بهترین روش تأمین برق ماینر

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

یکی از اولین مسائلی که در هنگام خرید ماینر مورد توجه قرار می‌گیرد، میزان مصرف برق آن است. با افزایش تعداد ماینرها و افزایش سختی شبکه، تأمین برق ماینر می‌بایست بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد. هر چه هزینه برق مصرفی شما کمتر باشد، درآمد حاصله از استخراج افزایش می‌یابد. این مهم را به راحتی می‌توان با استفاده از ماشین حساب ماینر به اثبات رساند. اجازه دهید کمی بیشتر در مورد اهمیت این موضوع صحبت کنیم.

اهمیت تأمین برق ماینر

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

یکی از دلایلی که باعث نگرانی مسئولین کشوری نسبت به استخراج بیت کوین و سایر رمزارزها شده است، میزان مصرف برق ماینرها است. از سوی دیگر برخی از استخراج‌گران به دنبال راه‌هایی برای عدم پرداخت هزینه برق مصرفی هستند که این موضوع نیز جای تأمل دارد. بی تردید استفاده از این دستگاه‌ها با برق خانگی علاوه بر اعمال بار اضافه به شبکه، هزینه زیادی نیز دارد. البته زمزمه‌هایی نیز وجود دارد که به احتمال زیاد هزینه برق این دستگاه‌ها با نرخ برق صادراتی محاسبه شود. در این صورت پروسه استخراج با ماینر به صورت محدود تقریباً زیان‌ده خواهد بود.

اکنون که اندکی با اهمیت این موضوع آشنا شدیم، بد نیست که با انواع روش‌های تأمین برق برای پروسه ماینینگ نیز آشنا شویم.

انواع روش‌های تأمین برق ماینر

سؤالی که پیش می‌آید این است که پس از چه راهی باید برق مورد نیاز ماینرهای خود را تأمین کنیم؟ در ادامه با برخی از این شیوه‌ها آشنا می‌شویم.

استفاده از انرژی آب یا هیدرو ماینینگ

استفاده از انرژی آب برای تولید برق یکی از شیوه‌های نسبتاً مقرون‌ به‌ صرفه در این زمینه است. از جمله مزایای تولید برق از طریق آب یا هیدروماینینگ، تجدید‌‌پذیری آن است. در این شیوه، توربین در مسیر جریان آب پرفشار قرار داده می‌‌شود. البته در این روش توربین از طریق فشاری که توسط آبشار تولید می‌‌شود به حرکت در می‌آید. به همین دلیل این نوع توربین‌ها بیشتر در کنار سد‌‌ها احداث می‌‌شوند.

تأمین برق ماینر

تأمین برق با استفاده از جزر و مد

تولید برق از طریق جزر و مد دریا برخلاف شیوه هیدروماینینگ چندان ارزان‌قیمت نیست. از طرفی تکنولوژی استفاده از آن منحصر به تعدادی از کشورهای پیشرفته است. بنابراین برای تأمین برق ماینر خود، اصلاً به این شیوه فکر نکنید.

miner-power-supply-method

استفاده از پسماند

تولید برق از طریق زباله نیز یکی از شیوه‌های نسبتاً رایگان و مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود. در این شیوه، گاز متان تولیدشده توسط زباله‌ها با فعالیت باکتری‌ها دچار احتراق می‌شود. احتراق به وجود آمده نیز می‌تواند توربین‌ها را به حرکت درآورد. البته این شیوه برای زباله‌هایی است که قابل سوزاندن نباشند.

تأمین برق ماینر

تأمین برق ماینرها با استفاده از پنل خورشیدی

تأمین برق ماینر از طریق سولار ماینینگ یا همان پنل‌های خورشیدی، مصداق یک تیر و دو نشان است. شما با نصب پنل‌های خورشیدی در فضای مورد نظر خود، می‌توانید برق مورد نیاز خود را برای ماینرهایتان تولید کنید. از طرفی دیگر دولت برق مازاد شما را با تعرفه‌‌ای 10 برابری نسبت به قیمت امروز، تا 20 سال از شما خریداری می‌کند. برای جلوگیری از قطع شدن پروسه استخراج در شب، می‌توانید از باطری‌های ذخیره‌‌ساز استفاده کنید.

در زمان ابری بودن هوا، می‌‌توانید از برق ذخیره شده در باطری‌‌ها استفاده کنید.
تأمین برق ماینر

تأمین برق با انرژی گرمای زمین

این منبع انرژی نیز مانند آب، تجدیدپذیر است. این شیوه بیشتر برای مناطقی که در جوار کوه‌های آتشفشانی قرار دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. گرمای موجود در زیر زمین، باعث چرخش توربین شده و تأمین برق ماینر را میسر می‌سازد.

تأمین برق ماینر

تأمین برق با استفاده از موتور برق و ژنراتور گازی و گازوئیلی

همه ما با کارآیی ژنراتور‌‌های گازی یا گازوئیلی آشنایی داریم. البته کمتر کسی این دستگاه‌‌ها را با نام ژنراتور می‌‌شناسد؛ چون بیشتر با نام موتور برق شناخته می‌‌شوند. نیروی محرکه ژنراتور از طریق گاز شهری یا سیلندر‌‌های گاز (کپسول) تأمین می‌‌شود. البته که تأمین برق استخراج از این طریق، می‌‌تواند نوعی هزینه‌تراشی بیهوده باشد. به‌ هر حال تصمیم با شما است.

تأمین برق ماینر

بهترین روش تأمین برق ماینرها

در میان شیوه‌‌هایی که برای تأمین برق ماینر پیش پای شما قرار دادیم، برخی هزینه‌‌های بیشتری نسبت به دیگر شیوه‌‌ها داشتند. با این‌ همه، به نظر می‌‌رسد بهترین شیوه تأمین برق برای پروسه ماینینگ، استفاده از شیوه سولار ماینینگ است. با تمام این تفاسیر، به‌ طور قطع نمی‌‌توان گفت بهترین شیوه برای این موضوع کدام است. به‌ عنوان‌ مثال، قاعدتاً استفاده از پنل‌‌های خورشیدی در مناطق سردسیری کمک چندان قابل توجهی به شما نخواهد کرد.

سخن پایانی

بر اساس آنچه گفته شد، شیوه‌‌های تأمین برق ماینینگ، گسترده‌‌تر از شیوه‌‌های معمول است. ضمن اینکه بر اساس قانون در صورتی که بخواهید یک فارم بیت کوین راه‌اندازی کنید، می‌‌توانید با دریافت مجوز‌‌های لازم اقدام به تأسیس نیروگاه‌‌های گازی کنید. فراموش نکنید که هر فرد بسته به شرایط و حتی محل سکونت خود، می‌‌بایست یکی از این شیوه‌‌ها را مورد استفاده قرار دهد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

4 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

واقعا با این همه مناطقی گرم سیری که داریم میتونیم با پنل خورشیدی برق تولید کنیم و استخراج انجام بشه چرا استفاده نمیکنیم.

با سلام ما توان تامین برق کلیه مزارع رمز ارزها را داریم به شرط همکاری وزارت نیرو و هر واحد یا مزرعه خود برق خودرا تامین کند که فقط سیستم را از ما خریداری کند بدون پرداخت ریالی مگر هزینه های تعمیر و نگهداری

با سلام لطفا راهنمایی کنید

باسلام وعرض ادب در مورد سیستم مورد اشاره توضیح برا قیمت و قطعات می دهید لطفا