مقایسه عرضه اولیه توکن ها | چگونه باید ICO ها را تحلیل کنیم؟

مقایسه ICO ها می تواند هم برای سرمایه گذاران ارز رمز نگاری شده و هم برای تیم‌های ICO سود‌آور باشد.

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

مقایسه عرضه اولیه کوین یا ICO ها می‌تواند هم برای سرمایه‌گذاران رمزارزی و هم برای تیم‌های ICO سود‌آور باشد. اشخاص مختلف دلایل متفاوتی برای دانستن این موضوع دارند که یک عرضه اولیه توکن چگونه با بقیه بازار مقایسه می‌شود.

این امر برای سرمایه‌گذاران، در صورتی سود‌آور است که یک محصول خاص، پتانسیل حمل ROI مورد انتظار را در یک اجرای طولانی داشته باشد و اینکه زمانی که به پروژه‌های مشابه نگاه می‌کنیم، کدام گزینه بهترین گزینه است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

برای تیم‌های ICO، نگاه کردن به فروش توکن‌های دیگر که به طور خاص رتبه‌بندی خوبی دارند می‌تواند کمک کند که بدانند کدام بخش از پروژه آنها نیاز به کار بیشتر دارد یا کدام بخش نیاز دارد که به منظور به دست آوردن موفقیت مشابه، پیشرفت کند.

سپس، یک اشتیاق عمومی وجود دارد که افرادی علاقه دارند ببینند بقیه بازار درباره یک ICO خاص چه فکر می‌کند و چه مقدار از راه حل‌های فراهم شده، پتانسیل این را دارند که انقلابی در یک عرضه اولیه توکن ایجاد کنند.

مشکل این است که روزانه ICO‌ های زیادی شروع به کار می‌کنند که برابر است با هزاران ICO در هر سال. برخی از پروژه‌ها مشابه خواهند بود و محدودیتی وجود دارد که محصولات نه چندان خوب بسیار کمی در این میان وجود خواهد داشت.

با طوفانی که فروش توکن‌های فراوان در بازار ایجاد می‌کند، جدا کردن توکن‌های خوب از توکن‌های بد بدون انجام تحلیل عمیق و زمان‌بر روی ICO‌ های منحصر به فرد و بازار هدف آنها، بسیار سخت و طاقت فرسا است.

عرضه اولیه توکن

چگونه می‌توانم این کار را انجام دهم؟

موثر‌ترین راه ساخت سیستم رتبه بندی بر اساس شماره‌های حیاتی شاخص موفقیت عرضه اولیه توکن می‌باشد.

این شامل تیم پشت پرده پروژه، اطلاعات خود عرضه اولیه توکن ، چگونگی ارائه شدن محصول و خوب بودن بازاریابی می‌شود.

تیم: این مهم است که پروفایل اعضای تیم به سادگی قابل دسترس باشد و باید مقدار اطلاعات مناسبی برای هر شخص در نظر گرفته شود. نشان دادن عکس‌ها و پیوند‌ها به سایت‌های حرفه‌ای خارجی همچون LinkedIn به تخصیص اعتماد و اعتبار کمک می‌کند.

بعلاوه، تعداد اعضای تیم نیز می‌تواند روی رتبه بندی تاثیر گذار باشد. اگر تنها دو فرد روی یک پروژه کار می‌کنند، شما می‌دانید که احتمال موفقیت آن بسیار کم است. اما، زمانی که چندین نفر در حال کار روی جنبه‌های مختلف ICO هستند، احتمال موفقیت بسیار بالاتر خواهد رفت.

اطلاعات ICO: در مقایسه ICOها، اطلاعات ICO باید به طور شفاف قابل رویت و در دسترس باشد. تاریخ شروع و پایان در زمان پیش فروش و ICO رسمی، چگونگی خرید آن در شلوغی بازار و ارز‌های دیجیتالی که قبول می‌کنند، شمارش معکوس شروع و پایان فروش و قیمت هر توکن، می‌تواند حدس‌های سرمایه گذاران را به یقین تبدیل کند و برای خرید، به آنها اعتماد به نفس بیشتری دهد.

چگونگی ارائه محصول: این مورد به طور گسترده به اطلاعات در دسترس در گزارش بستگی خواهد داشت. ارائه باید شامل این موارد باشد: محصول چیست(برای مثال، پلتفرم، سرویس و…)، چشم اندازی که شرکت امیدوار است به آن دست یابد و زمانی که آنها برای دستیابی به آن برنامه ریزی می‌کنند، اطلاعات جزئی‌تر درباره اعضای تیم و استفاده‌های اصلی توکن دیجیتال.

داشتن یک فیلم معرفی حرفه‌ای با مرور اجمالی محصول، کیفیت و تعهد بیشتری را از سوی تیم ICO نشان می‌دهد.

من هم در مورد MVP شنیده‌ام، آن چیست؟

MVP یا محصول کم عمر، محصولی است که دارای حداقل ویژگی‌های کافی است تا بتواند نیاز‌های مشتریان را ارضا کند.

در مجموع، نسخه نمونه اولیه آلفا یا بتا محصول آینده است. این محصول برای دریافت بازخورد و ایجاد تغییر در پروژه استفاده می‌شود. این محصول هنوز در صنعت ارز دیجیتال یک مورد عمومی نیست، ولی اگر در دسترس باشد، قطعا می‌تواند اعتماد سرمایه گذاران به محصول را افزایش دهد.

یک کد باز به شما اجازه می‌دهد ببینید که آیا شرکت پایه و اساسی دارد یا خیر. شما می‌توانید اجرای مفهوم شرح داده شده در گزارش و پیشرفت کار بر روی پروژه را بررسی کنید: مفاهیمی همچون بهینه سازی، رفع مشکلات، پسوند‌های تابعی و غیره.

آیا باید به شبکه‌های اجتماعی توجه کنم؟

قطعا باید توجه کنید.

هنگام مقایسه ICOها با توجه به تعداد زیاد ICO‌هایی که در بازار عرضه می‌شوند، برای پروژه‌های شخصی ضروری است که بتوانند به مقدار کافی توجهات را سمت محصول خود جذب کنند. بهترین راه قضاوت این موضوع، تلاش‌های بازاریابی شرکت می‌باشد.

آیا آنها در سایت‌های اجتماعی مختلف همچون فیس بوک، توییتر و مدیوم فعال هستند؟ آیا در حوزه‌های مربوط به ارز رمز نگاری شده همچون BitcoinTalk و GitHub حضور دارند؟ و چه نوع اطلاعاتی در آنجا قرار می‌دهند؟ هنگام مقایسه ICOها پاسخ این سوالات اهمیت بسیار بالایی دارد.

مقایسه ICOها

آیا باید به نظرات متخصصین توجه کنم؟

یکی از مهمترین عواملی که هنگام رتبه بندی و مقایسه ICOها باید به آن توجه کنیم نظرات متخصصین در دنیای ارز رمز نگاری شده است.

آنها ممکن است به طور گسترده به همان معیاری که ما نگاه می‌کنیم بنگرد، ولی زاویه دید متفاوت خواهد بود.

تیم: تیم‌های با تجربه ارز رمز نگاری شده عموما قوی تر از نوآوران کامل این صنعت رتبه بندی می‌شوند.

این شامل رشد، کد نویسی، مدیریت پروژه، مدیریت انجمن و بازاریابی می‌شود.

حضور یک شورای مشورتی باعث پیشرفت یکپارچگی یک پروژه خاص می‌شود.

اطلاعات محصول: ICOها عموما دو هدف متفاوت دارند. یکی تامین وجه یک مفهوم کاملا جدید؛ دیگری تامین هزینه توسعه یک پروژه موجود یا انتقال آن به یک شبکه بر پایه بلاک چین دیگر هستند. مورد دوم بیشتر به موفقیت کمک می‌کند زیرا بر اساس محصول یا سرویسی است که قبلا اثبات شده است. در نتیجه، متخصصین از این پروژه‌ها حمایت خواهند کرد.

محصول یا سرویسی که به یک مشکل واقعی در بازار اشاره می‌کند نیز می‌تواند به بالا رفتن رتبه کمک کند.

دانش تجارت: پروژه‌هایی که اهداف بلند مدت مشخص، برنامه نوشته شده برای نحوه رسیدن به آن اهداف و مقدار سرمایه مورد نیاز که برای رسیدن به آن اهداف را دارند، احتمال موفقیتشان بسیار بالاست. متخصصین نیز به این موضوع توجه می‌کنند که آیا یک پایه کاربر در پروژه وجود دارد و اینکه آیا تحلیل رقابتی برای فهم بهتر زمین بازی صورت گرفته است یا خیر.

نیرومندی بازار: صنعت ICOها عمدتا کنترل نشده است. این امر می‌تواند در هر لحظه تغییر کند و قانون‌های متفاوتی در بخش‌های مختلف اجرا شوند. پروژه ای با قابلیت انعطاف پذیری برای انعطاف و غلبه بر تغییرات شرایط بازار، باید رتبه بسیار بالاتری را دربافت کند.

آیا این امکان وجود دارد که ارزیابی پروژه را خودکار سازیم؟

بله وجود دارد و قطعا سرعت روند را بالا می‌برد.

همکاری انسان و هوش مصنوعی می‌تواند ارزیابی را تسهیل کند.

هوش مصنوعی پیشرفت چشمگیری داشته است و ظرفیت‌های آن به طور قابل توجهی افزایش یافته‌اند. با این وجود، همچنان باید پایه‌هایی داشته باشد تا درست کار کند. نظرات مردم درمورد پروژه‌های مختلف شاید بعنوان یک پایه استفاده شود. برنامه، رفتار شرکت‌کنندگان را با توجه به پارامتر‌های تعیین شده تحلیل می‌کند و می‌تواند درباره پروژه تصمیم خودشان را بگیرند. بعلاوه، شبکه و مردم با هم کار می‌کنند. ارزیابی‌های بعدی کاربران پایگاه داده برنامه را ابقا می‌کند و کارایی آن را افزایش می‌دهد. شبکه به پروژه‌ها نمره می‌دهد و به تصمیم‌گیری مردم ناآگاه کمک می‌کند.

این روند متناوب در واقع قبلا توسط پروژه‌ای به نام DropDeck تحقق یافته است. پروژه‌ها توسط هوش مصنوعی برای سرمایه گذاران رتبه بندی می‌شوند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments