ارز دیجیتال چیلیز (Chiliz) چیست؟ + معرفی توکن CHZ

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

کدام ورزش را بیشتر دوست دارید؟ هوادار چه تیمی هستید؟ آبی یا قرمز؟ دوست دارید از تیم موردعلاقه‌تان حمایت کنید؟ تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه می‌شود با ارز دیجیتال از تیم محبوب خود طرفداری کنید؟ اصلاً چنین چیزی چگونه ممکن است؟ ارز دیجیتال چیلیز (CHZ) پاسخ این سؤال‌ها است. ارز دیجیتال Chiliz یک توکن هواداری است که برای تعامل تیم‌های بزرگ با هواداران در بلاکچین اختصاصی خودش فعالیت می‌کند.

ارز دیجیتال Chiliz در پلتفرم سوشیوس دات کام (socios.com) به عنوان توکن اختصاصی شناخته شده است. این پلتفرم جایی است که هواداران تیم‌های بزرگ، فن توکن (Fan Token) تیم‌های مورد علاقه خود را با استفاده از ارز دیجیتال چیلیز خریداری می‌کنند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

در این مقاله، در مورد پلتفرم سوشیوس و نقش آن در جامعه طرفداران ورزش و در مورد گرایش‌های اخیر توکن‌سازی در ورزش و ورزش الکترونیکی صحبت خواهیم کرد. همچنین به این نکته اشاره می‌کنیم که ارز دیجیتال Chiliz چیست و چگونه باید از آن استفاده کنید. با ما همراه باشید.

سوشیوس (Socios)، پلتفرم تعامل هواداران

طرفداران تیم‌های بزرگ از زمانی که ورزش به وجود آمد، از تیم مورد علاقه خود حمایت می‌کردند. در ابتدا این حمایت به صورت تشویق بود و به خدمات بسیار کمی محدود شده بود. سپس باشگاه‌های ورزشی شروع به توسعه راهکار‌های حمایتی کردند و از هواداران خود نیز برای اینکه چطور می‌توانند از باشگاه خود حمایت کنند، سؤالاتی را پرسیدند. تا مدتی قبل هیچ تکنولوژی‌ای وجود نداشت که بتواند هزاران هوادار را به هزاران باشگاه مختلف متصل کند. بنابراین شناسایی هوادارانی در سراسر جهان که مشتاق حمایت از تیم مورد علاقه خود بودند، بسیار سخت بود و تقریباً حمایت‌های لازم انجام نمی‌شد.

اکنون تکنولوژی توکن‌سازی روی کار آمده است که با بلاکچین کار می‌کند و جذابیت‌های ورزشی و حمایت از تیم‌ها با توکن‌های طرفداری ممکن شده است.

سوشیوس، یکی از پلتفرم‌هایی است که  طرفداری از تیم‌ها با بهره‌گیری از رمزارزها در آن قابل انجام است.

این پروژه در دسامبر 2019 آغاز به کار کرد. سوشیوس به عنوان یک پلتفرم رای گیری و پاداش برای طرفداران ورزش و ورزش الکترونیکی طراحی شده است و تمرکز خود را بر توکن حمایت و مدیریت باشگاه‌های ورزشی گذاشته است. سازندگان این پلتفرم معتقدند که فناوری بلاکچین، تصمیمات طرفداران و رای گیری را به صورت شفاف و عمومی انجام می‌دهد. برای دستیابی به این هدف، سوشیوس که شبکه‌ای از فن توکن‌ها را مدیریت می‌کند، با استفاده از الگوریتم اثبات شخص (Proof-of-Authority) کار می‌کنند.

ارز دیجیتال چیلیز

ترید فن توکن‌ ها

فن توکن‌های موجود در سوشیوس قابل ترید هستند و شما می‌توانید در صرافی‌هایی که آنها را لیست کرده‌اند، خرید و فروش آنها را انجام دهید. در ادامه برخی از تیم‌هایی را که از فن توکن استفاده کرده و قابل ترید نیز هستند، به شما معرفی می‌کنیم.

قیمت ارز دیجیتال Chiliz و همچنین تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال چیلیز و سایر اطلاعات مرتبط با آن را در صفحه قیمت چیلیز مشاهده کنید.

در ابتدا باید بدانید که فن توکن باید مورد حمایت یک باشگاه قرار بگیرد و به آن تعلق داشته باشد. تعداد آنها محدود است و به عنوان دارایی دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر چه یک کاربر سوشیوس، توکن بیشتری داشته باشد، تأثیر رأی او در نتیجه نهایی بیشتر خواهد بود. اما در نظر داشته باشید که هیچ کس نمی‌تواند بیشتر از یک مقدار خاص از این فن توکن‌ها را داشته باشد.

این فن توکن‌ها با استفاده از ارز دیجیتال چیلیز قابل خرید هستند. همچنین فن توکن‌ها می‌توانند به عنوان جایزه به هواداران به ازای انجام کارهای مفید داده شود. اگر قصد خرید این توکن‌ها را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به وب سایت سوشیوس مراجعه کنید. در آنجا می‌توانید نرخ تمام فن توکن‌ها را مشاهده نمایید.

طرفداران با خرید فن توکن‌ها می‌توانند آنها را برای رأی‌دهی در نظرسنجی‌های تیم مورد علاقه‌شان استفاده کنند.

شاید شما دلیلی برای شرکت در نظرسنجی‌های تیم موردعلاقه‌تان نداشته باشید، اما آنها از اهمیت زیادی برخوردارند. به طور مثال، یک نظرسنجی از باشگاه یوونتوس (Juventus) از هواداران سؤال می‌کند که کدام بازیکن را برای خرید در نظر داشته باشد.

چه کسانی از سوشیوس استفاده می‌کنند؟

در حال حاضر، پلتفرم سوشیوس به ده‌ها باشگاه ورزشی وابسته است و پیش‌بینی می‌شود که در آینده تعداد آنها افزایش چشمگیری داشته باشد. در ابتدا تیم‌هایی که به پیشنهاد فن توکن‌ها جواب مثبت نشان دادند، باشگاه‌های بارسلونا، یوونتوس، پاری سن ژرمن، اتلتیکو مادرید، گالاتاسرای و آ اس رم بودند که به فکر توسعه روش‌های حمایت کاربران تیم خود هستند. یوونتوس اولین تیمی بود که پیشنهاد فن توکن‌ها را پذیرفت و هوادارانش را برای حمایت از باشگاه دعوت کرد.

ارز دیجیتال چیلیز (CHZ)

ارز دیجیتال چیلیز یک توکن دیجیتالی است که تحت استاندارد ERC-20 کار می‌کند و برای تسهیل توکن‌سازی فعالیت‌های هواداران تیم‌های ورزشی ساخته شده است. هدف این پروژه ایجاد تعامل بیشتر باشگاه‌های ورزشی با طرفداران است. ارز دیجیتال Chiliz در سال 2018 از طریق  فروش خصوصی، درآمدی بیش از 66 میلیون دلار جمع کرد (بدون فروش عمومی). کل عرضه این ارز دیجیتال حدود 8.8 میلیارد دلار توکن CHZ است.

ارز دیجیتال چیلیز در اکثر صرافی‌های معروف لیست شده که از جمله آنها می‌توان به صرافی بایننس (Binance)، کوین وان (CoinOne)، بیت مکس (Bitmax)، کوکوین (Kucoin) و بسیاری از صرافی‌های دیگر اشاره کرد. همچنین بایننس یکی از سرمایه‌گذاران این پروژه است. شما می‌توانید ارز دیجیتال Chiliz را با جفت ارز بیت کوین، اتریوم و دلار و موارد دیگر خریداری کنید.

ارز دیجیتال چیلیز

از آنجا که رمزارز چیلیز یک توکن ERC-20 است، در بلاکچین اتریوم قابل رهگیری است.

ارز دیجیتال چیلیز از قراردادهای هوشمند برای اطمینان از روند رای گیری و نظرسنجی‌های طرفداران استفاده می‌کند. بهترین کیف پول‌ها برای ذخیره‌سازی رمزارز چیلیز کیف پول‌های زنگو چیلیز (Chiliz ZenGo) و تراست والت (Trust Wallet) هستند.

سخن پایانی

هدف ارز دیجیتال چیلیز (Chiliz) رونق بخشیدن به ورزش است و به مشارکت طرفداران ورزشی و ورزش‌های الکترونیکی و مدیریت باشگاه‌ها نیز کمک می‌کند. این رمزارز در بلاکچین اتریوم ساخته شده است و از قراردادهای هوشمند برای رای گیری ایمن و نظرسنجی از هواداران ورزشی استفاده می‌کند. ارز دیجیتال Chiliz در اکثر صرافی‌های محبوب به صورت جفت ارزهای مختلف ترید می‌شود. به طور کلی هواداران برای خرید فن توکن‌ها و حمایت از تیم مورد علاقه خود از توکن CHZ استفاده می‌کنند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام ، خسته نباشید 😃
اگر امکانش هست ممنون میشم یه مطلب جامع و کامل در مورد ارز وینک (wink) توی سایت قرار بدین 🥰