۳ توصیه مهم از زبان میلیاردر دوج کوین

زمان مطالعه: 5 دقیقه

ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE) اولین میم کوینی بود که در سال ۲۰۱۳ و به عنوان یک شوخی، وارد دنیای رمزارزها شد. با این حال، این رمزارز به سرعت توانست موفقیت‌های بزرگی را به دست آورد و از حمایت افراد مشهور زیادی، از جمله ایلان ماسک برخوردار شود. در آوریل سال گذشته بود که به لطف حمایت‌های ماسک، دوج کوین یک رشد باورنکردنی را تجربه کرد و قیمت آن تا ۰٫۷۳ دلار افزایش یافت. در نتیجه این رشد قیمتی، کاربرانی که در دوج کوین سرمایه‌گذاری کرده بودند، سود زیادی بردند و حتی برخی از آنها میلیونر شدند. گلابر کانتسوتو (Glauber Contessoto) یکی از این افراد بود. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا ۳ توصیه این میلیاردر دوج کوین را با هم مرور کنیم.

3 توصیه مهم میلیاردر دوج کوین

در طول یک قسمت از برنامه Saturday Night Live که ماسک میزبان آن بود، کانتسوتو در یک پخش زنده حضور داشت. همزمان با افزایش قیمت دوج کوین، کسانی که در اتاق بودند، از کانتسوتو خواستند که کوین‌های خود را بفروشد و سود آن را برداشت کند. اما او این کار را انجام نداد؛ چون فکر می‌کرد که قیمت این رمزارز تا پایان شب به ۱ دلار خواهد رسید. با این حال، دوج کوین مسیر معکوسی را در پیش گرفت و قیمت آن ناگهان کاهش یافت. از آن زمان تاکنون، دوج کوین در یک روند نزولی کلی بوده و دیگر نتوانسته رکورد تاریخی خود را پس بگیرد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

در نتیجه این افت قیمتی، ارزش ثروت کانتسوتو از ۳٫۶ میلیون دلار به ۲۵۰ هزار دلار رسید و او درست به همان جایی بازگشت که در ابتدا شروع کرده بود. او این فرصت را داشت تا با یک تصمیم، زندگی خود را زیر و رو کند، اما آن را از دست داد. اما آیا ارزشش را داشت؟ او به شهرت رسید، اما به پول نه. درست است که کانتسوتو بهای سنگینی را در نتیجه تصمیم اشتباه خود داد، اما درس‌های بزرگی را می‌توان از این داستان گرفت.

1. احمق نباشید، سودهای دوره‌ای را برداشت کنید!

3 توصیه مهم از زبان میلیاردر دوج کوین

در بازارهای مالی، همه برای کسب پول تلاش می‌کنند. در واقع، تنها دلیلی که ما در هر چیزی سرمایه‌گذاری می‌کنیم، کسب بازده است. بنابراین، اگر ۱۰۰ هزار دلار داشتید و آن را به ۱ میلیون دلار تبدیل کردید، عاقلانه است که حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد از درآمد خود را به عنوان سود برداشت کنید.

به عبارت دیگر، کسی نباشید که می‌توانست پول دربیاورد، کسی باشید که پول درآورده است. تصور کنید ۳٫۶ میلیون دلار در اختیار دارید و بگویید «نه، من ترجیح می‌دهم شهرت داشته باشم». به حرف مردم اهمیتی ندهید، آنها قرار نیست قبوض شما را بپردازند. عاقلانه رفتار کنید و بخشی از سود خود را نقد کنید.

2. مغرور نباشید، گاهی پول بهتر از حرف شما است!

3 توصیه مهم از زبان میلیاردر دوج کوین

توجه داشته باشید که در بازارهای مالی، غرور جایی ندارد. در برخی مواقع، اگر کوین‌های خود را نگه دارید و نفروشید، تقریباً همه چیز را از دست خواهید داد. بنابراین، به این فکر نکنید که اگر کوین‌های خود را بفروشید، مردم چه می‌گویند و چه فکری می‌کنند. اینکه خود را یک میلیونر دوج کوین بنامید و پول شما در بانک باشد، مشروعیت بیشتری نسبت به تبدیل شدن به یک میلیونر کاغذی دارد.

برای مثال، بازی NBA را در نظر بگیرید. یک بازیکن نمی‌تواند با گفتن این جمله که «فقط می‌خواستم به مردم نشان دهم که امکان صعود به فینال وجود دارد»، پرتاب آخر و تعیین‌کننده نتیجه بازی را به درستی انجام ندهد. هر تیمی که در فینال بازی می‌کند، فقط به این دلیل نیامده که به آن مرحله برسد؛ آمده است تا بازی را ببرد.

3. طمع نکنید!

3 توصیه مهم از زبان میلیاردر دوج کوین

اکثر سرمایه‌گذاران به دلیل اینکه به پدیده مغلطه دست داغ (hot hand fallacy) باور دارند، شکست می‌خورند. مغلطه دست داغ به این باور غیرمنطقی اشاره دارد که اگر در یک بازی وابسته به شانس، چند دست پشت سر هم ببرید، آن بردهای پیاپی قرار است ادامه پیدا کند. این توهم در دنیای ارزهای دیجیتال نیز وجود دارد و می‌تواند به تلاش برای تکرار یک شانس خوب با خرید شت‌کوین‌های بیشتر منجر شود.

همچنین ببینید: قیمت لحظه ای دوج کوین + نمودار قیمت

اگر بخواهیم روراست باشیم، مقاومت در برابر طمع خیلی سخت است. شما می‌خواهید تا جایی که ممکن است سود خود را به حداکثر برسانید. اما طرز فکر و طمع بیش از حد، می‌تواند مانع از تصمیم‌گیری آگاهانه و عاقلانه شود و به خالی شدن حساب شما منجر گردد.

فراموش نکنید که سرمایه‌گذاری مانند ماهی‌گیری است. همیشه فرصتی وجود خواهد داشت، به شرطی که صبور و مراقب باشید.

خلاصه مطلب

در این مقاله به بررسی ۳ توصیه میلیاردر دوج کوین پرداختیم.

با مرور داستان گلابر کانتسوتو، به این نتیجه می‌رسیم که فروش کوین‌ها و برداشت سود در زمانِ درست و به عبارتی، داشتن استراتژی خروج مناسب، یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در بازارهای مالی و به ویژه، بازار ارزهای دیجیتال است. علاوه بر این، کنترل حرص و طمع در بازار رمزارزها یکی دیگر از اصول مهمی است که یک سرمایه‌گذار و تریدر موفق باید آن را رعایت کند.

اما در مورد کانتسوتو، با وجود اینکه این سرمایه‌گذار یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌های زندگی خود را از دست داده، اما حداقل او داستانی دارد که بتواند در آینده برای بچه‌هایش تعریف کند. او اکنون فقط می‌تواند از شهرت خود استفاده کند و به نظر می‌رسد از این شرایط راضی است. همانند لازلو هانیک (Laszlo Hanyecz)، یکی از اولین پذیرندگان بیت کوین که ۱۰ هزار BTC برای دو پیتزا پرداخت کرده بود، بدون شک نام کانتسوتو نیز برای همیشه در تاریخ ارزهای دیجیتال ثبت خواهد شد!

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

بخریم دوستان یا نه بازم میاد پایین تر ؟

وقتی همه فروشندن تو بخر وقتی همه خریدارن تو بفروش