خرید بیت کوین بدون احراز هویت

خرید بیت کوین بدون احراز هویت آیا ممکن است یا خیر؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

مقدمه

اگر به دنبال کسب درآمد از بیت کوین هستید ولی زمان و یا حوصله استخراج بیت کوین را ندارید، ساده‌ترین راه پیش روی شما خرید بیت کوین خواهد بود. مطالب مربوط به این موضوع را می‌توان از دو جنبه خرید بیت کوین با احراز هویت و خرید بیت کوین بدون احراز هویت بررسی کرد. خرید این رمز‌ارز محبوب زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما از مزایای بی‌شمار آن آگاه باشید و به نحوه استفاده از آن نیز مسلط باشید. برای آشنایی بیشتر با بیت کوین، مقاله بیت کوین چیست را مطالعه کنید.

خرید بیت کوین بدون احراز هویت آیا ممکن است یا خیر؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

در این مورد باید گفت که سایت­‌های زیادی هستند که شما می‌توانید از آن‌ها بدون احراز هویت اقدام به خرید کنید. بهتر است قبل از آشنایی با برخی از این سایت‌ها، به بیان موضوعات مهم‌تر در این زمینه بپردازیم.

سوال اولی که پیش می‌آید این‌است که چه افرادی به دنبال خرید بیت کوین بدون احراز هویت هستند؟

این افراد را می‌توان به چند دسته تقسیم‌بندی کرد:

دسته اول افرادی که از ارائه عکس سلفی یا ارائه اطلاعات خود احساس خوشایندی ندارند و یا از افشای اطلاعات خود بیم دارند.

نکته مهمی که نباید از آن غافل شد اینست که صرافی‌های معتبر در ایران، ارائه خدمات بدون احراز هویت را از دستور کار خارج کرده‌­اند.

دسته دوم افرادی هستند که به دنبال سوءاستفاده از بیت کوین هستند و بیت کوین وسیله‌ای ‌است برای نیل به اهدافی که در ذیل با آن‌ها آشنا می‌شویم:

پول‌شویی: از آنجا که اموال افراد کلاهبردار در صورت شناسایی شدن توسط مقامات ذی‌صلاح توقیف می‌شود، این افراد در مقاطعی اقدام به واریز پول خود به حساب‌های بانکی خود در خارج از کشور می‌کنند. بدیهی است با توجه به امکان ردیابی همه این تراکنش‌ها، تبدیل وجه نقد به بیت کوین می‌تواند یکی از گزینه‌های این افراد باشد.

کلاهبرداری اینترنتی: دسته دیگری که از احراز هویت خود ترس دارند، افرادی هستند که قصد کلاهبرداری اینترنتی دارند. به عنوان مثال، فرد از یک صرافی آنلاین مقداری بیت کوین خرید می‌کند تا آن را از طریق شبکه‌های مجازی با قیمتی بالاتر به فروش برساند. این موضوع زمانی مهم می‌شود که فرد کلاهبردار پول خود را از راه‌های مختلف دریافت می‌کند ولی بیت کوین را به والت خریدار منتقل نمی‌کند.

خرید بیت کوین بصورت ناشناس

صاحبان حساب اجاره‌­ای: برخی از افراد با تطمیع دیگران و دادن وعده‌هایی مانند پرداخت سود‌های چند ده درصدی به افراد، اطلاعات کارت و یا حتی اطلاعات اینترنت بانک این افراد را گرفته و با استفاده از این اطلاعات اقدام به خرید و فروش بیت کوین در صرافی‌های آنلاین می‌کنند. البته شاید در یکی دو ماه اول مبلغی را هم به عنوان سود به آن‌ها پرداخت کنند، ولی ادامه پرداخت سود را منوط بر مخفی ماندن این معاملات می‌کنند. خب طبیعی‌است که هم صاحب حساب و هم فرد کلاهبردار در صدد مخفی ماندن هویتشان بر می‌آیند.

فیشینگرها: داستان این افراد تقریبا مشابه برخی از موارد بالاست با این تفاوت که فیشینگر بدون اطلاعات صاحب حساب اقدام به خرید بیت کوین می‌کند و از آن برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند. فرد فیشینگر در اصل با هویت صاحب کارت خرید خود را انجام می‌دهد و در صورت بروز مشکل در هر یک از مراحل، صاحب کارت مورد مواخذه قرار خواهد گرفت. البته در برخی موارد این اتفاق با اطلاع خود فرد صاحب حساب صورت می‌گیرد. به بیان دیگر فرد فیشینگر و صاحب حساب با همدستی یکدیگر به این کار مبادرت می‌ورزند.

با تمام این موارد باز هم یادآوری می‌کنیم که شاید در ایران صرافی‌های آنلاینی وجود داشته باشند که بدون احراز هویت اقدام به فروش بیت‌کوین و دیگر ارز‌های دیجیتالی کنند ولی صرافی‌های معتبر چنین کاری را انجام نمی‌دهند.

مطلب مهم بعدی که می‌توان به آن اشاره کرد، خطراتی است که هنگام خرید بیت کوین از سایت‌های غیر­معتبر خرید و فروش رمزارز، شما را تهدید می‌کند. هیچ بعید نیست که بعد از پرداخت وجه و اعلام موفقیت‌‌آمیز بودن تراکنش، هیچ بیت کوینی به والت شما واریز نشود. شاید در آن لحظه تصور کنید با انجام مجدد تراکنش این مشکل مرتفع شود اما این کار سودی نخواهد داشت جز برداشت مجدد پول از حساب شما.

خطر دیگری که در کمین شماست دزدیده شدن رمز کارت بانکی و یا حسابتان خواهد بود. پس در هنگام مراجعه به این سایت‌ها حتما به موارد گفته شده توجه بفرمایید.

با این وجود اگر هنوز به دنبال خرید بیت‌ کوین بدون احراز هویت هستید، ادامه مقاله را دنبال کنید. ترتیب این صرافی‌ها بر اساس حروف الفباست و تقدم و تاخر در آن‌ها به منزله برتری یا عدم برتری نسبت به دیگر موارد نیست. همچنین تمامی این صرافی‌ها در خارج از کشور مستقر هستند و در صورتی که به هر دلیلی مسدود شوند، به آن‌ها دسترسی نخواهید داشت.

صرافی bisq

برای استفاده از صرافی bisq کافیست تا بعد از دانلود برنامه آن وارد برنامه شوید و با استفاده از آدرس والت خود اقدام به خرید و فروش بیت کوین کنید آن هم بدون احراز هویت.

خرید بیت کوین از صرافی bisq

صرافی Bitmex

صرافی Bitmex یک صرافی با نقدینگی بالا که به شما امکان خرید بیت کوین را به صورت نامحدود ارائه می‌کند و اگر در آمریکا زندگی نکنید (یا با استفاده از فیلتر‌شکن، آی‌پی شما آمریکا را نشان ندهد) می‌توانید بدون احراز هویت از خرید خود لذت ببرید.

خرید بیت کوین از صرافی Bitmex

صرافی changelly

 اگر چه هنگام ثبت نام در صرافی changelly باید ایمیل خود را معرفی کنید، اما با توجه به این موضوع که این ایمیل می‌تواند غیر واقعی باشد، این صرافی را می‌توان جزء صرافی‌های بدون نیاز به احراز هویت دانست. البته خرید از این صرافی از طریق آلت کوین‌ها صورت می‌گیرد.

خرید بیت کوین از صرافی changelly

صرافی coinmama

 برای خرید از صرافی coinmama نیز همه آنچه نیاز دارید اول ایجاد حساب در سایت و بعد وارد کردن آدرس والت خود در سایت است. این سایت بر خلاف سایت Bitmex به شهروندان آمریکا نیز ارائه خدمات می‌کند.

خرید بیت کوین از صرافی coinmama

صرافی Etherdelta

صرافی Etherdelta یک صرافی بدون محدودیت است. برای تبدیل آلت‌کوین‌ها به یکدیگر و برداشت و خرید هیچ محدودیتی ندارید و همه این‌ها بدون نیاز به احراز هویت انجام می‌شود.

خرید بیت کوین در صرافی Etherdelta

صرافی mercatox

صرافی mercatox در هنگام معاملات از کارمزد کمتری برخوردار است ولی در مقابل علی رغم معتبر بودن، نقدینگی کمتری نسبت به صرافی‌های دیگر دارد.

خرید بیت کوین در صرافی mercatox

نكته قابل ذكر در این زمینه شیوه پرداخت بهای بیت کوین در این صرافی‌هاست. شما برای بیت کوین از این صرافی‌ها مجبورید تا از دلار استفاده كنید. با توجه به محدودیت‌های موجود برای كابران ایرانی، به نظر می‌رسد بهترین شیوه خرید از این صرافی‌ها كمك گرفتن از صرافی‌های آنلاین ایرانی است كه با كمك آن‌ها می‌توانید مثلا پرفكت مانی خرید كنید و در سایت‌های معرفی شده در بالا آن‌ها را تبدیل به بیت کوین كنید.

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد، شاید صرافی‌های آنلاینی در ایران وجود داشته باشند که بدون احراز هویت بتوانید از آن‌ها خرید کنید اما با توجه به تاکید پلیس فتا بر ممنوعیت خرید و فروش بیت کوین و ارز‌های مجازی بدون احراز هویت، صرافی‌های معتبر از این کار خودداری می‌کنند. تاکید می‌کنیم در صورت خرید بیت کوین بدون احراز هویت از هر طریقی، مسئولیت ضرر و خطرات آن فقط بر عهده شخص شما خواهد بود.

سوالات متداول

بله. بعضی صرافی های ارز دیجیتال، با شرایط خاصی این امکان را برای کاربران فراهم کرده اند.

احراز هویت با هدف مقابله با اعمال مجرمانه ای نظیر فیشینگ، سرقت سایبری، پولشویی و … انجام می شود.

لیست صرافی هایی که بدون نیاز به احراز هویت، معامله انجام می دهند در این مقاله آمده است.

ب

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments