آموزش سواپ و تبدیل ارز دیجیتال در کیف پول متامسک + ویدئو

زمان مطالعه: 8 دقیقه

مقدمه

خرید و فروش ارزهای دیجیتال، یکی از بهترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد است. برای مبادله یا سواپ دارایی‌ها، باید از کیف‌پو‌ل‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده کرد. یکی از محبوب‌ترین کیف‌پول‌های کریپتو، متامسک است. در این مطلب، قصد داریم به آموزش سواپ ارز دیجیتال در متامسک بپردازیم.

این کیف‌ پول اتریومی، مزیت‌های مختلفی دارد؛ از جمله: سرعت بالای انتقال، پشتیبانی از طیف وسیعی از رمزارزها، رابط کاربری جذاب، امکان اتصال به پلتفرم‌های مختلف و غیره.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

البته به تازگی اخباری مبنی بر تحریم کاربران ایرانی توسط این کیف پول منتشر شده است. بنابراین بهتر است هنگام استفاده از این کیف پول از VPNهای آی پی ثابت استفاده کنید.

در ویدیوی زیر آموزش سواپ و تبدیل ارز دیجیتال در کیف پول متامسک به صورت مرحله به مرحله آورده شده است:

سواپ ارز دیجیتال در متامسک

کاربران برای تنوع بخشیدن به سبد سرمایه، فرار از نوسان‌ها، کسب درآمد، استفاده از فرصت‌ها و … تبادل رمزارز انجام می‌دهند.

برای مبادله توکن‌ها، می‌توان از کیف‌پول‌ها و صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)، کمک گرفت. در پلتفرم‌های معاملاتی، از لغت سواپ (Swap) برای معرفی بخش تبادل دارایی‌ها، استفاده می‌شود. یکی از کیف‌پول‌هایی که قابلیت‌های مختلفی برای مبادله رمزارزها ارائه می‌کند، کیف پول متامسک (MetaMask) است. تبدیل ارز یا اصطلاحاً سواپ ارز دیجیتال در متامسک، به سادگی قابل انجام است و تنها چند دقیقه وقت شما را خواهد گرفت.

هزینه سواپ در متامسک، نسبت به سایر پلتفرم‌ها معمولاً کمتر است؛ زیرا این کیف‌ پول، بهترین قیمت مبادله را از بین قیمت‌های اعلام‌شده از طرف صرافی‌های غیرمتمرکز، اعلام می‌کند. همچنین توکن‌ها با استانداردهای مختلفی در این کیف‌پول پشتیبانی می‌شوند. علاوه بر این، تبادل توکن‌های ERC-20 در متامسک سریع‌تر انجام می‌شود. بنابراین، دست کاربر برای انجام معاملات متنوع باز خواهد بود.

آموزش سواپ در متامسک

نکته‌ای که باید قبل از استفاده از این کیف پول در نظر داشته باشید، استفاده از فیلترشکن‌های آی پی ثابت است؛ چرا که به تازگی اخباری مبنی بر مسدودی کاربران ایرانی از سمت این کیف پول منتشر شده است.

برای تبدیل ارز در متامسک، هر کاربر باید مراحل زیر را پشت سر بگذارد:

  • نصب و اجرای کیف‌ پول متامسک
  • مراجعه به بخش سواپ
  • انتخاب رمزارزها برای مبادله
  • تعیین تنظیمات پیشرفته
  • بررسی و تعیین قیمت و کارمزد
  • تأیید نهایی

در ادامه هر مرحله را به همراه تصویر شرح می‌دهیم.

1. نصب و اجرای کیف‌ پول متامسک

آموزش سواپ در متامسک

در ابتدا باید افزونه کیف‌ پول متامسک را روی مرورگر، نصب و فعال کنید. با تعیین یا وارد کردن رمز عبور و کلیک روی گزینه Unlock، می‌توانید وارد فضای والت شوید.

2. مراجعه به بخش سواپ

آموزش سواپ در متامسک

در پنجره بازشده، موجودی کیف‌پول خود را مشاهده خواهید کرد. کمی پایین‌تر، گزینه Swap قابل مشاهده است. این بخش، مخصوص تبدیل ارز در متامسک است. با کلیک روی این گزینه، پنجره جدیدی باز خواهد شد.

3. انتخاب رمزارزها برای مبادله

در اینجا می‌توانید دو فیلد را مشاهده کنید. اولین فیلد، Swap from است که در آن، رمزارز موجود خود را انتخاب می‌کنید. دومین فیلد نیز Swap to است که در آن، رمزارز مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید.

آموزش سواپ در متامسک

در قسمت Swap from ارز دیجیتالی را که می‌خواهید واگذار کنید، انتخاب و مقدار آن را وارد کنید. در فیلد Swap to نیز توکنی را که می‌خواهید به دست آورید، انتخاب کنید. پس از وارد کردن مقدار رمزارز اول، میزان ارز دیجیتال دوم، به طور خودکار محاسبه خواهد شد.

4. تعیین تنظیمات پیشرفته

در مرحله بعد، باید درصد نوسان (دامنه تغییر قیمت) را در قسمت Slippage Tolerance، تعیین کنید. اگر در حین تأیید و اجرای سفارش، قیمت ارزهای دیجیتال نوسان داشته باشد، مقدار رمزارز دریافت‌شده نیز تغییر خواهد کرد.

سواپ ارز دیجیتال در متامسک

بنابراین باید میزان تغییر مجاز و دامنه نوسان تعیین شود تا کیف‌ پول اطلاعات لازم برای تأیید یا عدم تأیید معامله را داشته باشد. اگر تغییر قیمت‌ها، کمتر از درصد واردشده در بخش Slippage Tolerance باشد، معامله توسط متامسک تأیید خواهد شد و در صورتی که نوسان قیمت‌ها بیش از مقدار مجاز اعلام‌شده از سوی کاربر باشد، معامله لغو می‌شود.

۵. بررسی و تعیین قیمت و کارمزد نهایی

پس از وارد کردن جزئیات توکن‌های مورد معامله و تعیین درصد نوسان، می‌توانید روی Review Swap کلیک کنید.

سواپ ارز دیجیتال در متامسک

سپس والت متامسک شروع به بررسی قیمت‌ها در پلتفرم‌ها و صرافی‌های غیرمتمرکز می‌کند. این استعلام به سرعت انجام می‌شود و بعد از چند ثانیه، بهترین قیمت همراه با هزینه سواپ در متامسک (کارمزد تراکنش)، به شما نمایش داده خواهد شد.

در صورت تمایل، می‌توانید سایر قیمت‌ها را نیز مشاهده کنید. دقت داشته باشید که متامسک هر 40 ثانیه، قیمت و استعلام جدید دریافت می‌کند. بنابراین، بهتر است سریع‌تر تصمیم خود را قطعی کنید.

6. تأیید نهایی

سواپ ارز دیجیتال در متامسک

پس از بررسی جزئیات معامله، برای تأیید آن، روی گزینه Swap کلیک کنید و منتظر بمانید تا تراکنش انجام شود.

آموزش سواپ در متامسک به کمک صرافی‌های غیرمتمرکز

تعویض توکن‌ها در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) با استفاده از کیف‌پول‌ متامسک، شامل مراحل زیر است:

مرحله اول: به وبسایت رسمی Uniswap مراجعه کنید.

مرحله دوم: کیف‌پول خود را وصل کنید.

مرحله سوم: رمزارزها را انتخاب کنید.

مرحله چهارم: مقدار ارز موردنظر برای سواپ را وارد کنید.

مرحله پنجم: درصد نوسان و مهلت معامله را تنظیم کنید.

مرحله ششم: معامله را تأیید کنید.

مرحله هفتم: موجودی متامسک را بررسی کنید.

دقت داشته باشید که در این بخش، از صرافی Uniswap برای آموزش سواپ در متامسک استفاده شده است؛ اما سایر پلتفرم‌ها نیز روندی تقریباً مشابه دارند.

1. به وب سایت Uniswap بروید

پس از وارد شدن به وب‌سایت رسمی صرافی یونی سواپ، روی گزینه Launch App کلیک کنید.

2. کیف پول خود را وصل کنید

سواپ ارز دیجیتال در متامسک

در گوشه سمت راست بالای صفحه مرورگر، می‌توانید گزینه Connect Wallet را ببینید. روی آن کلیک و متامسک را انتخاب کنید. سپس اتصال اولیه برقرار و متامسک باز می‌شود.هزینه سواپ در متامسک

اکنون گزینه Next و بعد از آن، گزینه Connect را انتخاب کنید.

3. رمزارزها را انتخاب کنید

هزینه سواپ در متامسک

توکن‌هایی را که می‌خواهید تعویض کنید، در فیلد اول و دوم انتخاب کنید.

4. مقدار ارز موردنظر برای سواپ را وارد کنید

پس از انتخاب توکن‌ها، مقدار دارایی که قصد سواپ دارید را مشخص کنید. سیستم به طور خودکار، مقدار توکن دوم را محاسبه می‌کند.هزینه سواپ در متامسک

به محض اینکه مقدار رمزارز موردنظر خود را وارد کردید، Uniswap شروع به دریافت بهترین قیمت می‌کند و آن را در قسمت دوم، نمایش می‌دهد. در این بخش، مبلغ کارمزد (Gas) نیز قابل مشاهده است.

5. درصد نوسان و مهلت معامله را تنظیم کنید

اکنون باید درصد نوسان و مهلت معامله را تنظیم کنید.هزینه سواپ در متامسک

برای انجام این کار، روی گزینه تنظیمات (نماد چرخ‌دنده) کلیک کنید.

6. معامله را تأیید کنید

با کلیک روی گزینه Swap، یک پنجره جدید باز می‌شود و جزئیات معامله را به شما نمایش خواهد داد. برای تأیید معامله، روی گزینه Confirm Swap کلیک کنید.تبدیل ارز در متامسک

در این بخش، تأیید نهایی از طرف کاربر انجام می‌شود و معامله صورت می‌گیرد.

7. متامسک را بررسی کنید

پس از چند دقیقه، پیامی از طرف متامسک دریافت خواهید کرد. به کیف‌ پول بروید و موجودی خود را بررسی کنید. همچنین می‌توانید وضعیت تراکنش را در بخش Etherscan، پیگیری کنید.

سخن پایانی

برای سرمایه‌گذاری در کریپتوکارنسی، مطالعه آموزش سواپ در متامسک می‌تواند بسیار کاربردی باشد. این کیف‌ پول، به پلتفرم‌های زیادی متصل می‌شود و مزیت‌های متعددی دارد. برای تبدیل ارز در متاسک، کافی است پس از نصب و اجرای والت، به قسمت Swap بروید و مراحل انتخاب رمزارزها، تعیین مقدار تبادل و تنظیم سایر جزییات را انجام دهید. این فرآیند تنها چند دقیقه زمان خواهد برد. لازم به ذکر است به دلیل اطلاعیه‌های جدید مبنی بر مسدودی کاربران ایرانی توسط این کیف پول بهتر است هنگام استفاده از این کیف پول حتما از VPNهای آی پی ثابت استفاده کنید.

به کمک متامسک می‌توانید از نوسانات معاملاتی در امان باشید و به سرعت رمزارزهای خود را مبادله کنید. با نصب افزونه این ولت، دارایی‌های دیجیتال شما همیشه و به‌ راحتی، در دسترستان خواهند بود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

با سلام در هنگام شروع سواپ در متامکس این اخطار نمایش داده میشود
Offline for maintenance
MetaMask Swaps is undergoing maintenance. Please check back later
لطفا راهنمایی فرمائید. ممنون.