آموزش صرافی کراکن Kraken + خرید و فروش برای ایرانی ها + ویدئو

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

انتخاب صرافی ارز دیجیتال، برای خرید و فروش و ترید رمزارزها، به‌ خصوص برای افرادی که در ایران زندگی می‌کنند، می‌تواند به یک چالش و گاهی به یک مشکل تبدیل شود! گرچه در یکی دو سال اخیر، هم‌زمان با افزایش ارزش و محبوبیت ارزهای دیجیتال، شاهد افزایش و توسعه صرافی‌های آنلاین با امکانات متعدد بوده‌ایم، اما اخبار هک صرافی‌ها و به سرقت رفتن سرمایه افراد از این طریق هم کم نبوده است. صرافی کراکن یکی از مطمئن‌ترین و بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال برای ترید بیش از 250 جفت رمزارز است. دفتر مرکزی صرافی Kraken در ایالات‌ متحده قرار دارد و از زمان فعالیتش تاکنون هک نشده است.

در ویدیوی زیر آموزش صرافی کراکن به صورت مرحله به مرحله آورده شده است:

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

صرافی کراکن چیست؟

صرافی Kraken یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که فعالیت خود را از سال 2011 در سانفرانسیسکو کالیفرنیا آغاز کرد. جسی پاول (Jesse Powell) بنیان‌گذار این صرافی بزرگ با بیش از 118 میلیون دلار سرمایه است.

kraken-exchange-3

امکانات صرافی Kraken چیست؟

یکی از اساسی‌ترین خدمات صرافی کراکن، تبدیل ارزهای فیات مانند USD، دلار کانادا، یورو و GBP به ارزهای دیجیتال و همچنین تبدیل رمزارزها به یکدیگر است. علاوه بر 50 رمزارز، از 3 مارس 2021 صرافی Kraken از دو رمزارز Ocean Protocol (OCEAN) و Energy Web Token (EWT) پشتیبانی کرده و شرایط خرید و فروش این دو ارز دیجیتال را برای کاربران فراهم کرده است.

حداقل خرید

به ارز اولیه بستگی دارد

کارمزد ترید

0 تا 0.26

نوع حساب

مشمول مالیات

ارزهای پشتیبانی شده

بیت کوین، بیت کوین کش، کاردانو، چین لینک، اتریوم، اتریوم کلاسیک

Compound – Aave – Algorand – Cosmos – EOS – Litecoin – Monero – Nano – Ocean Protocol – Polkadot – Ripple – Siacoin – Stellar Lumens و …

معاملات مارجین

بله

معاملات آتی

بله

پاداش استیکینگ

1.5٪تا 40٪

هزینه واریز از طریق کارت اعتباری

3.75٪ + 0.25 دلار

حداقل تراکنش کارت

10 دلار

حداکثر تراکنش کارت

4000 دلار در یک دوره 7 روزه.

کارمزد برداشت ارز دیجیتال

متفاوت بسته به نوع ارز

کارمزد برداشت ارز فیات

4 الی 40 دلار از طریق سوئیفت

کارمزد برداشت

0

برداشت ارز دیجیتال

·         2FA (Google Authenticator و Yubikey)

·         95 درصد از سرمایه کاربران در کیف پول‌های سرد نگهداری می‌شود

·         سیستم Global Settings Lock (GSL)

برنامه تلفن همراه

iOS و Android

روش‌های شارژ حساب صرافی کراکن چیست؟

برای شارژ حساب صرافی و خرید ارز دیجیتال، روش‌های مختلفی وجود دارد:

  1. شارژ حساب با ارز فیات به‌ طور مستقیم از طریق سرویس‌هایی مانند Plaid. لازم به ذکر است که هزینه کارمزد، حداقل و حداکثر هر یک از این سرویس‌ها، متفاوت است. در این روش برای شارژ حساب به KYC یا همان احراز هویت نیاز است.
  2. شارژ حساب از طریق کارت‌های اعتباری. در این روش باید 3.75% + 0.25 دلار، کارمزد پرداخت کنید.

kraken-exchange

بعد از افتتاح حساب و شارژ آن تا 72 ساعت اجازه برداشت از حساب ندارید؛ اما به‌ محض شارژ حساب با ارز فیات از طریق یکی از دو روش گفته‌شده، می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظرتان را انتخاب و سفارش خریدتان را ثبت کنید. البته توجه داشته باشید که برخی از ارزهای دیجیتال فقط با استفاده از دیگر رمزارزها خریداری می‌شوند؛ در واقع امکان خرید آنها با استفاده از ارز فیات وجود ندارد. به‌ عنوان‌ مثال، اگر می‌خواهید در EOS سرمایه‌گذاری کنید، نمی‌توانید از ارز فیات استفاده کنید. ابتدا باید بیت کوین یا رمزارز دیگری بخرید و سپس از طریق ترید، آن را به EOS تبدیل کنید.

استیکینگ صرافی Kraken

یکی از قابلیت‌های جذاب صرافی کراکن Staking است. با استفاده از ویژگی استیکینگ شما می‌توانید از طریق خرید و نگهداری برخی از ارزهای دیجیتال در صرافی، پاداش دریافت کنید. با توجه به اینکه این قابلیت برای تمام ارزهای دیجیتالی که توسط این صرافی پشتیبانی می‌شوند وجود ندارد، می‌توانید از طریق تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر، پاداش بگیرید. استیکینگ صرافی Kraken هر هفته دو بار پرداخت می‌شود که مقدار آن به نوع کوین بستگی دارد.

بخش حساب و ترید صرافی کراکن

در بخش حساب، سفارش‌های باز (Open orders) و موقعیت‌های بازار نمایش داده می‌شود. از طریق همین بخش می‌توانید سفارش‌های خود را در انواع مختلف، از جمله Market و سفارش لیمیت (Limit order) ثبت کنید. بعد از انجام سفارش خرید و فروش، سرمایه‌تان را به یک کیف پول نرم‌ افزاری یا سخت‌ افزاری مطمئن انتقال دهید. برای انجام اولین برداشت از حساب کراکن، باید آدرس کیف پولتان را وارد کنید و از طریق ایمیل آدرسی که هنگام ساخت حساب وارد کرده‌اید، آن را تأیید نمایید. بعد از آن، آدرس کیف پولتان برای همیشه داخل حساب صرافی ثبت می‌شود.

kraken-exchange

پشتیبانی از مشتری

برخلاف تمام مزایای گفته‌شده در خصوص صرافی کراکن، یکی از معایب اصلی این صرافی، عدم ارائه خدمات پشتیبانی به مشتریان است. در این صرافی، پاسخ به مشکلات و سؤالات شما تنها از طریق چت آنلاین انجام‌ می‌شود و هیچ آدرس ایمیل یا شماره تلفنی برای برقراری ارتباط کارشناسان وجود ندارد.

کارمزد استفاده از خدمات صرافی کراکن چقدر است؟

ساختار کارمزد صرافی Kraken بر اساس مدل سفارش گذار (Maker) و سفارش بردار (Taker) در نظر گرفته‌ شده است؛ یعنی چه برای واریز و چه برداشت از حساب، باید کارمزد پرداخت کنید.

مبلغ (دلار آمریکا)

کارمزد سفارش گذار کارمزد سفارش بردار

0 – 100,000

0.0200%

0.0500%

100,001 – 1,000,000

0.0150%

0.0400%

1,000,001 – 5,000,000

0.0125% 0.0300%

5,000,001 – 10,000,000

0.0100%

0.0250%

10,000,001 – 20,000,000

0.0075%

0.0200%

20,000,001 – 50,000,000 0.0050%

0.0150%

50,000,001 – 100,000,000 0.0025%

0.0125%

100,000,001 + 0.0000%

0.0100%

آیا صرافی Kraken امن است؟

همان‌طور که در ابتدای مطلب گفته شد، صرافی کراکن تاکنون هک نشده و یکی از معتبرترین صرافی‌ها در بازار رمزارزها در نظر گرفته می‌شود. با این‌ وجود، هنوز هم بهتر است سرمایه خود را در حساب صرافی نگهداری نکنید و به یک کیف پول امن انتقال دهید.

  1. صرافی Kraken از روش‌های مختلف امنیتی، مانند Google Authenticator 2FA برای ترید و شارژ حساب استفاده می‌کند.
  2. با استفاده از سطح امنیتی Masterkey، اگر Yubikey یا تلفن همراه خود را گم کنید، همچنان به‌ حسابتان دسترسی خواهید داشت.
  3. در نهایت، قابلیت امنیتی GSL وجود دارد که تنها بعد از فعال شدن 2 سطح امنیتی قبلی، فعال می‌شود. با فعال بودن این گزینه، در صورتی‌ که ورود مشکوک به‌ حساب شما انجام شود، از تغییر Funding 2FA و Trading 2FA جلوگیری می‌شود.

kraken-exchange

مقایسه صرافی کراکن با صرافی کوین بیس و Gemini

Kraken

Coinbase

Gemini

کارمزد تراکنش‌ها

حداکثر 0.26٪ حداکثر 1.49٪ حداکثر 1.49٪
ارزهای پشتیبانی شده 50+ 25+

20+

برنامه موبایل

بله بله بله
معاملات مارجین بله نه

نه

سخن پایانی

در صرافی کراکن امکانات مختلفی برای راحتی سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال در نظر گرفته‌ شده است. امکاناتی مانند پشتیبانی از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال مانند دوج کوین، معاملات مارجین و آتی، استیکینگ و … از جمله مواردی هستند که به محبوبیت این صرافی کمک کرده‌اند. با این‌ حال، ممکن است که صرافی‌های دیگر، سیستم بهتری برای محاسبه کارمزد داشته باشند که آنها را برای ترید ارز دیجیتال، مناسب‌تر می‌کند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments