آموزش ساخت کیف پول بیت کوین الکتروم (Electrum)

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

کیف پول الکتروم (Electrum Wallet) یک کیف پول بیت کوین ساده و کاربردی است که در نوامبر 2011 منتشر شد. این کیف پول یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال در بازار است. کیف پول بیت کوین الکتروم، فقط بیت کوین ذخیره می‌کند و از دیگر ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی‌کند. این عدم پشتیبانی شامل دیگر فورک‌های بیت کوین، نظیر بیت کوین کش هم می‌شود. البته خود کاربران ارزهای دیجیتال، نرم افزار الکتروم را فورک کردند که از دیگر فورک‌های بیت کوین هم پشتیبانی می‌کند. اما نسخه اصلی کیف پول Electrum به صورت اختصاصی فقط از بیت کوین پشتیبانی می‌کند.

کیف پول الکتروم (Electrum)
ارز BTC
پلتفرم
امنیت
افزودن توکن اختصاصی ندارد
تایید دو مرحله‌ای دارد
رابط کاربری ساده
صرافی داخلی ندارد
وب سایت electrum.org
Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

آموزش ساخت کیف پول الکتروم در اندروید

با مراجعه به وبسایت رسمی الکتروم یا فروشگاه گوگل پلی می‌توانید نسخه کیف پول electrum مناسب تلفن همراهتان را دانلود کنید. درحال حاضر الکتروم برای سیستم عامل‌های اندروید، نسخه دسکتاپ ویندوز، لینوکس و OSX موجود است. جهت دانلود کیف پول الکتروم از گوگل پلی عبارت electrum wallet را سرچ کنید و حتماً نسخه‌ای را دانلود کنید که ساخت شرکت Electrum Technologies GmbH باشد و مراقب کیف پول‌های مشابه باشید.

حتما ببینید: لیست کیف پول های ارز دیجیتال

کیف پول بیت کوین الکتروم

پس از پایان مراحل دانلود و نصب برنامه، کیف پول خود را باز کنید.

کیف پول بیت کوین الکتروم

برای آغاز مراحل نصب Next را بزنید.

کیف پول بیت کوین الکتروم

در این مرحله از نصب می‌توانید یکی از گزینه‌های Standard wallet یا wallet with two-factor authentication را انتخاب کنید. انتخاب حالت کیف پول به همراه تأیید دو مرحله‌ای می‌تواند امنیت بیشتری ایجاد کند. در هر تراکنش شما نیازمند تأیید مرحله دوم هستید که از طریق ایمیل یا نرم افزار google authentication انجام می‌شود.

کیف پول بیت کوین الکتروم

در این مرحله در صورتی که از قبل کیف پول بیت کوین داشتید، از گزینه i already have a seed جهت بازیابی کیف پول خود استفاده کنید و در صورتی که قصد ایجاد کیف پول جدید دارید از گزینه Create a new seed  استفاده کنید. پس از این مرحله، عبارات بازیابی به شما نمایش داده می‌شوند که کلید دسترسی شما به کیف پولتان است. فراموش نکنید که پس از آن باید همه کلمات را به ترتیب درست روی کاغذ بنویسید. هرگز این کلمات را در دستگاه خود ذخیره نکنید و در اختیار کسی قرار ندهید.

در این مرحله از راه‌اندازی کیف پول الکتروم (Electrum) می‌بایست عبارات بازیابی را که در مرحله قبل دریافت کردید، به همان ترتیب وارد کنید و در پایان گزینه Next را بزنید.

در این مرحله از شما خواسته می‌شود یک رمز مطمئن برای کیف پول خود انتخاب کنید و رمز انتخاب شده را مجدداً وارد کنید. اکنون شما می‌توانید با ورود به کیف پول خود اقدام به ارسال و دریافت رمزارز مورد نظر خود نمایید.

جهت ارسال بیت کوین از طریق کیف پول Electrum کافی است در این قسمت گزینه Send را بزنید و سپس آدرس مورد نظر خود را وارد کنید و در قسمت پایین، مقدار رمزارز مورد نظر خود یا مقدارِ دلاری آن را وارد و در نهایت گزینه Send را بزنید.

در این بخش می‌توانید کارمزد تراکنش را به دلخواه خود انتخاب کنید. دقت داشته باشید، در صورتی که کارمزد انتخابی شما پایین باشد، زمان بیشتری برای تأیید تراکنش شما نیاز است و حتی احتمال اینکه با تراکنش تایید نشده بیت کوین مواجه شوید و تراکنش هیچ‌گاه تأیید نشود نیز وجود دارد. بنابراین در صورتی که با میزان دقیق کارمزدها (که در هر زمان متفاوت است) آشنا نیستید، حتماً از کارمزد پیش‌فرض کیف پول الکتروم استفاده کنید تا در تأیید تراکنش بیت کوین به مشکل برنخورید.

برای دریافت بیت کوین در کیف پول الکتروم ابتدا وارد بخش Addresses شوید.

در این قسمت می‌توانید آدرس‌های بیت کوین را که به شما اختصاص داده شده، مشاهده کنید و هر کدام از این آدرس‌ها را جهت دریافت بیت کوین استفاده کنید. آدرس مورد نظر را انتخاب و سپس آن را کپی و برای صرافی یا شخصی که قصد ارسال بیت کوین به شما را دارد، این آدرس را ارسال کنید.

اگر شما هر بار از یکی از این آدرس‌ها جهت دریافت بیت کوین استفاده کنید، در نهایت می‌توانید تمام این مقادیر بیت کوین را در یک کیف پول داشته باشید. این تفاوت در آدرس باعث نمی‌شود که در هنگام دریافت، هر کدام از این مقادیرِ دریافت‌شده جداگانه ذخیره شود.

به طور مثال اگر شما 0.1 بیت کوین از طریق یک آدرس دریافت کنید و سپس از طریق آدرس دیگری 0.4 بیت کوین دریافت کنید، در زمان ارسال می‌توانید 0.5 بیت کوین را به صورت یکجا ارسال کنید.

سخن پایانی

در کیف پول الکتروم (Electrum) از روش ساده تأیید پرداخت برای تأیید معاملات استفاده می‌شود تا بتوانید از الکتروم به عنوان یک کیف پول معمولی استفاده کنید. به خاطر رابط کاربری ساده‌ای که دارد، استفاده از آن حتی برای تازه ‌واردها نیز بسیار آسان است و رمزگذاری دو مرحله‌ای آن نیز از بیت کوین شما به خوبی مراقبت می‌کند. الکتروم والت، یک کیف پول متن باز است و هرکسی می‌تواند در پیشرفت بیشتر آن نقش داشته باشد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

دقیق مطالعه کردم برای من که تازه کار هستم بسیار مناسب هست