ارز دیجیتال GateToken چیست؟ معرفی گیت توکن و بلاکچین GateChain

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

گیت چین (GateChain) بلاکچین نسل جدیدی است که سعی دارد مشکلات پیچیده شبکه‌های بلاکچینی را بدون به خطر انداختن جنبه‌های غیرمتمرکز بودن و سایر قابلیت‌های آنها، حل کند. اکوسیستم گیت چین متشکل از شبکه اصلی گیت چین، صرافی غیرمتمرکز (DEX) گیت چین، ارز دیجیتال گیت توکن (GT)، کیف پول و موارد دیگر است. در واقع، هدف گیت چین تشکیل یک اکوسیستم غیرمتمرکز در سطح سازمانی است که بتواند دارایی‌‌های دیجیتال را به طور مؤثر و ایمن ذخیره، صادر و مبادله کند. ارز دیجیتال گیت چین توکن اختصاصی صرافی Gate.io می‌باشد که در حال حاضر بر روی بلاکچین اتریوم فعال است. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در مورد پروژه گیت چین، بهترین صرافی‌ها برای خرید و فروش گیت توکن، نحوه خرید ارز دیجیتال GateToken و … هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

گیت چین (GateChain) چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

گیت چین (GateChain) یک بلاکچین عمومی نسل جدید است که به دنبال ایمنی دارایی‌های بلاکچین و تبادل غیرمتمرکز است. تیم گیت چین به منظور تضمین امنیت دارایی‌های مبتنی بر بلاکچین، حتی پس از نشت یا تخریب کلیدهای خصوصی، قابلیت‌های جدید حساب امن درون زنجیره‌ای (Onchain-safety-account) و بازیابی قابل‌تنظیم با تأخیر زمانی (Customizable-time-delay-recovery) را طراحی کرده است.

ارز دیجیتال GateToken

ارز دیجیتال GateToken چیست؟

گیت توکن که با نماد اختصاری GT (جی تی توکن) شناخته می‌شود، ارز دیجیتال اختصاصی اکوسیستم گیت چین (GateChain) است. از ارز دیجیتال GateToken برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها در شبکه گیت چین و همچنین، پاداش‌دهی به کاربران در الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) گیت چین استفاده می‌شود.

ارز دیجیتال گیت توکن (GT) را از کجا و چگونه خریداری کنیم؟

در حال حاضر، بیشترین معاملات ارز دیجیتال GateToken توسط صرافی Gate.io پردازش می‌شود. این توکن در صرافی‌های شناخته‌شده دیگری مانند هوبی گلوبال (Huobi Global) و بیتفینکس (Bitfinex) نیز لیست شده است و شما می‌توانید در این صرافی‌ها به خرید و فروش توکن GT بپردازید.

در صفحه قیمت GateToken می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت گیت توکن (GT) و دیگر اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید.

همان‌طور که می‌دانید، خرید همه ارزهای دیجیتال با ارز فیات امکان‌پذیر نیست. گیت توکن نیز چنین شرایطی دارد. برای حل این مشکل، شما می‌توانید در ابتدا بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC) و سایر ارزهای دیجیتال بزرگ را از صرافی‌ها خریداری کنید و سپس، با انتقال به صرافی‌های پشتیبانی‌کننده از گیت توکن، آنها را با توکن GT مبادله نمایید.

ارز دیجیتال GateToken

گیت توکن (GT) را کجا ذخیره کنیم؟

گیت توکن کیف پول نرم افزاری مخصوص خود را دارد که در حال حاضر، نسخه ویندوز و مک آن در وب‌سایت رسمی GateChain، برای دانلود در دسترس است و به شما این امکان را می‌دهد که توکن‌های GT را در رایانه خود ذخیره کنید.

اگر به دنبال حداکثر امنیت برای محافظت از دارایی‌‌های خود هستید، می‌توانید توکن‌های گیت خود را در کیف پول‌های سخت افزاری مانند ترزور (TREZOR) یا لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) ذخیره کنید.

در صورتی هم که تمایلی به خرید کیف پول سخت افزاری نداشته باشید، کیف پول‌های مبتنی بر موبایل مانند اتمیک (Atomic)، جکس (Jaxx) یا کوینومی (Coinomi) می‌توانند با قابلیت‌های امنیتی قابل‌قبول خود، گزینه‌های مناسبی برای ذخیره توکن‌های GT (جی تی توکن) شما باشند.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال GateToken

گیت توکن در ابتدای عرضه خود در آگوست سال ۲۰۱۹ میلادی، با قیمت ۰٫۸۷ دلار معامله می‌شد. این ارز دیجیتال در اوایل راه‌اندازی مورد استقبال چندانی قرار نگرفت و قیمت ارز دیجیتال GateToken یک روند تقریباً خنثی را در پیش گرفت.

گیت توکن
نمودار قیمت گیت توکن (GT) از ابتدا تاکنون

تا اینکه در فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی و همزمان با شروع بازار صعودی ارزهای دیجیتال، قیمت گیت توکن نیز وارد یک چرخه گاوی شد و در تاریخ ۱۲ می، توانست بالاترین قیمت تاریخی خود را در ۱۳٫۰۹ دلار ثبت کند.

گیت توکن (GT) از کدام الگوریتم هشینگ استفاده می‌کند؟

گیت توکن از الگوریتم هشینگ اتریوم (ETH)، یعنی الگوریتم Ethash استفاده می‌کند.

سایر رمزارزهایی که از این الگوریتم استفاده می‌کنند عبارتند از: چین لینک (Chainlink)، پالی‌گان (Polygon)، بایننس یواس‌دی (Binance USD)، دی‌رپ (DREP)، تتا (THETA)، دای (Dai)، آوه (Aave)، میکر (Maker)، توکن اف‌تی‌ایکس (FTX Token)، کوین کریپتودات‌کام (Crypto.com Coin)، توکن هوبی (Huobi Token)، پنکیک سواپ (PancakeSwap)، پاندی ایکس (Pundi X) و چیلیز (Chiliz).

سخن پایانی

در این مقاله، به معرفی پروژه گیت چین (GateChain)، بهترین صرافی‌ها برای ترید گیت توکن (GT)، نحوه خرید ارز دیجیتال GateToken و … پرداختیم.

همان‌طور که گفته شد، گیت چین یک بلاکچین عمومی نسل جدید است که در راستای ایجاد ایمنی دارایی‌های بلاکچین و تبادل غیرمتمرکز فعالیت دارد. گیت چین در حال حاضر روی توسعه اکوسیستم دیفای و مرکز رشد خود کار می‌کند. این مرکز رشد قرار است سرمایه اولیه ده‌ها هزار پروژه دیگر را تأمین کند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments