ایردراپ شاردیوم (Shardeum) را چگونه دریافت کنیم؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

شبکه شاردیوم جزو پروژه‌های جدید کریپتوکارنسی است که در طول همین مدت کوتاه توانسته سرمایه‌گذاران متعدد و معتبری جذب کند. مقیاس‌پذیری بالا، قابلیت‌های گسترده فنی، تیم توسعه خوش‌سابقه و کاربردهای متنوع توکن SHM باعث شده افراد زیادی به دنبال دریافت ایردراپ Shardeum باشند. ایردراپ شاردیوم می‌تواند یکی از سرمایه‌گذاری‌های آسان و کم‌هزینه برای ماه‌های آینده باشد.

دریافت ایردراپ یکی از آسان‌ترین راهکارها برای فعالیت و سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها است. معمولاً دریافت ایردراپ هزینه‌ای ندارد. از همین رو اخبار مربوط به این فرآیندها دنبال‌کنندگان زیادی دارد.

در این مقاله به شناخت شبکه شاردیوم و بررسی جزئیات ارز دیجیتال SHM‌ خواهیم پرداخت. احتمالاً در هفته‌های آینده شاهد عرضه ایردراپ SHM‌ باشیم. اگر شما هم به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید و آینده‌دار علاقه‌مند هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

شاردیوم چیست؟

شاردیوم (Shardeum) یک بلاکچین لایه یک مقیاس‌پذیر است. این پروژه که هنوز مراحل اولیه توسعه را طی می‌کند، از فناوری‌هایی مشابه با شبکه نیر (NEAR) و هارمونی (Harmony) بهره می‌گیرد. امیدواری‌های زیادی به مسیر توسعه این پروژه وجود دارد. به همین دلیل کاربران زیادی به دنبال دریافت ایردراپ شاردیوم هستند. توکن SHM‌ ایردراپ رسمی این پروژه است.

ایردراپ شاردیوم (Shardeum) را چگونه دریافت کنیم؟

شاردیوم یک پلتفرم قرارداد هوشمند و توسعه‌یافته روی ماشین مجازی اتریوم (EVM) است. الگوی منحصربه‌فرد اجماع، بزرگ‌ترین وجه تمایز Shardeum با شبکه‌های مشابه است. بر خلاف بسیاری از شبکه‌ها که تراکنش‌ها را در بلاک‌ها گروه‌بندی و سپس فرآیند پردازش را آغاز می‌کنند، شاردیوم برای هر تراکنش به صورت جداگانه الگوی اجماع را پیاده‌سازی می‌کند. افزایش سرعت پردازش مهم‌ترین دستاورد استفاده از چنین الگوریتمی است.

تیم توسعه Shardeum

نیشال شتی (Nischal Shetty) و عمر سید (Omar Syed) شبکه شاردیوم را توسعه داده‌اند. شتی بنیان‌گذار و مدیرعامل صرافی وزیراکس (WazirX) است. این صرافی بزرگ‌ترین پلتفرم رمزارزی کشور هند محسوب می‌شود. سید هم مهندس بلاکچین است که سابقه همکاری با شرکت‌های بزرگی را دارد.

در اکتبر ۲۰۲۲، پروژه Shardeum توانست ۱۸.۲ میلیون دلار سرمایه اولیه جذب کند. این مبلغ توسط بیش از ۵۰ سرمایه‌گذار بزرگ مثل Jane Street، Struck Crypto و Spartan Group جمع‌آوری شده است.

ارز دیجیتال شاردیوم چیست؟

توکن SHM رمزارز بومی پروژه شاردیوم است که از طریق استخراج تولید می‌شود. در واقع ارز دیجیتال شاردیوم به عنوان پاداشی برای مشارکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است. همچنین از ارز دیجیتال SHM برای پرداخت کارمزدهای شبکه و اجرای قراردادهای هوشمند نیز استفاده می‌شود. حداکثر عرضه رمزارز شاردیوم ۵۰۸ میلیون توکن است که بیش از ۵۱ درصد از این مقدار برای جامعه اصلی ذخیره خواهد شد.

چطور ایردراپ شاردیوم را دریافت کنیم؟

هنوز ایردراپ Shardeum در مرحله بررسی و تأیید است. با این حال بهترین شانس برای دریافت ایردراپ SHM فعالیت در شبکه آزمایشی است. پروژه شاردیوم اخیراً نسخه آزمایشی شبکه (betanet) را راه‌اندازی کرده و پاداش‌هایی هم برای فعالان شبکه در نظر گرفته است. برای دریافت ایردراپ شاردیوم می‌توانید اقدامات زیر را انجام کنید.

۱) شبکه Shardeum را به کیف پول متامسک خود اضافه کنید.

۲) به بخش Shardeum betanet بروید و توکن SHM را اضافه کنید.

۳)  تعامل با پروژه‌های اکوسیستم Shardeum را آغاز کنید.

۴) به یوتیوبر شبکه شاردیوم تبدیل شوید.

ایردراپ شاردیوم (Shardeum) را چگونه دریافت کنیم؟

شاردیوم لیستی از داده‌ها و آدرس‌های خود را منتشر کرده است. بنابراین امکان اضافه کردن تمام پروژه‌ها به صورت دستی و خودکار به کیف پول متامسک وجود دارد. کافی است در وب‌سایت رسمی این پروژه به بخش Network and Endpoints بروید تا بتوانید با پروژه‌های مختلف تعامل برقرار کنید.

پس از افزودن Shardeum به کیف پول متامسک، باید توکن‌های تست‌نت (testnet) را به دست آورید. برای این کار می‌توانید از طریق وب‌سایت رسمی پروژه اقدام کنید یا به پلتفرم Shardeum Liberty Network متصل شوید.

ایردراپ شاردیوم (Shardeum) را چگونه دریافت کنیم؟

در وب‌سایت شاردیوم روی گزینه Claim Testnet SHM کلیک کنید. سپس باید به حساب دیسکورد (Discord) این پروژه بپیوندید. همچنین امکان دریافت توکن‌های شبکه آزمایشی با استفاده از پلتفرم Shardeum Liberty Network نیز میسر است. برای این کار ابتدا روی Tweet Now کلیک کنید تا توکن برای شما ارسال شود. این کار برای جلوگیری از سوءاستفاده و دریافت همه توکن‌های SHM است. قبل از ارسال توییت حتماً آدرس کیف پول خود را اضافه کنید. در نهایت لینک توییت را کپی و در فیلد مربوطه درج کنید.

تعامل با پروژه‌های اکوسیستم شاردیوم

شاردیوم دارای حدود ۶۰ پروژه متنوع مثل صرافی غیرمتمرکز (DEX) و پروتکل دیفای (DeFi) است. عضویت و فعالیت در این پلتفرم‌ها شانس شما را برای دریافت ایردراپ SHM افزایش خواهد داد. برخی از این پروژه‌ها عبارتند از:

1. شاردیوم سواپ (Shardeum Swap)

ایردراپ شاردیوم (Shardeum) را چگونه دریافت کنیم؟

شاردیوم سواپ (Shardeum Swap) یکی از اولین صرافی‌های غیرمتمرکز توسعه‌یافته روی این شبکه است. در این پلتفرم می‌توانید توکن‌های SHM‌ و WSHM را ضرب و معامله کنید. همچنین با تأمین نقدینگی در استخرهای مبادلاتی، شانس کسب و دریافت سود به طور دوره‌ای را دارید.

2. سواپ فایننس (Swapped Finance)

ایردراپ شاردیوم (Shardeum) را چگونه دریافت کنیم؟

سواپ فایننس (Swapped Finance) یک بازارساز خودکار غیرمتمرکز (AMM) است. این پلتفرم روش‌های درآمدسازی متنوعی مثل ییلد فارمینگ (yield farming)، استیک (staking)، لانچ‌پد (launchpad)، دریافت و اعطای وام رمزارزی (lending/borrowing) و سفارش‌های مارجین (margin orders) را ارائه می‌کند.

3. دائو استارتر (DAOStarter)

ایردراپ شاردیوم (Shardeum) را چگونه دریافت کنیم؟

دائو استارتر (DAOStarter) پلتفرمی برای جذب کاربران، توسعه NFT، تشکیل کمپین‌های آزمایشی و فعالیت‌هایی مشابه است. دقت داشته باشید که کارمزدها در این پلتفرم با بایننس کوین (BNB) پرداخت می‌شود.

یوتیوبر شاردیوم شوید!

هر شخصی می‌تواند درخواست خود برای تبدیل شدن به Shardeum YouTube Creator را ارائه کند. در این حالت، کاربر ویدیوهایی را برای معرفی شبکه Shardeum تهیه و منتشر می‌کند و در ازای آن توکن SHM دریافت خواهد کرد. البته قبل از شروع کار باید فرم درخواست خود را ارائه دهید و کیفیت کار شما توسط تیم توسعه این پروژه تأیید شود.

آیا ایردراپ Shardeum ارزشمند است؟

اگر می‌خواهید ایردراپ شاردیوم را دریافت کنید، باید به نکات متعددی توجه داشتید باشید. دوره بلوکه شدن توکن‌ها، قطعیت در عرضه، هزینه دریافت، مدت انتظار برای دریافت و … از جمله مواردی است که سرمایه‌گذاری شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در مورد ایردراپ Shardeum باید گفت هنوز هیچ خبر رسمی مبنی بر عرضه توکن منتشر نشده است. گرچه تیم توسعه این پروژه متعهد شده که ۵۱ درصد از توکن‌ها را به جامعه Shardeum اختصاص دهد، اما نمی‌توان قطعیتی در مورد مقدار ایردراپ در نظر داشت. منتشر نشدن جزئیات، دیگر چالش ایردراپ SHM است. با این حال این توکن کاربردهای متنوعی مثل پرداخت کارمزدهای شبکه، استیک، اعطای وام و … دارد. بنابراین احتمال افزایش ارزش آن در ماه‌های ابتدایی بسیار زیاد به نظر می‌رسد.

خلاصه مطلب

هنوز قطعیتی در میزان و زمان عرضه ایردراپ شاردیوم وجود ندارد اما به نظر می‌رسد که در هفته‌ها یا ماه‌های آینده شاهد ارسال توکن SHM به کیف پول اعضای جامعه Shardeum باشیم. برای بالا بردن شانس دریافت ایردراپ Shardeum کافی است در پلتفرم‌های این شبکه عضو شویم و شبکه شاردیوم را به کیف پول خود اضافه کنیم. گرچه تعداد بسیار کمی از ایردراپ‌ها رشد می‌کنند اما اگر شانس با شما یار باشد، می‌توانید به راحتی و با کمترین هزینه صاحب دارایی بزرگی شوید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments