ارز دیجیتال UBIX چیست؟ جهانی دیجیتال با امکاناتی بی‌پایان!

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

پروژه UBIX.Network (یو بیکس نتورک) یک بلاکچین/گراف جهت‌دار غیرمدور (DAG) ترکیبی است که برای ادغام بلاکچین‌های مختلف در یک شبکه همتا به‌ همتای واحد طراحی شده است. پروژه ارز دیجیتال UBIX با پروتکل نوآورانه خود به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که بلاکچین‌های مختلف خود را بدون هیچ واسطه‌ای در یک شبکه واحد ایجاد کنند. از آنجایی که تمام بلاکچین‌های ایجادشده، در یک شبکه مشترک قرار دارند، می‌توانند بدون استفاده از هیچ درگاهی با یکدیگر ادغام شوند.

این پروتکل از قراردادهای هوشمند (جاوا اسکریپت) و انواع مختلف توکن‌ها پشتیبانی می‌کند. اما فراتر از آن، تیم UBIX.Network در حال ایجاد یک رابط جهانی مشترک است که برنامه‌ها را در یک سوپر برنامه (Super app) واحد ادغام می‌کند و به کاربران نهایی اجازه می‌دهد که به‌ طور یکپارچه از تمام خدمات موجود استفاده کنند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

اگر می‌خواهید با پروژه UBIX.Network و ارز دیجیتال اختصاصی آن، یعنی UBX بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پروژه UBIX.Network چگونه کار می‌کند؟

پروژه UBIX.Network یک اکوسیستم باز است که با هدف ادغام برنامه‌های غیر متمرکز (DApps) در یک کل منسجم طراحی شده است. برای این منظور، پروتکل اصلی غیرمتمرکز UBIX -گراف‌ جهت‌دار غیرمدور، متشکل از انواع مختلف بلاکچین- برای تبادل داده‌های حساس (داده‌های اصلی) میان برنامه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر این، رابط سوپر برنامه این پروتکل که Ubikiri نام دارد و روی میکروسرویس‌ها ساخته شده است، برای تبادل داده‌ها بین برنامه‌ها از طریق رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) داخلی استفاده می‌شود.

همچنین، یک راه‌حل قانونی به کاربران اجازه می‌دهد که رابطه حقوقی ایجادشده میان خود و دارندگان نود را از لحاظ قانونی تعیین کنند. این چارچوب قانونی بر اساس مجوز اصلی UBIX است که برای برنامه‌های غیر متمرکز طراحی شده است. به منظور توسعه برنامه‌ها نیز، از پلتفرم لانچ‌پد UBIX استفاده می‌شود که در رابط Ubikiri ادغام شده است. علاوه بر این، از یک رویکرد ویژه به نام fair-ICO (fICO) برای تأمین سرمایه پروژه‌های داخلی استفاده می‌شود.

ارز دیجیتال ubix

برای تبادل ارزش در UBIX.Network، ارز دیجیتال اختصاصی این پلتفرم با نماد اختصاری UBX منتشر شد. علاوه بر توکن UBX (یوبی ایکس) برای این منظور از توکن‌های صادرشده توسط پروژه‌های مختلف نیز استفاده می‌شود. از سوی دیگر، برای ادغام اقتصادی با اکوسیستم‌های خارجی (در درجه اول با اتریوم)، رسیدهای سپرده رمزارزی به طور گسترده‌ای هم برای توکن UBX و هم برای توکن‌های صادرشده در پلتفرم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نام UBIX.Network برای پروژه چگونه انتخاب شد؟

از آنجایی که این پروژه در ابتدا به عنوان یک شبکه بلاکچینی برای فناوری‌های حقوقی (LegalTech) برنامه‌ریزی شده بود، نام Chain-in-Law برای آن انتخاب شد. به همین ترتیب، نماد اختصاری LAW نیز برای ارز دیجیتال اصلی پلتفرم در نظر گرفته شد.

با این حال، هنگام تجدیدنظر در مورد قابلیت‌های پروتکل و ایجاد توانایی برای کاربران جهت توسعه بلاکچین‌های ویژه خود، از جمله بلاکچین‌های عمومی با نودهای ناشناس، نام پروژه به دفترهای کل توزیع‌ شده یکپارچه (Integrated Distributed Ledgers) تغییر یافت.

بعدها، نام Ubikiri برای رابط سوپر برنامه انتخاب شد که در زبان ژاپنی به معنای بستن عهد با انگشتان کوچک است. زمانی که توسعه‌دهندگان پروژه می‌خواستند همه محصولات و خدمات را تحت یک نام تجاری واحد گرد هم بیاورند، تصمیم گرفتند که از مخفف Ubikiri استفاده کنند. به این ترتیب، نام UBIX برای پروژه و نماد اختصاری UBX برای ارز دیجیتال اختصاصی پروتکل انتخاب شد.

فناوری‌های مورد استفاده در UBIX.Network

در پروژه UBIX.Network، برای ایجاد بلاکچین‌های یکپارچه از رویکرد زیر استفاده شده است:

  1. کاربران می‌توانند بلاکچین‌های خود را ایجاد کنند که هر کدام Consilium نام دارد.
  2. هر تراکنش دارای برچسب خاصی است که مشخص می‌کند کدام Consilium می‌تواند آن را پردازش کند.
  3. زمانی که شرایط تعریف‌شده توسط قوانین Consilium محقق شود، Consilium فعال می‌گردد و تراکنش‌های جمع‌شده در استخر حافظه (Mempool) مربوط به آن پردازش می‌شوند.
  4. بلاک ایجادشده توسط Consilium به دفتر کل توزیع‌ شده کلی ارسال می‌شود؛ جایی که بلاک‌ها در یک درخت مرکل (Merkle tree) به یکدیگر متصل می‌شوند و یک گراف جهت‌دار غیرمدور (DAG) را تشکیل می‌دهند.

ارز دیجیتال ubix

ارز دیجیتال UBIX (یو بیکس)

توکن ارز دیجیتال UBIX.Network با نماد اختصاری UBX روی شبکه اتریوم فعالیت می‌کند. حداکثر عرضه برای ارز دیجیتال UBIX هزار میلیارد واحد در نظر گرفته شده است. توکن UBX استخراج نمی‌شود و مدل الگوریتم اجماع آن از نوع اثبات سهام (PoS) است.

در حال حاضر، سازوکار مدیریت انتشار این ارز دیجیتال در حال توسعه است. در حالت کلی، مقررات اصول واحد توکن UBX بر اساس معادله فیشر (Fisher) تنظیم می‌شوند؛ افزایش عرضه ارز دیجیتال UBIX باید با رشد محصول داخلی اکوسیستم مطابقت داشته باشد.

علاوه بر این، به منظور تثبیت نرخ تبدیل ارز، از یک صندوق ذخیره و احتیاطی استفاده می‌شود. یک خودمختاری چندسطحی نیز جهت ایجاد تعادل در غیرمتمرکزسازی و کارآیی سیستم مدیریتی پروژه اجرا می‌شود.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال UBIX (یو بیکس)

ارز دیجیتال UBIX در ماه‌های ابتدایی راه‌اندازی خود چندان مورد استقبال قرار نگرفت و در محدوده قیمتی ۰٫۰۰۰۰۱۶_۰٫۰۰۰۰۰۷ دلار معامله می‌شد. تا اینکه در اوایل ماه مارس سال جاری میلادی و همزمان با رالی صعودی بازار ارزهای دیجیتال، توکن UBX نیز وارد یک بازار گاوی شد و در ۱۰ آوریل، بالاترین قیمت تاریخی خود را در ۰٫۰۰۵۱۴۱ دلار به ثبت رساند.

نمودار قیمت ارز دیجیتال UBIX از ابتدا تا کنون

از آن زمان تا کنون، قیمت ارز دیجیتال UBIX کمی کاهش یافته و در محدوده ۰٫۰۰۱۵۳۹ دلار معامله می‌شود.

ارز دیجیتال UBIX را از کجا خریداری و کجا ذخیره کنیم؟

از جمله صرافی‌هایی که شما می‌توانید در آنها اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال UBIX کنید، می‌توان به کوکوین (KuCoin)، یونی سواپ (Uniswap) و هات بیت (Hotbit) اشاره کرد.

بر خلاف سایر ارزهای دیجیتال بزرگ، ارز دیجیتال UBIX را نمی‌توان به صورت مستقیم با ارز فیات خریداری کرد. به همین دلیل، شما باید ابتدا یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) یا تتر (USDT) را از صرافی بخرید و سپس آن را با توکن UBX مبادله کنید.

از آنجایی که توکن UBIX یک ارز دیجیتال مبتنی بر اتریوم است، می‌توان آن را در کیف پول متامسک (MetaMask) ذخیره کرد. علاوه بر این، کیف پول تراست (Trust Wallet) نیز از ارز دیجیتال UBIX پشتیبانی می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی پروژه UBIX.Network و ارز دیجیتال اختصاصی آن، یعنی UBX پرداختیم.

همان‌طور که گفته شد، UBIX.Network یک بلاکچین/گراف جهت‌دار غیرمدور ترکیبی است که با هدف ادغام بلاکچین‌های مختلف در یک شبکه همتا به‌ همتای واحد طراحی شده است.

با استفاده از این پروتکل، توسعه‌دهندگان می‌توانند بلاکچین‌های خود را بدون هیچ واسطه‌ای در یک شبکه واحد ایجاد کنند و از آنجایی که تمام بلاکچین‌های ایجادشده در یک شبکه مشترک قرار دارند، می‌توانند بدون استفاده از هیچ درگاهی با یکدیگر ادغام شوند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

میزان عرضه یک میلیارد هست یا هزار میلیارد؟

هزار میلیارد