هیدروماینینگ چگونه بر مصرف برق استخراج بیت کوین تاثیر می‌گذارد؟

هیدروماینینگ (استخراج با انرژی برقی آبی) به روشی خاص از استخراج ارز رمز نگاری شده اشاره دارد

زمان مطالعه: 5 دقیقه

هیدروماینینگ چیست؟

هیدروماینینگ (استخراج با انرژی برقی آبی) به روشی خاص از استخراج ارز رمز نگاری شده اشاره دارد که بر قدرت هیدروالکتریک و سیستم‌‌‌‌‌های خنک سازی آب تکیه‌‌ می‌کند تا استخراج کارآمد و پر سودی را بسازد و تاثیر به سزایی در مصرف برق استخراج بیت کوین بگذارد.

به زبان ساده، استخراج ارز رمز نگاری شده، روند ساخت کوین‌‌‌های دیجیتال جدید و همزمان با آن تایید صحت تراکنش‌ها‌‌ می‌باشد. مردم مدام در حال ارسال ارز‌‌‌های رمز نگاری شده‌‌‌ای همچون بیت کوین، در شبکه‌‌ای به نام بلاک چین هستند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

برای دنبال کردن این تراکنش‌ها، شبکه بلاک چین تمام تراکنش‌هایی که در یک دوره انجام شده‌اند را در یک لیست یا بلاک جمع آوری‌‌ می‌کند. وظیفه استخراج کننده تایید این تراکنش‌ها و نوشتن آنها در یک دفتر کل (لجر) عمومی غیر قابل تغییر است که این کار با حل کردن معادلات پیچیده ریاضی امکان پذیر است.

این پروسه نیازمند قدرت محاسبات بسیار بالایی است مصرف برق استخراج بیت کوین را به طور چشمگیری بالا می‌برد

مصرف برق استخراج بیت کوین در هیدرماینینگ

استخراج رمزارز چگونه تغییر کرده است؟

روند همچنان همان روند سابق است، ولی مقیاس عملیات‌ها بسیار گسترده‌تر شده است.

مدت‌ها قبل، استخراج رمز ارز کاری بود که سخت افزار خیلی خاصی نیاز نداشت. اما، با رشد بازار، استخراج کنندگان به سیستم‌ها و کارت‌‌‌های گرافیک قدرتمند روی آوردند تا بتوانند محاسبات پرسودی را پردازش کنند.

سال‌ها قبل، برای مردم سود آور بود که ارز‌‌‌های رمز نگاری شده را در خانه روی کامپیوتر‌‌‌های شخصی خود استخراج کنند اما، این صنعت رشد کرد و فارم‌‌‌های استخراج بزرگ‌مقیاس تشکیل شدند که مصرف انرژی به شدت بالایی داشتند. این اتفاق برای استخراج کنندگان تنها که در خانه این کار را انجام‌‌ می‌دادند تا در رقابت باقی بمانند بسیار گران شد و در نتیجه دیگر گزینه عملی محسوب نمی شد.

این موضوع بدان معنا نیز هست که، همانگونه که استخراج ارز رمز نگاری شده در سال‌‌‌های اخیر گسترده شده است، از طرف دیگر مصرف انرژی مربوط به فارم‌‌‌های استخراج بزرگ نیز افزایش پیدا کرده است. اگر صنعت قصد ادامه سوزاندن انرژی از سوخت‌‌‌های فسیلی تمام شدنی را داشته باشد، در آینده، در قالب آلودگی و تغییر آب و هوا توسط گاز‌‌‌های گلخانه‌ای، ضربه جدی به محیط خواهد زد.

چرا هیدروماینینگ برای استخراج رمزارز اهمیت زیادی دارد؟

هیدروماینینگ یک منبع انرژی سازگار با محیط زیست برای استخراج گسترده رمزارز است. در دوره‌ای که توجه ما نسبت به رعایت حال محیط زیست بیشتر شده است، جدیدترین انتقاد نسبت به استخراج رمزارز، نیاز بالای آن به برق است

استخراج بیت کوین و اتریوم، دو مورد از ارزشمند‌ترین ارز‌‌‌های رمز نگاری شده، به اندازه مراکش، کشوری که جمعیتی نزدیک به 36 میلیون نفر را دارد، انرژی مصرف‌‌ می‌کند.

یک تراکنش اتریوم 53kwh مصرف‌‌ می‌کند. در مقایسه با این، یک ماشین ظرفشویی، در یک سال میانگین 288kwh مصرف‌‌ می‌کند. این یعنی، تنها برای 5 تراکنش اتریوم شما‌‌ می‌توانید ماشین ظرفشویی خود را یک سال روشن بگذارید.

و اگر شما فکر‌‌ می‌کنید که هر روز حدود 300000 تراکنش در شبکه اتریوم در حال انجام است، پس ماشین ظرفشویی‌‌‌های زیادی روشن هستند.

در واقع، با توجه به داده‌‌‌‌‌هایی که توسط Digiconomist گرد آوری شده است، یک تراکنش در شبکه اتریوم‌‌ می‌تواند یک خانه آمریکایی معمولی را برای 1.5 روز روشن نگاه دارد. بیت کوین حتی انرژی بیشتری نیز مصرف‌‌ می‌کند، یعنی 5.5 روز به ازای هر تراکنش. نمودار پایین نشان‌‌ می‌دهد که چگونه مصرف برق استخراج بیت کوین فقط در مدت یک ماه به شدت افزایش یافته است.

مصرف برق استخراج بیت کوین در روش هیدرو ماینینگ

بدون رمز نگاری، تکنولوژی بلاکچین یکی از سود‌های اصلی خود یعنی امنیت را از دست‌‌ می‌دهد.

متاسفانه، حل کردن الگوریتم‌های پیچیده برای رمز‌گشایی نیازمند مقدار انرژی بسیار زیادی است، بیشتر اوقات از منابع انرژی غیر قابل بازگشت استفاده‌‌ می‌شود.

شرکتی مثل HydroMiner از انرژی هیدرو برای قدرتمند ساختن عملگر‌هایش استفاده‌‌ می‌کند، که یکی از موثر‌ترین و کم هزینه‌ترین منبع انرژی قابل بازگشت جهانی است. این منبع دوستدار طبیعت،کربن خنثی و طبیعی است.

بعلاوه، استفاده از آب برای خنک کردن ابزار استخراج‌‌ می‌تواند هزینه‌ها را تا 85 درصد کمتر از میانگین هزینه برق در اروپا کاهش دهد.

یک دیدگاه طبیعی‌‌ می‌گوید، برای استخراج ارز رمز نگاری شده این مسئله مهم است که استخراج به سمت منبع انرژی دوستدار طبیعت برود که نه تنها هزینه مصرف برق استخراج بیت کوین را کاهش بدهد بلکه انرژی را از منابع قابل بازگشت تامین کند تا رد پای کربن را از چنین عملکرد‌هایی پاک کند.

فواید هیدروماینینگ رمز ارز چیست؟

جدا از استفاده منابع انرژی دوستدار طبیعت، هیدروماینینگ، افزایش اعتماد، کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی را به همراه دارد.

استخراج نیازمند ابزار کامپیوتری خاص و قدرتمند است تا به طور مستمر در طول روز بارگیری‌‌‌های به شدت سنگین را انجام دهد. این بدان معناست که شکست‌ها و خرابی‌‌‌‌‌هایی همچون داغ شدن بیش از اندازه یک مشکل بسیار مهم در استخراج ارز رمز نگاری شده‌‌ می‌باشد.

در هر روز، حتی یک ساعت توقف کار به منزله خسارت مالی است.

با استفاده از سیستم‌‌‌های خنک کننده آبی در پروسه هیدروماینینگ مطمئن‌‌ می‌شویم که تجهیزات و پردازنده‌‌‌‌‌های استخراج در دمای کاملا امن و هزینه پایین قرار‌‌ می‌گیرند چنین امکانی، محیط استخراج مطمئن‌تری با توقف کار کمتری را به همراه دارد.

همچنین، به علت بهتر شدن مکانیزم‌‌‌های خنک کننده(برای مثال HydroMiner)‌‌ می‌توان در تراکم بسیار بالا، دما را به شکل پایدار پایین‌تر نگاه داشت. در نتیجه، عملکرد ابزار استخراج‌‌ می‌تواند برای بالاترین قدرت ممکنی که‌‌ می‌توانند در دمایی پایدار برای استخراج فراهم کنند، بهینه شود.

الکتریسیته نیز یکی از مهمترین موارد در عملکرد استخراج‌‌ می‌باشد.

با استفاده از یکی از ارزان‌ترین و طبیعی‌ترین قالب نسل الکتریسیته (برای مثال نیروی هیدرو)، مصرف انرژی به صورت مناسبی کمتر از فارم‌‌‌های استخراج مرسوم‌‌ می‌شود. مصرف انرژی کمتر یعنی کاهش هزینه‌ها و افزایش سود سهامی که‌‌ می‌تواند به سرمایه گذاران برسد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments