تبدیل الراند به الراند گلد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

مقدمه

تبدیل توکن‌ها یک اتفاق معمول در صنعت ارزهای دیجیتال است. در بیشتر موارد، این موضوع نشان‌دهنده تغییری هسته‌ای در بلاکچین یک پروژه محسوب می‌شود. این اتفاق در تبدیل الراند به الراند گلد نیز افتاده که منجر به برجسته شدن برخی سؤالات بین کاربران شده است.

چرا تبدیل الراند به الراند گلد؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

واقعیت این است که توکن بومی ارد (ERD) هیچ مشکلی ندارد. اما به هر حال این توکن باعث محدود شدن پروژه از نظر موارد قابل دستیابی شده است. ساختن یک ارز دیجیتال که بتواند فراتر از دستاوردهای بیت‌ کوین برود، کار ساده‌ای نیست. در واقع در وهله اول نیاز به کار بسیار زیاد و پشتکار دارد.

مطابق ادعای تیم الراند (Elrond)، تبدیل الراند به‌ الراند‌ گلد به آنها اجازه می‌دهد یک ارز دیجیتال قدرتمند بسازند که قادر باشد تبدیل به ذخیره‌ای جهانی برای اقتصاد دیجیتال شود.

تیم الراند (یا الروند) تلاش می‌کند که بر مشکلات مختلف غلبه کند، اما راهی که حالا رفته‌ است را نمی‌توانست با ارز دیجیتال ارد طی کند. با توجه دقیق به بعضی ایده‌های «غلط» این تغییر در اقتصاد به دست آمده است.

حالا دیگر الراند گلد ناخدا است!

الراند در تاریخ 1 سپتامبر 2020 ارز بومی خود را از ERD به EGLD تغییر داد.

صدور الراند گلد با هدف ساختن دو توکن الراند انجام نشده است. توکن اولیه ارد با نرخ 1000:1 به الراند گلد تبدیل شده است. این راهی جذاب برای کاهش عرضه کلی اولیه در موقعیت فعلی است. لازم به ذکر است که ارزش آنها به دلار همچنان همان ارزش قبلی باقی می‌ماند، اما مانده توکن‌ها خیلی با هم متفاوت به نظر می‌رسد.

تبدیل الراند به الراند گلد

تبدیل الراند به الراند گلد انجام شده است و با نام اختصاری EGLD شناخته می‌شود که مخفف Elrond Gold است. مطابق تغییرات جدید در شبکه الراند، هر توکن جدید این شبکه، معادل ۱۰۰۰ توکن قدیمی این شبکه خواهد بود و در مقابل، قیمت هر توکن جدید، ۱۰۰۰ برابر قیمت توکن قدیمی این شبکه است. از این به بعد، در شبکه Elrond توکن Egld به عنوان رمزارز این شبکه شناخته می‌شود.

برای اطلاع از قیمت الراند و توکن Egld به این صفحه بروید.

در نتیجه تبدیل این دو توکن، در مجموع حداکثر 20 میلیون الراند گلد باقی مانده است. این به نظر خیلی متفاوت از ظرفیت 20 میلیاردی ارد است، اما مدل کلی اقتصادی در این تبدیل چندان تغییری نکرده است.

اگر توکن ارد را نگهداری کنم چطور؟

فرآیند تبدیل الراند به ‌الراند‌‌‌گلد برای کاربرانی که توکن الراند را در حساب بایننس خود نگهداری می‌کنند، به صورت خودکار اتفاق می‌افتد و کاربران چیزی برای نگرانی در این زمان ندارند.

فرآیند تبدیل الراند به الراند گلد در صرافی بایننس به صورت خودکار انجام می‌شود.

در پلتفرم‌های دیگر نیز راه‌هایی وجود دارد که بسته به استفاده کاربر هستند. هر مبلغی که روی پلتفرم‌هایی مثل کریپتودات‌کام (Crypto.com)، بیت‌مکس (Bitmax)، متاماسک (Metamask)، لجر (Ledger)، تراست‌والت (Trustwallet) و امثال این وجود دارد، باید به شکل دستی مورد تبدیل قرار بگیرد. این کار را هم می‌توان از طریق بایننس و هم از طریق پل الراند انجام داد.

سخن پایانی

هدف اصلی بلاکچین ELROND حل مشکل مقیاس‌پذیری است. مشکلی که بیت کوین و اتریوم دارند با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. شبکه الراند برای حل مشکل مقیاس‌پذیری در بلاکچین خود، مجبور به تبدیل‌ الراند به ‌الراند گلد یا تبدیل توکن ERD به EGLD شد. این تبدیل یک مرحله بسیار مهم در سیر تکامل این پروژه محسوب می‌شود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments