بهترین کیف پول های مونرو

زمان مطالعه: 7 دقیقه

مقدمه

مونرو (Monero) نیز همچون بیت کوین یک رمزارز است. مونرو با بهره‌گیری از ویژگی‌‌های خاص، مانند تراکنش‌‌های چند امضایی، توانسته است شبکه‌‌ای امن برای کاربران خود مهیا کند. برای نگهداری مونرو نیاز به کیف‌ پول دیجیتالی یا همان والت دارید. در ادامه به معرفی برخی از بهترین کیف پول های مونرو می‌‌پردازیم.

ویژگی‌های مهم برای کیف‌ پول مونرو

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

XMR نام کوینِ رمزارز مونرو است. مسلماً همه کیف‌ پول‌‌های دیجیتالی از این ارز پشتیبانی نمی‌‌کنند. بنابراین حتماً در زمان انتخاب والت، از این موضوع اطمینان حاصل کنید.

قبل از اینکه بهترین کیف‌ پول های مونرو را معرفی کنیم، ویژگی‌‌های مهم و شاخصی را که بهتر است در این والت‌‌ها وجود داشته باشد، بررسی می‌‌کنیم.

حفظ حریم خصوصی

مونرو از جمله رمزارز‌‌هایی است که حریم خصوصی را جزو خط قرمز‌‌های خود قرار داده است. همین موضوع سبب استقبال بسیاری از کاربران از این ارز شده است. بنابراین حفظ حریم خصوصی و ناشناس بودن تراکنش از جمله ویژگی‌‌هایی است که در انتخاب کیف‌ پول باید به آن توجه کرد.

امنیت بالا

امنیت بالا نیز از مهم‌ترین ویژگی‌‌هایی است که می‌‌تواند در انتخاب یک کیف‌ پول خوب برای مونرو مؤثر باشد. قبل از شروع به کار با والت، موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید.

  • امکان رمزگذاری والت
  • امکان تهیه نسخه پشتیبان
  • مدیریت کلید‌‌های خصوصی توسط کاربر
  • تأیید دومرحله‌‌ای

رابط کاربری آسان

این ویژگی یکی از ویژگی‌‌هایی است که در انتخاب بهترین کیف پول های مونرو سهم بسزایی دارد.

هر چه روش کار با کیف‌ پول ساده‌‌تر باشد، احتمال سردرگمی شما کمتر می‌‌شود.

اگر برای اولین بار می‌‌خواهید مونرو بخرید، به این نکته بیشتر اهمیت بدهید. در صورتی که کیف‌ پول شما رابط کاربری آسانی نداشته باشد، ممکن است دچار زیان مالی شوید.

به‌روزرسانی و توسعه همیشگی

هکر‌‌ها از هیچ تلاشی برای رسیدن به اهداف شوم خود دریغ نمی‌‌کنند. کیف‌ پول‌‌های آنلاین نیز اهداف خوبی برای هکر‌‌ها هستند. بنابراین در صورت به‌روز نشدن کیف‌ پول‌‌ها، ممکن است هکر‌‌ها با شناسایی حفره‌‌های امنیتی به والت شما دستبرد بزنند. از طرفی اضافه شدن ویژگی‌‌های جدید به والت، می‌‌تواند نشانه وجود تیم پشتیبانی فعال و پویا باشد.

تیم پشتیبانی قوی

سعی کنید از طریق منابع مختلف متوجه شوید که آیا کیف‌ پول انتخابی شما تیم پشتیبانی دارد یا خیر؟

وجود تیم پشتیبانی در پشت صحنه بسیار حائز اهمیت است. در صورت مواجهه با مشکل در هنگام استفاده از کیف‌ پول، وجود این تیم می‌‌تواند مشکل شما را رفع کند.

رضایتمندی مشتریان

هیچ تبلیغی بهتر از رضایتمندی مشتریان و کاربران قبلی یک کالا یا خدمات نیست. بشر همیشه به دنبال انتخاب بهترین‌‌ها برای خود بوده و هست. بنابراین حتماً در زمان انتخاب والت، نظرات کاربران قبلی آن را با دقت مطالعه کنید. مشورت کردن با افرادی که در زمینه خرید و فروش مونرو صاحب تجربه هستند نیز می‌‌تواند گزینه خوبی باشد.

سازگاری

سازگاری با نسخه‌‌های مختلف اندروید، IOS، دسکتاپ و غیره نیز از عوامل مهم در انتخاب کیف‌ پول مونرو هستند.

بهترین کیف پول های مونرو

لیست بهترین کیف پول های مونرو

با هم به مرور برخی از بهترین کیف پول های مونرو می‌‌پردازیم. توجه داشته باشید که فهرست زیر صرفاً بر اساس اسامی کیف پول های مونرو است. بنابراین تقدم و تأخر آنها دلیلی بر میزان کیفیت آنها نیست.

Atomic Wallet

این کیف پول نیازی به توضیح اضافه ندارد. رابط کاربری بسیار آسان می‌‌‌تواند هر کاربری را به خود جذب کند. کیف‌ پول اتمیک از 500 کوین و توکن مختلف پشتیبانی می‌‌‌کند که مونرو یکی از آنها است.

Edge Wallet

والتی که بتواند همزمان برای 2 سیستم عامل اندروید و آی‌او‌اس اپلیکیشن ارائه دهد، احتمالاً فکر همه چیز را کرده است. راحتی در استفاده، عدم نیاز به عبارت بازیابی، تأیید هویت دوعاملی و حسگر اثر انگشت از ویژگی‌‌‌های مهم این کیف‌ پول هستند. در Edge Wallet، تشخیص چهره نیز به کمک شما خواهد آمد تا استفاده از یک کیف‌ پول امن را تجربه کنید. بنابراین اگر دنبال بهترین کیف پول مونرو از نظر امنیتی هستید، این کیف‌ پول را هم امتحان کنید.

Exodus Wallet

پشتیبانی از پلتفرم‌‌‌های مختلف، ویژگی خاص این والت است. اکسودوس از ویندوز، لینوکس و مک پشتیبانی می‌‌‌کند. اما مسلماً این ویژگی نمی‌‌‌تواند به تنهایی آن را در فهرست بهترین کیف پول های مونرو قرار دهد. همگام‌‌‌سازی اکسودوس با والت سخت افزاری ترزور را شاید بتوان همان ویژگی انحصاری این والت دانست.

Guarda Wallet

این کیف پول نیز رابط کاربری آسانی دارد. گواردا با انواع لجر نیز همگام‌‌‌سازی می‌‌‌شود. گواردا از تمام پلتفرم‌‌‌های رایانه‌‌‌ای و موبایلی، حتی Ubuntu پشتیبانی می‌‌‌کند. با توجه به امنیت بالای این والت، بی انصافی است اگر گواردا را در بین بهترین کیف پول های مونرو قرار ندهیم.

لجر نانو اس (Ledger Nano S)

اثبات برتری این والت نسبت به سایر والت‌‌ها کار چندان سختی نیست. والت‌‌های سخت افزاری به دلیل آفلاین بودن، جزو بهترین کیف پول های مونرو و نیز سایر ارز‌‌های دیجیتال هستند. از مهم‌ترین ویژگی‌‌های این لجر پشتیبانی از کیف‌ پول Monero GUI است.

لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

با وجود تفاوت‌‌هایی که بین این لجر و لجر قبلی وجود دارد، لجر نانو ایکس با قابلیت اتصال به گوشی از طریق بلوتوث توانسته است در بین کاربران محبوبیت خوبی به دست آورد.

بهترین کیف پول های مونرو

Monero GUI

رابط کاربری ساده، از مهم‌ترین ویژگی‌‌‌هایی است که یک والت را تبدیل به یکی از بهترین کیف پول های مونرو می‌‌‌کند. مونرو جی­‌یو­آی، از جمله والت‌‌‌هایی است که این ویژگی را ندارد و فقط برای کاربران حرفه‌‌‌ای تهیه شده است. از آنجا که این کیف‌ پول توسط تیم مونرو طراحی شده است، توضیحات بیشتری پیرامون آن ارائه می‌‌‌کنیم.

کیف‌ پول Monero GUI یک والت متن‌باز است و برای سیستم‌عامل‌‌‌های لینوکس، ویندوز و مک طراحی شده است. نیاز به فضا و قدرت پردازش بالا از معایب این کیف‌ پول است. در زمان اجرای این کیف‌ پول می‌‌‌بایست کل بلاکچین مونرو را دانلود کنید. حجم کل بلاکچین مونرو بیش از 70 گیگ است. این پروسه ممکن است تا ساعت‌‌‌ها طول بکشد. پس از دانلود بلاکچین، با استفاده از عبارت بازیابی 25 کلمه‌‌‌ای می‌‌‌توانید وارد این کیف‌ پول شوید. تأکید می‌‌‌کنیم استفاده از این کیف‌ پول صرفاً به افراد با تجربه توصیه می‌‌‌شود. اگر قبلاً سابقه ترید مونرو داشته‌‌‌اید و با پیچ و خم این کار آشنا هستید، این والت را می‌‌‌توانید در جدول بهترین کیف پول های مونرو قرار دهید.

Monero Paper Wallet

هر اطلاعاتی که در مورد کیف پول کاغذی بیت کوین دارید را می‌‌‌توانید برای کیف پول مونرو نیز به کار بگیرید. کیف پول‌‌‌های کاغذی نیز مانند کیف پول‌‌‌های سخت افزاری از امن‌‌‌ترین والت‌‌‌ها محسوب می‌‌‌شوند. این والت‌‌‌ها جز کیف پول‌‌‌های سرد هستند و مونرو و سایر ارزهای دیجیتال شما را به صورت آفلاین ذخیره می‌‌‌کنند.

Monerujo

پیشرو بودن این والت در ارائه نسخه موبایلی، یکی از دلایلی است که آن را در این لیست قرار داده‌ است.

طبق ادعای سازنده، یکی از ویژگی‌‌‌های منحصر به فرد این کیف‌ پول قابلیت انتقال مونرو به آدرس‌‌‌های بیت کوین است. به تعبیر دیگر شما می‌‌‌توانید بدون نیاز به صرافی، برای فردی مونرو ارسال کنید و طرف مقابل آن را به صورت بیت کوین دریافت کند.

تنها ویژگی منفی این والت، عدم ارائه خدمات به کاربران IOS است.

MyMonero

برخلاف Monero GUI که یک والت به اصطلاح Heavy Wallet (کیف‌ پول سنگین) است، این کیف‌ پول، سبک است. همچنین از رابط کاربری آسان بهره می‌‌‌برد که کار کردن با آن را لذت‌‌‌بخش‌تر می‌‌‌کند. ذخیره آدرس‌‌‌های تراکنش پس از ارسال، از ویژگی‌‌‌های مهم این کیف‌ پول مناسب مونرو است. نگهداری کلید‌‌‌های خصوصی نیز از دیگر خصوصیاتی است که این والت را به فهرست بهترین کیف پول های مونرو اضافه می‌‌‌کند.

سخن پایانی

آنچه در زمینه کیف پول های مونرو بیان شد، صرفاً برای آشنایی شما عزیزان با این والت‌‌‌ها بوده است. در نهایت این شمایید که انتخاب می‌‌‌کنید از کدام کیف‌ پول برای نگهداری رمزارز مونرو و دیگر ارز‌‌‌های خود استفاده کنید. این انتخاب می‌‌‌تواند بر اساس سطح امنیت یا دسترسی آسان یا حتی قیمت والت مورد نیاز شما باشد.

به نظر شما بهترین کیف پول مونرو کدام است؟

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments