سوددهی استخراج بیت کوین (BTC) در خانه با استفاده از بهترین ماینر خانگی

زمان مطالعه: 8 دقیقه

مقدمه

فرآیند ماینینگ (Mining) یا استخراج ارز دیجیتال، یکی از روش‌های کسب ارز دیجیتال است. به صورت ساده می‌‎توان گفت، استخراج یعنی با استفاده از قدرت پردازش کامپیوتر، بلاک جدید و سوابق تراکنش‌ها را به بلاکچین اضافه کنیم و در مقابل، پاداشی در قالب رمزارز بگیریم. این کار را حتی می‌شود در خانه انجام داد. استخراج بیت کوین در خانه با بهترین ماینرهای خانگی، ممکن است. البته باید میزان سوددهی استخراج بیت کوین در خانه را در نظر گرفت. همچنین باید با مشکلات این کار هم آشنا شوید. با ما همراه باشید تا ببینیم که با توجه به مشکلات استخراج در منزل، سود دهی استخراج بیت کوین در خانه چقدر است؟ آیا استخراج با بهترین ماینر خانگی سود قابل‌توجهی دارد یا نه؟

بهترین ماینرهای خانگی

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که درآمد شما از فرآیند ماینینگ، به میزان قابل‌توجهی به دستگاه ماینر شما بستگی دارد. از این رو انتخاب بهترین ماینر خانگی بسیار اهمیت دارد.

با پیشرفت تکنولوژی در صنعت رمزارزها، شرکت‌های مختلفی وارد صحنه ساخت ماینر شدند. ما در اینجا چند ماینر معروف و شرکت سازنده آنها را معرفی و ویژگی‌های آنها را بررسی می‌کنیم.

سوددهی استخراج در خانه

ماینر Antminer (انت ماینر)

ماینرهای ایسیک یا ایزیک (ASIC) جزو معروف‌ترین ماینرهای بازار هستند. شرکت بیت‌مین (Bitmain) بهترین دستگاه‌های ایسیک‌ را به بازار عرضه می‌کند. ایزیک‌های شرکت بیت مین با نام تجاری انت‌ ماینر (Antminer) روانه بازار می‌شوند. دستگاه‌های استخراج انت ماینر، با سرعت بالایی که دارند، استخراج ارز دیجیتال را کاملاً مقرون به صرفه می‌کنند. این دستگاه‌ها مصرف برق نسبتاً کمی دارند.

بهترین و معروف‌ترین مدل‌های انت ماینر برای استخراج بیت کوین در خانه مدل‌های T9 ،S9+ ،S17 ،S11 ،S9 و T17 هستند که هر کدام بسته به مقدار هش ریت و قیمت آنها، می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند.

قدرت پردازش دستگاه برای شناسایی یک هش خاص را هش‌ریت می‌گویند. هرچه قدرت هش بیشتر باشد، سرعت استخراج بیت کوین نیز بیشتر است.

ماینر Whatsminer (واتس ماینر)

شرکت واتس ماینر (Whatsminer) مدل‌های M21 و M20 را به بازار عرضه کرده است. مهم‌ترین ویژگی این ماینرها، مدیریت گرمای محیط است؛ یعنی می‌توانند تقریباً در همه ایام سال برای شما به صورت 24 ساعته کار کنند و زمستان و تابستان برایشان فرقی ندارد. با توجه به ویژگی‌های خوب این ماینرها، می‌توان گفت که ماینر Whatsminer یکی از بهترین ماینرهای خانگی است که سوددهی استخراج بیت کوین در خانه را افزایش می‌دهد.

ماینر Innosilicon

شرکت Innosilicon مدل‌های T2T و T3 را در حال حاضر تولید و روانه بازار کرده است. این ماینرها ویژگی‌های جالبی دارند؛ از جمله: کم‌هزینه بودن، دوام بالای ریزتراشه‌ها یا همان ایسیک‌ها، شخصی‌سازی دستگاه و … که باعث شده طرفداران زیادی داشته باشند.

سختی‌ها و مشکلات استخراج بیت کوین در خانه

وقتی به استخراج بیت کوین و سود آن فکر کنید، ممکن است وسوسه شوید که خودتان هم در منزل با دستگاه‌های ماینر به استخراج بیت کوین بپردازید. اما باید توجه داشته باشد که این تمام ماجرا نیست. سود دهی استخراج بیت کوین در خانه علاوه بر جنبه‌های مثبتش، مشکلات و سختی‌هایی هم با خود دارد. در ادامه مشکلات اساسی استخراج با ماینر را برمی‌شمریم.

مصرف برق زیاد برای استخراج

هر دستگاه الکتریکی به برق نیاز دارد. اما دستگاه‌های ماینر برق خیلی زیادی مصرف می‌کنند. همین موضوع جلوی قانونی شدن استخراج بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتالی را در همه کشور‌ها از جمله ایران، گرفته است. بیایید کمی جزئی‌تر به ماجرا نگاه کنیم:

سوددهی استخراج در خانه

خیلی عجیب است که باور کنیم مصرف کل شبکه بیت کوین در زمان نگارش مقاله، از مصرف برق مردم اتریش در طول یک سال بیشتر است. یا برق مصرفی یک خانواده آمریکایی در طول بیش از یک سال برای استخراج یک بلاک بیت کوین لازم است. حالا بیایید این میزان برق مصرفی را در تعداد کل بلاک‌های بیت کوین ضرب کنیم. می‌بینید که رقمی سرسام‌آور و نجومی خواهد شد. بگذریم از اینکه مصرف برق بالای ماینر‌ها به تنهایی می‌تواند به اندازه کشور دانمارک گاز‌های گلخانه‌ای تولید کند.

حالا از جنبه‌ای دیگر به قضیه نگاه کنید. انشعاب برقی که از طرف ترانسفورماتورهای توزیع وارد خانه‌ها می‌شود، محدود است. از این انشعاب، کنتوری با قدرت حداکثر 32 آمپر به خانه شما کشیده می‌شود. وسیله‌های الکتریکی خانه به طور معمول یک سوم از این 32 آمپر را استفاده می‌کنند. بنابراین برای رسیدن به سوددهی استخراج بیت کوین در خانه با استفاده از بهترین ماینر خانگی فقط 20 آمپر در اختیار دارید. گفتن ندارد ولی سیم‌کشی خانه‌ها هم خیلی ضعیف است و فقط در حدود 10 تا 12 آمپر می‌توان از برق خانه استفاده کرد.

تولید گرما در هنگام استخراج

همان‌طور که می‌دانید، ماینرها از تراشه‌های مخصوص و پیشرفته برای انجام محاسبات بسیار پیچیده استفاده می‌کنند. در حقیقت همین توان عملیاتی بالای ماینرها و انجام محاسبات پیچیده، موجب بالا رفتن شدید دمای تراشه‌ها نیز می‌شود که اگر این گرما به ‌درستی از محیط خارج نشود، مشکلات زیادی را برای ماینرها به ‌وجود خواهد آورد.

نداشتن صرفه اقتصادی

از نظر کارشناسان استخراج، هزینه ماینینگ خانگی به‌صرفه نیست. تعرفۀ برق خانگی 100 تا 1000 تومان، بر اساس میزان مصرف، اعلام شده است. اگر هم مصرف برق خانه‌ای زیاد شود، تعرفۀ برق به صورت تصاعدی بالا می‌رود. پس باید با این تعرفه هزینۀ برق خانه را حساب کنیم. همچنین باید برق مصرفی دستگاه‌های خنک‌کننده را هم در نظر بگیرید.

خانه‌ای را با تمام امکانات مورد نیاز برای استخراج بیت کوین در نظر بگیرید. در چنین خانه‌ای حداکثر از یک یا دو دستگاه ماینینگ می‌توان استفاده کرد. هر دستگاه حدوداً 300 هزار تومان در ماه برق مصرف می‌کند. قیمت یک دستگاه استخراج را هم در حدود 12 میلیون تومان در نظر بگیرید. با این حساب، نهایتاً روزی 5 دلار به دست می‌آید. در این صورت، چندین ماه طول می‌کشد تا فقط سرمایۀ اولیۀ ما بازگردد!

صدای زیاد هنگام استخراج

صدای زیاد دستگاه استخراج بیت کوین یا همان ماینر، یکی دیگر از چالش‌های صنعت استخراج رمزارز‌ها است که یک استخراج‌کننده با آن روبه‌رو است. شاید پس از مدتی این سروصدا‌ها برای شما عادی شود، اما همچنان برای دیگران آزار‌دهنده است.

هر دستگاه ماینری معمولاً 2 نوع فن دارد: یکی برای مکش هوا به داخل دستگاه و یکی هم برای خروج هوای گرم. این فن‌ها در واقع سیستم تهویه دستگاه هستند و کار آنها جلوگیری از آسیب رسیدن به دستگاه به سبب گرمای زیاد است. دلیل سروصدای زیاد این دستگاه‌ها، سرعت چرخش این فن‌ها است که گاهی به بیش از 4500 دور در دقیقه نیز می‌رسد.

بهترین ماینر خانگی

در خانه نمی‌شود صدای زیاد این دستگاه‌ها را مهار کرد. دستگاه‌های ریگ در مقایسه با ایسیک‌ها صدای کمتری دارند. برای همین در گذشته برای ماینینگ خانگی از ریگ استفاده می‌شد. با این حال نمی‌شود مزاحمت آنها را هم نادیده گرفت. از طرفی ریگ ماینینگ جایگزین مناسبی برای ایزیک نیست و نرخ هش پایین‌تری دارد.

با توجه به مصرف بالای برق، گرما و صدای زیاد دستگاه‌های استخراج، می‌توان گفت که خانه‌های آپارتمانی برای ماینینگ زیاد مناسب نیستند..

محاسبه سوددهی استخراج بیت کوین در خانه

علاوه بر تمام مواردی که گفته شد، انتخاب سخت‌افزار مناسب برای استخراج نیز به شدت ‌می‌تواند برای تازه‌وارد‌ها گیج‌کننده باشد. خود سخت افزار و انرژی‌ای که برای اجرا نیاز دارد، هزینه بالایی دارد. از این رو، قبل از خرید بخش‌های مهم و پیکربندی تجهیزات استخراج، بسیار مهم است که سوددهی استخراج بیت کوین در خانه را محاسبه کنید.

برای محاسبه سود دهی استخراج بیت کوین در منزل، چندین ماشین حساب ماینر اختصاصی وجود دارد. شما می‌توانید از محاسبه‌گر سود استخراج بیت کوین (BTC Mining Profit Calculator) در سایت btc.com یا محاسبه‌گر جنسیس بلاک (The Genesis Block) نیز استفاده کنید. در این ماشین حساب‌ها ‌می‌توانید پارامتر‌هایی همچون نرخ هش، هزینه تجهیزات و مصرف برق را با توجه به قیمت کنونی بیت کوین وارد کنید. پس از آن، ماشین حساب به شما می‌گوید که چه مقدار زمان طول ‌می‌کشد تا سرمایه‌گذاری شما به ثمر بنشیند.

برای بررسی و آنالیز هزینه و درآمد استخراج، می‌توانید با مراجعه به صفحه ماشین حساب ماینر، برآورد دقیقی از درآمد خود در زمان استخراج به دست آورید.

سخن پایانی

استخراج بیت کوین که در ابتدا برای علاقه‌مندان کاری ساده به نظر می‌رسید، حالا به یک ریسک تخصصی تبدیل شده که به اطلاعات و دانش بسیار بالایی نیاز دارد. از آن طرف، وقتی پاداش استخراج بیت کوین را در نظر می‌گیریم، کار را جذاب‌تر ‌می‌کند؛ تا جایی که تعداد زیادی استخراج‌کننده جدید را جذب و رقابت را سخت‌تر ‌کرده است.

توجه به یک نکته، خیلی مهم است. درست است که استخراج کردن همچنان برای هر کسی ممکن است ولی فقط عده‌ای با ماشین‌های قدرتمند مخصوص می‎توانند انواع سود را با استخراج ارز دیجیتال به دست بیاورند.

اکثر ماینرهای انفرادی و استخر‌های استخراج کوچک‌تر، بیشتر از آنچه که استخراج ‌می‌کنند را برای قبوض برق می‌پردازند.

پس، شما تا زمانی که نتوانید در فارم‌های استخراج بزرگ و گران‌قیمت سرمایه‌گذاری کنید و به برق ارزان دسترسی داشته باشید، سوددهی استخراج بیت کوین در خانه غیرممکن خواهد بود.

علاوه بر این، یک استخراج‌کننده خانگی معمولی ‌می‌تواند به شدت نسبت به مشکلات بدیهی همچون شکستن و آسیب دیدن سخت‌افزار، کمبود انرژی، قطع اتصال اینترنت و مشکلات برق حساس باشد. در نتیجه، با توجه به شرایط فعلی، سود دهی استخراج بیت کوین در خانه بسیار دور از ذهن به نظر ‌می‌رسد، مگر در شرایط خاص!!

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

خب در حال حاظر شما فارمی رو توی ایران میشناسید که معرفی کنید که بشه ازش خدمات گرفت؟!