بازی اسپلینترلندز چیست؟ کسب درآمد با بازی Splinterlands + ویدئو

زمان مطالعه: 10 دقیقه

مقدمه

قدم گذاشتن در دنیای هیجان‌انگیز و پرماجرای بازی‌ها، کار بسیار سرگرم‌کننده و جالبی است. اما آیا می‌دانید که می‌توان از طریق بازی کردن به کسب درآمد هم پرداخت؟ کسب درآمد از طریق بازی شاید در ابتدا یک شوخی به نظر برسد، اما با گسترش فناوری و به ویژه بلاکچین و ارزهای دیجیتال، دیگر چنین چیزی بعید نیست! ما در این مطلب قصد داریم نحوه کسب درآمد با بازی اسپلینترلندز را به شما آموزش دهیم.

بازی اسپلینترلندز (Splinterlands) یک بازی کارتی-تاکتیکی برای کسب درآمد است که بر بستر بلاکچین هایو (Hive) اجرا می‌شود. این بازی برای همه رایگان است و تنها چیزی که نیاز دارید، یک مرورگر وب یا یک دستگاه تلفن همراه (اندروید، iOS) است. با این حال، تنها کسانی می‌توانند به ویژگی کسب درآمد با بازی اسپلینترلندز دسترسی پیدا کنند که بسته آغازین آن (Summoner’s Spellbook) به ارزش ۱۰ دلار را خریداری کرده باشند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

در زمان نگارش این مقاله، بازی Splinterlands ده‌ها هزار گیمر روزانه دارد که همگی آنها در تلاشند که از این بازی و فرصتی که در اختیار آنها قرار داده است، به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

در ویدیوی زیر آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز به صورت مرحله به مرحله آورده شده است:

معرفی بازی اسپلینترلندز

بازی اسپلینترلند

اسپلینترلندز یکی از بازی‌های بلاکچینی قدیمی در بازار است که اخیراً دستاوردهای قابل‌توجهی کسب کرده است. این بازی در ابتدا با نام استیم مانسترز (Steem Monsters) و بر بستر بلاکچین استیم (Steem) راه‌اندازی شد، اما زمانی که جاستین تون (Justin Ton) مدیریت این پلتفرم را بر عهده گرفت، به بلاکچین هایو منتقل شد و نام آن نیز به Splinterlands تغییر یافت.

روند بازی اسپلینترلندز مشابه با سایر بازی‌های کارتی-تاکتیکی مانند Hearthstone و Magic: The Gathering است که در آن، بازیکنان یک دسته کارت جمع‌آوری و طراحی می‌کنند و با بازیکنان دیگر به رقابت می‌پردازند.

نبردها در بازی Splinterlands به جای یک سیستم نوبتی شبیه به بازی‌های کارتی سنتی، سریع و خودکار هستند؛ مانند بازی‌های مبارزه‌ای خودکار همچون Teamfight Tactics.

نوآوری بازی اسپلینترلندز در جنبه جمع‌آوری و مبادله کارت‌های آن است؛ همه کارت‌ها در بازی Splinterlands از نوع توکن‌ غیر قابل تعویض (NFT) هستند، به این معنی که بازیکنان مالکیت کامل آنها را دارند و می‌توانند آنها را در بازار معامله کنند.

در بازی Splinterlands، گیمرها می‌توانند با برنده شدن در نبردها توکن کریستال‌ انرژی تاریک (DEC) کسب کنند و این توکن‌ها را می‌توان به بلاکچین‌های دیگری مانند اتریوم یا شبکه هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) منتقل کرد. علاوه بر این، این تیم پُلی را نیز به بلاکچین وکس (Wax) ایجاد کرده که به کاربران اجازه می‌دهد با رپد کردن توکن‌های NFT خود، بتوانند آنها را در بازارهای محبوب NFT بر بستر بلاکچین وکس معامله کنند. در آگوست سال ۲۰۲۱ میلادی، این تیم توکن حاکمیتی اکوسیستم خود را نیز با نام اسپلینترشاردز یا Splinter Shards (SPS) راه‌اندازی کرد و از آن زمان، علاقه کاربران به این بازی بیشتر و بیشتر شده است.

نحوه بازی اسپلینترلندز

بازی اسپلینترلند

برای آغاز بازی و کسب درآمد با بازی اسپلینترلندز، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. یک حساب کاربری ایجاد کنید یا از طریق کیف پول مبتنی بر افزونه مرورگر وب مانند متامسک (MetaMask) وارد شوید.
  2. پس از ایجاد حساب کاربری و ورود به سیستم، روی گزینه Play Now (اکنون بازی کن) و در صفحه بعد از آن، روی گزینه Battle (نبرد) کلیک کنید.
  3. سپس، سیستم نبرد اسپلینترلندز حریفی را با مهارت یا تجربه مشابه شما پیدا می‌کند.
  4. پس از پیدا شدن حریف، در یک پنجره بازشو محدودیت‌های نبرد به شما نمایش داده خواهد شد. به عنوان مثال، شما می‌توانید فقط با انواع خاصی از کارت‌ها بازی کنید و تنها مقدار امتیاز (Mana) مشخصی را برای یک نبرد خرج نمایید.
  5. روی گزینه Create Team (ایجاد تیم) کلیک کنید.
  6. اکنون باید در محدوده زمانی و با استفاده از حداکثر امتیاز Mana خود، یک تیم ایجاد کنید. ترکیب کارت‌ها به روشی تاکتیکی به عملکرد شما کمک می‌کند.
  7. وقتی هر دو بازیکن آماده باشند، نبرد آغاز می‌شود. از این لحظه به بعد، شما دیگر هیچ کنترلی بر بازی نخواهید داشت. گیمرها فقط می‌توانند نبرد را تماشا کنند و با کلیک روی آن، نتیجه را ببینند. بازیکن برنده توکن‌های DEC و امتیازهای تجربه (experience points) را به دست می‌آورد. در مقابل، بازیکن بازنده تعدادی از امتیاز تجربه خود را از دست می‌دهد.
 همچنین ببینید: قیمت لحظه‌ای ارزهای NFT

هرچه تعداد نبرد بیشتری را برنده شوید، رتبه شما بالاتر خواهد رفت. از طریق ارتقای سطح و با انجام مأموریت‌ها، بازیکنان صندوقچه‌هایی را به دست می‌آورند. این صندوقچه‌ها حاوی کارت، اعتبار (credit) یا توکن DEC هستند.

بازیکنان همچنین می‌توانند کارت‌های موجود را با ترکیب آنها ارتقا دهند. هرچه مجموعه کارت‌های شما قوی‌تر باشد، راحت‌تر می‌توانید به سطوح بالاتر برسید. علاوه بر این، مجموعه کارتی شما رتبه قدرت شما را افزایش می‌دهد که این امر هم به نوبه خود، رتبه لیگ (League) شما را بهبود می‌بخشد. هرچه بازیکنان بتوانند به مراحل بالاتر صعود کنند، پاداش بیشتری به دست خواهند آورد.

توکن‌های بازی Splinterlands

بازی اسپلینترلند

در مجموع، سه نوع ارز در این اکوسیستم در گردش هستند: اعتبارها، توکن‌های DEC و SPS.

  1. اعتبار: یک آیتم درون بازی است که بازیکنان می‌توانند از آن برای خرید بسته‌های کارت یا خرج کردن در بازار آزاد استفاده کنند.
  2. توکن‌های DEC: از طریق گیم‌پلی (روند بازی) رقابتی به دست می‌آیند و برای خرید آیتم‌های انحصاری و بسته‌های کارت کمیاب‌تر قابل استفاده هستند. بازیکنان همچنین می‌توانند از توکن‌های DEC برای اجاره کردن کارت استفاده کنند.
  3. توکن‎های SPS: توکن حاکمیتی اکوسیستم بازی Splinterlands است. در حال حاضر، برای هر توکن NFT ای که دارید، می‌توانید توکن SPS دریافت کنید. هرچه تعداد توکن NFT بیشتری داشته باشید و آیتم‌های شما کمیاب‌تر باشند، SPS بیشتری دریافت خواهید کرد. در حال حاضر، هنوز عملکردهای حاکمیتی SPS فعال نشده‌اند، اما در آینده فعال خواهند شد. بازیکنان می‌توانند از این توکن برای ورود به تورنمنت‌های ویژه هم استفاده کنند. بازیکنان همچنین می‌توانند برای کسب درآمد غیرفعال، توکن‌های SPS را استیک کنند.
در صفحه قیمت ارز دیجیتال Splinterlands می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت اسپلینترلندز و توکن SPS را مشاهده کنید.

چگونه از بازی Splinterlands کسب درآمد کنیم؟

بازی splinterland

روش‌های مختلفی برای استفاده حداکثری از تجربه بازی و کسب درآمد با بازی اسپلینترلندز وجود دارد. هرچه بیشتر در این بازی سرمایه‌گذاری کنید، موقعیت بهتری برای کسب درآمد خواهید داشت. وقتی بدون هیچ سرمایه‌گذاری اولیه‌ای شروع به بازی کنید (به غیر از بسته آغازین ۱۰ دلاری)، درآمد کمی خواهید داشت. کسب پاداش از نبردها و تکمیل مأموریت‌های روزانه، به کاربران اجازه می‌‌دهد که به سرعت درآمد خود را در بازی افزایش دهند.

در این بخش، شش راه برای کسب درآمد با بازی اسپلینترلندز برای شما آورده شده است:

1. کسب توکن‌های DEC با پیروزی در نبردها

بازی splinterland

توکن‌های کریستال‌ انرژی تاریک یا DECها ارز اصلی در بازی Splinterlands هستند که می‌توان آنها را با برنده شدن در نبردهای رتبه‌بندی شده به دست آورد. توکن DEC یک ارز درون بازی است که می‌توان از آن برای خرید کارت‌های جدید یا ارتقای کارت‌های موجود استفاده کرد. فارمینگ توکن DEC ساده‌ترین راه برای کسب سود در بازی Splinterlands است.

تعداد توکن DEC که از نبردها دریافت می‌کنید، به رتبه فعلی، رتبه حریف و نرخ جذب انرژی (Energy Capture Rate) یا ECR شما بستگی دارد. در واقع، در بازی اسپلینترلندز همه بازیکنان دارای امتیاز ECR هستند که درصد توکن DEC دریافتی در هر نبرد را تعیین می‌کند. این نرخ هر بار که در نبردها پیروز شوید، کاهش می‌یابد و هر چه مقدار آن کمتر باشد، تعداد DEC کمتری دریافت خواهید کرد.

با این حال، این امتیاز به مرور زمان بهبود می‌یابد. در نظر بگیرید که این معیار شبیه به نوارهای انرژی در بازی‌ها است که از انجام بازی‌های زیاد و کسب پاداش‌های بیش از حد توسط بازیکنان –که ممکن است برای اقتصاد بازی بد باشد و توسط ربات‌ها مورد سوءاستفاده قرار بگیرد– جلوگیری می‌کند.

برای نقد کردن توکن‌های DEC خود، می‌توانید آنها را از کیف پول‌های شبکه‌های بلاکچین دیگری مانند کیف پول شبکه هوشمند بایننس برداشت کنید.

2. پیوستن به تورنمنت‌ها

بازی splinterland

کسب درآمد از طریق دریافت توکن‌های DEC با انجام نبردهای رتبه‌بندی شده توسط هر کسی امکان‌پذیر است؛ حتی افراد مبتدی. اما بازیکنان باتجربه‌تر می‌توانند مهارت‌های خود را در تورنمنت‌ها هم آزمایش کنند.

پیوستن و برنده شدن در تورنمنت‌ها روش سودآورتری برای کسب درآمد با بازی اسپلینترلندز است؛ چراکه در مقایسه با کسب توکن‌های DEC در بازی‌های رتبه‌بندی شده، پاداش قابل‌توجه‌تری به شما می‌دهد.

تورنمنت‌های رسمی به میزبانی خود اسپلینترلندز هر روز و با مقدار زیادی از توکن DEC به عنوان پاداش، برگزار می‌شوند. انواع مختلفی از تورنمنت‌ها با حالت‌ها و قوانین مختلف بازی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد بر اساس سبک بازی و راحتی خود، آنها را انتخاب کنید.

برای پیوستن به تورنمنت‌ها، شرکت‌کنندگان باید مبلغ مشخصی از توکن DEC را به عنوان هزینه ورودی بپردازند.

3. فروش کارت‌های NFT

کسب درامد با بازی اسپلینترلند

کارت‌های بازی اسپلینترلندز از نوع توکن‌های NFT هستند که هر کدام، منحصربه‌فرد هستند و می‌توان آنها را در بازار معامله کرد.

هرچه سطح کارت‌ها و کمیابی آنها بیشتر باشد، توانایی‌های ویژه‌ای را برای کاربران به ارمغان می‌آورند و هنگام فروش در بازار نیز ارزش بیشتری خواهند داشت.

اما اگر نمی‌خواهید کارت‌های NFT ارزشمند خود را بفروشید، راه‌های دیگری هم برای کسب درآمد با آنها وجود دارد!

4. اجاره کارت‌های NFT

کسب درامد با بازی اسپلینترلند

هنگامی که مجموعه بزرگی از کارت‌ها را جمع‌آوری کردید، می‌توانید آنها را اجاره دهید تا ضمن حفظ مالکیت کارت‌ها، درآمد غیرفعال نیز داشته باشید.

هنگام اجاره کارت، اجاره‌کننده ارزش کامل آن را در یک قرارداد می‌پردازد و اجاره‌دهنده نیز در ازای انجام این کار، روزانه توکن DEC دریافت می‌کند.

اجاره کارت‌های کمیاب و سطح بالا به بازیکنان جدیدی که نمی‌توانند هزینه‌شان را بپردازند، فرصتی برای رقابت با بازیکنان باتجربه و صعود به لیگ رتبه‌بندی یا مبارزه در تورنمنت‌ها می‌دهد.

به عقیده کارشناسان، سیستم اجاره‌دهی کارت‌های NFT در بازی اسپلینترلندز یکی از بهترین و منحصربه‌‌فردترین ویژگی‌های آن است؛ چون یک سناریوی برد-برد را برای بازیکنان جدید و باتجربه ارائه می‌دهد.

5. کسب توکن‌های SPS

کسب درامد با بازی اسپلینترلند

تیم بازی Splinterlands ارز دیجیتال SPS خود را که در واقع، توکن حاکمیتی و همچنین، توکن پلتفرم استیکینگ این اکوسیستم است، در اوایل آگوست سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی کرد.

بازیکنانی که توکن SPS را استیک می‌کنند، در آینده قادر خواهند بود در سیستم رأی‌گیری حاکمیتی این شبکه شرکت کنند و به این ترتیب، سطحی از کنترل و مالکیت را بر مسیر بازی و اکوسیستم آن داشته باشند.

همه بازیکنانی که دارای توکن‌های DEC یا کارت‌های NFT در بازی اسپلینترلندز هستند، طی چند ماه آینده و در ایردراپ‌های روزانه، توکن‌ SPS دریافت خواهند کرد.

6. خرید و فروش زمین

کسب درامد با بازی اسپلینترلند

البته که بازی اسپلینترلندز یک بازی NFT بدون سیستم زمین مجازی یا Land نیست!

پراتوریا (Praetoria)، دنیای بازی اسپلینترلندز، به ۱۵۰ هزار قطعه زمین تقسیم شده است. هدف اصلی از مالکیت زمین در بازی Splinterlands، ضرب کارت‌ها و آیتم‌های جدید است.

مالکان زمین‌ها در بازی اسپلینترلندز می‌توانند ساختمان بسازند و اقدام به برداشت، پالایش یا تولید منابع و آیتم‌ها کنند.

هر زمین در بازی Splinterlands منحصربه‌‌فرد است و نوع، دسته و کمیابی مخصوص به خود را دارد.

ویژگی Land در بازی اسپلینترلندز هنوز در دست توسعه است و در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد. با این حال، تمام قطعات زمین در بازی اسپلینترلندز در حال حاضر فروخته شده‌اند و تنها راه برای به دست آوردن این زمین‌ها، خرید آنها از یک بازیکن دیگر است.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی بازی Splinterlands و آموزش نحوه کسب درآمد با بازی اسپلینترلندز پرداختیم.

بازی اسپلینترلندز یکی از امیدوارکننده‌ترین بازی‌های مبتنی بر بلاکچین است که با توجه به محبوبیت روزافزون و تعداد کاربران رو به رشد خود، پتانسیل بالایی دارد. فراتر از امکانات این بازی برای کسب درآمد، اسپلینترلندز دارای قابلیت‌های پرطرفدار حوزه دیفای، مانند استیکینگ و مشارکت در حاکمیت اکوسیستم نیز هست. این موضوع باعث می‌شود که بازی Splinterlands حتی برای کسانی که تمرکز و زمان کافی برای انجام بازی را ندارند، یک پلتفرم سودآور باشد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

8 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سوال بعدی اینکه چگونه میتوانیم در زمان کم از قابلیتها و قدرتهای کارت بازیکنان تیم خود باخبر باشیم تا بتوانیم بهترین تیم را برای مباره و مقلوب کردن رقیب آماده کنیم؟
لطفا راهنمایی بفرمایید
متشکرم 🙏🏻🌹

سلام و خسته نباشید بابت معرفی این بازی
اما قسمت آموزش بازی که به اون در ویدیو پرداخته نشد تا قسمتی از آن ادامه پیدا کرده و بعد از انتخاب اولین کارت شخصیت بازی و در صفحه بعد توضیحاتی داده میشود و نشانهگر به گوشه سمت چپ پایین اشاره میکند اما در آن قسمت آیتمی برای انتخاب و ادامه آموزش وجود ندارد…
من بعد از تلاش زیاد و مایوس شدن از آموزش اقدام به بازی از روش آموزش ناقص کردم اما متوجه شدم بازی اصلا تصویری نبوده و عملا من هیچ دخل و تصرفی در بازی نداشته و صرفا نتیجه مبارزه به من گزارش میشود
لطفا راهنمایی بفرمایید

فقط همون ۱۰ دلار رو باید پرداخت یا باید چیزی هم داخل بازی بخریم تا بشه کسب درآمد کرد؟

روش های مختلفی برای کسب درآمد داخل بازی تعریف شده

سلام تقریبا چقدر میشه درآمد داشت؟

سلام. درآمد ثابت که نداره . بستگی به خودتون و رقیب ها در بازی داره

چرا لینک دانلود و نحوه نصب رو نگفتین از کجا بیاریم

سلام این صفحه بازی هست https://splinterlands.com/