آموزش ساخت کیف پول کاغذی ترون

زمان مطالعه: 7 دقیقه

بلاکچین ترون که یک بلاکچین متمرکز است، علاوه بر فراهم کردن امکان به اشتراک گذاشتن بدون هزینه و بدون سانسور محتوای دیجیتال، بستری را برای قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های متمرکز فراهم می‌کند. به همین دلیل این بلاکچین و رمزارز آن موسوم به TRX در میان توسعه‌دهندگان و همچنین سرمایه‌گذاران، از محبوبیت نسبتاً مناسبی برخوردار شده است. برای نگهداری ارز ترون، همچون سایر رمزارزها، باید از کیف پول استفاده کرد. دقت در انتخاب کیف پول مناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ چراکه در صورت وجود مشکلات امنیتی در کیف پول، ممکن است حاصل فعالیت و زحمات شما به سادگی توسط یک هکر یا کلاهبردار به سرقت برود. از نظر امنیتی کیف پول کاغذی ترون، بهترین گزینه محسوب می‌شود. ما در این مطلب قصد داریم چرایی این امر و همچنین نحوۀ ساخت کیف پول کاغذی ترون را به شما آموزش دهیم.

انواع کیف پول ترون

1. کیف پول‌های سخت افزاری ترون

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

کیف پول کاغذی ترون

این کیف پول‌ها دستگاه‌های معمولاً کوچکی هستند که امکان ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال را با ضریب امنیتی نسبتاً مناسبی فراهم می‌کنند. محبوب‌ترین این کیف پول‌ها، کیف پول‌های شرکت لجر (Ledger) و همچنین شرکت ترزور (Trezor) هستند. کیف پول‌های سخت افزاری ممکن است به صورت آفلاین یا آنلاین فعالیت کنند. طبیعتاً کیف پول‌های آفلاین بسیار امن‌تر هستند. یکی از اصلی‌ترین مشکلات این کیف پول‌ها قیمت بالای آنها است که باعث می‌شود بسیاری از کاربران از خرید این کیف پول‌ها منصرف شوند. همچنین مدل‌های آفلاین این کیف پول‌ها شاید به صورت مستقیم قابل هک شدن نباشند، ولی پایگاه‌های دادۀ شرکت‌های پشتیبان آنها کماکان ممکن است مورد حمله هکرها قرار بگیرند. مثل اتفاقی که اوایل سال 2020 برای مشتریان شرکت لجر اتفاق افتاد و آدرس ایمیل و اطلاعات شخصی بسیاری از مشتریان آن افشا شد.

2. کیف پول‌های نرم افزاری و موبایل ترون

کیف پول کاغذی ترون

این کیف پول‌ها که گاهاً مولتی پلتفرم هستند، ممکن است تحت وب، به صورت نرم افزار دسکتاپ یا اپلیکیشن موبایل کار کنند. از جمله این کیف پول‌ها می‌توان به تراست والت (Trust Wallet)، اکسودوس (Exodus Wallet) و اتمیک (Atomic Wallet) اشاره کرد. کاربری آنها ساده‌تر از کیف پول‌های سخت افزاری و کاغذی است؛ زیرا به آسانی می‌توانید با متصل شدن به اینترنت به آنها دسترسی داشته باشید و همچنین معمولاً رایگان هستند. اگر حجم ترون ذخیره‌شده یا انتقالی شما کوچک است، می‌توان گفت استفاده از آنها منعی ندارد ولی در صورتی که قصد ذخیره یا انتقال مقادیر زیادی ترون را دارید، استفاده از این کیف پول‌ها به خصوص کیف پول‌های تحت وب آنلاین پیشنهاد نمی‌شود؛ چراکه در معرض نواقص امنیتی زیادی قرار دارند و احتمال هک شدن آنها بسیار زیاد است.

3. کیف پول کاغذی ترون

کیف پول کاغذی ترون یک سازوکار آفلاین برای ذخیرۀ کوین TRX است. فرآیند آن شامل نوشتن یا چاپ کردن آدرس‌های TRX و کلید خصوصی شما روی کاغذ و نگهداری آن در یک مکان امن است.

به جرأت می‌توان گفت که کیف پول کاغذی ترون بهترین گزینه برای ذخیرۀ TRX است.

هر ذهن پرسشگری در جواب این جمله خواهد پرسید: چرا؟

چرا کیف پول کاغذی ترون را انتخاب کنیم؟

کیف پول کاغذی ترون از نظر امنیتی در رأس کیف پول‌های ترون قرار دارد؛ زیرا همان‌طور که عنوان شد، شما کلید خصوصی خود را روی یک تکه کاغذ نوشته و آن را در یک مکان امن که مد نظرتان باشد، نگهداری می‌کنید. یعنی فقط خود شما از جای آن آگاه خواهید بود و هیچ هکری با هر سطح توانایی و مهارت، قابلیت دسترسی به آن را نخواهد داشت؛ چراکه کلید خصوصی شما روی هیچ گونه فضای ابری یا الکترونیکی ذخیره نشده است.

ساخت کیف پول‌های کاغذی، رایگان و بسیار ساده است.

البته ممکن است که استفاده از آنها به اندازۀ کیف پول‌های سخت افزاری و به خصوص نرم افزاری ساده و سریع نباشد، ولی همیشه به خاطر داشته باشید که برای انتخاب یک کیف پول، امنیت در اولویت قرار دارد.

آموزش ساخت و استفاده از کیف پول کاغذی ترون

1. ساختن کیف پول کاغذی ترون

همان‌طور که گفته شد، امن‌ترین راه نگهداری کوین‌ها، از جمله ترون، استفاده از کیف پول کاغذی است.

برای ساخت یک کیف پول کاغذی باید از مبدل‌های کیف پول کاغذی ترون استفاده کنید.

ترون اسکن (tronscan) و ترون پیپر والت (tronpaperwallet) دو مورد از محبوب‌ترین و مطمئن‌ترین گزینه‌ها برای ساخت کیف پول کاغذی ترون هستند. ما قصد داریم که ساخت کیف پول کاغذی را با استفاده از ترون پیپر والت به شما آموزش دهیم.

ابتدا وارد سایت ترون پیپر والت به آدرس tronpaperwallet.org شوید. سپس گزینۀ Generate a Wallet را انتخاب کنید.

کمی صبر کنید تا آدرس عمومی (Public Adress) و کلید خصوصی (Private Key) شما به همراه QR Code آنها مطابق تصویر ساخته شود.

آدرس عمومی آدرسی است که با استفاده از آن می‌توان کوین‌های TRX را به کیف پول شما انتقال داد و قرار دادن آن در اختیار دیگران خطری ندارد.

کلید خصوصی، رمز یا عبارتی امنیتی است که برای دسترسی به کوین‌های خود باید آن را در اختیار داشته باشید. آن را روی یک تکه کاغذ نوشته یا چاپ کنید و در یک مکان امن نگهداری کنید.

به دلایل امنیتی، بهتر است چند نسخه از کلید خصوصی تهیه و در جاهای مختلف نگهداری کنید تا در صورت از دست رفتن یک نسخه، به نسخه‌های دیگر دسترسی داشته باشید.

همچنین به هیچ وجه آن را در اختیار دیگران قرار ندهید.

حالا شما به همین سادگی یک کیف پول کاغذی دارید که می‌توانید از آن استفاده کنید.

2. استفاده از کیف پول کاغذی ترون

برای استفاده از این کیف پول باید از کلید خصوصی خود در یک کیف پول دلخواه استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید از کیف پول ترون اسکن استفاده کنید. برای این کار ابتدا وارد سایت ترون اسکن به آدرس tronscan.org شوید و سپس مطابق تصویر در سمت راست قسمت بالای تصویر، گزینۀ Connect Wallet را انتخاب کنید.

حال در صفحۀ جدید ابتدا گزینه Import Wallet را انتخاب کنید. سپس در پایین صفحه از ستون سمت چپ گزینه Private Key را انتخاب و در کادر مقابل آن، کلید خصوصی خود را وارد کنید و در نهایت گزینه Import را بزنید.

کمی صبر کنید تا به صفحۀ جدید منتقل شوید. اگر در سمت راست قسمت بالایی صفحه به جای عبارت Connect Wallet که پیش‌تر وجود داشت، خلاصۀ آدرس کیف پولتان وجود دارد، این بدان معنا است که کیف پول شما با موفقیت در دسترس قرار گرفته است و می‌توانید به دلخواه خود از کوین‌هایتان استفاده کنید.

سخن پایانی

با توجه به افزایش مداوم موارد کلاهبرداری و هک، به ویژه در خصوص ترون، بهتر است که همیشه برای انتخاب کیف پول، امنیت آن را اولویت اصلی در نظر گرفته و سپس مبادرت به استفاده از کیف پول مورد نظر نماییم. کیف پول کاغذی ترون امن‌ترین گونۀ کیف پول‌ها است که شاید به دلیل سهولت استفاده در انواع دیگر کیف پول‌ها، کمتر مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد. ما در این مطلب سعی کردیم که با بیان مزایای کیف پول کاغذی ترون و همچنین آموزش نحوۀ ساخت و استفاده از آن، شما را در جهت یک انتخاب آگاهانه یاری کنیم.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

6 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

وبسایت دیگری که بشه باهاش کیف پول کاغذی ترون ایجاد کرد وجود نداره؟!

سلام . من با انتی فیتر ، بدون آنتی فیلتر ، هرکاری میکنم این آدرس باز نمیشه! انگار اصلا چنین صفحه ای در وب وجود نداره!!

سلام از پروژه git ش میتونید استفاده کنید:
https://github.com/eskakatana/tronpaperwallet.org
اکثر paper wallet های ترون وبسایتشون فعال نیست دیگه

پس لطفا درباره این شیوه جدید آموزش رو به روز کنید. من سر در نیاوردم اونجا به چه شکلیه! از قسمت سبز کد دانلود کردم که صفحه ای مشابه صفحه اول تولید والت اومد اما اونهم خروجی ای تولید نمیکنه! :((

سلام
عذر خواهی میکنم یه سوال داشتم
من قبلا مقداری ترون خریده بودم تو صرافی بایننس
بعدش انتقال دادم به tron paper wallet
کد عمومی و خصوصیش دستم هستش
سایت رو باز نمیکنه آخه
میتونید کمکم کنید
ممنون میشم

با استفاده از کلید خصوصی و کلید عمومی خودتون، میتونید دارایی هاتون رو در کیف پول دیگری بازیابی کنید.