ارز دیجیتال Moonbeam (مون بیم) چیست؟ معرفی توکن GLMR

زمان مطالعه: 4 دقیقه

مقدمه

ارز دیجیتال Moonbeam یکی از معدود پروژه‌های پولکادات است که قراردادهای هوشمند میان زنجیره‌ای را به‌ صورت دموکراتیزه (کنترل به ‌وسیله مردم) در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با ارز دیجیتال مون بیم و توکن GLMR در این مطلب همراه ما باشید.

ارز دیجیتال moonbeam چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

ارز دیجیتال Moonbeam یک پلتفرم قراردادهای هوشمند منبع‌باز است که یک محیط میان زنجیره‌ای سازگار با اتریوم و چندین شبکه برای ساخت اپلیکیشن غیر متمرکز (dApps) را فراهم می‌کند. Moonbeam یک پاراچین در شبکه پولکادات با توکن اختصاصی Glimmer (GLMR) است. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خصوص ارز دیجیتال مون بیم می‌توان به آن اشاره کرد، قابلیت اتصال و ادغام Moonbeam با سایر پاراچین‌های مرتبط با پروتکل Polkadot و حتی با سایر بلاک‌چین‌ها مانند اتریوم و بیت کوین از طریق پل‌ها است.

اهداف پروژه ارز دیجیتال Moonbeam

در حال حاضر، اکثر پلتفرم‌های قراردادهای هوشمند موجود، به طور طبیعی برای خدمت به کاربران و دارایی‌های یک زنجیره خاص طراحی شده‌اند. Moonbeam با ارائه قابلیت قرارداد هوشمند میان زنجیره‌ای کاربردی، دسترسی کاربران جدید و دارایی‌هایی دیگر بلاک‌چین‌ها را به برنامه‌های توسعه‌دهندگان، فراهم می‌کند. برنامه‌هایی که از طریق پلتفرم اتریوم توسعه و اجرا می‌شوند، اغلب با مشکلاتی از قبیل بالا بودن هزینه لازم برای انجام تراکنش‌ها و نحوه استفاده از قراردادهای هوشمند، روبه‌رو هستند.ارز دیجیتال moonbeam

ارز دیجیتال Moonbeam به ادمین (مجری) این برنامه‌ها اجازه می‌دهد که بخشی از استراکچر خود را از لایه 1 اتریوم با حداقل تغییرات موردنیاز جابه‌جا کنند. با استفاده از این قابلیت، برنامه‌ها به ‌صورت ترکیبی و هم‌زمان روی اتریوم و Moonbeam اجرا می‌شوند. اهمیت این موضوع برای توسعه‌دهندگان بسیار زیاد است؛ زیرا چنین پیاده‌سازی‌ای، موجب افزایش دسترسی آنها به شبکه Polkadot و سایر زنجیره‌های متصل به پروتکل می‌شود. The Graph ،Covalent ،Balancer ،SushiSwap ،MetaMask ،Chainlink ،Band Protocol و Polkastarter از جمله پروژه‌هایی هستند که با Moonbeam ادغام شده‌اند یا به نحوی از آن استفاده می‌کنند.

رود مپ و اعضای تیم

درک یو (Derek Yoo) مؤسس Moonbeam و کارآفرین در زمینه فناوری خدمات و طراحی نرم افزار و مسئول چندین پروژه دیگر در بلاکچین است. او بنیانگذار Purestake است؛ پروژه‌ای که ابزارهای آنلاین را برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز ایجاد کرده است. او با داشتن 20 سال سابقه در این زمینه، شرکت Fuze را با سمت مدیر ارشد فناوری، به همراهی یکی از بنیانگذاران، رشد و توسعه داد و تعداد نیروهای فعال در آن را به 700 نفر رساند. او در سال 2019، شرکت Fuze را با هدف راه‌اندازی Purestake ترک کرد.

شرکت‌های Moonbeam و Purestake در بوستون، شمال نیویورک و نزدیک به کانادا واقع شده‌اند. لازم به ذکر است که پروژه ارز دیجیتال Moonbeam در 27 آوریل 2020 راه‌اندازی شد؛ به این معنی که Moonbeam قبلاً قبل از راه‌اندازی رسمی شبکه Polkadot فعال بوده است.

نحوه خرید ارز دیجیتال مون بیم و نگهداری آن

در حال حاضر، Moonbeam هنوز یک ICO است؛ یعنی تیم پروژه همچنان در حال فروش توکن‌های خود برای جمع‌آوری سرمایه لازم است.

بعد از لیست شدن توکن GLMR در صرافی‌های بین‌المللی، می‌توانید با استفاده از خدمات صرافی‌های ایرانی، ابتدا ریال را به تتر تبدیل کنید. سپس تتر را به کیف پول صرافی خارجی انتقال دهید و با استفاده از تبدیل رمزارزها به یکدیگر، تتر را به ارز دیجیتال Moonbeam تبدیل کنید.

با توجه ‌به اینکه ارز دیجیتال مون بیم در شبکه اتریوم توسعه یافته است، می‌توان از تمام کیف پول‌هایی که از توکن ERC-20 پشتیبانی می‌کنند، برای نگهداری توکن GLMR هم استفاده کرد. اگر قصد استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری را دارید، کیف پول‌های لجر و ترزور قطعاً بهترین گزینه‌ها خواهند بود. در غیر این صورت، می‌توانید از کیف پول MyEtherWallet یا متامسک استفاده کنید که هر دو به کیف پول‌های سخت‌افزاری وصل می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ارز دیجیتال Moonbeam به این لینک مراجعه کنید.

سخن پایانی

ارز دیجیتال Moonbeam یک پروژه رمزنگاری با بلاک‌چین کاملاً سازگار با اتریوم است که از بسیاری از ویژگی‌های پروتکل Polkadot بهره می‌برد. افراد و تیم‌هایی که به دنبال ساخت برنامه‌های کاربردی با Moonbeam هستند، می‌توانند از ویژگی‌های پاراچین‌های Polkadot استفاده کنند و در عین‌ حال به کاربران و منابع موجود در زنجیره‌های دیگر دسترسی پیدا کنند. افرادی که در توکن GLMR سرمایه‌گذاری می‌کنند، علاوه بر حق رأی، درآمد پسیو هم خواهند داشت. در زمان نگارش مقاله، این پروژه در مرحله عرضه اولیه است و در هیچ یک از صرافی‌ها فهرست نشده است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments