چگونه بیت کوین کش استخراج کنیم؟

آیا استخراج بیت کوین کش از بیت کوین سودآورتر است؟

زمان مطالعه: 8 دقیقه

اگر واقعا اعتقاد داشته باشید، راهی وجود دارد که هم شبکه را حمایت کنید و هم بیت کوین کش استخراج کنید. ولی اصولا این روش، پروسه‌ای است که از حل مسائل ریاضی پیچیده عبور می‌‌کند. استخراج کننده‌ها مهمترین بخش گروه هستند. چرا که توکن‌های جدید وارد چرخه می‌‌‌‌‌کنند.

بیت کوین کش

استخراج‌گرها به ازای ساخت هر بلاک پاداش دریافت می‌‌‌‌کنند. در بیت کوین کش به ازای ساخت هر بلاک معادل 12.5 بیت کوین کش است به اضافه‌ی سود حاصل از تراکنش که از هر بلاک عاید آنها می‌‌‌‌گردد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

آیا استخراج بیت کوین کش سودآور است؟

درسال 2010، برای اینکه از استخراج بیت کوین کش به سود قابل توجهی برسید، ابتدا باید سرمایه گذاری کنید و برای استخراج بیت کوین تجهیزات خریداری کنید، ولی قبل از هر اقدامی باید حساب کتاب کنید که در ازای سرمایه‌ای که اختصاص می‌دهید آیا سودآوری قابل قبولی برای شما دارد یا خیر. قدم اول این است که نرخ هش “معیاری برای سنجش سرعت تجهیزات شما در عملیات هش” تجهیزات خود را بدانید در این حساب‌و‌کتاب هزینه‌ی برق مصرفی و سخت افزار را هم باید در نظر بگیرید.

استخراج بیت کوین کش

آیا استخراج بیت کوین کش از بیت کوین سودآورتر است؟

استخراج بیت کوین و بیت کوین کش بسیار شبیه به هم است ولی با این حال تفاوت‌هایی نیز وجود دارد. اولا این که بلاک بیت کوین 8MB است در حالی که که در بیت کوین این مقدار 1MB است. بلاک بزرگ‌‌‌‌تر به معنای سود بیشتر و البته صرف هزینه‌‌‌‌ی بیشتر است. این نکته را نیز خاطر‌نشان می‌کنیم که ساخت بلاک بزرگ‌‌‌‌تر سرمایه‌‌‌‌ی بیشتر و قدرت محاسباتی بیشتری نیز می‌‌‌‌طلبد. از آن جایی که هر دو ارز دیجیتال در یک بلاک چین به اشتراک گذاشته می‌شوند، سود حاصل از استخراج هر بلاک نیز یکسان و برابر 12.5 توکن خواهد بود. در حال حاضر قیمت هر بیت کوین 10،513،38 دلار است این در حالی است که قیمت بیت کوین کش 1،584،54 دلار است. با وجود این تفاوت‌ها و برای جذب استخراج‌گر، شبکه‌ی بیت کوین کش باید مشکل استخراج بیت کوین‌‌‌‌کش را به طور قابل توجهی پایین‌‌‌‌تر از بیت‌‌‌‌کوین نگه دارد، و این جایی است که EDA‌ها کمک شایانی می‌‌‌‌‌کنند.

 EDA دقیقا پس از تنظیم اتوماتیک که باعث شد درجه‌ی دشواری استخراج بیت کوین کش 300 برابر بیشتر از استخراج بیت کوین شود فعال شد. همین مسئله باعث شد که بسیاری از استخراج‌گران بیت کوین کش به استخراج بیت کوین برگردند.
مطابق چارت‌های BitInfo، استخراج بیت کوین کش به ازای یک Thash(یعنی یک تریلیون هش درثانیه) به طور متوسط حدود 3526 در هر روز است. برای بیت کوین این مقدر برابر 1.2275 است.

به هر حال، در این برآورد مقداری که به ازای هر تراکنش کم می‌‌‌‌شود در نظر گرفته نشده است که به ازای هر تراکنش در بیت کوین 28 دلار و در بیت کویت کش مقدار کمی است.

چکونه استخراج بیت کوین کش را آغاز کنیم؟

تا به حال در این مورد بحث کرده‌ایم که چه قدر برای استخراج بیت کوین سرمایه گذاری کنید و چه مقدار باید برگشت سرمایه داشته باشید. اکنون اگر تصمیم خود را گرفته اید که کار استخراج بیت کوین کش را شروع کنید، در ادامه، ما راهنمایی‌‌‌‌های لازم را در اختیار شما قرار می‌دهیم.
اولین گام این است که کیف پول بیت کوین تهیه کنید چرا که پاداش‌هایی که از استخراج بیت کوین عاید شما می‌شود به کیف پول شما واریز می‌شود. برای امنیت بیشتر توصیه می‌شود از کیف پولی که کلید خصوصی روی دستگاه دارد استفاده کنید. همچنین از کیف پولتان فایل wallet.dat تهیه کنید و در دستگاه‌های مختلف قرار دهید و پرینتی از آن تهیه کرده و در محل امنی قرار دهید، به این صورت اگر کامپیوترتان خراب یا دزدیده شد، به کیف پول خود دسترسی داشته باشید. درمورد کیف پول کش مطالبی در قسمت راهنما قرار داده‌‌‌‌ایم.

پس از انتخاب کیف پول باید تصمیم بگیرید می‌‌‌‌خواهید استخراج‌‌‌‌گری باشید که به صورت انفرادی کار می‌‌‌‌کند یا استخراج‌‌‌‌گری که تحت استخر(گروهی از استخراج‌گران) کار می‌‌‌‌کند. منظور از استخر گروهی هستند که در کار استخراج منابع و قدرت محاسباتی خود را به اشتراک می‌‌‌‌گذارند تا شانس خود را برای حل مسایل پیچیده‌تر بالا ببرند. اغلب در استخر، الگورریتم‌ها و مسایل، کوچک‌تر شده و شانس حل مسایل بزرگ‌تر بالاتر می‌‌‌‌رود، البته که پاداش هم بین افراد تقسیم می‌‌‌‌شود. سیستم تقسیم کاملا عادلانه است و براساس مصرف قدرت محاسباتی به کار گرفته شده محاسبه می‌‌‌‌شود، اگر کل بلاک توسط یک شخص استخراج شود، کل پاداش 12.5 بیت‌‌‌‌کوین کش به او تعلق پیدا می‌کند. مشکل این‌‌‌‌جاست که اگر تجهیزات خارق العاده‌ای نداشته باشید سهم زیادی عایدتان نمی‌‌‌‌گردد. اگر می‌خواهید به استخراج‌‌‌‌گران استخر ملحق شوید قبل از هر چیزی باید از سیستم پرداخت و این که استخر چه قدر بزرگ است و هر چند وقت یک بار اعضا بلوکشان را تکمیل می‌‌‌‌کنند و از چه کامپیوتری استفاده می‌‌‌‌کنند، اطمینان حاصل کنید.

آغاز استخراج بیت کوین کش

پس از آن باید “worker” ایجاد کنید و شناسه دریافت کنید کلیه فعالیت‌‌‌‌های شما تحت این شناسه، ردیابی می‌‌‌‌شود.
تا اینجا شما سخت افزار استخراج را به برق وصل کرده و کامپیوترتان را به این سخت افزار متصل کرده‌‌‌‌اید ولی برای نظارت و کنترل بر روی تجهیزات خود به یک نرم‌افزار نیاز دارید که روی سیستم کامپیوترتان نصب می‌‌‌‌شود. نوع این نرم‌افزار به سیستم عامل کامپیوتر و تجهیزات استخراج‌تان بستگی دارد. در یک استخر معمولا خود استخر، نرم افزار دارد و تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که در محل مورد نظر آدرس کیف پولتان را وارد کنید تا سهم شما به کیف پولتان واریز شود. برای اولین بار هم باید نام ‌‌‌‌کاربری و رمز عبور و آدرس استخرتان را در نرم افزاری که روی کامپیوترتان نصب شده، وارد کنید. این کار فقط یک بار مورد نیاز است و از آن به بعد برای استخراج کوین نیاز به پیکربندی مجدد ندارید. اگر خودتان کار استخراج را می‌‌‌‌خواهید انجام دهید، مطمئن شوید که آدرس کیف پول خود را درست وارد کرده‌اید. اگر هم اغلب در استخر فعالیت می‌‌‌‌کنید، سهم شما از ساخت بلاک محاسبه شده و به حساب کاربری شما واریز می‌‌‌‌شود.

سخت افزار مورد نیاز برای استخراج بیت کوین کش

امروزه استخراج بیت کوین در صورتی سودآور خواهد بود که از ماینرهای ASIC استفاده کنید. این استخراج‌‌‌‌گرها به طور خاص برای کار استخراج بیت‌‌‌‌کوین ساخته شده‌ا‌‌‌‌‌‌‌‌ند. علاوه برآن باید هزینه‌ی برق مصرفی و نرخ هش هر دستگاه را نیز در نظر بگیرید. در ادامه جدولی آورده شده است که چند مدل این استخراج‌‌‌‌گرها را با هم مقایسه می‌‌‌‌کند.

بیت کوین کش

نرم‌افزار مورد نیاز در استخراج بیت کوین کش

نرم‌افزارهای زیادی برای استخراج بیت‌‌‌‌کوین کش وجود دارد ولی دو نمونه از محبوب ترین آنها BFGminer و CGminer است، که هر دو با وارد کردن دستور(command) کار می‌‌‌‌‌کنند. اگر کار سردرآوردن از دستورها برای شما مشکل است، می‌‌‌‌توانید از نرم‌افزار easyminer استفاده کنید که مثل واسط عمل می‌‌‌‌کند و در مصارف شخصی و استخر قابل استفاده است. همان طور که قبلا هم گفتیم انتخاب نرم افزار تا حدود زیادی به سخت افزار شما بستگی دارد. نرم افزاری را انتخاب کنید که با سخت افزار شما سازگاری داشته باشد. اگر در غالب استخر کار می‌‌‌‌کنید که هر استخری سخت افزار و نرم افزار خاص خود را دارد.

نرم‌افزار مورد نیاز در استخراج بیت کوین کش

نمونه‌هایی از استخر‌های موجود

درادامه نام چند استخر موفق در زمینه‌ی استخراج بیتکوین کش را برایتان آورده‌ایم.

  • BTC.com
  • F2Pool
  • ViaBTC
  • Bitcoin.com
  • AntPool
  • BitClub
  • BTC.top

استخراج مبتنی بر فضای ابری

اگر فرض را براین بگذاریم که شما می‌خواهید بیت کوین کش استخراج کنید و از مدیریت سخت افزار خود نیز رها شوید توصیه‌‌‌‌ی ما برای شما استخراج بر پایه‌‌‌‌ی ابر است. اگر بخواهیم ساده توضیح دهیم ابر درواقع از توان محاسباتی مرکز داده‌‌‌‌هایی که در مناطق دور از هم قرار دارد استفاده می‌‌‌‌کند. این گزینه پروسه‌‌‌‌ی استخراج را ساده کرده و شما را از خرید سخت افزارهای پرهزینه و پر سروصدا بی‌‌‌‌نیاز می‌‌‌‌کند، تنها چیزی که نیاز دارید خرید قرار داد است و کیف پولی که از محل موردنظر خودتان تهیه می‌‌‌‌‌کنید.

استخراج مبتنی بر فضای ابری

با این حال، کار کردن با فضای ابری ریسک‌‌‌‌های مختص به خودش را دارد. باید در مورد قرارداد و هزینه‌ای که بابت آن پرداخت می‌‌‌‌کنید اطمینان حاصل کنید چون کلاهبرداری‌های زیادی دراین زمینه صورت می‌‌‌‌گیرد. ریسک دیگر و مهم‌‌‌‌تر از همه این است که روی سخت افزار خودتان تسلط ندارید.
در آخر باید بگوییم که اپراتور ابر بابت سرویس‌‌‌‌دهی، درصدی به عنوان حق کمیسیون دریافت می‌‌‌‌کند که خب باعث می‌‌‌‌شود سود کمتری عایدتان شود.

از مهم‌‌‌‌ترین فضاهای ابری که در این زمینه فعالیت می‌‌‌‌کنند، می‌توان به Hash flare, Genesis Mining اشاره کرد. سایت crypto compare لیستی از قراردادها، برای آگاهی کاربران ارائه کرده است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments