بی ان بی چین (BnB Chain) بایننس چیست؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

مقدمه

شبکه بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) و در کل، تمام اکوسیستم بایننس، اعم از صرافی بایننس، شبکه بلاکچین بایننس و بایننس کوین (BNB) تأثیر بسزایی در رشد بازار رمزارز‌ها داشته‌اند. بنابر اعلام تیم بایننس (Binance)، قرار است یک ادغام مهم در شبکه‌های بلاکچین این اکوسیستم صورت گیرد. برای اطلاع از این اکوسیستم جدید که با نام بی ان بی چین (BnB Chain) شناخته می‌شود، در ادامه با ما همراه باشید.

ادغام شبکه‌های بایننس اسمارت چین و بایننس چین

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

چندی پیش اعلام شد که تغییرات مهمی در انتظار بلاکچین‌های مرتبط با صرافی بایننس است. نکته حائز اهمیت این است که این تغییرات مهم، تأثیری بر دارایی‌های BEP20 و BEP2 کاربران ندارد و نیاز به فعالیت خاصی از سوی کاربران این شبکه‌ها نیست. مدیرعامل صرافی بایننس در توییتی چنین اعلام کرد که:

BNB مخفف کلمه Build’N Build و به معنی جامعه را بساز و به جامعه اجازه بده که بسازند، است. اکوسیستم بایننس به این شعار باور دارد و هر روز در حال تلاش برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و ارائه خدماتی جدید و کاربردی است.

بنا بر خبر‌ها، قرار است از این پس دو شبکه بایننس اسمارت چین و بایننس چین که احتمالاً نام‌ آنها را شنیده‌‌اید، با یک نام جدید فعالیت داشته باشند!

مقامات صرافی بایننس، خبر از ادغام این دو شبکه داده‌اند و از این پس قرار است شبکه‌های بایننس اسمارت چین و بایننس چین، در قالب یک اکوسیستم واحد به نام بی ان بی چین (BNB Chain) فعالیت داشته باشند.

البته شایان ذکر است که این تغییر نام‌ها، تأثیری بر نحوه کارکرد این دو شبکه نمی‌گذارد و این حرکت فقط در جهت همبستگی بیشتر در اکوسیستم بایننس صورت گرفته است.

بایننس همیشه به دنبال افزایش تمرکززدایی بوده است و این اقدام از سمت بایننس نیز به سود کاربران خواهد بود.

شبکه بایننس از این پس بسیار قدرتمند‌تر و متمرکز‌تر به کار خود ادامه می‌دهد. این شبکه از برنامه‌های بزرگ در مقیاس بالا نیز پشتیبانی خواهد کرد.

بنا بر خبرها، بی ان بی چین از برنامه‌هایی با مقیاس بسیار بزرگ، مانند GameFi، SocialFi و متاورس پشتیبانی خواهد کرد.

بی ان بی چین

بی ان بی چین بسیار قدرتمند عمل خواهد کرد و توان عملیاتی این شبکه بلاک‌چینی بسیار بالاتر خواهد رفت. با این تغییر نام، تغییری در تمرکززدایی این شبکه در جهت منفی ایجاد نمی‌شود، بلکه باید منتظر افزایش تمرکززدایی نیز باشیم!

اکوسیستم BNB Chain همچنان جامعه‌محور است و یک پلتفرم کاملاً متن باز یا همان اوپن سورس (Open Source) به حساب می‌آید.

در زیر ساخت شبکه بایننس چه تغییراتی رخ می‌دهد؟

در نتیجه اعمال تغییرات زیرساختی مذکور، بلاکچین جدید شبکه بایننس به اتریوم 2 شباهت پیدا می‌کند. در نهایت بایننس چین نقشی شبیه به بیکن چین در زنجیره BNB و بایننس اسمارت چین نقشی شبیه به شاردهای مختلف خواهند داشت.

بعد از اعمال چنین تغییراتی زنجیره BNB می‌تواند به سمت واقعیت مجازی و متاورس و ترکیب آنها با دیفای حرکت کند.

بنابراین بعد از اینکه این دو بلاکچین، زیر مجموعه زنجیره BNB قرار گرفتند، بایننس چین به زنجیره حاکمیتی و قابل استفاده در فرآیندهای رأی گیری و استیکینگ تبدیل می‌شود و BNB Beacon Chain نام خواهد گرفت.

بایننس اسمارت چین نیز به چند زنجیره جدا تقسیم می‌شود و BNB Smart Chain (BSC) نام خواهد گرفت.

سخن پایانی

همان‌طور که گفته شد، جامعه بایننس روز به روز بزرگ‌تر می‌شود. ادغام دو شبکه بایننس اسمارت چین و بایننس چین فقط از منظر نام انجام شده است و همان‌طور که گفتیم، تأثیری بر عملکرد و اجزای این دو شبکه ندارد.

با تغییر نام این دو شبکه بایینس به شبکه بی ان بی چین (BNB Chain)، همبستگی بیشتری در اکوسیستم بایننس حاکم خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام تشکر فراوان