ارز دیجیتال کامپوند اتر (cETH) چیست؟ پروتکلی برای ایجاد بازارهای مالی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

مقدمه

ارز دیجیتال cETH یکی از ارزهای جدیدی است که در سال 2020 وارد بازار ارزهای دیجیتال شده است. Compound Ether پلتفرم بلاکچینی غیرمتمرکزی را برای وام دهی یا کسب سود از ذخیره ارزهای دیجیتال مهیا کرده است. در این پلتفرم نرخ سود دارایی‌ها به صورت کاملاً توزیع‌شده و توسط الگوریتم‌هایی که بر اساس میزان عرضه و تقاضا کار می‌کنند، مشخص می‌شود. اگر دوست دارید در مورد ارز دیجیتال کامپوند اتر بیشتر بدانید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال cETH چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

ارز دیجیتال کامپوند اتر (Compound Ether) یک پروتکل روی بلاکچین اتریوم است که می‌توان با استفاده از آن بازار‌های مالی ایجاد کرد. این بازار‌های مالی، استخر‌های دارایی هستند که به صورت الگوریتمی نرخ سود هر دارایی را بر اساس میزان عرضه و تقاضای آن دارایی محاسبه می‌کنند. در این روش، دارندگان و وام‌گیرندگان یک دارایی یا ارز دیجیتال، به طور مستقیم با پروتکل در ارتباط هستند، به طور مستقیم در شبکه نرخ سود خود را دریافت می‌کنند یا سود وام خود را می‌پردازند و دیگر لازم نیست در مورد سررسید، نرخ سود یا وثیقه با کسی مذاکره کنند. در شبکه کامپوند اتر هر بازار مالی منحصراً برای یک دارایی روی بلاکچین اتریوم است. دارایی‌های روی بلاکچین اتریوم مثل توکن اتر (Ether، استیبل کوینی مثل دای (Dai) یا توکن‌های ERC-20 کاربردی مثل Augur) هستند. ارز دیجیتال cETH یک دفتر کل (ledger) شفاف و عمومی دارد که همه می‌توانند سابقه همه تراکنش‌ها و سود‌های قبلی را در آن مشاهده کنند.

ارز دیجیتال ceth

ارز دیجیتال کامپوند اتر، نسخه رمزارز کامپوند است که روی بلاکچین اتریوم در دسترس است.

توکن ارز دیجیتال کامپوند اتر، توکن CETH نام دارد که بر اساس پروتکل کامپوند منتشر شده است. این توکن با هدف آسان کردن پروسه پرداخت سود از وام‌دهی ارز دیجیتال ایجاد شده است.

پروتکل کامپوند یک مجموعه از قراردادهای هوشمند اتریوم است که به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار کمک می‌کند تا رابطی با بازار‌های مالی ارز دیجیتال داشته باشند. کامپاند بستری را ایجاد می‌کند تا کاربرانی که نمی‌خواهند ارز دیجیتال خود را بفروشند اما می‌خواهند با وام دهی ارز دیجیتال خود به سود برسند، بتوانند از این پلتفرم استفاده کنند.

این راه‌حل برای افرادی که قصد هولد کردن ارزهای دیجیتال را دارند، بسیار مناسب است. با استفاده از این پلتفرم، دارایی‌های دیجیتال می‌توانند برای سرمایه‌گذارانشان کار کنند و آنها با نگهداری طولانی‌مدت این دارایی‌ها، می‌توانند از ارزهای دیجیتال درآمد داشته باشند.

در پلتفرم کامپوند همه چیز شفاف است و کاربران می‌توانند به راحتی ببینند که نقل و انتقال دارایی‌ها چگونه انجام می‌شود و سیستم دقیقاً چه مقدار سود به دارندگان ارز دیجیتال پرداخت می‌کند. این شرکت از مکانیزم‌های استخراج نقدینگی برای توزیع COMP‌ها، قدرت بخشیدن به پروتکل با استفاده از ارز‌ها و غیر متمرکز کردن پلتفرم استفاده می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رمزارز می‌توانید به صفحه رسمی ارز دیجیتال کامپاند مراجعه کنید.

قیمت ارز دیجیتال cETH

توکن CETH و شبکه ارز دیجیتال کامپاند اتر یکی از شبکه‌هایی است که در سال 2021 به بازار ارز‌های دیجیتال وارد شده است. در حال حاضر قیمت ارز دیجیتال کامپاند اتر رتبه 38 را در سایت کوین گکو (Coingecko) دارد. نمودار قیمتی این ارز دیجیتال را می‌توانید در تصویر زیر ببینید.

ارز دیجیتال ceth

برای مشاهده قیمت لحظه‌ای cETH می‌توانید به صفحه قیمت ارز دیجیتال کامپاند اتر مراجعه کنید.

کیف پول‌های ارز دیجیتال کامپوند اتر

دو تا از کیف پول‌های معتبری که شما می‌توانید توکن cETH خود را در آن نگهداری کنید، کیف پول تراست (Trust Wallet) و کیف پول متامسک (Metamask) است.

سخن پایانی

در دنیای ارزهای دیجیتال هر روز ارزهای زیادی پا به عرصه می‌گذارند و هر کدام یک خلاقیت و نوآوری دارند یا یک چالش موجود را برطرف می‌کنند. یکی از چالش‌های موجود در بازارهای مالی، مشخص شدن سود دارایی‌ها است که در سیستم‌های متمرکز امکان به وجود آمدن رانت و کلاهبرداری را زیاد می‌کند. پلتفرم کامپوند اتر یک الگوریتم کاملاً غیرمتمرکز ارائه داده است که بر اساس میزان عرضه و تقاضای یک دارایی، میزان نرخ سود این دارایی‌ها را مشخص می‌کند. کاربران این پلتفرم می‌توانند دارایی‌های خود را به دیگر کاربران وام دهند و سود دریافت کنند. این مکانیزم برای افرادی که دوست ندارند دارایی ارز دیجیتال خود را بفروشند و قصد دارند هولدکننده باشند بسیار جذاب است؛ چون می‌توانند از دارایی خود به صورت امن و مطمئن درآمد کسب کنند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments