آیا استخراج تتر امکان‌پذیر است ؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

مقدمه

پروژۀ تتر (Tether) در نوامبر 2015 تأسیس شد. تتر دارای دو توکنِ دلار تتر (USDT) و یورو تتر (EURT) است که به عنوان نظایر دلار و یورو در دنیای بلاکچین ساخته شده‌اند. تتر  یک استیبل کوین یا رمزارز باثبات است. توکن USDT کاربرد بسیار بیشتری نسبت به توکن EURT دارد. قیمت تتر (USDT) تقریباً همواره 1 دلار آمریکا است. تتر با نماد اختصاری USDT، بی تردید در حال حاضر بهترین و پرطرفدارترین استیبل کوین جهان است که در معاملات روزانه و در صرافی‌ها بیشترین استفاده را دارد و همواره در ردیف 5 رمزارز برتر از لحاظ حجم معاملات قرار دارد. شاید این پرسش برای شما پیش بیاید که آیا با توجه به محبوبیت این رمزارز، استخراج تتر امری سودآور خواهد بود؟! در این مقاله می‌خواهیم به پاسخ این پرسش برسیم. با ما همراه باشید.

مزایا و معایب تتر

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

قابلیت مهم تتر (Tether)، استفاده از آن به عنوان یورو و دلار دیجیتال است. در حقیقت تتر جایگزینی برای یورو و دلار کاغذی است. از این رو، در مبادلات جهانی بسیار قابل استفاده است.

قابلیت مهم تتر (Tether)، استفاده از آن به عنوان یورو و دلار دیجیتال است.

حجم مبادلات انواع تتر هر روز در حال افزایش است. تتـر که در رده‌بندی بازار رمزارزها در ابتدای سال ۲۰۱۶ در جایگاه 30 قرار داشت، در سال ۲۰۱۷ خود را به رده ۲۵ رساند. این روند رو به رشد باز هم ادامه پیدا کرد و در سال ۲۰۱۹، تتر به جایگاه 8 رسید. با تداوم استقبال شدید از مبادلات تتری در بازار، این رمزارز پایدار در سال 2020 با پشت سر گذاشتن ریپل، در جایگاه سوم رده‌بندی رمزارزها، پس از بیت کوین و اتریوم قرار گرفته است. البته با افزایش قیمت ریپل رقابت بین ریپل و تتر برای کسب جایگاه سوم بسیار شدیدتر شد و در مواقعی ریپل سومین رمزارز برتر از نظر ارزش بازار و حجم معاملات شده است.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، 80٪ از کل معاملات بیت کوین از طریق Tether انجام می‌شود و این استیبل کوین منبع اصلی نقدینگی برای بازار رمزارزها است.

چگونه تتر استخراج کنیم؟

سه راه اصلی برای به دست آوردن اکثر ارزهای دیجیتال وجود دارد: خرید آنها از صرافی‌ها، پذیرش آنها در ازای کالا و خدمات، و در نهایت استخراج یک رمزارز جدید. استخراج در واقع فرآیند اضافه کردن سوابق تراکنش‌ها به دفترکل عمومی، موسوم به «بلاک چین» است که با استفاده از قدرت پردازش سخت افزارها انجام می‌شود. علت نام‌گذاری بلاک چین این است که زنجیره‌ای از بلاک‌ها است؛ بلاک‌هایی که لیست تراکنش‌های انجام‌شده در یک بازه زمانی مشخص هستند. این کار توسط الگوریتم «گواه اثبات کار» انجام می‌شود.

اما همه رمزارزها با گواه اثبات کار استخراج نمی‌شوند و ایجاد رمزارز جدید از طریق گواه اثبات سهام انجام می‌گردد. الگوریتم گواه اثبات سهام (PoS) در اصل به عنوان جایگزینی برای گواه اثبات کار (PoW) مطرح شده است که در شبکه بیت‌ کوین و بسیاری از رمزارزها استفاده می‌شود.

استخراج تتر

اکنون این سؤال پیش می‌آید که استخراج تتر به چه شکلی انجام می‌شود؟ باید گفت که ایجاد توکن‌های جدید و استخراج تتر روندی متفاوت نسبت به استخراج بسیاری از رمزارزها دارد.

به ازای هر واحد تتری که تولید می‌شود، ۱ دلار آمریکا در ذخایر بانکی نگهداری شده است که به عنوان پشتوانه این ارز دیجیتال عمل می‌کند. یعنی اگر 100 واحد USDT به بازار عرضه شده باشد، باید 100 دلار در خزانه بانک نگهداری شود تا ارزش تتر همواره برابر ۱ دلار بماند.

روند تولید و استخراج تتر توسط مؤسسات حسابرسی مختلفی بررسی می‌شود تا از انتشار تتر بدون پشتوانه جلوگیری کنند. البته در خصوص این موضوع در بین جامعه رمزارزها شک و تردید وجود دارد و برخی این ارز دیجیتال را به عدم داشتن پشتوانه کافی متهم می‌کنند.

بنابراین بر خلاف بیشتر ارزهای دیجیتال، عرضه تتر محدود نیست، بلکه نسبت به تقاضای بازار، واحدهای USDT جدید تولید و عرضه می‌شود. از این رو، استخراج تتر امکان‌پذیر نمی‌شود.

سخن پایانی

بهترین کار برای خرید تتر، مراجعه به یک سایت صرافی ارز دیجیتال است. کاربران ساکن ایران برای خرید USDT می‌توانند از یک صرافی آنلاین استفاده کنند و تتر را مستقیم خریداری نمایند. اگر می‌خواهید تتر خریداری کنید یا تترهای خود را به یک کیف پول دیجیتالی انتقال دهید، اول باید بدانید که از کدام‌یک از نسخه‌های تتر استفاده می‌کنید؛ زیرا هیچ کدام از انواع آدرس تتر با هم یکسان نیستند و نمی‌توانید آنها را به آدرس‌های یکدیگر ارسال کنید. مثلاً اگر می‌خواهید با استفاده پلتفرم ترون تترهای خود را از یک صرافی به کیف پول‌تان بفرستید، باید حتماً آنها را به آدرسی در کیف پول خود که مربوط به توکن‌های تتر TRC20 است ارسال کنید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

از همون اول بگو تتر نمیشه استخراج کرد