انتقال از اتریوم به آربیتروم چگونه است؟ پل به آربیتروم با متامسک

زمان مطالعه: 5 دقیقه

همان‌طور که می‌دانید، کارمزد بالای شبکه اتریوم یکی از چالش‌های اساسی این بلاکچین است و تاکنون راه‌حل‌های مختلفی برای این مشکل معرفی شده‌اند. یکی از این راه‌حل‌ها، شبکه‌های لایه دوم هستند که از جمله بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین آنها می‌توان به Arbitrum اشاره کرد. با توجه به سؤالات بسیار کاربران در مورد نحوه انتقال از اتریوم به آربیتروم (Arbitrum)، این مقاله رمزارز نیوز را به این موضوع اختصاص داده‌ایم. بنابراین، در پایان این مقاله، شما خواهید توانست از طریق کیف پول متامسک به آربیتروم متصل شوید، دارایی‌های خود را پل بزنید، در برنامه‌های غیرمتمرکز موجود کاوش کنید و در نهایت، تراکنش‌های خود را با کارمزد کمتری انجام دهید. با ما همراه باشید.

کارمزد گس چیست و چرا اهمیت دارد؟

کارمزد گس (Gas) سوخت محاسباتی است که انجام تراکنش‌ها در اتریوم و سایر شبکه‌های بلاکچین را ممکن می‌سازد. این کارمزد مانند گرمای خورشید است که گیاهان را قادر به فتوسنتز می‌کند. بنابراین، همان‌طور که بدون اشعه خورشید، گیاهان نمی‌توانند رشد کنند، بدون پرداخت کارمزد گس نیز تراکنش‌های اتریوم نمی‌توانند جریان داشته باشند. درست مانند بانکی که برای انتقال وجوه از شما کارمزد دریافت می‌کند، هزینه گس هم کارمزدی است که شبکه برای انجام و پردازش تراکنش‌ها کسر می‌کند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

در حالی که وجود هزینه‌های گس برای شبکه‌های ارزهای دیجیتال ضروری است، اما یکی از موانع اصلی پذیرش آنها هم هست؛ چون در اکثر شبکه‌ها، به ویژه اتریوم، این رقم بالا است و در زمان‌های افزایش فعالیت‌ها در شبکه، بیشتر هم می‌شود. به همین دلیل است که شبکه‌های لایه دوم وجود دارند و آربیتروم یکی از آنها است.

انتقال از اتریوم به آربیتروم

آربیتروم چیست؟

آربیتروم اولین راه‌حل لایه دوم است که برای اتریوم ارائه شده است. آربیتروم بر امنیت لایه اول اتریوم متکی است و بنابراین، به عنوان شبکه‌ای امن با هزینه گس ارزان‌تر عمل می‌کند. آنچه باعث کاهش هزینه‌های گس در آربیتروم می‌شود، استفاده از فناوری آپتیمیستیک رول‌آپ (optimistic rollup) است. این فناوری، مجموعه قراردادهای هوشمندی است که تراکنش‌ها را در بسته‌هایی جمع می‌کند که برای پردازش و تأیید آن، محاسبات کمتر و بنابراین، گس کمتری مورد نیاز است.

نحوه اضافه کردن آربیتروم به کیف پول متامسک

برای اتصال مستقیم شبکه آربیتروم به کیف پول متامسک (MetaMask) می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. کیف پول متامسک خود را باز کنید و روی گزینه Ethereum Mainnet در بالا کلیک کنید.

انتقال از اتریوم به آربیتروم

۲. سپس، از منوی کشویی بازشده گزینه Custom RPC را انتخاب کنید.

انتقال از اتریوم به آربیتروم

۳. در آخر، اطلاعات شبکه آربیتروم را مطابق شبکه زیر وارد کنید و روی گزینه Add Network کلیک نمایید.

انتقال از اتریوم به آربیتروم

اکنون که شبکه آربیتروم را به کیف پول متامسک خود وصل کرده‌اید، می‌توانید نسبت به انتقال از اتریوم به آربیتروم اقدام کنید و در برنامه‌های غیرمتمرکز جدید به کاوش بپردازید.

نحوه انتقال از اتریوم به آربیتروم

برای انتقال از اتریوم به آربیتروم و ارسال ETH خود از لایه اول اتریوم به لایه دوم آربیتروم، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. به آدرس bridge.arbitrum.io بروید. از آنجایی که قبلاً شبکه آربیتروم را به متامسک خود متصل کرده‌اید، صفحه‌ای مانند شکل زیر برایتان ظاهر می‌شود که گزینه‌ای برای واریز دارد.

انتقال از اتریوم به آربیتروم

۲. در این صفحه، مقدار ETH را که می‌خواهید در آربیتروم استفاده کنید وارد و روی گزینه Deposit کلیک کنید.
انتقال از اتریوم به آربیتروم۳. در مرحله بعد، باید تراکنش را در کیف پول خود تأیید کنید. توجه داشته باشید که این تراکنش در لایه اول است و هزینه گس استاندارد برای آن اعمال می‌شود. با این حال، در مراحل بعد و در آربیتروم خواهید توانست از هزینه گس کمتر بهره‌مند شوید. پس از بررسی مبلغ، روی گزینه Confirm کلیک کنید.

انتقال از اتریوم به آربیتروم

۴. پس از تأیید، مشاهده خواهید کرد که تراکنش در پایین صفحه ظاهر و پردازش می‌شود. این پروسه ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

انتقال از اتریوم به آربیتروم

۵. به محض اینکه ETHهای شما به آربیتروم منتقل شد، می‌توانید شروع به استفاده از این شبکه کنید.

نحوه استفاده از برنامه‌های موجود در پورتال آربیتروم وان

پورتال آربیتروم وان (Arbitrum One) به عنوان «دروازه‌ای به اکوسیستم آربیتروم» توصیف می‌شود و در حال حاضر، از پرکاربردترین برنامه‌ها در وب ۳ پشتیبانی می‌کند.

انتقال از اتریوم به آربیتروم

اکنون که آماده استفاده از شبکه آربیتروم با متامسک خود هستید، به آنچه در دسترس است، نگاهی عمیق بیندازید. خواهید دید که بسیاری از برنامه‌هایی که قبلاً در شبکه اصلی دیده بودید و دوست دارید، در آربیتروم هم وجود دارند؛ مانند: کرو (Curve)، یونی سواپ (Uniswap) و بالانسر (Balancer).

خلاصه مطلب

در این مقاله، به معرفی شبکه لایه دوم آربیتروم و همچنین، به آموزش نحوه انتقال از اتریوم به آربیتروم پرداختیم. هزینه‌های بالای گس نباید شما یا هیچ کس دیگر را از استفاده حداکثری از وب ۳ باز دارد. اتصال دارایی‌های رمزارزی به شبکه‌های لایه دوم، راهی عالی برای کاوش در وب ۳ به روشی پایدار است. همان‌طور که در بخش پورتال آربیتروم وان مشاهده کردید، هیچ کمبودی از لحاظ برنامه‌های غیرمتمرکز در این شبکه لایه دوم وجود ندارد. فقط کافی است کیف پول متامسک خود را متصل کنید، ETH خود را پل بزنید و از هزینه گس کمتر لذت ببرید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments