آموزش صرافی هوبی Huobi Global + خرید و فروش برای ایرانیان + ویدئو

زمان مطالعه: 9 دقیقه

مقدمه

صرافی Huobi Global یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در آسیا است که از سال 2013 فعالیت خود را آغاز کرده است. در ابتدا، تراکنش‌ها و معاملات انجام‌شده از طریق صرافی هوبی یا هیوبی از کشورهای پکن و سنگاپور مدیریت می‌شد، اما در سال 2020، Huobi Global به جمهوری سیشل منتقل شد. در این دوره، تمرکز اصلی این صرافی، بازار چین بود؛ اما بعد از مدتی، با ایجاد کمی تغییر در زیرساخت‌ها، صرافی هیوبی گلوبال آماده خدمت‌رسانی به‌ تمامی مردم در سراسر جهان شد. مشابه با بسیاری دیگر از صرافی‌های ارز دیجیتال، صرافی Huobi هم توکن اختصاصی خود، به نام HT را معرفی کرده است.

در میان انواع صرافی‌های بین‌المللی، صرافی هیوبی به دلیل عملکرد مطلوبی که داشته، به‌ عنوان یکی از بهترین و امن‌ترین صرافی‌ها جهت نگهداری ارز دیجیتال به‌ صورت آنلاین، در نظر گرفته می‌شود. در حال حاضر، این سازمان برای اجرا و مدیریت فعالیت‌های خود در بیش از 130 کشور جهان، بیش از 1300 نفر افراد بااستعداد و متخصص را در زمینهٔ ارزهای دیجیتال، در سراسر جهان استخدام کرده است. در این مطلب قصد داریم اطلاعات کاملی در خصوص نحوه عملکرد و ویژگی‌های این صرافی در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

در ویدیوی زیر آموزش صرافی هوبی به صورت مرحله به مرحله آورده شده است:

صرافی هوبی گلوبال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال هوبی یا هیوبی (هر دو نوشتار رایج است)، اولین صرافی است که  برای خدمت‌رسانی ویژه به مردم آسیا، با هدف جایگزینی ارز فیات با ارز دیجیتال، برای مردم جهان تأسیس شد. مدیران و توسعه‌دهندگان Huobi، مهندسین کامپیوتر ماهر و باتجربه‌ای هستند که سابقه کاری حرفه‌ای در 500 شرکت Fortune مانند Oracle را دارند.

صرافی هیوبی

همان‌طور که پیش‌ از این گفته شد، صرافی هوبی در ابتدا تنها بر بازار چین تمرکز داشت، اما اخیراً بازار جهانی رمزارزها را هدف قرار داده است. این وب‌سایت از نظر حجم معاملات روزانه در بازار، در جایگاه سوم در میان سایر صرافی‌های رمزارزی قرار گرفته است؛ همین موضوع نشان می‌دهد که این صرافی تا به امروز تا چه حد موفق عمل کرده است.

صرافی هوبی (Huobi) دارای پیشرفته‌ترین سیستم‌های امنیتی، گروه‌های اختصاصی توسعه و بهترین ویژگی‌هایی است که در ده‌ها صرافی معمولی آنلاین وجود ندارد.

اگر اخبار ارزهای دیجیتال را دنبال کرده باشید، حتماً می‌دانید که چین تا قبل از اجرای قوانین سخت‌گیرانه در خصوص ارزهای دیجیتال، بیشترین سهم بازار رمزارزها را از لحاظ انجام معاملات و استخراج، به خود اختصاص داده بود. جالب است بدانید که گروه شرکت‌هایی به نام Big 3 شامل Huobi، OKCoin و BTCC تقریباً 90٪ از معاملات بیت کوین در منطقه را به خود اختصاص داده بودند؛ اما از زمانی که چین، قوانین جدید و البته محدودکننده‌ای را در خصوص کار با رمز ارزها تعیین کرد، Huobi Global تصمیم گرفت به دیگر مردم جهان ارائه خدمت کند و به‌ غیر از بیت کوین، رمزارزهای دیگری را به لیست ارزهایی که پشتیبانی می‌کرد، اضافه کند.

جایگاه صرافی هوبی (Huobi)

کلمه Huobi یک کلمه Mandarin و در لغت به معنای ارز است. این صرافی از نظر حجم و نقدینگی، در شمار 3 صرافی برتر جهان قرار گرفته بود؛ اما در یکی دو سال اخیر، با ورود صرافی‌های جدید، هیوبی رتبه خود را از دست‌ داده و در حال حاضر در میان 10 صرافی برتر جهان قرار گرفته است. البته با به روزرسانی‌ها و پیشرفت‌های اخیر خود توانسته مجددا در میان 3 صرافی رمزارز برتر دنیا، پس از صرافی‌های بایننس و کوین بیس قرار گیرد.

صرافی هیوبی

آموزش ترید کردن در صرافی هیوبی

برای ترید ارز دیجیتال در صرافی هوبی مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد حساب کاربری خود شوید.
  2. مطمئن شوید که موجودی کافی برای ترید ارز دیجیتال، در حساب خود دارید.
  3. روی گزینه Exchange کلیک کنید و جفت معاملاتی مورد نظرتان را (به عنوان مثال: BTC/USDT) انتخاب نمایید.
  4. به بخش پایینی صفحه بروید و بین گزینه‌های مارکت و سفارش محدود، یکی را انتخاب کنید.
  5. ثبت سفارش از طریق مارکت، بلافاصله انجام می‌شود.
  6. سفارش محدود باید توسط یک فروشنده، قبول و انجام شود.
  7. مقدار رمزارز مورد نظر و نحوه ترید را انتخاب کنید.
  8. روی Buy BTC کلیک کنید.

صرافی huobi

خرید ارز از صرافی هوبی

برای خرید بیت کوین در Huobi Global باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد حساب کاربری خود شوید.
  2. گزینه Buy Crypto را در قسمت بالا سمت چپ سایت، انتخاب کنید.
  3. نحوه پرداخت هزینه خرید رمزارز را انتخاب کنید. (برای خرید ارز از صرافی هیوبی، فقط می‌توانید از کارت‌های اعتباری استفاده کنید.)
  4. در صفحه سفارش، روش و مبلغ پرداخت را تأیید کنید و با کلیک روی Go to simplex به مرحله بعد بروید.
  5. اطلاعات کارت اعتباری و شخصی خود را وارد و سفارش خود را ثبت کنید.
  6. Simplex بیت کوین را به‌ حساب Huobi شما ارسال می‌کند.

بعد از خرید ارز دیجیتال، می‌توانید با کلیک روی گزینه Balance، موجودی حسابتان را مشاهده کنید.

نحوه برداشت از صرافی هوبی

برای برداشت از صرافی، باید وارد بخش Balances شوید و روی گزینه‌های Deposit و Withdraw کلیک کنید. از میان رمزارزهایی که در کیف پول این صرافی دارید، ارز مورد نظرتان را انتخاب و روی دکمه Withdraw کنار اسم رمزارز، کلیک کنید. سپس آدرس کیف پول را وارد و روی گزینه برداشت در بخش پایینی صفحه، کلیک کنید. بسته به رمزارز انتخاب‌شده، برداشت از حساب بین 5 الی 30 دقیقه زمان می‌برد.

کارمزد در صرافی Huobi

کارمزد استفاده از خدمات صرافی هوبی، برای تمامی خدمات، مقدار ثابت 0.2 درصد در نظر گفته‌ شده است که در مقایسه با صرافی بایننس، مقدار زیادی است؛ اما در صورتی‌ که ارز دیجیتال هیوبی توکن (Huobi Token) را بخرید، می‌توانید از خدمات با کارمزد کمتر استفاده کنید. در زمان نگارش این مطلب، ارزش هر توکن هوبی (HT)، 3.5 یورو است. برای دریافت حداکثر تخفیف، باید 5 هزار (معادل 15 هزار یورو) توکن هیوبی داشته باشید.

در صفحه قیمت هوبی توکن (Huobi Token) می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت توکن HT و دیگر اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید.

با توجه به نرخ کارمزد صرافی هوبی، ترید در صرافی بایننس بسیار ارزان‌تر است. نرخ کارمزد ترید در صرافی بایننس 0.1 درصد است؛ اما اگر بایننس کوین (Binance Coin) بخرید، 25 درصد تخفیف می‌گیرید؛ یعنی کارمزد ترید در صرافی Binance به 0.075 درصد کاهش می‌یابد.

صرافی huobi

مزایا و معایب صرافی هوبی

حال که با نحوه عملکرد این صرافی آنلاین آشنا شدید، بهتر است بپردازیم به اینکه چرا باید Huobi را انتخاب کنید؟

  1. بیش از 6 سال تجربه در زمینهٔ ارائه خدمات ارزهای دیجیتال از سال 2013
  2. کارمزد ثابت 20 درصد و دریافت تخفیف برای خرید و نگهداری توکن Huobi
  3. پشتیبانی از بیش از 200 رمزارز
  4. امکان پرداخت با کارت‌های بین‌المللی مانند ویزا کارت
  5. دارای برنامه تلفن همراه برای سیستم‌عامل‌های iOS و Android
  6. معاملات اهرم 5 برابری
  7. پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته
  8. دارای ساختار غیرمتمرکز و ایمن در برابر حملات هکرها (بیش از 98 درصد از منابع مالی این صرافی در کیف پول‌های محافظت‌شده چندلایه ذخیره می‌شود.)

ثبت نام در صرافی هیوبی

ثبت نام و ساخت اکانت در صرافی Huobi کار ساده‌ای است و تنها چند دقیقه زمان از شما می‌گیرد. برای ایجاد حساب رایگان در Huobi مراحل ساده زیر را دنبال کنید:

  1. به وب‌سایت رسمی Huobi مراجعه کنید.
  2. ملیت خود را از فهرست کشویی انتخاب کنید و آدرس ایمیل یا شماره تلفن و رمز ورود خود را وارد نمایید.
  3. با شرایط و قوانین سایت اعلام موافقت کنید.
  4. روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

با انجام مراحل ساده فوق، حساب شما ایجاد می‌شود. برای تأیید حساب، یک کد از آدرس ایمیل رسمی شرکت به ایمیلی که وارد کردید، ارسال می‌شود. کد دریافتی را کپی و در قسمت مورد نیاز جای‌گذاری کنید تا حساب شما تأیید شود.

نحوه وریفای حساب کاربری در صرافی هیوبی

بعد از ایجاد حساب، برای دسترسی به تمام امکانات صرافی هیوبی باید حساب خود را وریفای کنید. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد حساب کاربری خود شوید.
  2. روی نماد پروفایل خود که در گوشه بالا سمت راست صفحه قرار دارد، کلیک کنید.
  3. در منوی کشویی، روی گزینه Verification کلیک کنید.
  4. اطلاعاتی شامل ملیت، شناسنامه، نام و نام خانوادگی و عکس شناسنامه را وارد کنید.
  5. روی گزینه وریفای حساب کاربری، کلیک کنید.
  6. ظرف مدت‌زمان 24 ساعت پاسخی از Huobi درباره تأیید حساب کاربری دریافت خواهید کرد. در برخی موارد، ممکن است به دلیل ازدیاد درخواست‌ها، این زمان طولانی‌تر شود.

برای تأیید حساب کاربری، 2 حالت وجود دارد:

  • سطح کاربری 1
  • سطح کاربری 2

برای وریفای کردن حساب کاربری در سطح 1، فقط باید نام و نام خانوادگی رسمی و ثبت‌شده، تاریخ تولد، شماره تلفن، آدرس محل سکونت و 4 رقم آخر شماره تأمین اجتماعی خود را وارد کنید.

برای تأیید حساب خود در سطح 2، باید یک عکس سلفی در حالی‌ که شناسنامه خود را در کنار صورت خود نگه‌ داشته‌اید، ارائه دهید.

توجه داشته باشید که با توجه به تحریم‌ها کاربران ایرانی نمی‌توانند با مدارک ایرانی در این صرافی احراز هویت کنند و یا با آی پی ایران در این صرافی فعالیت کنند.

آیا صرافی هیوبی مطمئن است؟

  • صرافی از طرح 20K Bitcoins برای پشتیبانی و بیمه سرمایه کاربران استفاده می‌کند. در واقع، با استفاده از این بیمه، اگر هر گونه اختلالی در عملکرد صرافی به وجود آید و سرمایه کاربران از دست برود، صرافی موظف به پرداخت کل وجه سرمایه‌گذاران است.
  • صرافی هیوبی از اقدامات امنیتی مختلفی برای افزایش امنیت پلتفرم خود استفاده کرده است. جالب است بدانید که در چند سال گذشته، صرافی هیوبی برای اطمینان از عملکرد خود، چندین آزمایش امنیتی را با موفقیت پشت سر گذاشته و بودجه زیادی برای بهبود امنیت زیرساخت‌ها، در نظر گرفته است.
  • با استفاده از قابلیت 2FA، برای هر بار ورود و انجام تراکنش‌های مختلف، یک کد تأیید به ایمیل یا تلفن همراه شما ارسال می‌شود.
  • 98 درصد از سرمایه این صرافی، در کیف پول‌های سرد مطمئن و چندلایه‌ای، ذخیره می‌شود.

سخن پایانی

صرافی هیوبی یکی از صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال است که در ابتدا تنها آسیا بازار هدف آن بود؛ اما بعد از اعمال قانون‌های سخت‌گیرانه چین، بازار هدف این صرافی توسعه یافت. در حال حاضر صرافی Huobi در شمار 10 صرافی آنلاین برتر جهان قرار گرفته است. صرافی Huobi از روش‌های مختلف امنیتی، برای محافظت از اطلاعات و سرمایه کاربران استفاده می‌کند؛ بنابراین اگر به دنبال یک صرافی بین‌المللی مطمئن با کاربری آسان هستید، بهتر است برای ساخت حساب کاربری در صرافی هیوبی، همین‌ الآن اقدام کنید!

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments