سفارش لیمیت (limit) چیست؟ نحوه استفاده از آن در ترید ارز دیجیتال

زمان مطالعه: 4 دقیقه

مقدمه

با توجه به وجود نوسانات بسیار در ارزهای دیجیتال و همچنین امکان معاملات به صورت 24 ساعته، کنترل دائمی بازار برای یافتن قیمت ورود مناسب به این رمزارزها برای کاربران و تریدرها دشوار است. به همین دلیل تریدرها از روش‌های سفارش‌گذاری مختلفی که در صرافی‌ها وجود دارند استفاده می‌کنند تا از انجام سفارش خود با قیمت مورد نظر، حتی در زمانی که پای سیستم حضور ندارند، اطمینان پیدا کنند. یکی از انواع سفارشات موجود، سفارش لیمیت (Limit) است. در این مقاله قصد داریم به توضیح مفهوم این سفارش بپردازیم و چگونگی ثبت این نوع سفارشات را به شما آموزش دهیم.

تریدرها و معامله‌گران می‌توانند با استفاده از سفارش لیمیت قیمت مدنظر خود را برای خرید یا فروش مشخص کنند و با استفاده از این روش از نوسانات شدید بازار و تأثیرات آنها بر سفارشاتشان جلوگیری نمایند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

سفارش لیمیت چیست؟

سفارش لیمیت (Limit Order) سفارشی است که در آن امکان ثبت سفارش با یک قیمت مشخص و خاص در لیست سفارشات ثبت امکان‌پذیر است.

در سفارش لیمیت (Limit)، قیمت توسط خود تریدر یا معامله‌گر تعیین می‌شود.

بنابراین وقتی سفارش لیمیتی ثبت می‌کنید، معامله تنها در صورتی انجام می‌شود که قیمت بازار به قیمت مشخص‌شدۀ شما برسد. بر همین اساس می‌توانید از سفارش limit برای خرید یک رمزارز با قیمتی پایین‌تر یا فروش با قیمتی بالاتر از قیمتِ لحظه‌ای بازار استفاده کنید.

بر خلاف سفارشات مارکت یا لحظه‌ای، که معاملات بلافاصله و بر اساس قیمت لحظه‌ای بازار انجام می‌شوند، سفارشات لیمیت در لیست سفارشات قرار می‌گیرند و بلافاصله اجرا نمی‌شوند.

چگونگی استفاده از سفارش لیمیت

فرض کنید می‌خواهید ارز دیجیتال BNB را با قیمتی بالاتر از قیمت فعلی بفروشید. برای این کار لازم است پس از ورود به حساب Binance خود در صرافی بایننس، جفت ارزی که قصد دارید با استفاده از آن BNB را معامله کنید، انتخاب ‌کنید (به عنوان مثال BNB / BTC) و به صفحه‌ مربوط به معاملات بروید. سپس، گزینۀ Limit order را پیدا کنید، قیمت و مقدار آن را تعیین و گزینۀ Sell BNB را انتخاب نمایید.

سپس روی صفحه پیغامی مبنی بر تأیید سفارش خود دریافت می‌کنید. بعد از انجام این مرحله، سفارش شما به وسیلۀ یک فلش کوچک زرد در لیست سفارشات نمایان می‌شود.

برای مشاهده و مدیریت سفارشاتِ باز خود می‌توانید به پایین صفحه بروید. سفارش limit فقط در صورتی که قیمت بازار به قیمت مشخص‌شدۀ شما برسد، اجرا خواهد شد. اگر قیمت بازار به قیمتی که تعیین کرده‌اید نرسد، سفارش شما همچنان باز خواهد ماند.

چه زمانی باید از سفارش limit استفاده کنید؟

هر گاه برای خرید و فروش عجله ندارید، می‌توانید از سفارشات لیمیت استفاده کنید. برخلاف سفارشات مارکت، سفارشات لیمیت بلافاصله اجرا نمی‌شوند؛ بنابراین باید صبر کنید تا نمودار قیمت به قیمت مشخص‌شدۀ شما برسد. سفارشات محدود، به شما این امکان را می‌دهد تا قیمت‌های خرید و فروش بهتری داشته باشید. همچنین می‌توانید با ثبت چندین سفارش لیمیت مختلف، ارزی را با قیمتی میانگین تهیه نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی سفارش لیمیت (limit) پرداختیم. با توجه به نوسانات بسیاری که در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد، ممکن است که در زمانی که نمودار قیمت به محدودۀ مورد نظر شما می‌رسد، نتوانید سفارش خود را ثبت کنید یا به سیستم خود دسترسی نداشته باشید؛ به همین دلیل استفاده از روش‌های سفارش‌گذاری همچون سفارشات لیمیت بسیار کاربردی هستند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام . روش کنسل کردن سفارشات لیمیت در کوکوین به چ شکل است

در سر برگ open order سفارشات شما رو نشون می ده از انجا می تونید سفارش خودتون رو کنسل کنید.