کیف‌ پول ایرانی بیت کوین

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

در دنیای بلاکچین و بیت کوین، استفاده از یک کیف پول امن و مطمئن یک ضرورت است. بدون کیف پول بیت کوین یا همان والت بیت کوین نمی‌توانید بیت کوین نگه‌داری کنید.  داشتن یک کیف پول مناسب بیت کوین  برای کاربران ایرانی اهمیت ویژه‌‌ای پیدا می‌‌کند؛ چراکه برای کاربران ایرانی بسیاری، این فضا یک فضای نو و جدید است. در این میان، مواردی هست که استفاه از یک کیف‌ پول ایرانی بیت کوین را بیش از پیش مهم می‌‌کند. در این مطلب با هم پیرامون این موضوع و موضوعات مربوط به آن صحبت می‌‌کنیم. اما بهتر است قبل از آن کمی هم در مورد مشکلات بلاک چین در ایران صحبت کنیم. بلاک چین

مشکلات بلاکچین در ایران چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

همان‌‌طور که احتمالاً می‌دانید، دنیای بلاک چین دنیای بی‌نهایتی است که از آن می‌‌توان استفاده‌های بی‌شماری کرد. رأی‌گیری و نظرسنجی و همچنین ایجاد قراردادهای هوشمند از جمله قابلیت‌‌های بلاکچین است. اما در ایران مفهوم بلاک چین تنها محدود به بیت کوین می‌‌شود. برخی از دلایل این موضوع را با هم مرور می‌‌کنیم.

سخت‌گیری در ایجاد کسب‌وکار

برای راه‌‌اندازی یک کسب‌وکار جدید شما نیاز به اخذ مجوز‌‌های متعددی دارید. بدیهی است زمانی که شما بخواهید برای یک کسب‌وکار جدید که بر پایه بلاکچین و عدم تمرکز است اقدام کنید، با مشکل روبه‌رو می‌‌شوید.

 دانش و آگاهی ناکافی

متأسفانه افراد کمی در جامعه ما به دنبال کسب دانش و اطلاعات موردنیاز خود در این زمینه هستند. ورود بدون دانش و آگاهی به این بازار می‌‌تواند صدمات مالی جبران‌ناپذیری برای کاربران به جا بگذارد. فارغ از همه تفاوت های بین بیت کوین و بورس، متأسفانه یک شباهت بین آنها وجود دارد. ورود به هر دو عرصه بدون دانش و آگاهی می‌‌تواند شما را به ورطه ورشکستگی بکشاند. اما در عرصه بلاک چین باید بیشتر هوشیار بود و با آگاهی قدم برداشت. شاید یکی از نشانه‌‌های بلوغ در عرصه بلاکچین، تحقیق در مورد انتخاب کیف‌ پول ایرانی بیت کوین باشد.

حال زمان آن است که در مورد کیف پول بیت کوین و انواع آن صحبت کنیم. شناخت انواع کیف پول‌‌ها می‌‌تواند در انتخاب آن کمک شایانی به ما کند.

کیف پول بیت کوین و انواع آن

ماهیت بیت کوین، اتریوم و سایر رمزارزها چنان است که امکان لمس آنها وجود ندارد. به عبارت دیگر، این ارزها موجودیت فیزیکی ندارند و همین امر سؤالات و شبهات پیرامون آن را تشدید کرده است. ذخیره‌‌سازی بیت کوین از طریق کلید‌‌های خصوصی امکان‌پذیر است. بر همین اساس برای ذخیره‌‌سازی بیت کوین شما نیاز به یک کیف‌ پول دیجیتال دارید. به طور کلی والت‌‌ها را به 3 دسته می‌‌توان تقسیم‌‌بندی کرد که با هم آنها را مرور می‌‌کنیم.

کیف پول ایرانی بیت کوین

کیف پول‌‌های سخت ‌افزاری

امنیت کیف پول‌‌های سخت افزاری که اکثراً شبیه فلش مموری هستند، در بالاترین سطح قرار دارد. این کیف‌‌‌ها به دلیل نگهداری ارزهای شما با امنیت بسیار بالا از محبوبیت بالایی برخوردارند.

کیف پول‌‌های نرم ‌افزاری

این والت‌‌‌‌ها را می‌‌توانید در تلفن همراه یا رایانه شخصی خود نصب و در زمان نیاز از آنها استفاده کنید. کیف‌ پول اتمیک از جمله بهترین کیف‌ پول های بیت کوین محسوب می‌‌شود. شما می‌‌توانید بسته به سلیقه و همچنین دانش خود از آنها استفاده کنید.

کیف پول‌‌های کاغذی

از جمله والت‌‌هایی که امنیت خوبی دارند، والت‌‌های کاغذی هستند. علاوه بر بیت کوین، امکان برخورداری از کیف پول کاغذی ریپل و بسیاری از رمزارز‌‌ها نیز وجود دارد. شاید بتوان این نوع والت‌‌ها را یک نوع کیف‌ پول ایرانی بیت کوین تلقی کرد.

کیف پول ایرانی بیت کوین

استفاده از یک والت ایرانی برای ذخیره‌‌سازی بیت کوین و ارزهای دیجیتال می‌‌تواند یک امر مهم تلقی ‌‌شود. این امر به 2 دلیل اهمیت پیدا می‌‌کند.

اول اینکه هر روز شاهد افزایش آگاهی مردم و در نتیجه افزایش خریداران بیت کوین و رمزارز‌‌ها هستیم. این امر در طول سالیان اتفاق افتاده است و کم‌کم در حال تبدیل به یک اتفاق روزمره است.

دوم اینکه به دلیل تحریم‌‌های ظالمانه علیه ایران، برخی از صرافی‌‌های خارجی اقدام به مسدود کردن حساب کاربری ایرانیان کرده‌‌اند. همین امر ممکن است برای هر کدام از والت‌‌های خارجی اتفاق بیفتد.

معرفی کیف پول های ایرانی بیت کوین

خبر خوب این است که برخی از فعالان این حوزه اقدام به طراحی کیف پول‌‌های نرم‌افزاری و تحت وب برای بیت کوین کرده‌‌اند. اما مانند بسیاری از پروژه‌‌های نوآورانه دیگر، هنوز به هدف نهایی خود نرسیده‌‌اند و در همان مراحل اولیه متوقف شده‌‌اند.

شایان ‌ذکر است که برخی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی دارای کیف‌ پول داخلی هستند. اما تا رسیدن به زیرساخت‌‌های لازم و عمومی شدن این والت‌‌ها، زمان زیادی را باید منتظر بمانیم.

سخن پایانی

همان‌‌طور که بیان کردیم، هنوز تا رسیدن به زمان استفاده از کیف پول ایرانی برای بیت کوین و سایر ارزها، راه زیادی باقی مانده است. با تمام این تفاسیر، حمایت از استارت‌‌آپ‌‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌‌کنند می‌‌تواند باعث دلگرمی این قشر از جامعه شود. اما نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد، نیاز به تحقیق بیشتر در مورد این والت‌‌ها است. این امر نه فقط برای والت‌‌های ایرانی، بلکه برای تراست والت و سایر والت‌‌‌‌های خارجی نیز وجود دارد.

در هنگام استفاده از کیف پول ها مراقب کیف پول‌ های تقلبی باشید و حتما از یک کیف پول معتبر استفاده کنید تا دارایی‌های شما در خطر نباشد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments