بررسی کامل ربات کریپتوهاپر (Cryptohopper) | رباتی برای کسب سود از ارزهای دیجیتال

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

از جمله ابزارهایی که امروزه در دنیای ارزهای دیجیتال وارد شده، ربات‌های معامله‌گر هستند. یکی از محبوب‌ترین و معتبرترین آنها، ربات کریپتوهاپر (Cryptohopper) است.

این ربات‌ها به صورت خودکار در صرافی مورد نظر شما معامله می‌کنند یا می‌توانید از آنها برای تسهیل ترید و انجام معاملات هوشمندانه‌تر استفاده کنید. در این مطلب طرز کار و امکانات ربات کریپتوهاپر را توضیح می‌دهیم.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

ربات ترید ارز دیجیتال چیست؟

ربات‌ ترید ارز دیجیتال (Trading Bot) در واقع الگوریتم‌ برنامه‌نویسی‌شده‌ای است که بازار را بررسی و موقعیت‌های خوب را برای ترید معرفی می‌کند. هم تازه‌کاران بازار ارزهای دیجیتال به این ربات‌ها علاقه دارند و هم حرفه‌ای‌ها از ربات‌ ترید برای آگاهی بیشتر از بازار استفاده می‌کنند. هر چند که این ربات‌ها سود را تضمین نمی‌کنند اما می‌توانند به کاهش ضرر و افزایش سود در معامله کمک کنند.

برای آشنایی بیشتر با ربات‌ تریدر می‌توانید مقاله ربات تریدر ارز دیجیتال چیست؟ را مطالعه کنید.

ربات‌های متعددی در بازار ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند و هر کدام امکانات و ویژگی‌های متفاوتی دارند. البته دقت کنید که فقط از ربات‌های معتبر استفاده کنید؛ چون این ربات‌ها به حساب شما در صرافی دسترسی دارند و امکان و احتمال کلاهبرداری و سوءاستفاده با آنها بسیار آسان است.

امکانات ربات کریپتوهاپر

ربات کریپتوهاپر

ترید خودکار

ربات کریپتوهاپر از الگوریتم‌های پیشرفته‌ای استفاده می‌کند که دائماً بازار ارزهای دیجیتال را بررسی و معامله‌هایی که پتانسیل سوددهی دارند را شناسایی می‌کند. یک تریدر مبتدی می‌تواند از مزیت‌های ترید خودکار استفاده کند.

ترید نیمه خودکار

تریدرهای حرفه‌ای می‌توانند از ابزار ترید نیمه خودکار استفاده کنند و خودشان هم می‌توانند پارامترهای خود را برای شروع یا پایان یک معامله به صورت دستی وارد کنند. از آنجا که بازار ارزهای دیجیتال 24 ساعت شبانه روز در هفت روز هفته فعال است، استفاده از این ربات‌ها به تریدر‌ها کمک می‌کند که بدون اینکه دائماً بازار و قیمت‌ها را رصد کنند، بتوانند معامله‌های خود را انجام دهند.

تریدر‌های حرفه‌ای می‌توانند ویژگی‌هایی مثل استاپ لاس (حد ضرر) و سیو سود را به صورت دستی تنظیم کنند و به ربات Cryptohopper اجازه دهند که عملیات‌ها را به صورت خودکار بر اساس پارامتر‌هایی که آنها وارد کرده‌اند، انجام دهد.

کاربران می‌توانند با کمک ربات کریپتوهاپر بدون اینکه مجبور باشند دائماً چارت قیمت را نگاه کنند، خرید و فروش کنند.

به عنوان مثال یک تریدر هنگام خرید می‌تواند از ویژگی Trailing-Stop buy که در ربات کریپتوهایپر وجود دارد بهره ببرد و روند نزولی یک ارز دیجیتال را ردیابی کند و هنگامی که قیمت شروع به افزایش کرد، به طور خودکار سفارش خرید را آغاز نماید.

کپی تریدینگ

کپی تریدینگ یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های ربات کریپتوهاپر است. با استفاده از این امکان یک مبتدی می‌تواند معامله‌های یک حرفه‌ای را کپی کند. روش‌های مختلفی برای کپی کردن وجود دارد.

سیگنال دهنده‌ها

تریدر می‌تواند در یک کانال سیگنال دهنده مشترک شود و از ترید خودکار استفاده کند. همچنین یک تریدر می‌تواند سیگنال‌ها را نیمه کپی کند؛ یعنی سیگنال‌ها را استفاده کند اما پارامتر‌های حد سود و حد ضرر را به صورت دستی تنظیم کند.

ربات کریپتوهاپر

الگوها

ربات کریپتوهاپر الگوهای مختلفی به تریدرها پیشنهاد می‌دهد تا بتوانند به صورت خودکار معامله‌های خود را تنظیم کنند.

استراتژی‌ها

ربات کریپتوهاپر استراتژی‌های مختلفی را پیشنهاد می‌دهد که تریدر‌ها می‌توانند در هاپر خودشان (منظور ربات کریپتوهاپر خودشان است) دانلود کنند. کاربر می‌تواند برای این استراتژی تنظیمات خود را انجام دهد.

امکان مبادلات چند مرحله‌ای (Trailing Features)

وقتی از این امکان ربات کریپتوهاپر استفاده کنید، ربات Cryptohopper دایماً قیمت بازار را رصد می‌کند و به صورت اتوماتیک سفارش‌هایی می‌گذارد تا پتانسیل سود را به حداکثر برساند.

این ربات سه نوع سفارش مرحله‌ای انجام می‌دهد:

  • حد ضرر مرحله‌ای (Trailing stop-loss) – وقتی که قیمت ارز دیجیتال در حال کاهش است، این ویژگی حد ضرر پله‌ای را تنظیم می‌کند.
  • خرید مرحله‌ای (Trailing Stop-Buy) – این ویژگی قیمت بازار را رصد می‌کند و در نتیجه تریدر می‌تواند در پایین‌ترین قیمت خرید کند. ربات هاپر به صورت اتوماتیک وقتی روند نزولی یک ارز دیجیتال پایان می‌یابد و روند صعودی شروع می‌شود، یک سفارش خرید قرار می‌دهد.
  • پوزیشن شورت مرحله‌ای (Trailing Stop-Short) – این ویژگی وقتی استفاده می‌شود که قیمت در بازار در حال کاهش است. ربات به صورت اتوماتیک یک موقعیت شورت باز می‌کند و دوباره همان توکن را در قیمت پایین‌تر می‌خرد.

ترید کاغذی (Paper Trading)

یکی از امکانات ربات کریپتوهاپر ترید کاغذی است. تریدر‌ها با استفاده از این امکان می‌توانند استراتژی‌های مختلف ترید را بدون هیچ ریسکی تمرین کنند. یعنی فضایی فراهم می‌آورد تا کاربر بدون داشتن دارایی و عضویت در صرافی، با قیمت‌های واقعی معامله‌ کردن را تمرین کند و به یک حرفه‌ای تبدیل شود.

آربیتراژ صرافی (Exchange Arbitrage)

آربیتراژ صرافی به معنی کسب سود از تفاوت قیمتی در صرافی های ارز دیجیتال است. ربات ترید کریپتوهاپر امکانی دارد که به صورت خودکار آربیتراژ انجام می‌دهد. کافی است که کاربر حساب‌های خود در صرافی‌های مختلف را به این ربات متصل کند.

ربات ترید Cryptohopper به صورت خودکار ارز را از یک صرافی خریداری می‌کند و سپس آن را در صرافی دیگر می‌فروشد و از این تفاوت قیمت سود به دست می‌آورد.

این ربات ترید آربیتراژ مثلثی نیز انجام می‌دهد. در آربیتراژ مثلثی، ربات‌ کریپتوهاپر به صورت خودکار سه معامله مختلف را روی سه ارز انجام می‌دهد تا با استفاده از اختلاف قیمت بین ارزها در پلتفرم یک صرافی، مقدار یک ارز پایه را افزایش دهد.

ترید آزمایشی (Back testing)

با استفاده از این ویژگی، تریدرها می‌توانند تنظیمات و استراتژی‌های خود را بر اساس تحلیل‌هایی که داشته‌اند آزمایش کنند. این ابزار به کاربر این امکان را می‌دهد که قبل از اینکه ترید خود را در بازار انجام دهد، با توجه به شرایط کنونی بازار ابتدا آن را آزمایش کند و ترید خود را بهبود ببخشد.

بازارسازی (Market-making)

ربات کریپتوهاپر ابزاری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که به کمک آن می‌توانند بازارسازی کنند. در صورت استفاده از این ابزار، کاربر می‌تواند از تفاوت زیاد قیمت خرید و فروش در یک صرافی -یا اگر یک کوین در یک صرافی نقد‌شوندگی پایینی دارد- نیز سود کسب کنند. کریپتوهاپر راه ساده و آسانی برای ایجاد کردن سفارش، فراهم کرده است. همچنین در شرایط بازار خرسی یا گاوی (نزولی یا صعودی)، این ربات می‌تواند بازارسازی خودکار انجام دهد.

برای دانلود و استفاده از ربات Cryptohopper می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید: cryptohopper.com

سخن پایانی

در بازار ارزهای دیجیتال، ربات‌های تریدر متعددی وجود دارد. یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین این ربات‌ها، ربات کریپتوهاپر است. این ربات ترید امکانات گسترده و متفاوتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ترید خودکار، نیمه خودکار، ترید کاغذی، ترید آیینه‌ای، امکان مبادلات پله‌ای، ترید آزمایشی و بازارسازی.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام . درود به شما و ممنون بابت سایت بسیار خوبی که دارید.واقعا یکی از بهترین سایتها هستید و آموزشهای بسیار خوبی هم میذارید.فقط میخواستم بدونم آیا داخل سایت شما آموزش کاملی در رابطه با استفاده از ربات های تریدر وجود داره؟.منظورم یه آموزش صفر تا صدیه.اگه تصویری باشه که واقعا عالی میشه.چون هر جایی گشتم یه آموزش درست حسابی پیدا نکردم .فقط شما در موردش کمی اطلاعات گداشتید.بازم سپاسگذارم از مطالب بسیار عالی تون.

سلام متاسفانه در حال حاضر آموزش ویدیویی نداریم اما مقالاتی در این زمینه داخل سایت هستن که میتونین ازشون استفاده کنین.