آینده ارز دیجیتال سینتتیکس (Synthetix) + پیش بینی قیمت

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

سرمایه‌گذاران و دوستداران ارزهای دیجیتال همیشه به دنبال رمزارزی هستند که ارزش آن به سرعت بیشتر شود. برخی معتقدند که ارز دیجیتال سینتتیکس (Synthetix) تا پایان سال یکی از بزرگ‌ترین برندگان بازار ارزهای دیجیتال خواهد شد و می‌توان آن را رمزارز محبوب بعدی دانست. در واقع توکن سینتتیکس در مرکز پروژه‌های رو به رشد دیفای قرار دارد. در این مقاله می‌کوشیم آینده ارز دیجیتال سینتتیکس (SNX) را بررسی کنیم و دیدگاه پایگاه‌های تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال را درباره قیمت آینده توکن SNX منعکس کنیم.

ایده اولیه طراحی ارز دیجیتال سینتتیکس خیلی جالب است. در پروژه Synthetix دارایی‌های مصنوعی یا دارایی‌های مشتق شده (Synthetic Asset) رونوشتی از قیمت دارایی‌های واقعی به شمار می‌روند. در واقع شما با داشتن این نوع دارایی می‌توانید از تغییرات قیمت دارایی اصلی به سود برسید، بدون آنکه مالک خودِ داراییِ اصلی باشید. این ایده می‌تواند سرمایه‌گذاران بسیاری را به سوی خود بکشاند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

ارز دیجیتال سینتتیکس (Synthetix)

سینتتیکس (Synthetix) پروتکلی برای منتشر کردن دارایی‌های مصنوعی (دارایی‌های مشتقه) است که در بلاکچین اتریوم اجرا می‌شود. در واقع این پروژه ایده استیبل‌ کوین‌ها را توسعه داده و قابلیت ساخت کپی دیجیتال از دارایی‌هایی مانند ارز فیات و فلزات گران‌بها را به آن افزوده است. ارزش یک دارایی مصنوعی (Synthetic Asset) به قیمت یک دارایی واقعی وابسته است.

پایگاه خبری-تحلیلی ویز ریتینگز (Weiss Ratings) در یک پیش‌بینی اعلام کرده است که ارزش توکن سینتتیکس (SNX) سه برابر خواهد شد. ویز ریتینگز دلیل این ادعا را چنین بیان می‌کند:

سینتتیکس به تریدرها اجازه می‌دهد که بدون ترس از فریب خوردن، با کسانی که آنها را نمی‌شناسند و دلیلی برای اعتماد به آنها ندارند، تجارت کنند. این بدان خاطر است که بلاکچین اتریوم به طور خودکار علاوه بر ضمانت همه معاملات، هزینه بسیار زیاد واسطه‌ها را نیز کاهش می‌دهد. به همین دلیل، کارگزاران دارایی‌های سنتی، بانک‌ها و دیگر واسطه‌‌ها، با یک تهدید جدی برای مدل تجاری خود مواجه هستند. در واقع، امور مالی غیر متمرکزی (دیفای) همچون سینتتیکس کم‌کم دارند نان آنها را آجر می‌کنند.

حالا بهتر است ببینیم که چشم‌انداز آینده سینتتیکس و توکن آن سینتتیکس نتورک (Synthetix Network) چگونه است. آیا خرید کوین SNX سودآور خواهد بود؟

بررسی فاندامنتال توکن سینتتیکس نتورک (SNX)

آینده سینتتیکس

سینتتیکس (Synthetix) پروژه‌ای استرالیایی است که در سال 2016 تأسیس شد. سازندگان این پروژه، سیستمی با دو نوع توکن طراحی کرده‌اند:

  • سینتتیکس نتورک (Synthetix Network) یا توکن (SNX): توکنی که نقدینگی سیستم را فراهم می‌کند.
  • دارایی‌های سینتتیکس (دارایی های مشتقه) یا توکن‌های سینتس (Synths): توکن‌هایی که ارزش آنها به قیمت دارایی‌های واقعی مانند ارز فیات، فلزات گران‌بها و سهام شرکت‌ها وابسته است.

این قابلیت می‌تواند محبوبیت ارزهای دیجیتال را به صورت کلی بالا ببرد و باعث سهولت در سرمایه‌گذاری بر انواع مختلف دارایی شود.

نام پروژه

(Synthetix Network) سینتتیکس نتورک

نوع دارایی

توکن ERC-20

نوع شبکه

بلاکچین اتریوم

عرضه کل

174,648,076

نرخ بازدهی سرمایه

0.46%

تاریخ عرضه

2018

وبسایت رسمی

www.synthetix.io

می‌توان با استفاده از توکن‌های سینتس (Synths) در ارزها، فلزات گران‌بها و سهام سرمایه‌گذاری کرد.

این طرح به شیوه زیر عمل می‌کند:

  • توکن‌های SNX پایه و اساس عملکرد سیستم سینتتیکس هستند و بدون آن، توکن‌های سینتس (Synth tokens) نمی‌توانند انتشار یابند. توکن سینتس (Synth tokens) صرفاً هنگامی که موجودی کیف پول اصلی صفر نباشد منتشر می‌شود.
  • توکن‌های سینتس (Synth tokens) به وسیله یک قرارداد هوشمند منتشر می‌شوند. در اپلیکیشن sUSD، Mintr انتخاب‌شده و قراردادهای هوشمند بسته به مقدار آن تعداد مشخصی از کوین‌های SNX را با لوریج 1×7.5 بلاک می‌کند. اگر 1000 کوین در کیف پول موجود و نرخ مبادله 0.75 دلار باشد، در این صورت می‌توانید sUSD 100 (1000×0.75/7.5) منتشر کنید.
  • داده‌های مربوط به SNX محبوس در XDR (حق برداشت ویژه Synthtix) نگاشته می‌شود. XDR به عنوان رگولاتور (تنظیم کننده) عمل می‌کند و جلوی ایجاد نوسانات شدید را می‌گیرد.
  • قرارداد هوشمند سینتتیکس قرارداد هوشمند سینت را مطلع می‌کند که چه تعدادی از S-token منتشر شود.

قیمت توکن سینتتیکس نتورک (SNX)

آینده سینتتیکس

برای بررسی آینده ارز دیجیتال سینتتیکس (Synthetix) ابتدا نگاهی به تحولات قیمت آن می‌اندازیم. قیمت سینتتیکس (SNX) در سال 2019 رشد خوبی داشت. قیمت SNX از ژانویه تا دسامبر 2019 از 0.045 به 1.5 دلار رسید. قیمت توکن SNX در سال 2020 به تدریج سقوط کرد اما از ماه نوامبر جهشی ناگهانی را تجربه کرد و در ژانویه 2021 در سطح قیمت 17.08 دلار، به بالاترین سطح قیمت خود تا آن زمان رسید.

ویژگی‌های توکن SNX:

  • نوع توکن ERC-20 است که بر پایه بلاکچین اتریوم قرار دارد.
  • توکن اصلی آن SNX است. این توکن به عنوان مجوز کار کردن با توکن‌های سینتس (Synth) شناخته می‌شود.
  • در صرافی‌های KuCoin و Kyber Network معامله می‌شود.

پیش بینی قیمت آینده سینتتیکس نتورک (SNX) در سال‌های 2021-2025

در این قسمت دو نمونه از تحلیل‌ها را درباره آینده ارز دیجیتال سینتتیکس و پیش بینی قیمت‌ SNX ارائه می‌دهیم:

پیش بینی قیمت Wallet Investor

توکن SNX یک سرمایه‌گذاری بلند‌مدت (1 ساله) عالی است. قیمت سینتتیکس می‌تواند در عرض یک سال افزایش یابد. پتانسیل کسب درآمد آن در بلند‌مدت حدود 233.23 % است.

پیش بینی قیمت Digital Coin

توکن SNX سرمایه‌گذاری سودآوری است. قیمت آن در سال 2021 افزایش می‌یابد و ممکن است تا پایان سال 2025 چند برابر ‌شود.

سخن پایانی

ارز دیجیتال سینتتیکس (Synthetix) پروتکلی مبتنی بر بلاکچین اتریوم است که با الهام از سیستم استیبل کوین‌ها، دارایی مصنوعی (دارایی مشتقه) ایجاد کرده است که ارزش آن به قیمت دارایی واقعی وابسته است. این پروژه دو نوع توکن دارد: توکن سینتتیکس نتورک یا همان SNX که عامل ایجاد نقدینگی به حساب می‌آید و توکن‌ سینتس یا همان s-token که به قیمت دارایی‌های واقعی وابسته است.

با توجه به ویژگی‌های SNX و ابتکاری که در طراحی آن لحاظ شده است، به نظر می‌رسد که آینده ارز دیجیتال سینتتیکس رو به رشد باشد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

فعلا که رشد منفی داره