زمان مطالعه: 3 دقیقه

چارلی لی (Charlie Lee) کیست؟ بیوگرافی مخترع لایت کوین

زمان مطالعه: 3 دقیقه
سن 33
محل تولد ساحل عاج
محل اقامت آمریکا، سان فرانسیسکو
دسته بندی توسعه‌دهندگان – بنیانگذاران
محل تحصیل دانشگاه فناوری ماساچوست
علت شهرت مخترع لایت کوین و فروش همه سرمایه خود
شبکه‌های اجتماعی

پول فیات در مقایسه با بیت کوین و لایت کوین، قدرت نقدشوندگی بالاتری دارد.

بیوگرافی چارلی لی

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

چارلی لی (Charlie Lee) مهندس کامپیوتر و بنیانگذار ارز دیجیتال لایت کوین است که برخی قبلاً آن را به عنوان نقره در صنعت ارزهای دیجیتال توصیف می‌کردند (در مقایسه با بیت کوین که طلای ارزهای دیجیتال است). او همچنین برادر بابی لی بنیانگذار شرکت بلت (Ballet) است. چارلی لی دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس از مؤسسه فناوری ماساچوست است. این شخص هنگام کار در گوگل، لایت کوین (Litecoin) را اختراع کرد. او همچنین در صرافی رمزارز کوین بیس (Coinbase) به عنوان مدیر مهندسی کار کرد تا اینکه لایت کوین را به آنجا اضافه کرد.

در سال 2017، چارلی لی به دنبال انتقاداتی مبنی بر اینکه ایده‌های اجتماعی او می‌تواند بر قیمت این ارز تأثیر بگذارد، بیشتر سرمایه خود در لایت کوین را فروخت. در حال حاضر، Charlie Lee در بنیاد لایت کوین کار می‌کند و به توسعه شبکه این ارز و تولید بیشتر کوین‌ها علاقه دارد.

عملکرد چارلی لی در سال 2019 و 2020

در ماه ژانویه، چارلی لی اعلام كرد كه توسعه لایت کوین را بر اساس خصوصی‌تر كردن از طریق انجام معاملات محرمانه شروع می‌كند. او گفت كه جنگ اصلی ارزهای دیجیتال بین این دو ویژگی است: خصوصی‌سازی و معاملات محرمانه. در ماه ژوئن، بنیاد لایت کوین از همکاری با صرافی بیبوکس (Bibox Exchange) و شرکت بلاکچین ترینو (Ternio) برای انتشار دبیت کارت (debit card) فیزیکی رمزارز خبر داد.

در ماه جولای، چارلی لی ابراز نگرانی کرد که هاوینگ پاداش استخراج لایت کوین می‌تواند برای جامعه استخراج یک شوک باشد. در ماه اکتبر، این شخص اتهامات اعلام‌شده مبنی بر ورشکستگی بنیاد لایت کوین را رد کرد و گفت که این شرکت برای دو سال آینده در یک مسیر امن است.

برای اطلاع از قیمت لایت کوین به این صفحه بروید.

انتظارات از چارلی لی (Charlie Lee) در سال 2021

از زمانی که چارلی لی لایت کوین را در سال 2011 راه اندازی کرده، نقشه توسعه آن در بیشتر مراحل شبیه به بیت کوین بوده است. با اعلام این شخص، توسعه لایت کوین باید بر حفظ حریم خصوصی و قابلیت استفاده متمرکز شود و انتظار می‌رود شاهد تحولات زیادی در این زمینه باشیم. در ماه دسامبر، توسعه‌دهندگان رمزارز گرین (Grin) و پروتکل MimbleWimble که برای ایجاد حریم خصوصی در برنامه‌ها تلاش می‌کردند، خبر ادغام با رمزارز لایت کوین را منتشر کردند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments