الیزابت استارک (Elizabeth Stark) کیست؟ بیوگرافی مدیرعامل آزمایشگاه لایتنینگ

زمان مطالعه: 3 دقیقه
سن 39
محل تولد آمریکا، سانفرانسیسکو – نیویورک
دسته بندی تکنولوژی
محل تحصیل دانشگاه حقوق هاروارد
علت شهرت طرفدار اینترنت باز، پیشرفت راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری برای بیت کوین
شبکه‌های اجتماعی

بسیاری از کاربران بیت کوین در آینده ممکن است حتی ندانند که در حال استفاده از بیت کوین هستند

بیوگرافی الیزابت استارک

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

الیزابت استارک یک کارآفرین بلاکچین، مربی و حامی ایجاد اینترنت آزاد است. او فارغ‌التحصیل رشته حقوق از دانشگاه هاروارد، استاد علوم کامپیوتر دانشگاه ییل، دانشیار کمکی در (NYU) و یک کارآفرین در استنفورد است. الیزابت استارک به عنوان رهبر جنبش فرهنگ آزاد جهانی، نقشی اساسی در آزادی اینترنت ایفا کرد که SOPA/PIPA را شکست داد و 18 میلیون نفر را در سطح جهانی درگیر کرد. در ماه مارس 2018، نسخه بتای شبکه لایتنینگ (Lightning Network) منتشر شد. در این زمان بود که او همزمان در حال ساخت یک لایه تجاری قابل برنامه‌ریزی برای اینترنت، از طریق معاملات سریع و قابل انعطاف بلاکچین بود.

عملکرد الیزابت استارک در سال 2019

در ماه آوریل، آزمایشگاه‌های لایتنینگ، خبر منتشر شدن نسخه آلفای شبکه لایتنینگ (LN) را برای بلاکچین بیت کوین اعلام کرد. این فناوری در گذشته با راه‌اندازی درگاه پرداخت با رمزارز مون (Moon) اجرا شده بود تا قدرت توسعه یک مرورگر تجارت الکترونیکی را فراهم کند که به خریداران اجازه می‌دهد کالاها را در سایت‌هایی مانند آمازون (Amazon) با استفاده از کانال‌های پرداخت LN خریداری کنند.

در ماه سپتامبر، گزارش شده که تعداد نود‌های فعال شبکه لایتنینگ بیت کوین به 10 هزار رسیده است و در مجموع 36.246 کانال پرداخت تولید می‌کند.

همچنین در این سال آزمایش LN Trust Chain یا لایتنینگ تورچ (Lightning Torch) نیز انجام شده که یک نوع روش پرداخت فاکتور LN است. اعلامیه این آزمایش در اوایل سال توسط شخصیتی ناشناس در توییتر که Hodlonaut نام داشت آغاز شد و لایتنینگ تورچ توسط بسیاری از افراد مشهور فضای رمزارز، از جمله جک دورسی مدیرعامل توییتر در سراسر جهان مورد قبول واقع شده است.

اولین لایتنینگ تورچ در ماه آوریل به مقصد نهایی خودش رسید؛ جایی که قرار بود به کمک‌های بشردوستانه در ونزوئلا اهدا شود.

انتظارات از الیزابت استارک در سال 2020

ما انتظار توسعه و پذیرش شبکه لایتنینگ از طرف بیت کوین را در این سال داریم؛ زیرا این تکنولوژی از نظر سرعت، امنیت و مقیاس‌پذیری بسیار توسعه یافته است. دور دوم لایتنینگ تورچ در ماه ژانویه آغاز می‌شود، بنابراین انتظار داریم یک آزمایش موفق دیگر در سال جاری با پرداخت‌های جهانی و بین‌المللی در طول سال انجام شود. با استفاده از شبکه لایتنینگ به عنوان وسیله‌ای برای تسهیل پرداخت با فرکانس بالا، خواهیم دید که چگونه سرمایه‌گذاران و سهامداران به طور داوطلبانه از این دارایی به عنوان یک سیستم الکترونیکی استفاده خواهند کرد؛ نه به عنوان ذخیره ارزش مشابه با طلای دیجیتال (کاری که هم‌اکنون بسیار مرسوم است).

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments