قیمت لحظه ای مینا پروتکل + نمودار قیمت MINA 🖥️ اردیبهشت ۱۴۰۳

Mina Protocol
MINA
رتبه: 105
$ 0.834091
52,585 تومان
4.41%
ارزش کل بازار
$ 908,993,278
حجم معاملات 24 ساعته
$ 16,397,063
عرضه در گردش
1,093,113,839 MINA
عرضه کل
1,151,607,773 MINA


نوسانات و اطلاعات قیمت مینا پروتکل

هر واحد مینا پروتکل (MINA) در این لحظه با قیمت 0.833868 $، معادل 52,585 تومان معامله می‌شود. در حال حاضر ارزش کل بازار ارز دیجیتال مینا پروتکل، معادل $ 908,993,278 است. حجم معاملات 24 ساعت اخیر این ارز دیجیتال نیز $ 16,397,063 بوده است. همچنین باتوجه به نوسانات این رمزارز در 24 ساعت گذشته، قیمت این ارز نسبت به روز گذشته 4.41% کاهش یافته است.
بسیاری از تحلیلگران و متخصصین فعال در بازارهای مالی بر این باورند که می‌توان از اطلاعات گذشتۀ قیمت مینا پروتکل یا هر دارایی دیگری برای پیش بینی آینده قیمتی آن استفاده نمود.
برای استفاده از اطلاعات گذشته قیمتی این رمزارز می‌توانید از نمودار موجود در این صفحه استفاده نمایید.

درباره مینا پروتکل

مینا (Mina) اولین پروتکل ارز دیجیتال با بلاکچین فشرده است. رمزارزهای کنونی مثل بیت کوین و اتریوم، صدها گیگابایت داده را ذخیره می‌کنند و با گذشت زمان حجم بلاکچین آنها نیز بزرگ‌تر می‌شود. اما در ارز دیجیتال مینا، با گذشت زمان حجم بلاکچین تغییر نمی‌کند و حوالی ۲۰ کیلوبایت (به اندازه یک فایل متنی کوچک) می‌ماند.
این یعنی مینا پروتکل بدون نیاز به اعتمادسازی و با هر دستگاهی مثل گوشی هوشمند یا مرورگر لپتاپ قابل دسترسی است و این یکپارچگی بی‌نقص ارز دیجیتال، برای استفاده توسعه‌دهندگان هم ارائه شده است.
این موفقیت به خاطر zk-SNARKs، نوعی اثبات رمزنگاری فشرده، ممکن شده است. هر بار که یک نود مینا، یک بلاک جدید تولید می‌کند، یک اثبات SNARK هم تولید می‌شود که اعتبار بلاک را تأیید می‌کند. سپس، همه نودهای شبکه می‌توانند فقط این اثبات را ذخیره کنند و نیازی به ذخیره‌سازی داده‌های خام بلاک نخواهند داشت.
به این ترتیب، ارز دیجیتال مینا پروتکل با حذف مسئله حجم بلاک‌ها، توان عملیاتی بسیار بالاتری را در شبکه ارائه می‌دهد و بلاکچینی را ایجاد می‌کند که در مقیاس واقعی غیرمتمرکز است.
بعد از سه سال توسعه و تحقیق و حمایت مالی از طرف چند شرکت سرمایه‌گذاری بزرگ و اصلی صنعت رمزارزها، مثل Polychain Capital، Multicoin Capital و Coinbase Ventures، شبکه اصلی ارز دیجیتال مینا در اواسط مارس سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد.

قیمت ارز دیجیتال Mina Protocol

توکن MINA در آپریل همان سال عرضه اولیه کوین یا ICO را انجام داد و معاملات توکن MINA هم از اواخر ماه مِی آغاز شد. این توکن برای استیکینگ در شبکه به کار می‌رود و برای حاکمیت در بلاکچین مینا پروتکل استفاده می‌شود. شروع به کار MINA از ۱ میلیارد توکن بود و حداکثر میزان توکن هم برای آن تعریف نشده است.
توکن MINA اولین بار در تاریخ ۱ ژوئن سال ۲۰۲۱ به وبسایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) آمد و اولین قیمت ثبت‌شده برای آن در این وبسایت، 8٫09 دلار بود. البته تنها در چند ساعت، قیمت مینا به 2٫7 دلار سقوط کرد و بعد از دو روز، قیمت توکن MINA به سطح 5٫4 دلار رسید. بعد از ثبت این سطح، روند نزولی قیمت ارز دیجیتال Mina Protocol شروع شد و سرانجام در تاریخ ۲۱ جولای سال ۲۰۲۱، کمترین قیمت برای ارز دیجیتال مینا در حدود 0٫92 دلار ثبت شد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

2404 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments