فصل آلت کوین ها (Alt Season) چیست و چه زمانی آغاز می‌شود؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

در این مقاله قصد داریم به بررسی مفهوم آلت سیزن یا فصل آلت کوین ها (Alt Season) و چگونگی اطلاع از زمان دقیق وقوع آن بپردازیم. همان‌طور که می‌دانید یکی از ویژگی‌های بازار ارزهای دیجیتال، وجود نوسانات زیاد است. ارزهای دیجیتال یکی از پرنوسان‌ترین بازارهای مالی هستند و امکان فعالیت در این حوزه به صورت 24 ساعته وجود دارد. برخی وجود چنین نوساناتی را از مزایای این حوزه می‌دانند و با طمع کسب سودهای زیاد به این حوزه وارد می‌شوند. این در حالی است که اگر از این نوسانات به درستی و در زمان و شرایط درستی استفاده نشود، می‌تواند ضررهای بسیاری نیز به دنبال داشته باشد.

یکی از زمان‌هایی که شرایط و فرصت‌های لازم برای کسب سود از بازار ارزهای دیجیتال مناسب است، زمان فرا رسیدن فصل آلت کوین‌ها است. در چنین مواقعی بسیاری از آلت کوین‌ها نسبت به بیت کوین و تتر رشد چشمگیری خواهند داشت. در قسمت‌های بعدی با جزئیات بیشتری این موضوع را بررسی می‌کنیم.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

فصل آلت کوین ها (Alt Season) چیست؟

آلت سیزن یا فصل آلت کوین‌ها در بازار ارزهای دیجیتال به حالتی گفته می‌شود که در آن بسیاری از آلت کوین‌ها به یکباره نسبت به بیت کوین و تتر رشد زیادی را تجربه می‌کنند. به عنوان مثال، اتفاقی که در ماه دسامبر سال 2017 رخ داد و تا اوایل سال 2018 ادامه داشت، نمونه‌ای از فصل آلت کوین ها بود.

به طور کلی اغلب با توجه به تأثیرپذیری آلت کوین‌ها از کوین‌های برتر حوزۀ کریپتوکارنسی و بیت کوین، و با توجه به نوسانات زیاد بیت کوین و کوین‌های صدرنشین بازار، دیگر آلت کوین‌ها اغلب اگر تحت تأثیر این حرکات در روندی نزولی قرار نگیرند، معمولاً در روندی خنثی یا رنج قرار دارند. بسیار کم اتفاق می‌افتد که تمامی آلت کوین‌ها به یکباره و هم‌زمان و برای مدت‌زمان معلومی در یک روند صعودی قرار بگیرند و رشد قیمتی زیادی داشته باشند. اگر خوش‌شانس باشید ممکن است در سال یک بار یا نهایتاً دو بار ببینید که تمامی آلت کوین‌ها به طور هم‌زمان و برای یک بازۀ تقریباً طولانی، رشد قیمتی زیاد و ناگهانی را تجربه کرده و اصطلاحاً پامپ شده‌اند. (به عنوان مثال برای مدت یک هفته، چند هفته یا حتی یک الی دو ماه)

فصل آلت کوین ها

در فضای مجازی و در میان تریدرها و معامله‌گران بازار کریپتوکارنسی، به چنین رویدادی که طی آن تمامی آلت کوین‌ها به طور هم‌زمان رشد و افزایش قیمت را تجربه کنند، اصطلاحاً فصل آلت کوین ها یا Alt Season گفته می‌شود.‌

چگونه از وقوع فصل آلت کوین‌ ها مطلع شویم؟

هنگامی که قرار باشد آلت سیزنی در بازار اتفاق بیفتد، آلت کوین‌ها عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین خواهند داشت. اگر به دنبال یافتن نشانه‌هایی هستید تا بتوانید با استفاده از آن زودتر متوجه احتمال وقوع فصل آلت کوین ها شوید، می‌توانید حرکات قیمتی آلت کوین‌های برتر بازار (اتریوم، کاردانو و ریپل) را زیر نظر بگیرید. همچنین یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید برای کنترل این موضوع از آن استفاده نمایید، بررسی واگرایی‌های میان ارزش بازار بیت کوین و آلت کوین ها است. علاوه بر این، بررسی مداوم میزان سلطۀ بیت کوین و روند آن یکی از اصلی‌ترین مواردی است که می‌تواند شما را در درک این اتفاق یاری کند.

با مشاهدۀ تصویر زیر می‌توانید درک کنید که چگونه می‌توان با استفاده از موارد بالا از احتمال وقوع فصل آلت کوین ها مطلع شد.

فصل آلت کوین ها

توصیه‌های مهم

به طور کلی ممکن است عده‌ای ترجیح بدهند که خارج از فصل آلت کوین ها به ترید آلت کوین‌ها نپردازند و فقط بیت کوین را خرید و فروش کنند. برخی دیگر نیز اعتقاد دارند که آلت سیزن خیلی سریع اتفاق می‌افتد و خرید و فروش آلت کوین‌ها همیشه می‌تواند سودآور باشد. به همین دلیل ممکن است خارج از فصل آلت کوین ها نیز افراد زیادی را ببینید که آلت کوین‌ها را خرید و فروش و ترید می‌کنند.

مراقب باشید که به دلیل فومو در اوج قیمتی به ارزی وارد نشوید؛ چراکه ممکن است مجبور شوید با توجه به ریزش و ضررهای زیاد، آنها را برای مدت‌زمان طولانی نگهداری کنید.

بعد از پایان فصل آلت کوین ها بسیاری از آنها دچار ریزش زیادی می‌شوند (تحت تأثیر ریزش بیت کوین یا به دلیل اینکه همۀ بازار وارد یک روند نزولی می‌شود).

علی‌رغم اینکه ممکن است نگهداری آلت کوین‌ها برای طولانی‌مدت به منظور کسب سود، منطقی به نظر برسد، اما به شما توصیه می‌کنیم که مراقب باشید در اوج قیمتی مربوط به آلت سیزن به قصد نگهداری یک ارز برای طولانی‌مدت به آن وارد نشوید.

به دست آوردن سودهای 1000 درصدی امکان‌پذیر است اما به همان میزان احتمال ضررهای 90 درصدی نیز وجود دارد. به همین دلیل بازار آلت کوین‌ ها همیشه مناسب افراد ریسک‌گریز نیست.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی مفهوم فصل آلت کوین‌ ها پرداختیم. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی گفته شد، در فضای مجازی و همچنین در میان تریدرها و معامله‌گران حوزۀ ارزهای دیجیتال به شرایطی که تمامی آلت کوین ها یک رشد و افزایش قیمتی زیاد را برای مدت‌زمان محدودی تجربه کنند، فصل آلت کوین‌ها گفته می‌شود. همچنین در بخش‌های دیگر این مقاله به روش‌هایی که با کنترل و بررسی آنها می‌توانید به احتمال وقوع فصل آلت کوین‌ها پی ببرید اشاره گردید.

در نهایت باید بدانید که حفظ سرمایه از کسب سود مهم‌تر است؛ پس مراقب باشید که با قصد نگهداری طولانی‌مدت یک ارز دیجیتال یا به دلیل ایجاد شدن فومو، در اوج قیمتی به یک ارز دیجیتال یا آلت کوین وارد نشوید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments