مزرعه بیت کوین یا فارم بیت کوین چیست؟

یکی از کسب ‌و کار‌های نوین و سود‌‌آور، استخراج بیت کوین است.

زمان مطالعه: 8 دقیقه

مفهوم مزرعه همیشه برای ما کلمه‌ای خوشایند و جذاب بوده است، چرا که ما را به یاد گندم‌زارهای پر‌برکتی می‌اندازد که قوت روزانه اکثر ایرانی‌ها وا‌بسته به آن است. امروزه مزرعه برای افرادی که دستی بر آتش ارزهای دیجیتالی دارند، معنا و مفهومی دیگر را تداعی می‌کند. مزرعه بیت کوین یا به عبارتی فارم بیت کوین همان اصطلاحیست که با نام بیت کوین رابطه‌ای نزدیک و جدایی ناپذیر دارد. اگر مشتاقید که بدانید مزرعه بیت کوین چیست و چگونه ممکن است بتواند به شما در ثروتمند شدن کمک کند، این مقاله را از دست ندهید.

امرار معاش و رسیدن به سطح بالاتری از رفاه و به تعبیر ساده‌تر آسایش در زندگی، همواره باعث شده است که انسان‌ها به دنبال کشف راه‌های راحت‌‌تر و کسب و کار‌های متفاوت‌تر برای رسیدن به درآمد در زندگی کاری خود باشند. یکی از این کسب ‌و کار‌های نوین و سود‌‌آور، استخراج بیت کوین است.

بیت کوین به‌ عنوان اولین رمزارز همیشه در صدر توجهات علاقه‌مندان و استخراج‌گران بوده است و با توجه به عمر کوتاه بیت کوین در بازار ارزها، افزایش هر روزه قیمت و ارزش آن بسیار قابل تامل به نظر می‌رسد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

اگر بیت کوین را طلا فرض کنیم (که با توجه به ارزش فعلی از طلا نیز گران‌بها‌تر است) برای استحصال این گنج باید آن را از دل زمین‌های بلاکچین استخراج کنیم.

استخراج بیت کوین به مجموعه فرایندهایی گفته می‌شود که با حل معادلات ریاضی به تکمیل زنجیره بلاکچین و ایجاد سکه (کوین) جدید منتهی می‌شود.

مزرعه بیت کوین

راه‌های استخراج بیت کوین

در ذیل به اختصار به بیان انواع شیوه‌های استخراج می‌پردازیم:

استخراج از طریق تلفن همراه: در این شیوه، شما می‌توانید با استفاده از گوشی تلفن همراه خود به استخراج بیت کوین بپردازید. برای این کار کافیست که برنامه‌های کاربردی مناسب این کار را دانلود و به استخراج بیت کوین بپردازید. البته فراموش نکنید که این شیوه می‌تواند به قطعات سخت افزاری دستگاه شما آسیب جدی وارد کند. همچنین برای استخراج از طریق تلفن هوشمند، شما نیازمند اتصال دائمی گوشی به اینترنت با سرعت بالا مانند ADSL هستید که عملا استفاده از گوشی برای استخراج را بی‌معنی می‌کند. چرا که شما نمی‌توانید از تلفن همراه خود در خارج از منزل استفاده کنید.

استخراج از طریق کامپیوتر خانگی: برای استخراج بیت کوین با رایانه شخصی نیز باید برنامه‌های خاص منطبق با سیستم عامل خود را انتخاب و با اتصال رایانه خود به اینترنت، سیستم خود را تبدیل به ماینر کنید و به استخراج بپردازید. یادتان باشد اگر حتی پردازنده‌های رایانه شما قوی هم باشد، باز هم به صرفه نیست. چرا که با وجود ماینر‌های موجود، عملا شانسی برای رسیدن به بیت کوین ندارید.

دریافت بیت کوین از طریق افزونه‌ها و تبلیغات: سایت‌های زیادی وجود دارند که با ترغیب شما به مشاهده تبلیغات و یا تبلیغات کلیکی، به شما وعده دریافت بیت کوین می‌دهند، شاید به شما بیت کوین هم بدهند ولی آنقدر نیست که بشود روی آن حساب کرد.

استخراج از طریق ماینر: بدون شک در حال حاضر بهترین شیوه کسب بیت کوین استفاده از دستگاه‌های ماینر ASIC است. این دستگاه‌ها با استفاده از پردازنده‌های قدرتمند خود قادرند تا شما را هر چه سریع‌تر به مقصد که همان تولید کوین جدید بیت کوین است، برسانند. این دستگاه‌ها با قیمت‌های مختلف و ویژگی‌های متفاوتی در بازار وجود دارند. البته که استفاده از این دستگاه‌ها، معایبی از جمله: ایجاد سر و صدا و گرمای زیاد، مصرف برق بالا و همچنین نیاز به تهویه مناسب برای محیط را دارند. اما اگر با این مشکلات، مشکلی ندارید، می‌توانید به آن به چشم یک منبع درآمد نگاه کنید.

مزرعه بیت کوین چیست؟

اکنون که با شیوه‌های مختلف استخراج بیت کوین آشنا شدید، به شما در یک جمله پاسخ این پرسش مهم را خواهیم داد و سپس مزایای آن نسبت به راه‌های دیگر استخراج بیت کوین را شرح خواهیم داد. پس ادامه این مقاله را از دست ندهید.

مزرعه بیت کوین، می‌تواند یک اتاق، یک زیرزمین و حتی یک انباری کوچک و یا بزرگ باشد که در آن تعدادی دستگاه ماینر یا ریگ (ماینرهایی که ازتعداد زیادی GPU و کارت گرافیک تشکیل می‌شوند)، بصورت شبانه روزی در حال استخراج بیت کوین هستند.

با توجه به تعاریف بالا می‌توان به این نتیجه رسید که اگر به دنبال کسب ثروت همیشگی از طریق استحصال بیت کوین هستید، راه‌اندازی مزرعه بیت کوین یا فارم بیت کوین می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما باشد.

در ادامه با این مزرعه ثروت آفرین بیشتر آشنا می‌شویم.

برای شروع هر کاری فراهم سازی یک سری از زیرساخت‌ها و ملزومات امری مهم و ضروری است که با هم به بیان برخی از این موارد خواهیم پرداخت.

  • والت بیت کوین: والت یا همان کیف پول بیت کوین، اولین ابزاریست که باید آن را تهیه کنید. کیف پول‌های بیت کوین در 2 نوع نرم افزاری و سخت افزاری ارائه شده‌اند که شما می‌توانید ارزهای دیجتالی خود را در آن ذخیره کنید.
  • برنامه‌های مورد نیاز مزرعه بیت کوین: نصب برنامه‌هایی از قبیل سی جی ماینر (CGminer) و ایزی ماینر (Easyminer) که هر کدام بنا به توقع شما از برنامه مورد نظر، قابل نصب هستند.
  • اتصال به استخر استخراج: هرچند که استخراج بیت کوین توسط ده‌ها ماینر یا ریگ به مراتب کاری آسان‌تر از استخراج با یک دستگاه ماینر است اما صاحبان فارم‌ها باید برای پشت سر گذاشتن مانعی به نام سختی شبکه، فارم بیت کوین خود را به یک استخر استخراج متصل کنند. اتصال به استخرهای استخراج سبب تسریع در فرایند تکمیل بلاکچین و در نتیجه تولید کوین جدید می‌شود.

سختی شبکه

در حال حاضر سختی شبکه طوری تنظیم شده است که هر ده دقیقه یک کوین جدید ایجاد می‌شود. درصورتی که تعداد ماینر‌ها و استخراج‌گران تا حد معینی افزایش پیدا کنند، سختی شبکه نیز کاهش پیدا می‌کند.

همانطورکه توضیح داده شد برای راه‌اندازی مزرعه بیت کوین نیاز به تعدادی دستگاه ماینر داریم. این دستگاه‌ها با قدرت هشینگ خود می‌توانند استخراج بیت کوین را تسریع کنند، پس موفقیت‌آمیز بودن پروژه راه‌اندازی فارم شما بستگی زیادی به نوع دستگاه‌های شما دارد. ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین گزینه‌ها را برای این موضوع انتخاب کنید.

بهترین دستگاه برای راه‌اندازی مزرعه بیت کوین

شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید و ساخت دستگاه‌های استخراج‌گر یا همان ماینر‌ها فعالیت می‌کنند. در این میان، شرکت Bitmain از آن دسته شرکت‌هاییست که می‌توان با خیالی آسوده از دستگاه‌های آن استفاده کرد و در بین همه این دستگاه‌ها Antminer S9J رایج‌ترین انتخاب برای ایجاد مزرعه بیت کوین بشمار می‌رود.

اگر به دنبال دلیل برتری این دستگاه نسبت به دستگاه‌های مشابه هستید، باید بدانید که این دستگاه با بهره‌مندی از قدرت پردازشی ۱۴.۵تراهش بر ثانیه و مصرف برق تقریبی 1350 وات، گزینه مناسبی برای فارم بیت کوین شماست. نکته حائز اهمیت دراین زمینه اینست که به هیچ عنوان تهیه ماینر با قیمت پایین‌تر، نشانه برتری نسبت به دستگاه‌های دیگر نیست، چرا که شاید مصرف برق آن بیشتر و یا قدرت هشینگ آن کمتر باشد. پس در انتخاب ماینر دقت لازم را به عمل آورید. البته انتخاب دستگاه ماینر به این سادگی نیست و برای انتخاب نهایی محصول مورد نیاز خود، باید زمان بیشتری بگذارید و محصولات مختلف موجود در بازار را بررسی کنید.

راه‌اندازی مزرعه بیت کوین

هزینه راه‌اندازی مزرعه بیت کوین؟

شما با توجه به ابعاد فضای انتخابی باید اقدام به خرید تجهیزات مورد نیاز خود کنید. پس به صورت اختصاصی نمی‌توان گفت که چقدر باید هزینه کنید. بطور کلی راه‌اندازی یک فارم بیت کوین شامل هزینه‌های ذیل می‌شود:

  • خرید دستگاه ماینر
  • تجهیزات اینترنت پرسرعت
  • تجهیزات برق و متعلقات
  • فن و خنک کننده برای تعدیل هوای محیط
  • دستمزد نیروی انسانی
  • هزینه‌های غیر قابل پیش بینی از جمله خرابی دستگاه‌ها که البته در همه کسب و کارها این مدل هزینه‌ها وجود دارد.

اگر مردد هستید که مزرعه شما بهره‌وری مناسبی خواهد داشت یا خیر، کافیست ادامه این مطلب را دنبال کنید.

نحوه محاسبه سود و زیان مزرعه بیت کوین

برای محاسبه این موضوع کافیست به سایت nicehash.com سری بزنید.

این سایت نقش مشاور شما در زمینه راه‌اندازی مزرعه بیت کوین را ایفا می‌کند. در این سایت شما برای محاسبه سود و زیان فارم خود به یک ماشین حساب دسترسی دارید که می‌توانید بسته به سلیقه و نیاز خود از آن استفاده کنید.

اطلاعات لازم برای استفاده از ماشین حساب این سایت از قرار زیر است:

ارز مدنظر برای محاسبه سود (دلار/ ریال)

  • هزینه برق مصرفی
  • نوع دستگاه ماینر
  • برند دستگاه ماینر
  • مدل دقیق دستگاه ماینر
  • تعداد دستگاه‌های ماینر در فارم بیت کوین

شما پس از استفاده از این ماشین حساب به راحتی می‌توانید از میزان درآمد روزانه یا دوره‌های بلند مدت‌تر مزرعه بیت کوین خود آگاه شوید و در صورت تمایل، اقدام به راه‌اندازی مزرعه خود کنید.

توجه داشته باشید این سایت امکانات پیشرفته‌تری هم برای محاسبه سود استخراج دارد که در صورت نیاز می‌توانید از آن استفاده کنید.

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم تا پاسخ سوال ابتدایی این مقاله که همان “مزرعه بیت کوین چیست” بود را در قالب کلماتی ساده در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. تاکید می‌کنیم، اگر در انتخاب دستگاه‌های استخراج‌گر خود دقت لازم را به عمل آورید، بدون شک می‌توانید در زمینه راه‌اندازی مزرعه بیت کوین به موفقیتی چشمگیر برسید. صد البته فراموش نکنید که ثروت آفرینی این پروژه در ایران، زیر سایه افزایش قیمت برق مصرفی قرار گرفته است و تا زمانی که قیمت برق برای استخراج‌گران به تعدیل نرسد، ثروتمند شدن از طریق این راه نیز چندان محتمل به نظر نمی‌رسد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments