زمان مطالعه: 7 دقیقه

تحریم ها و مشکلات بایننس برای ایرانی ها

زمان مطالعه: 7 دقیقه

مقدمه

این روزها توجه و استقبال افراد در سراسر دنیا به استفاده از ارزهای دیجیتال بسیار زیاد و چشمگیر شده است؛ کاربران ایرانی نیز از این امر مستثنی نیستند. متأسفانه به دلیل تحریم‌های بین‌المللی و مالی موجود برای کاربران ایرانی، استفاده از صرافی‌های خارجی برای خرید و فروش رمزارزها با خطرات و تهدیدهایی روبه‌رو است که ریسک از بین رفتن دارایی کاربران را افزایش می‌دهد. همچنین روزانه اخبار زیادی از مشکلاتی که برای کاربران ایرانی به دلیل استفاده از صرافی‌های خارجی به وجود آمده است، به گوش می‌رسد. یکی از جدیدترین مشکلاتی که گزارش شده است، مشکلات انتقال از صرافی ایرانی به صرافی بایننس است. در ادامه این مقاله قصد داریم به شرح و بررسی این موضوع بپردازیم.

مشکلات صرافی‌ های ایرانی برای خرید و فروش رمزارزها

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

این روزها کاربران ایرانی مانند دیگر کاربران در سراسر دنیا سوار بر موج استفاده از رمزارزها برای کسب سود یا مقاصد اقتصادی دیگر هستند و این استقبال روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود. با توجه به نیاز ایجادشده در کشور، افراد، پروژه‌ها و تیم‌های بسیاری به ایجاد صرافی‌های داخلی برای خرید و فروش و تبادل رمزارزها می‌پردازند؛ چراکه استفاده از صرافی‌های خارجی با توجه به تحریم‌های موجود ریسک بسیار بالایی دارد و دارایی کاربران را در معرض خطر قرار می‌دهد. علاوه بر این، کاربران داخلی این حوزه، نیاز به فضایی دارند که بتوانند در آن ریال خود را به رمزارزها تبدیل نمایند و مناسب‌ترین فضا برای این کار صرافی‌های داخلی هستند.

افزایش تعداد صرافی‌های داخلی جدید با افزایش میزان توجه و استقبال کاربران داخلی رابطه مستقیم دارد و از این رو، روزانه اخبار زیادی مبنی بر ایجاد صرافی‌های رمزارزی داخلی جدید به گوش می‌رسد.

علی‌رغم وجود قوانینی که استفاده کاربران ایرانی از صرافی‌های خارجی را محدود و محروم کرده است، به دلیل برخی مشکلات همچون حجم کم‌تر مبادلات رمزارزی در صرافی‌های داخلی به نسبت صرافی‌های خارجی، پشتیبانی از تعداد رمزارز کمتر، امکانات معاملاتی و امکانات سفارش‌گذاری کمتر و غیره، افراد از ترفندهای مختلفی برای ورود و استفاده از صرافی‌های خارجی همچون بایننس استفاده می‌کنند. یکی از این روش‌ها استفاده از VPNها یا VPSهایی است که آی پی ثابتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و افراد با استفاده از آنها سعی در پنهان کردن هویت ایرانی خود دارند.

انتقال از صرافی ایرانی به بایننس

مشکلات کاربران برای استفاده از صرافی های خارجی

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی گفته شد، به دلیل برخی از محدودیت‌ها و کمبودهایی که در صرافی‌های داخلی وجود دارد، برخی کاربران مجرب و حرفه‌ای‌تر، ریسک‌های استفاده از صرافی‌های خارجی را به جان خریده و به تبادل و خرید و فروش رمزارز در صرافی‌های خارجی و انتقال از صرافی ایرانی به بایننس می‌پردازند.

این کار خطرات و مشکلات زیادی را به همراه دارد؛ چراکه صرافی‌های خارجی همچون بایننس، نام ایران را جزو لیست کشورهای تحت تحریم خود آورده‌اند. صرافی بایننس اعلام کرده است که امکان خدمات‌رسانی به کشورهایی که اسم آنها در لیست تحریم این صرافی قرار گرفته‌اند را ندارد و در صورتی که به هر شکلی متوجه هویت افراد، به عنوان مثال هویت افراد ایرانی، بشود، اجازه دسترسی آنها را مسدود خواهد کرد.

کاربران ایرانی برای استفاده از چنین صرافی‌هایی ناگزیر به استفاده از وی پی ان‌های با آی پی ثابت یا وی پی اس‌ها هستند. به همین دلیل ممکن است که با توجه به احتمال تغییر آی پی یا ثبت آی پی ایران موقع فعالیت در بایننس یا دیگر صرافی‌های خارجی، این کار برای آنها دردسرساز شود.

انتقال از صرافی ایرانی به بایننس

در گذشته گزارشات بسیاری مبنی بر مسدود شدن حساب کاربری ایرانیان به دلیل ثبت آی پی ایران یا استفاده از آی پی‌های متفاوت منتشر می‌شد. در چنین مواردی بایننس می‌تواند مطابق با قوانین و سیاست‌های اعلامی خود، به صورت کامل حساب کاربری افراد را ببندد و جلوی فعالیت آنها را بگیرد.

در برخی موارد بعد از رخداد چنین اتفاقاتی، صرافی بایننس از شما می‌خواهد که هویت خود را احراز نمایید و بعد از طی مراحل احراز هویت، با توجه به اینکه هویت کاربری شما ایرانی است، اجازه ادامه فعالیت در این حساب را از شما سلب می‌کند و تنها اجازه برداشت دارایی‌ها را به شما می‌دهد.

توجه داشته باشید که طبق سیاست‌ها و قوانین اعلامی که بایننس در هنگام ثبت نام به شما ارائه می‌دهد، می‌تواند حتی اجازه برداشت دارایی را نیز از شما سلب کند و ممکن است که تصمیم‌گیری در مورد این موضوع در طول زمان تغییر یابد.

مشکلات انتقال از صرافی ایرانی به بایننس

یکی دیگر از مشکلاتی که به تازگی از سوی کاربران ایرانی گزارش شده است، مسدود شدن حساب‌های کاربری آنها در صرافی‌هایی همچون بایننس، علی رغم استفاده از آی پی‌های ثابت و مربوط به کشورهای مجاز برای استفاده از این صرافی‌ها است.

به نظر می‌رسد منشأ این مشکل مربوط به انتقال رمزارز از صرافی‌های داخلی به بایننس باشد، اما همچنان در مورد قطعیت این موضوع جای بحث وجود دارد.

با توجه به اینکه کاربران ایرانی معمولاً برای استفاده از امکانات صرافی‌های خارجی همچون بایننس، ابتدا ریال خود را به تتر تبدیل می‌کنند و سپس به انتقال آن از صرافی ایرانی به بایننس به طور مستقیم اقدام می‌کنند، وجود چنین احتمالاتی دور از ذهن نخواهد بود.

برخی معتقدند که بایننس در سیاست‌های خود تغییراتی ایجاد کرده است و با قرار دادن آدرس کیف پول صرافی‌های ایرانی در لیست سیاه خود، قصد محدود کردن کاربران ایرانی را دارد. بنابراین در صورتی که کاربران مستقیماً دارایی‌های خود را از صرافی ایرانی به بایننس منتقل کنند، با مشکل مواجه می‌شوند.

انتقال از صرافی ایرانی به بایننس

توجه داشته باشید که این گونه فرضیات به هیچ وجه ثابت نشده‌اند و افراد، تنها با بررسی احتمالات به این نتایج رسیده‌اند. البته تاکنون چندین مورد مسدود شدن حساب کاربران ایرانی در صرافی‌های آمریکایی به دلیل انتقال رمزارز از صرافی‌‌های ایرانی گزارش شده است که بیشتر این موارد برای رمزارزهای تگ دار می‌باشد که آدرس کیف پول صرافی ایرانی مشخص‌تر است.

با توجه به اینکه ممکن است چنین فرضیاتی درست باشد و دارایی‌های شما ممکن است از این طریق در خطر باشد، بهتر است که از راه‌های مطمئن‌تری استفاده کنید تا این خطرها و احتمالات را به حداقل برسانید. یکی از راه‌هایی که می‌توان استفاده کرد، انتقال دارایی رمزارزی یا تتر از صرافی ایرانی به کیف پول رمزارزی و سپس به صرافی بایننس است. با چنین اقداماتی می‌توان احتمالات مربوط به شناسایی هویت ایرانی را با بررسی انتقال از صرافی ایرانی به بایننس کاهش داد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی مشکلات موجود در استفاده از صرافی‌های خارجی یا انتقال دارایی از صرافی ایرانی به بایننس پرداختیم. با توجه به رشد روزافزون استفاده از حوزه رمزارزها در سراسر جهان و همچنین تحریم بودن کشور ایران و کاربران ایرانی برای استفاده از بسیاری از صرافی‌های خارجی و نیاز به تبدیل ریال به رمزارز برای خرید و فروش و تبادلات رمزارزی، این روزها استفاده از صرافی‌های داخلی رمزارزی نیز به شدت افزایش یافته است. اما با توجه به برخی محدودیت‌ها و کمبود امکاناتی که صرافی‌های ایرانی با آن مواجه هستند، کاربران با استفاده از روش‌های مختلفی همچون استفاده از وی پی ان‌ های با آی پی ثابت، به استفاده از صرافی‌های خارجی همچون بایننس می‌پردازند. برای این کار، به انتقال از صرافی ایرانی به بایننس نیاز دارند.

اخیراً اخباری مبنی بر قرار دادن آدرس کیف پول صرافی‌های ایرانی در لیست سیاه بایننس منتشر شده است. گفته شده است که این صرافی با چک کردن نقل و انتقالات رمزارزی، حساب کاربران ایرانی را مسدود کرده است، اما این موارد به طور قطعی اثبات نشده‌اند و بیشتر مربوط به صرافی‌های آمریکایی می‌باشد. در این مقاله، راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از رخداد چنین اتفاقاتی ارائه شده است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

من ار ابان تتر پول واریز کردم به bybit کل حسابم مسدود شده . نمیدونم چی کار باید بکنم ؟

سلام. از پشتیبانی صرافی مقصد، علت را جویا نشدین؟