ارز دیجیتال وینک (WINkLink) چیست؟ اولین پلتفرم بازی بلاکچین ترون

زمان مطالعه: 10 دقیقه

وینک (WINk) اولین پلتفرم بازی غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین ترون است که اخیراً با توجه به رویکرد دو توکنی خود، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. توکن ارز دیجیتال وینک لینک (WINkLink) که با نماد WIN شناخته می‌شود، هم به صورت یک توکن TRC20 در بلاکچین ترون و هم به صورت یک توکن BEP2 در بلاکچین بایننس صادر شده است.

وینک قصد دارد با معرفی مداوم برنامه‌های غیر متمرکز (DApps) با کیفیت بالا، موقعیت خود را در بازار به عنوان یک پلتفرم بلاکچینی پیشرو در زمینه بازی تثبیت کند. این امر با بهره‌گیری از تجربه تیم وینک برای طراحی بازی / اکوسیستم و توانایی سایر تیم‌های توسعه‌دهنده و کاربران در هدایت و جهت‌دهی این پلتفرم از طریق یک مکانیزم مدیریتی منحصربه‌فرد محقق خواهد شد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

با این حال، آیا این پروژه واقعاً ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟ برای اینکه بتوانیم به این سؤال پاسخ دهیم، در ادامه به بررسی و معرفی پروژه وینک و توکن اختصاصی آن یعنی WIN می‌پردازیم.

ارز دیجیتال وینک (WINkLink) چیست؟

وینک خود را به عنوان یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین برای بازی و تعاملات اجتماعی معرفی می‌کند که با استفاده از آن، کاربران می‌توانند در چندین اکوسیستم بلاکچینی مشارکت داشته باشند. این پلتفرم علاوه بر اینکه یک تجربه عالی در زمینه بازی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، امکان ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز جدید را نیز برای سایر توسعه‌دهندگان فراهم کرده است.

وینک هفتمین توکنی است که در پلتفرم بایننس لانچ‌پد (Binance LaunchPad) طی یک عرضه اولیه صرافی (IEO) ارائه شد. این عرضه در قالب یک قرعه‌کشی انجام شد و برندگان در تاریخ ۳۱ ژوئیه سال ۲۰۱۹ میلادی اعلام شدند.

همان‌طور که گفته شد، توکن وینک (WIN) هم به صورت یک توکن TRC20 در بلاکچین ترون و هم به صورت یک توکن BEP2 در بلاکچین بایننس صادر شده است. بنابراین، می‌توان گفت که وینک اولین پلتفرم بازی ساخته‌شده در بلاکچین ترون به شمار می‌رود.

ارز دیجیتال وینک

چه چیزی وینک را منحصربه‌فرد می‌کند؟

وینک در ابتدا ترون بت (TRONbet) نام داشت و اکنون با نام WINkLink شناخته می‌شود. وینک اولین برنامه غیرمتمرکزی بود که بر بستر ترون راه‌اندازی شد. از آن زمان تا کنون و با تغییر نام پروژه به وینک لینک، این پلتفرم بزرگ‌تر شده، تا جایی که در حال حاضر به بزرگ‌ترین برنامه غیرمتمرکز از لحاظ تعداد کاربران و حجم معاملات تبدیل شده است. با اینکه رقبای بی‌شماری سعی در پیشی گرفتن از وینک دارند، اما این پلتفرم همواره یکی از برترین‌ها در زمینه بازی‌های بلاکچینی بوده است.

همکاری استراتژیک وینک با ترون، یکی از مزایای قابل توجه این اکوسیستم است. وینک به توسعه‌دهندگان جدید اجازه می‌دهد که با استفاده از رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی (API) و ابزارهای توسعه ارائه‌شده توسط تیم آن، بتوانند پروژه‌های خود را روی این پلتفرم ایجاد کنند.

لازم به ذکر است که پلتفرم وینک تنها یک پلتفرم برای بازی و سرگرمی نیست. توسعه‌دهندگان این پلتفرم در نظر دارند خدماتی مانند وام‌های کوچک و کم‌بهره (micro-loan)، استیبل کوین‌ها، توکن‌های اوراق بهادار و کانال‌های پرداختی جدید را نیز به کاربران ارائه دهند. در واقع، وینک قصد دارد به یک قطب تمام و کمال برای محصولات مالی غیرمتمرکز تبدیل شود.

در پلتفرم وینک، برخی قابلیت‌های اجتماعی، عملیات‌ها، تعاملات و رویدادهای زنده نیز وجود دارند که همگی برای بهبود تجربه کاربری طراحی شده‌اند. به عبارتی، این نوعی تعهد به جامعه بوده است که به ترون بت اجازه داد که رشد کند و همین موضوع، به رشد و توسعه وینک نیز کمک خواهد کرد.

در نهایت، ایجاد پلتفرم وینک روی بلاکچین ترون این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که از مقیاس‌پذیری حداکثر ۲۰۰۰ تراکنش در هر ثانیه و تراکنش‌های ۳ ثانیه‌ای برای یک تجربه بازی تقریباً آنی بهره‌مند شوند.

در پلتفرم وینک لینک کاربران از چه مزایایی برخوردارند؟

تیم وینک کاربران را هسته اصلی پلتفرم خود می‌داند و هر برنامه غیرمتمرکز متصل به این پلتفرم، از طریق مکانیسم RainDrop (رین دراپ) پاداش‌هایی را برای کاربران در نظر می‌گیرد.

پاداش دریافتی کاربران، متناسب با تعداد توکن‌های WIN است که آنها استیک کرده‌اند. در مکانیسم RainDrop، پاداش‌ها به صورت روزانه به کاربران واجد شرایط و در قالب ارز دیجیتال ترون (TRX) پرداخت می‌شوند.

ارز دیجیتال وینک
مکانیسم Raindrop در پلتفرم وینک

استیکینگ توکن WIN برای شرکت در مدیریت پلتفرم نیز ضروری است. به این ترتیب، کاربران فقط بازیکن نیستند، بلکه اعضای فعال جامعه نیز هستند. این امر باعث می‌شود که پلتفرم در پاسخ به نیازها و خواسته‌های کاربر، نه فقط براساس آنچه که برخی از ساختارهای متمرکز قدرت مهم می‌دانند، رشد کند.

انتظار می‌رود بسته به نحوه ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز جدید، افرادی که توکن WIN را استیک می‌کنند، در آینده از مزایای بیشتری نیز برخوردار شوند. این مزایا ممکن است انواع مختلفی داشته باشند، از میزان پاداش بیشتر و افزایش سود استیکینگ گرفته تا تخفیف‌های مستقیم در بازی‌ها.

همه اینها به کاربران این امکان را می‌دهد که کنترل دارایی‌های خود را در دست داشته باشند و در عین حال، عضو انجمن شوند و به طور منظم بر اساس توکن‌های استیک کرده خود، درآمد کسب کنند. به این ترتیب، انتظار می‌رود که این طرح‌های تشویقی باعث افزایش وفاداری و تعهد اعضای جامعه به این پلتفرم شود.

در مقایسه با پلتفرم‌های بازی متمرکز و سنتی، کاربران می‌توانند پیشرفت‌ها و مزایای زیر را از وینک انتظار داشته باشند:

  • بازی‌ها با قراردادهای هوشمند کار می‌کنند و کاملاً قابل حسابرسی هستند.
  • کاربران همیشه حضانت (custody) وجوه خود را در اختیار دارند.
  • همه بازی‌ها با ارزهای دیجیتال کار می‌کنند.
  • رویدادهای انحصاری و قابلیت‌های اجتماعی، کاربران را به داشتن توکن‌های WIN تشویق می‌کنند.
  • مشارکت با ترون و بیت تورنت (BitTorrent) موجب افزایش تعداد مخاطبان و کاربران می‌شود.

توسعه‌دهندگان وینک چه کسانی هستند؟

از آنجایی که وینک لینک یک پلتفرم غیرمتمرکز است، باید تیم آن نیز غیرمتمرکز باشد، که هست. اعضای این تیم در سراسر جهان واقع شده‌اند.

در مجموع، تیم وینک چندین دهه تجربه در صنعت بازی و همچنین چندین دهه تجربه در حوزه فناوری بلاکچین دارد. عامل اتحاد اعضای تیم، علاقه آنها به ترکیب بلاکچین و بازی است و اینکه این ترکیب، چگونه می‌تواند صنعت بازی را متحول کند.

ترون بت کار خود را به عنوان یک پروژه جانبی با ۳ عضو بنیانگذار آغاز کرد، اما به سرعت به یک تیم تمام‌وقت متشکل از ۱۳ عضو تبدیل شد. سرمایه‌گذاری از سوی صندوق Tron Arcade و تغییر نام تجاری پروژه به وینک، یک گام مهم و هیجان‌انگیز برای تیم و پروژه به شمار می‌رود.

مدیریت این پروژه را بی وانگ (B Wong) بر عهده دارد که یک کارشناس ارشد مدیریت رسانه است. الکس یی (Alex Ye)، مدیر اجرایی وینک است که سابقه مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری بازی‌ها و سرگرمی‌ها را دارد. مدیر برنامه‌ریزی وینک نیز اس تانگ (S Tang) است که پیش از این پروژه، بنیانگذار تعدادی از بازی‌های موبایلی و بازی‌های مبتنی بر وب بوده است.

چهار نفر از اعضای تیم وینک از صنعت بلاکچین آمده‌اند، در حالی که سه نفر دیگر از کهنه‌کاران صنعت بازی و مدیریت تولید هستند. چندین توسعه‌دهنده نیز تجربه زیادی در حوزه بازی‌های موبایل دارند و این می‌تواند برای آینده پروژه بسیار مفید باشد.

هدف نهایی کل تیم، ایجاد انقلابی در صنعت بازی و همچنین، تسلط بر فضا با بهترین و کاربرپسندترین پلتفرم بازی موجود، است.

توکن وینک (WIN) چیست؟

توکن وینک (WIN)، ارز دیجیتال اختصاصی پلتفرم وینک لینک است که بر اساس استاندارد TRC20 بلاکچین ترون ساخته شده است. این توکن کاربردهای بسیاری دارد که از جمله آنها می‌توان به استیکینگ و دریافت پاداش، پرداخت کارمزد تراکنش‌ها، مشارکت در مدیریت پلتفرم، تجربه فرصت‌ها و رویدادهای منحصربه‌فرد، پرداخت هزینه‌های داخل بازی و … اشاره کرد.

کل عرضه توکن وینک، ۹۹۹ میلیارد واحد در نظر گرفته شده که تنها از طریق عرضه اولیه صرافی یا از طریق بازارهای ثانویه، ایردراپ‌ها و رویدادهای تبلیغاتی می‌توان آنها را به دست آورد.

همان‌طور که گفته شد، عرضه اولیه توکن وینک در قالب یک قرعه‌کشی در تاریخ ۲۴ ژانویه سال ۲۰۱۹ از طریق پلتفرم بایننس لانچ‌پد انجام شد و برندگان آن در تاریخ ۳۱ ژوئیه همان سال اعلام شدند.

ساختار توزیع توکن WIN به این صورت است که ۲۷ درصد برای اکوسیستم، ۱۵ درصد برای فروش اولیه، ۱۲ درصد برای جامعه اولیه، ۱۰ درصد برای اعضای تیم، ۹ درصد برای همکاری با بازی‌ها، ۷ درصد برای توسعه پلتفرم، ۶٫۲۵ درصد برای همکاری‌های استراتژیک، ۵ درصد برای ایردراپ، ۳٫۷۵ درصد برای ذخیره اختصاص یافته و تنها ۵ درصد از کل عرضه WIN یا ۴۹٫۹۵۰ میلیارد واحد برای فروش عمومی در نظر گرفته شده است.

ساختار توزیع توکن وینک (WIN)

در حال حاضر، حدود ۳۱۳٫۶۰۷ میلیارد واحد توکن وینک در گردش است و توکن‌های باقی‌مانده بر اساس برنامه زیر، تا آگوست سال ۲۰۲۲ به صورت ماهانه منتشر خواهند شد.

برنامه انتشار توکن‌های وینک (WIN)

تاریخچه قیمت توکن وینک (WIN)

در ابتدای آغاز فروش توکن وینک در آگوست سال ۲۰۱۹، این توکن در محدوده قیمتی ۰٫۰۰۰۳ دلار معامله می‌شد. این ارز دیجیتال در ماه‌های اولیه چندان مورد استقبال قرار نگرفت و قیمت وینک تا ۰٫۰۰۰۱ دلار کاهش یافت. به دنبال آن، توکن وینک یک روند خنثی به خود گرفت و تغییرات محسوسی در قیمت آن مشاهده نشد.

تا اینکه در فوریه سال جاری میلادی و همزمان با رالی صعودی بازار ارزهای دیجیتال، توکن وینک نیز وارد یک بازار گاوی شد و در ۵ آوریل، بالاترین قیمت تاریخی خود را در ۰٫۰۰۲ دلار به ثبت رساند.

نمودار قیمت توکن وینک (WIN) از ابتدا تا کنون

از آن زمان تا کنون، قیمت ارز دیجیتال وینک (WIN) کمی کاهش یافته و در محدوده ۰٫۰۰۱۵ دلار معامله می‌شود.

در صفحه قیمت ارز دیجیتال وینک (WINkLink) می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت توکن WIN و دیگر اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید.

توکن وین (WIN) را از کجا بخریم و کجا ذخیره کنیم؟

در حال حاضر، بیشترین حجم معاملات توکن وینک (WIN) در صرافی بایننس (Binance) پردازش می‌شود. این توکن همچنین در صرافی‌های شناخته‌شده‌ای همچون کوکوین (KuCoin)، پولونیکس (Poloniex) و هیت بی تی سی (HitBTC) نیز لیست شده است.

در این صرافی‌ها، شما می‌توانید با استفاده از ارزهای فیاتی همچون دلار آمریکا (USD)، دلار کانادا (CAD)، دلار استرالیا (AUD)، یورو (EUR)، پوند (GBP) یا ارزهای دیجیتال دیگری مانند بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، به خرید و فروش توکن وینک بپردازید.

پس از خرید توکن وینک، می‌توانید آنها را در صرافی‌ها نیز ذخیره کنید، اما به دلیل امنیت پایین، این کار به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. پیشنهاد ما این است که از یک کیف پول اختصاصی برای نگهداری و مدیریت ایمن توکن‌های خود استفاده کنید.

در میان کیف پول‌های مختلف، کیف پول‌های سخت افزاری امنیت بسیار بالایی را ارائه می‌دهند و برای کسانی به دنبال ذخیره طولانی‌مدت دارایی‌های خود هستند، گزینه مناسبی هستند. خبر خوب اینکه، کیف پول‌های سخت افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) و لجر نانو اس (Ledger Nano S) از ذخیره توکن وینک پشتیبانی می‌کنند.

سخن پایانی

در این مقاله، به معرفی و بررسی پروژه وینک و ارز دیجیتال اختصاصی آن، WIN (توکن وین) پرداختیم. نمی‌توان انکار کرد که رمزارز وینک لینک تیم قدرتمندی دارد و کار خود را با یک محصول قوی و اثبات‌شده در ترون بت آغاز کرده است. اگرچه بازی‌های بلاکچینی از جمله فناوری‌های جدید به شمار می‌روند، اما بازی‌های آنلاین چنین نیستند و با تجربه‌ای که تیم توسعه و بازاریابی این پروژه دارد، می‌توان انتظار داشت که وینک به یکی از پروژه‌های بسیار موفق در آینده تبدیل شود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

14 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

با سلام .صرافی یوبیتکس هم این ارز را داره

مزخرفترین ارز دنیاست وینک
کاردانو
اتریوم
پیشتاز رقابت آینده هستند
وینک یک پروژه شکست خورده
قیمت۶شهریور ۱۴۰۰برابر با۱۷تومن☹️
ینی نصف شده

تقریبا تمامی رمز ارزها این موضوعا تحربه کردن .شیبا .دوج و….

صرافی های ایرانی هم دارن ارزجو، کریپتولند، نوبیتکس و..

نوییتکس این ارز رو نداره

چطوری و از کدوم صرافی میشه این ارز خرید ممنون

میتونید از صرافی هایی مثل بایننس و کوکویین خرید کنید

صرافی رمز ینکس داره

ایکسکوینو

من با دو ملیون خریدم

وینک بسیارارزخوبی برای سرمایه گذاری بلندمدت پرسودباشید

اگر وینک حداقل به یک دلار هم برسه من میلیاردر میشم 😍🥰😁

بعیده حالا حالاها به این قیمت برسه
۹۹۹ میلیارد توکنه یعنی بخاد بشه ۱دلار باید ارزش کلش باید ۱ تریلیون دلار برسه در حالیکه کل بازار کریپتو الان ۲ تریلیون دلار ارزش داره

وینک ارز فوق العاده ای است چون بر اساس بلاک چین ترون و برای بازی طراحی شده است و بازی های موبایلی هم روز بروز در حال گسترش با کاربران میلیونی است و از این به بعد هر کسی در موبایل بازی کنه فکر میکنم داره برای من درامد ایجاد میکنه
منم در بایننس فقط این ارز را دارم و هر موقع بخام پول اضافه کنم خرید کنم سراغ ارز دیگه ای نمیرم
در نوبیتکس هم دوج کویین را دارم
شما هم موفق و پرسود باشی