو از جمله رمزارزهای آینده‌دار است که نگاه‌های بسیاری را به خود دوخته است. پیش‌بینی‌ها حکایت از بهبود شرایط برای آینده ارز دیجیتال مونرو (XMR) دارند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments