چطور بیت کوین را به بهترین قیمت بفروشیم!

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

یکی از سوالاتی که برای اکثر کاربران بیت کوین وجود دارد این است که چطور بیت کوین را بفروشیم ؟ قبل از پاسخ به این سوال باید این نکته را یادآوری کنیم که شیوه بدست آوردن بیت کوین هیچ تاثیری در نحوه فروش آن ندارد. به عبارت ساده‌‌‌‌تر تفاوتی ندارد که شما بیت کوینی که در اختیار دارید را از صرافی و یا فردی خریده باشید و یا آن را خود استخراج کرده باشید. در هر حال اگر قصد فروش آن را داشته باشید باید بدانید که چطور می‌‌‌‌شود بیت کوین خود را به فروش برسانید.

چطور بیت کوین را بفروشیم؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

شما برای خرید بیت کوین به کجا مراجعه می‌‌‌‌کنید؟ برخی برای خرید بیت کوین به استخراج‌‌‌‌کنندگانی که می‌‌‌‌شناسند مراجعه می‌‌‌‌کنند و برخی از طریق آگهی‌‌‌‌های‌‌‌‌های تبلیغاتی در فضای مجازی با فروشندگان آشنا می‌‌‌‌شوند و برخی نیز صرافی‌‌‌‌های آنلاین را برای این کار انتخاب می‌‌‌‌کنند. بنابر این در صورتی که بخواهید بیت کوین خود را بفروشید، می‌‌‌‌توانید از طریق یکی از شیوه‌‌‌‌های فروش به شخص یا فروش به صرافی‌‌‌‌های آنلاین اقدام کنید. برای پیدا کردن بهترین صرافی ارز دیجیتال به این مقاله سری بزنید تا با نحوه کار صرافی‌‌‌‌ها آشنا شوید. حال بهتر است تا کمی با مسائل مربوط به تبدیل بیت کوین به پول نقد در ایران از طریق این 2 شیوه آشنا شویم.

چطور بیت کوین را بفروشیم

فروش به اشخاص

در این شیوه شما بیت کوین خود را به آدرس کیف‌ پول خریدار ارسال می‌‌‌‌کنید و خریدار نیز مبلغ آن را به صورت نقدی یا از طریق کارت به کارت یا حواله بانکی برای شما واریز می‌‌‌‌کند. فراموش نکنید که فروش بیت کوین به این شیوه می‌‌‌‌تواند ریسک بیشتری نسبت به فروش بیت کوین به صرافی آنلاین داشته باشد. در هنگام فروش بیت کوین به اشخاص خصوصا افراد ناشناس، ممکن است طرف مقابل هیچ مبلغی را بابت دریافت بیت کوین از شما، به شما نپردازد و شما متضرر شوید. یا ممکن است طرف مقابل به بهانه‌‌‌‌هایی مانند نوسانات قیمت دلار و یا نوسانات قیمت بیت کوین از پرداخت قسمتی از مبلغ مورد توافق سر باز زده و بهای کامل آن را نپردازد. اگرچه در این مواقع قانون طرف شماست و امکان پیگیری قانونی را به شما داده است، اما با توجه به عدم امکان پیگیری تراکنش‌‌‌‌ بیت کوین، و همچنین مشکلات فراوانی که برای طی مراحل قانونی این شکایت وجود دارد، این پیگیری پروسه‌‌‌‌ای طولانی مدت را می‌‌‌‌طلبد. از سوی دیگر ممکن است طرف مقابل شما یک هکر باشد و قصد داشته باشد با تکیه بر ویژگی ناشناس بودن تراکنش‌‌‌‌ها، پول‌‌‌‌های دزیده شده را تبدیل به بیت کوین کند و از این طریق ردی از خود برجای نگذارد.

فروش به صرافی‌‌‌‌های آنلاین (Exchange)

اگر گروهی از من بپرسند که چطور بیت کوین را بفروشیم که خطر کمتری سرمایه ما را تهدید کند، حتما به آنها نشانی چند صرافی‌‌‌‌ آنلاین را خواهم داد. اجازه دهید تا با این صرافی‌‌‌‌ها بیشتر آشنا شویم.

صرافی‌‌‌‌های آنلاین را می‌‌‌‌توان در 2 دسته کلی تقسیم‌‌‌‌بندی کرد که عبارتند از:

صرافی‌‌‌‌های آنلاین داخلی: نام و آدرس سایت این صرافی‌‌‌‌ها را با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌‌‌‌توانید بدست آورید. کافیست عبارت‌‌‌‌هایی مانند صرافی دیحیتال یا خرید بیت کوین را جستجو کنید تا به لیستی از آنها دسترسی پیدا کنید. کار کردن با این صرافی‌‌‌‌ها بسیار ساده است. کافیست این مراحل را طی کنید تا بتوانید بیت کوین خود را به فروش برسانید.

  1. ثبت نام در صرافی مورد نظر
  2. تکمیل مدارک خواسته شده از طرف صرافی
  3. مراجعه به قسمت فروش ارز به سایت
  4. واریز مقدار بیت کوین مورد نظر به آدرس کیف‌ پول معرفی شده از سوی صرافی
  5. دریافت وجه ریالی بیت کوین فروخته شده

البته در برخی صرافی‌‌‌‌ها برای فروش بیت کوین و دیگر ارز‌‌‌‌ها علاوه بر ارسال برخی مدارک شناسایی نیاز است تا فرایند احراز هویت را نیز انجام دهید. در سوی دیگر برخی صرافی‌ها نیز برای خرید بیت کوین از شما تنها به ثبت نام شما بسنده می‌‌‌‌کنند و نیازی به احراز هویت ندارید. به طور کلی اینکه چطور بیت کوین را بفروشیم تا کمتر دچار زیان شویم، تنها یک راه دارد و آن هم فروش بیت کوین به صرافی‌‌‌‌های آنلاین معتبر ایرانی است. دلیل این امنیت خرید را می‌‌‌‌توان نظارت پلیس فتا بر عملکرد برخی از این سایت‌‌‌‌ها دانست. البته فراموش نکنید که حتما قبل از آغاز خرید و فروش بیت از طریق این صرافی‌‌‌‌ها از معتبر بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

چطور بیت کوین را بفروشیم

صرافی‌‌‌‌های آنلاین خارجی: این صرافی‌‌‌‌ها نیز تقریبا عملکرد مشابهی با صرافی‌‌‌‌های ایرانی دارند. ساز وکار و کلیت شیوه فروش بیت کوین مشابه سایت‌‌‌‌های ایرانی است. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اکثر این صرافی‌‌‌‌ها از جمله Binance از ریال ایران پشتیبانی نمی‌‌‌‌کنند و از این جهت چندان برای ایرانی‌‌‌‌ها چاره‌ساز نیستند. علاوه بر این اکثر این صرافی‌‌‌‌ها به منظور تبدیل ارز‌‌‌‌های مختلف به یکدیگر راه‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی شده‌‌‌‌اند و خرید و فروش در آنها از طریق بیت کوین و سایر ارز‌‌‌‌های مجازی صورت می‌‌‌‌پذیرد.

سخن پایانی

هر چند که نظر ما در پاسخ به پرسش چطور بیت کوین را بفروشیم بیشتر بر روی همان فروش به صرافی‌‌‌‌های آنلاین داخلی است، با این وجود آنچه در این زمینه نباید از آن غافل شد توجه به سلیقه و علایق فرد فروشنده و همچنین شرایطی است که در آن لحظه دارد و نمی‌‌‌‌توان برای همه یک نسخه واحد پیچید. به یاد داشته باشید که همه صرافی‌‌‌‌های آنلاین قابل اعتماد نیستند. دقیقا همانگونه که نمی‌‌‌‌توان همه اشخاصی که اقدام به فروش به صورت مجازی می‌‌‌‌کنند را کلاهبردار و شیاد قلمداد کرد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments