قوانین جدید احراز هویت صرافی بایننس + راه حل های دور زدن آنها

زمان مطالعه: 8 دقیقه

مقدمه

اگر شما هم جزو فعالان و تریدرهای حوزه ارزهای دیجیتال هستید، حتماً از خبرسازی‌های اخیر صرافی بایننس اطلاع دارید. خبر داغ این روزهای صرافی بایننس مبنی بر الزام به احراز هویت برای تمامی کاربران، نگرانی‌های زیادی را در اغلب کاربران ایرانی که بدون احراز هویت در حال استفاده از خدمات این صرافی هستند، ایجاد کرده است. در ادامۀ این مقاله قصد داریم به جزئیات جدید اخبار احراز هویت صرافی بایننس بپردازیم و تمامی مسائل، مشکلات و راه‌حل‌های احتمالی آن را مطرح کنیم. اگر شما هم جزو کسانی هستید که با مشکلات و محدودیت‌های کار با صرافی‌های خارجی مخصوصاً بایننس دست و پنجه نرم کرده‌اید، حتماً این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

کاهش مقدار برداشت روزانۀ بایننس از 2 بیت کوین به 0.06 بیت کوین

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

با توجه به فشارهای وارده از سوی قانون‌گذاران بر صرافی بایننس و ایجاد ممنوعیت برای فعالیت بایننس در کشورهایی همچون هونگ کونگ، مالزی و چین و همچنین اعمال محدودیت‌هایی در کشورهای اتحادیه اروپا نظیر هلند، آلمان و ایتالیا، بایننس مجبور شد که نسبت به همکاری با سایفرتریس (Ciphertrace) اقدام نماید.

سایفرتریس یک شرکت تحلیلی ارز دیجیتال است که سرویس‌های مالی را با ارائه خدمات محافظتی در برابر کلاهبرداری، پولشویی و جرایم مالی به رمزارزها متصل می‌کند. اطلاعات مورد نیاز این شرکت با استفاده از تحلیل تراکنش‌های تأییدشده در بلاکچین تأمین می‌شوند.

با توجه به اخباری که پیشتر پیرو این موضوع منتشر شد، سایفرتریس با نظارت و کنترل آی پی‌های تحریم‌شده در بلاکچین بیت کوین توانسته است بیش از 72000 آدرس آی پی متعلق به کاربران ایرانی را که مرتبط با 4.5 میلیون آدرس منحصربه‌فرد بیت کوین بوده است، شناسایی نماید.

با افزایش فشار از سوی قانون‌گذاران و بعد از قطعی شدن همکاری بایننس با سایفرتریس، صرافی بایننس اقداماتی را برای محدود کردن فعالیت کاربران اعمال کرد که از آن جمله می‌توان به محدود و مسدود کردن برخی حساب‌ها، کاهش لوریج در معاملات فیوچرز برای کاربران تازه‌کار و توقف معاملات توکن‌های سهامی مثل تسلا، اپل و … اشاره کرد. این اقدامات به شکلی بود که بسیاری از کاربران ایرانی حتی با وجود استفاده از آی پی‌های ثابت، پیغام و اخطار مسدودی حساب و الزام به انجام پروسه احراز هویت صرافی بایننس را دریافت کرده بودند.

این قائله به همینجا ختم نشد و مدتی بعد بایننس طی خبری اعلام کرد که از این پس تمامی کاربران نیاز به احراز هویت بیسیک (Basic) دارند و کاربرانی که مراحل احراز هویت خود را تا این مرحله انجام داده باشند، قادر هستند روزانه تا سقف 0.06 بیت کوین برداشت داشته باشند.

نکته‌ای که وجود دارد این است که تمامی کاربران جدید باید از بدو ورود و به محض ثبت نام، مراحل احراز هویت بیسیک را که شامل وارد کردن نام، نام خانوادگی، آدرس و کدپستی است، طی نمایند؛ اما افراد دیگری که از قبل دارای حساب کاربری در صرافی بایننس هستند، برای طی این مراحل تا تاریخ 23 اگوست (1 شهریور) زمان دارند.

محدودیت‌ها تمامی ندارند!!

اما این موضوع پایان محدودیت‌ها نبود و کار برای فعالیت کاربران ایرانی روز به روز سخت و سخت‌تر شد تا جایی که اخیراً از سوی بایننس اعلام شد که برای همراهی با قوانین و مقررات جهانی، تمامی کاربران نیاز به احراز هویت با مدارک هویتی دارند. طبق این اطلاعیه جدید، بایننس اعلام کرده است که تمامی کاربران ملزم به احراز هویت تا سطح متوسط (Intermediate) هستند و این سطح نیاز به ارسال تصویر مدارک هویتی دارد. همچنین مطابق با دستورالعمل‌های این اطلاعیه، کاربران جدید از بدو ورود و کاربران فعلی تا تاریخ 19 اکتبر (27 مهرماه) برای طی این مراحل مهلت دارند؛ در غیر این صورت فقط امکان برداشت موجودی از بایننس وجود دارد و واریز و معاملات در این صرافی برای فرد مذکور غیرفعال خواهد شد.

با توجه به عدم وجود امکان احراز هویت برای کاربران ایرانی، بعد از اعمال چنین محدودیتی از سوی بایننس، امکان استفاده از خدمات این صرافی برای کاربران ایرانی از راه قانونی عملاً غیرممکن شده است.

احراز هویت صرافی بایننس

سطوح مختلف کاربری در صرافی بایننس

پیش از اعمال محدودیت‌های جدید بایننس، کاربران می‌توانستند تنها با تأیید ایمیل خود به خرید، فروش و معامله در صرافی بایننس بپردازند و روزانه تا 2 بیت کوین برداشت داشته باشند، اما بعد از وضع قوانین جدیدی که در بخش قبلی گفته شد، دیگر چنین امکانی وجود ندارد. در حال حاضر در صرافی بایننس 3 سطح ابتدایی (Basic)، متوسط (Intermediate) و پیشرفته (Advanced) وجود دارد که همان‌طور که گفته شد، تمامی کاربران ملزم به احراز هویت سطح بیسیک تا 1 شهریور و سطح متوسط تا 27 مهرماه خواهند بود. در ادامه به شرایط و پیش‌نیازهای هر یک از این سطوح اشاره خواهیم کرد:

سطح ابتدایی (Basic)

برای احراز هویت سطح ابتدایی یا پایه، ملزم به ثبت اطلاعاتی همچون ایمیل، نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، آدرس و کدپستی هستید. بعد از انجام احراز هویت در این سطح می‌توانید روزانه تا 0.06 بیت کوین برداشت داشته باشید.

هیچ یک از اطلاعات ثبت‌شده در این بخش بررسی نمی‌شود و به همین دلیل افراد زیادی از اطلاعات نادرست و جعلی برای احراز در این بخش استفاده می‌کنند. اما با توجه به محدودیت جدید اعمال‌شده برای احراز هویت صرافی بایننس و نیاز به احراز تا سطح متوسط برای تمامی کاربران تا تاریخ 27 مهرماه، ناگزیر به استفاده از اطلاعاتی هستید که در مراحل بعدی احراز هویت با اطلاعات ثبت‌شده در این مرحله مطابقت داشته باشد.

توجه داشته باشید در صورتی که قصد استفاده از آدرس‌های جعلی را دارید، هیچ نیازی به پرداخت هزینه به افراد سودجو در ازای دریافت آدرس نخواهید داشت. این کار از طریق یک جست‌وجوی ساده در اینترنت قابل انجام است و خودتان می‌توانید از پس انجام آن بربیایید.

سطح متوسط (Intermediate)

برای احراز هویت در این بخش علاوه بر اطلاعات مرحله قبل، نیاز به ارسال مدارک هویتی و تصویر دارید. بعد از تأیید احراز هویت در این مرحله، افراد می‌توانند تا سقف 100 بیت کوین در روز برداشت داشته باشند.

سطح پیشرفته (Advanced)

در این مرحله، علاوه‌ بر طی مراحل قبلی، به تأیید آدرس نیاز دارید. معمولاً تأیید این سطح کاربری چیزی حدود 10 روز زمان خواهد برد. مقدار برداشت در این سطح بدون محدودیت است.همچنین اگر از مدارک یا اطلاعات جعلی استفاده کردید، به شدت مراقب نشت آی پی خود باشید؛ چراکه در صورت ثبت آی پی ایران و وجود مغایرت با اطلاعات کاربری ثبت‌شده، مجوز استفاده و برداشت از شما گرفته خواهد شد.

نحوه احراز هویت در بایننس

در صورتی که با تمام موارد گفته‌شده قصد استفاده از خدمات صرافی بایننس را داشته باشید، ناگزیر به طی مراحل احراز هویت هستید. برای این کار به مدارک هویتی از کشورهایی نیاز دارید که جزو لیست تحریم صرافی بایننس نباشند. بنابراین یا باید خود شما دارای مدارک هویتی از این کشورها باشید یا از مدارک اشخاص دیگر با این مشخصات استفاده کنید و یا در نهایت از مدارک جعلی استفاده نمایید. به جز مورد اول، تمامی موارد گفته‌شده دارای ریسک بسیار هستند و امکان از دست رفتن سرمایه شما وجود دارد.

لازم به ذکر است که احراز هویت در هیچ یک از سطوح فوق برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نیست و همان‌طور که می‌دانید نام ایران جزو لیست تحریم صرافی بایننس و بسیاری دیگر از صرافی‌های رمزارزی قرار دارد. بنابراین در صورت استفاده از هر ترفند یا روشی برای احراز هویت و ادامه فعالیت در این صرافی، تمامی احتمالات منفی و خطر آفرین برای دارایی خود را در نظر داشته باشید.

نکات مهم در احراز هویت با استفاده از مدارک جعلی یا مدارک اشخاص دیگر

افراد بسیاری هستند که در شبکه‌های مجازی مختلف، خدمات احراز هویت صرافی بایننس با مدارک جعلی را به کاربران ارائه می‌دهند و این کار را در قبال دریافت مبالغ بالایی انجام می‌دهند. علاوه بر اینکه در صورت اطلاع بایننس از استفاده از حساب جعلی، دسترسی به حساب خود را به طور کامل از دست خواهید داد، ممکن است این افراد از اطلاعات ورودی شما به حساب کاربری مربوطه سوءاستفاده نمایند. بنابراین به هیچ وجه اطلاعات ورودی خود مانند آدرس ایمیل و پسود را در اختیار اشخاص دیگر قرار ندهید و برای برقراری امنیت بیشتر، از کد تأیید دومرحله‌ای گوگل استفاده کنید.

احراز هویت صرافی بایننس

کیف پول تراست والت و سیف پل نیز دچار محدودیت‌ می‌شوند؟

به نظر نمی‌رسد که برای استفاده از کیف پول‌ها و دارایی‌های افراد در کیف پول‌ها اتفاقی بیفتد. تنها نکته‌ای که در مورد کیف پول تراست والت وجود دارد این است که در صورتی که قادر به مشاهده دارایی‌های خود در این کیف پول نبودید، از VPN استفاده کنید. در حال حاضر هیچ گونه اطلاعی در مورد عدم خدمات‌رسانی کیف پول تراست والت به کاربران ایرانی وجود نداشته است اما ممکن است این قوانین در آینده و در پی سخت‌گیری‌های بایننس تغییر پیدا کند.

در مورد استفاده از کیف پول سیف پل (Safepal) نیز استفاده از VPN توصیه می‌شود. همچنین پشتیبانی کیف پول سیف پل اعلام کرده است که تمامی قوانین اعمال‌شده از سوی بایننس برای تمامی خدمات و سرویس‌های این کیف پول نیز اعمال خواهد شد.

سخن پایانی

در این مقاله به اخبار و اطلاعیه‌های جدید در مورد احراز هویت صرافی بایننس پرداختیم. همان‌طور که گفته شد، استفاده از خدمات این صرافی بدون احراز هویت تا سطح بیسیک تا تاریخ 1 شریورماه برای هیچ‌ یک از کاربران امکان‌پذیر نخواهد بود. همچنین با توجه به اطلاعیه جدید بایننس تمامی کاربران فعلی تا تاریخ 27 مهرماه فرصت دارند که حساب کاربری خود را با ارسال مدارک هویتی تا سطح متوسط احراز هویت نمایند؛ در غیر این صورت امکان معامله و واریز به حساب کاربری خود را نخواهند داشت. با توجه به قوانین و محدودیت‌های جدید بایننس، عرصه بر فعالیت کاربران ایرانی در این صرافی به شدت تنگ شده است. بر همین اساس به نظر می‌رسد که کاربران ایرانی باید به دنبال راه‌حل جایگزینی برای معاملات رمزارزی خود باشند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments