ارز دیجیتال ونوس (XVS) چیست؟ راهکاری برای دریافت آسان وام

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

ارز دیجیتال ونوس (Venus) یک بازار مالی الگوریتمی و یک استیبل کوین است که به ‌طور انحصاری، در شبکه هوشمند بایننس (BSC) راه‌اندازی شده است. هدف از معرفی و ایجاد ارز دیجیتال Venus ارائه راه‌حلی ساده برای وام دادن ارزهای دیجیتال در اکوسیستم غیر متمرکز دیفای (DeFi) بود؛ در واقع با استفاده از این رویکرد، افراد می‌توانند با پرداخت کارمزد کمتر، با سرعت بیشتری از طریق ارزهای دیجیتال وام دریافت کنند.

پلتفرم ونوس بایننس، دو توکن دارد. توکن‌های VAI استیبل کوین بر بستر BEP-20 هستند که یک دلار آمریکا (USD) ارزش‌گذاری شده‌اند. توکن XVS برای مدیریت و اداره پروتکل ونوس برای اهدافی نظیر حق رأی جهت ایجاد تغییر در ساختار پروتکل مانند افزون انواع جدید وثیقه، تغییر پارامترها، سازمان‌دهی روند بهبود خدمات و … استفاده می‌شود.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

ارز دیجیتال ونوس

اداره کامل پروتکل به عهده اعضای انجمن XVS است که شامل بنیان‌گذاران، اعضای گروه و سایر مشاوران ونوس، با شرط دارا بودن تعدادی توکن XVS، می‌شود.

بنیان‌گذاران ارز دیجیتال ونوس چه کسانی هستند؟

مسئولیت توسعه پروژه Venus به عهده گروه پروژه Swipe بوده است. مشابه با بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر همچون بیت کوین، اتریوم و … هدف از ارز دیجیتال ونوس تمرکززدایی کامل از طریق کنترل و مدیریت پروتکل به ‌واسطه افراد جامعه است. نکته حائز اهمیت این است که هیچ پیش‌شرط خاصی برای عضویت در گروه توسعه‌دهندگان یا بنیان‌گذاران وجود ندارد. در نتیجه این امر به دارندگان XVS امکان کنترل کامل مسیری را می‌دهد که پروتکل ونوس در حال طی کردن آن است.

چه چیزی ارز دیجیتال Venus را منحصربه‌فرد می‌کند؟

مهم‌ترین مزیت ارز دیجیتال ونوس، سرعت ‌بالای آن در کنار پایین بودن هزینه تراکنش‌ها است که به‌ واسطه اجرای آن در زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) ممکن شده است.

ارز دیجیتال ونوس

اولین بار است که این پروتکل به کاربران امکان دسترسی به بازارهای وام بیت کوین، لایت کوین و سایر رمزارزها را برای تأمین هر میزان نقدینگی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، داده است. افرادی که با استفاده از پروتکل ونوس نقدینگی خود را تأمین می‌کنند، نیازی به ارائه یک چک اعتباری ندارند و می‌توانند از طریق برقراری تعامل با برنامه غیرمتمرکز ونوس (DApp) به‌ سرعت وام بگیرند.

با توجه به اینکه هیچ مؤسسه ثالث و متمرکزی برای کنترل پروتکل وجود ندارد، کاربران محدود به منطقه جغرافیایی نیستند و سیاست خاصی برای اعتبارسنجی وجود ندارد؛ افراد با ارائه وثیقه کافی، قادر دریافت به وام خواهند بود.

این وام‌ها از طریق استخر کمک مالی کاربران ونوس تأمین شده و برای اطمینان از بازپرداخت وام و جلوگیری از ضرر، وثیقه‌ای با ارزش بیشتری از مقدار وام، دریافت می‌شود.

برای جلوگیری از دست‌کاری بازار، پروتکل ونوس از داده‌های قیمتی Oracle، از جمله داده‌های Chainlink برای ارائه دقیق‌تر قیمت‌گذاری استفاده می‌کند که به‌ هیچ ‌عنوان قابل دست‌کاری نیست. به لطف زنجیره هوشمند Binance، پروتکل ارز دیجیتال ونوس به طیف وسیعی از اوراکل‌ها با کمترین هزینه و بهترین کیفیت، دسترسی دارد. در واقع همین مدل قیمت‌گذاری، یکی از مواردی است که در کاهش هزینه‌های عملیاتی ارز دیجیتال ونوس، تأثیر به‌سزایی داشته است.

چه مقدار ارز دیجیتال ونوس در گردش است؟

حداکثر تعداد کوین‌های ارز دیجیتال Venus به 30 میلیون توکن محدود شده و از ماه نوامبر 2020 تا زمان نگارش این مطلب، بیش از 4.2 میلیون توکن XVS وارد بازار شده است.

ونوس یکی از اولین سیستم‌عامل‌هایی بود که از Launchpool شبکه Binance برای اجرا و راه‌اندازی استفاده کرد؛ فرآیندی که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق فارم XVS به ارزهای دیجیتال دیگر مانند توکن Binance Coin (BNB)، Binance USD (BUSD) و Swipe (SXP) دسترسی پیدا کنند.

venus

در مجموع 20 درصد از کل عرضه ارز دیجیتال ونوس (6 میلیون XVS) به BinanceLaunchpool اختصاص یافت و خیلی زود این توکن به فهرست ارزهای دیجیتال صرافی بایننس اضافه شد.

این پروژه هیچ پیش‌فروش یا فروش اختصاصی نداشته و هیچ شرایط ویژه و خاصی برای اعطای توکن به اعضای گروه در نظر گرفته نشده است؛ اما 1٪ از مقدار کل توکن‌ها (300،000 XVS) برای کمک‌های داخلی به اکوسیستم Binance Smart Chain اختصاص داده‌ شده است.

برای اطلاع بیشتر می‌توانید به وبسایت اصلی ونوس مراجعه کنید.

23.7 میلیون توکن باقیمانده XVS در طی چهار سال به ‌تدریج قفل‌ شده است؛ چراکه به ‌واسطه کسانی که از پروتکل ونوس استفاده می‌کنند، استخراج می‌شوند. طبق وایت پیپر این پروژه، 35٪ از پاداش روزانه XVS به وام‌گیرندگان، 35٪ به تأمین‌کنندگان و 30٪ باقی‌مانده به ماینرهای همیشگی VAI تعلق می‌گیرد.

امنیت شبکه Venus چگونه تأمین می‌شود؟

امنیت شبکه Venus توسط Binance Smart Chain، زنجیره بلوکی که به ‌موازات Binance Chain اجرا می‌شود، تأمین می‌گردد. BSC با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است و حتی اگر Binance Chain آفلاین شود یا با مشکل روبه‌رو گردد، قادر به ادامه کار در این بستر خواهد بود.

زنجیره هوشمند بایننس از یک الگوریتم اجماع منحصربه‌فرد استفاده می‌کند که به‌ عنوان تعیین اعتبار اثبات سهام (POSA) جهت برقراری امنیت بلاکچین، استفاده می‌شود. این روش کار اساساً یک سازوکار اجماع ترکیبی است که از مزیت‌های پروتکل اثبات سهام (POS) و اثبات اعتبار (POA) با هم استفاده می‌کند. این پروتکل از شبکه‌ای متشکل از 21 اعتبارسنج ساخته ‌شده است که مسئولیت اجرای وظایف در زنجیره هوشمند Binance و دستیابی به ‌اتفاق نظر در مورد معاملاتی که اخیراً پردازش ‌شده‌اند را به عهده ‌دارند.

قیمت ارز دیجیتال ونوس (Venus)

ارز دیجیتال ونوس کارش را در اکتبر سال 2020 با قیمت 7.309 دلار آغاز کرد اما به سرعت قیمت ونوس کاهش یافت و به محدوده 2 دلار رسید و تا پایان سال با همین قیمت معامله می‌شد. با ورود به سال 2021 بازار ارزهای دیجیتال رشد بسیاری کرد. ارز دیجیتال Venus هم از این قافله عقب نماند و قیمت توکن XVS تا مرز 98 دلار در ماه فوریه و تا محدوده 146 دلار در ماه می بالا رفت. ماه می اوج قیمت Venus بود و پس از آن با کاهش قیمت مواجه شد.

venus

در صفحه قیمت ارز دیجیتال ونوس (Venus) می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت توکن XVS و دیگر اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید.

خرید ارز دیجیتال ونوس

از نوامبر سال 2020، شرایط خرید ارز دیجیتال Venus در یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال، یعنی Binance فراهم ‌شده است. برای خرید و سرمایه‌گذاری در این رمزارز، می‌توانید از ارزهایی مانند تتر (USDT)، بیت کوین (BTC)، بایننس کوین (Binance Coin) و Binance USD استفاده کنید. در حال حاضر، هیچ‌ یک از صرافی‌های خارجی، شرایط خرید و فروش ارز دیجیتال ونوس با استفاده از ارز فیات را فراهم نکرده‌اند.

در صفحه قیمت ارز دیجیتال وای (Vai) می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت استیبل کوین VAI و دیگر اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید.

سخن پایانی

ارز دیجیتال ونوس، یکی از محصولات لانچ پول Binance است که به‌ صورت اختصاصی روی شبکه بلاک چین همین صرافی، اجرا شده است. از پروژه Venus برای اعطای وام از طریق ارزهای دیجیتال با کمترین کارمزد و بیشترین سرعت استفاده می‌شود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments