الکس تپسکات (Alex Tapscott) کیست؟ بیوگرافی مؤسس مرکز تحقیقات بلاکچین

زمان مطالعه: 3 دقیقه
سن 33
محل اقامت تورنتو، کانادا
دسته بندی سرمایه‌گذاری
محل تحصیل دانشگاه امهرست
علت شهرت نویسنده کتاب انقلاب خدمات مالی
شبکه‌های اجتماعی

اگر نگاهی به نمودار بلندمدت بیندازید، اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌ها و پروژه‌هایی که در سال 2017 راه‌اندازی شده‌اند قطعاً با شکست روبه‌رو خواهند شد. اما همه حباب‌ها ذاتاً بد نیستند.

بیوگرافی الکس تپسکات

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

الکس تپسکات (Alex Tapscott) نویسنده، سرمایه‌گذار و سخنران مشهوری است که تحقیقات خود را روی بلاکچین‌، ارزهای دیجیتالی و سایر تکنولوژی‌های جدید متمرکز کرده است. الکس تپسکات با پدرش، دون تپسکات (Don Tapscott)، کتاب پرفروش بین‌المللی انقلاب بلاکچین (Blockchain Revolution) را تألیف کرد. همچنین الکس تپسکات ویراستار و مشارکت‌کننده در کتاب انقلاب خدمات مالی (Financial Services Revolution) است. عنوان دوم این کتاب این است: بلاکچین چگونه پول، بازار و بانکداری را تغییر می‌دهد.

الکس تپسکات یکی از بنیانگذاران مؤسسه تحقیقات بلاکچین (The Blockchain Research Institute) در جهان است  که اعضای آن کوکاکولا (CocaCola)، اگزون موبایل (Exxon Mobil)، مایکروسافت (Microsoft) و تنسنت (Tencent) هستند. پیش از این، الکس تپسکات مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری نکست بلاک بود که بیش از 150 درصد به سرمایه‌گذاران بازگشت و آن را به یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها تبدیل کرد. الکس فارغ‌التحصیل دانشگاه امهرست (Amherst) و دارای گواهینامه سی اف ای (CFA) است.

عملکرد الکس تپسکات در سال 2019

در سال 2019، الکس تپسکات به رشد و گسترش مؤسسه تحقیقات بلاکچین ادامه داد که تعدادی از مشاغل جدید را از جمله فرصت‌های شغلی و فرصت انتشاراتی مانند اینستد (INSEAD) ایجاد کرد. در ماه آوریل، اولین رویداد بی ار آی (BRI )، Blockchain Revolution Global بود که بزرگترین رویداد بلاکچین سازمانی بود که تاکنون در کانادا برگزار شده است. الکس اولین کتاب خود را در این سال توسط بی ار ای (BRI) به نام انقلاب خدمات مالی (Financial Services Revolution) منتشر کرد.

در ماه می، الکس به دلیل گمراه کردن سرمایه‌گذاران در یک گزارش 16 میلیون دلاری که در سال 2017 منتشر شده بود، 148 هزار دلار جریمه نقدی به کمیسیون اوراق بهادار انتاریو پرداخت. در آن گزارش از یک عرشه اسلاید استفاده شده بود که افراد برجسته‌ای را به عنوان مشاور در فضای ارزهای دیجیتال نشان می‌داد که البته بعداً هرگونه مشارکت در سرمایه‌گذاری را انکار کردند. NextBlock Global، شرکت سرمایه‌گذاری به سرپرستیTapscott ، 520 هزار دلار جریمه به OSC پرداخت کرد. اندکی بعد ، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به دلیل نقض قانون اوراق بهادار، الکس را 25 هزار دلار جریمه کرد. الکس داوطلبانه بیش از 2 میلیون دلار از سود خود را که به طور قانونی کسب کرده بود، رد کرد و آن را به عنوان سود اضافی به سرمایه‌گذاران بازگرداند.

انتظارات از الکس تپسکات در سال 2020

در سال 2020 پیش‌بینی می‌شود که تپسکات مجموعه‌ای از کلاس‌های اخلاق تجارت را که طبق توافق‌نامه تسویه حساب با کمیسیون اوراق بهادار انتاریو خواهد بود، تأسیس کند. او کتاب «انقلاب خدمات مالی» را ویرایش کرد که گلچینی از مقاله‌های نوشته‌شده توسط رهبران اندیشه در امور مالی و بلاکچین است و در فوریه منتشر شده است. ما انتظار داریم Tapscott تلاش‌های خود را در زمینه آموزش بلاکچین گسترش دهد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments