برتری سرمایه گذاری با بیت کوین نسبت به رمزارزهای پایه

امروزه سرمایه‌گذاری در رمزارزها به خصوص سرمایه‌گذاری با بیت کوین یکی از بهترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری هستند

زمان مطالعه: 5 دقیقه

آیا باید در ارزهای رمزپایه سرمایه‌گذاری کنم؟

امروزه سرمایه‌گذاری در رمزارزها به خصوص سرمایه گذاری با بیت کوین یکی از بهترین راه‌ها برای سرمایه گذاری هستند. چرا؟

بیایید برخی از دلایل این امر را مرور کنیم:

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

۱) افزایش ارزش خالص: کاهش ارزش بیشتر ارزها موجب شده تا بسیاری از مردم به دنبال راهی بهتر برای حفظ سرمایه‌های خود باشند لذا به سراغ رمزارزها به عنوان جایگزینی بهتر می‌روند.

۲) فناوری: فناوری رمزارزها شگفت انگیز است. این فناوری این امکان را فراهم می‌آورد تا در هرجای جهان که باشید بتوانید از آنها استفاده کنید، مگر اینکه دولت آن کشور استفاده از رمزارزها را با قوانین خودش محدود کند.

۳) دستاوردها: از شروع بیت کوین، اولین رمزارزی که ساخته شد، در سال ۲۰۰۸ تا کنون سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال با گذشت زمان از افزایش قیمت این ارزها سود فراوانی برده‌اند، بنابراین سرمایه‌گذاری در رمزارزها این فرصت را به شما می‌دهد تا به مرور زمان دارایی‌های خود را افزایش دهید.

خطرات کار با رمزارزها

بهتر است قبل ازهر نوع سرمایه‌گذاری به موضوعاتی توجه کنید:

۱. متهم بودن به حباب: برخی از کارشناسان تجارت معتقدند که رمزارزها یک حباب هستند و درنهایت نمی‌توانند به جایگاه پایداری در طول زمان دست یابند. جیمی دیمون مدیر عامل شرکت جی پی مورگان یکی از طرفداران این نظر است. برخی سرمایه گذاران مالی سنتی فکر می‌کنند که ارزهای دیجیتالی به دلیل نداشتن پشتوانه و وجود نوسانات زیاد، نمی‌توانند با پول فیات رقابت کنند، لذا هرگز جایگزین آن نخواهند شد.

۲. نوسانات: این نکته بسیار نگران کننده ای است. وجود نوسانات بالا ممکن است شما را صاحب پول زیادی کند البته ممکن است در یک لحظه مقدار زیادی از سرمایه تان را از دست بدهید، مثلا قیمت بیت کوین در سه ماه گذشته را ملاحظه بفرمایید:

سرمایه گذاری با بیت کوین

۳. جنبه‌های حقوقی: تمام کشورهای جهان ارز دیجیتال را به عنوان یک ارز به رسمیت نشناخته‌اند. بنابراین احتمالا داشتن کیف پول رمزنگاری شده یا پرداخت بوسیله‌ی ارزهای دیجیتال در یک فروشگاه مواد غذایی در برخی از کشورها امکان پذیر نباشد. علاوه بر این اگر بخشی از درآمد فرد، ارز رمزنگاری شده باشد احتمالا در اعلام مالیات با مشکل مواجه شوید، زیرا بیشتر دولت‌ها فهمیده‌اند که در مورد آن‌ها چه باید کنند.

سرمایه‌گذاری در کدام رمزارز بهتر است؟

سوال دشواری است

قبل از سرمایه‌گذاری مسائل زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفت. مهمترین آنها را باهم مرور می‌کنیم:

۱. مقبولیت: قبل از سرمایه‌گذاری بر یک ارز رمزنگاری شده، تحقیق کنید که چند کشور آن را به عنوان یک وسیله مبادله قانونی به رسمیت می‌شناسند؟

۲. قابلیت حمل: یک سکه دیجیتالی باید قابل حمل باشد و شما باید بتوانید آن را به راحتی از مکانی به مکان دیگر حمل کنید.

۳. امنیت: این ویژگی همه ارزهای قانونی است چه دلار آمریکا باشد یا پوند انگلیس، امنیت ویژگی مشترک همه‌ی ارزها است. بنابراین یک ارز دیجیتال خوب باید امن باشد.

در طول این سالها، ارزهای دیجیتالی زیادی بوجود آمدند که هرکدام ادعای با ارزش‌ترین ارز موجود را داشتند. چند مورد از آنها را باهم بررسی می‌کنیم:

• بیت کوین: بیت کوین با ارزش‌ترین سرمایه‌گذاری، سرمایه گذاری با بیت کوین است و سود بالایی را برای سرمایه‌گذاری (ROI) ارائه می‌دهد اگرچه، همانطور که قبلاً هم ذکر شد، در برابر نوسانات مصون نیست.

• اتریوم: اتریوم دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر سرمایه موجود در بازار و قیمت است.

• لایت کوین: تا امروز لایت کوین یکی از پایدارترین ارزهای رمزنگاری شده بوده است و اگرچه تحت تأثیر اخبار ممنوعیت ICO در چین، نوساناتی در قیمتش پیش آمد اما در میان تاجران رمزارز از آن به عنوان “تضمین شده‌ترین ارز موجود در بازار رمزارز” یاد می‌شود.

رمزارزهای خوب دیگری هم برای سرمایه‌گذاری وجود دارد پس بهتر است قبل از هرگونه تصمیم‌گیری راجع به آنها نیز تحقیق کنید.

چگونه شروع به سرمایه‌گذاری در رمزارزها کنیم ؟

مراحل زیر را انجام دهید:

۱. فکر کنید که بر روی چه رمزارزی می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید. باتوجه به اینکه بیش از هزار رمزارز وجود دارد، تصمیم‌گیری در مورد خرید یکی از آنها اهمیت زیادی دارد.

۲. مقداری پول برای سرمایه‌گذاری قرار دهید. همه چیز به برنامه ریزی و تعیین هدف بستگی دارد. دومین مرحله تصمیم‌گیری مشخص کردن میزان سرمایه‌گذاری در رمزارزها و شکل پرداخت هفتگی یا ماهانه آن است. مبلغ مورد نظر برای سرمایه‌گذاری را تهیه کنید و منتظر زمان مناسب باشید.

۳. برای درخواست و دریافت کوین‌های خریداری شده به یک آدرس کیف پول نیاز دارید لذا برای کیف پول رمز‌نگاری شده ثبت نام کنید. کیف پول‌های متفاوتی مانند کیف پول بیت کوین، کیف پول اتریوم و غیره وجود دارند.

۴- حال که برای کیف پول رمزنگاری شده ثبت نام کرده اید، باید به یک صرافی بپیوندید زیرا صرافی مکانی برای مبادله و تجارت شما خواهد بود. صرافی‌ها زیادی مانند بایننس HitBTC، Bitfinex، Bittrex، Coinbase، BitstamP و غیره وجود دارند.

۵. پس از ایجاد حساب کاربری در صرافی شروع به خرید کوین‌های دیجیتالی خود کنید. اگر از نحوه‌ی انجام این کار اطلاعی نداشتین با تیم پشتیبانی تماس بگیرید، آنها شما را راهنمایی خواهند کرد.

۶. کوین‌های خود را در مخزن سخت افزاری آفلاین ذخیره کنید. مخزن سخت افزاری آفلاین به شما کمک می‌کند تا کوین‌ها را خارج از سرورهای اینترنتی که در آنها امکان هک شدن وجود دارد، ذخیره کنید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments