نصب ماینر بیت کوین – روشی برای استخراج بیت‌ کوین و درآمدزایی

زمان مطالعه: 8 دقیقه

مقدمه

بیت‌ کوین به عنوان یک رمزارز که دنیای اقتصاد را متحول کرده، بسیار در بین افراد مختلف محبوب شده است؛ چون علاوه بر اینکه یک دارایی محسوب می‌شود بلکه از آن کسب درآمد نیز می‌توان کرد. روش کسب درآمد آن استفاده از استخراج‌گر (ماینر) است. افراد زیادی هستند که با نصب ماینر بیت کوین کسب درآمد می‌کنند. در این مطلب با ما همراه باشید تا راه این کار را به شما بیاموزیم و بتوانید به راحتی سهمی در این دنیای نوپا و پرسود داشته باشید.

نصب استخراج‌گر بیت کوین

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

استخراج‌گر بیت کوین

سخت­‌افزارهای استخراج بیت‌ کوین به سه دستۀ عمده تقسیم می‌شوند که قیمت و قدرت استخراج متفاوتی دارند. این مقاله راهنمای نصب استخراج کننده بیت‌کوین است و چگونگی کار هر کدام از آن‌ها را توضیح می‌­دهد.

احتمالاً می‌­دانید که بیت‌کوین چگونه کار می‌­کند و استخراج به چه معناست. اما آیا می‌دانید که برای نصب استخراج‌گر بیت‌‎کوین چه کاری باید انجام بدهید؟ اولین کاری که باید انجام دهید تصمیم‌­گیری در مورد سخت­‌افزار مناسب است و برای این انتخاب باید دو چیز را مدنظر داشته باشید:

هش ریت یا میزان هش

هش ریت عبارت است از تعداد محاسباتی که سخت افزار شما در هر ثانیه می‌تواند برای حل مسئله ریاضی انجام دهد. هش ریت‌­ها برحسب مگاهش، گیگاهش و تراهش در ثانیه اندازه‌­گیری می­‌شوند (MH/sec، GH/sec و TH/sec). هرچقدر هش ریت شما بزرگ‌تر باشد (در مقایسه با متوسط رایج هش ریت)، احتمال اینکه بلاک نقل و انتقال را حل کنید، افزایش می­‌یابد. پیج مقایسۀ سخت افزارهای استخراج بیت‌کوین ویکی یک مکان خوب برای به دست آوردن اطلاعات جدید راجع به هش ریت‌های سخت افزارهای مختلف است.

نصب استخراج‌گر بیت کوین

مصرف انرژی

بعد از نصب ماینر بیت کوین برق مصرف می‌شود و مصرف برق هم هزینه دارد. بهتر است هنگام انتخاب خود نگاهی بیاندازید به مصرف انرژی سخت افزار خود که برحسب وات است.

از این هش و میزان مصرف برق استفاده کنید تا متوجه شوید به ازای هر وات برقی که استفاده می‌­کنید چه تعداد هش به دست می­‌آورید. برای این منظور، تعداد هش­‌ها را بر تعداد وات‌ها تقسیم کنید.

به عنوان مثال، اگر دستگاهی با 500GH/sec دارید و 400 وات انرژی مصرف می‌­کند، پس به ازای هر وات، 1,25GH/sec هش به دست خواهید آورد. شما می­‌توانید قبض برق خود را چک کنید یا با استفاده از ماشین حساب آنلاین بهای برق متوجه شوید که برحسب سکه­‌های نقدی به چه مقدار هش دست پیدا خواهید کرد.

با این حال، باید یک پیش‌بینی دیگر را هم انجام دهید. در برخی از موارد، شما با استفاده از کامپیوتر خود سخت افزار استخراج را اجرا می­‌کنید. کامپیوتر شما برق مخصوص به خود را دارد که بیشتر از برق مصرفی سخت افزار استخراج است و لذا باید آن را در محاسبۀ خود برای نصب ماینر بیت کوین لحاظ کنید.

سخت افزار استخراج بیت کوین

سه دستۀ مهم از سخت افزارها وجود دارند که مخصوص استخراج کنندگان بیت‌کوین هستند: GPUها، FPGAها و ASICها. ما در ادامه به بررسی دقیق تک تک این سخت افزارها خواهیم پرداخت.

استخراج بیت‌کوین با CPU/GPU

ضعیف‌­ترین سخت افزار استخراج بیت‌کوین، کامپیوتر خود شماست. از لحاظ تئوری شما می‌­توانید با استفاده از CPU کامپیوتر خود بیت‌کوین­‌ها را استخراج کنید، ولی در عمل، این کار با توجه به استانداردهای امروزی بسیار آهسته است و هیچ سودی ندارد.

می‌­توانید مقدار هش ریت بیت‌کوین خود را با افزودن سخت افزار گرافیکی به کامپیوتر دسکتاپی خود افزایش دهید. کارت‌های گرافیکی، واحدهای پردازش گرافیکی (GPUها) دارند. این کارت‌ها برای انجام عملیات سخت ریاضی طراحی شد‌‌‎‎ه‌­اند طوری که بتوانند تمام چندضلعی‌­های پیچیده‌­ای که مورد نیاز بازی­‌های ویدئویی سطح بالا هستند را محاسبه کنند. این ویژگی به ویژه آن‌ها را مناسب محاسبات هشینگ SHA‌ای کرده است که برای حل بلاک‌های نقل و انتقال لازم است.

می­‌توانید GPUها را از دو فروشنده اصلی خریداری کنید: ATI و Nvidia. کارت‌های سطح بالا صدها دلار می‌­ارزند و البته برتری قابل توجهی نسبت به هشینگ CPU دارند. به عنوان مثال، کارت‌های گرافیکی ATI 5970 می‌توانند ۸۰۰ مگاهش بر ثانیه بیش از یک CPU به شما قدرت محاسبه بدهند، در حالیکه CPU شما در حالت عادی کمتر از ۱۰۰مگاهش بر ثانیه قدرت محاسبه دارد.

خوبی این GPUها این است که دست شما را در مورد نصب ماینر بیت کوین باز می‌­گذارند. به عنوان مثال، لایت­‌کوین از یک الگوریتم اثبات کار متفاوتی برای بیت‌کوین استفاده می­‌کند که Scrypt نام دارد. Scrypt طوری بهینه­‌سازی شده است تا با CPUها و GPUها همخوانی داشته باشد و بدین طریق گزینۀ خوبی برای استخراج کنندگان GPUای باشد که دوست دارند با انواع مختلف ارزها کار کنند. این روزها دیگر استخراج بیت‌کوین با GPU انجام نمی­‌شود. با آشکار شدن قدرت استخراج ASIC که کارت‌های گرافیکی نمی­‌توانند با آن رقابت کنند، سختی استخراج بیت‌کوین دوچندان شده است.

استخراج بیت‌کوین با FPGA

مدار FPGA، یک مدار یکپارچه است که طوری طراحی شده است که پس از ساخت، پیکربندی شود. این امر، سازندۀ سخت افزار استخراج را قادر می‌­سازد تا چیپ­‌هایی با حجم بالا را خریداری کند و سپس آن‌ها را برای نصب ماینر بیت کوین به شکل سفارشی بسازد. از آنجایی که این چیپ‌­ها مخصوص استخراج ساخته می‌­شوند لذا عملکرد تجهیزات را نسبت به CPUها و GPUها افزایش می­‌دهند. دیده شده است که FPGAهای یک چیپی در بالاترین سطح خود، با توانایی حدود ۷۵۰ مگاهش بر ثانیه عمل می‌کنند. البته امکان قرار دادن بیش از یک چیپ در یک دستگاه نیز وجود دارد.

استخراج بیت‌کوین با ASIC

مدارهای مجتمع با کاربرد خاص (ASICها) به شکل ویژه­‌ای طراحی شده‌­اند تا فقط یک کار را انجام دهند: استخراج بیت‌­کوین­‌ها با سرعت باورنکردنی و با مصرف برق نسبتاً پایین. از آنجایی که این چیپ­‌ها فقط و فقط برای این منظور طراحی و ساخته می­‌شوند، لذا تولید آن‌ها پرهزینه و وقتگیر است ولی سرعت آن‌ها شگفت‌انگیز است. در زمان نوشتن این مقاله، دستگاه‌هایی با سرعتی بین ۵ تا ۵۰۰ گیگاهش بر ثانیه فروخته می‌شوند. فروشندگان قبلا وعده دستگاه‌های ASIC با قدرت بیشتر را داده‌اند که قدرت محاسبه‌شان به مقدار ۲ تراهش بر ثانیه هم می‌رسد. در سپتامبر 2015، شرکت 21، کامپیوتر بیت‌کوینی خود را معرفی کرد که حاوی یک چیپ استخراج بود و قیمت خرده­‌فروشی آن تقریباً 400 دلار بوده است. این شرکت، توسعه­‌دهندگانی را هدف قرار داده است که می­‌توانند اپلیکیشن­‌هایی در این زمینه بسازند ولی با توسعه دهندگانی که هدف آن‌ها استخراج بیت‌کوین برای کسب سود است، کاری ندارد.

حتما ببینید: معرفی بهترین دستگاه‌های ماینینگ بیت کوین
نصب استخراج‌گر بیت کوین

محاسبۀ سودآوری استخراج

قبل از خریداری سخت‌افزار برای نصب ماینر بیت کوین میزان سود استخراج کنندۀ خود را با استفاده از ماشین حساب پیشرفتۀ سودآوری استخراج که متعلق به شرکت جنسیس بلاک، محاسبه کنید. شما می‌توانید پارامترهای ورودی مانند هزینۀ تجهیزات، هش ریت، مصرف برق و بهای کنونی بیت‌کوین را وارد کنید تا متوجه شوید چه مقدار از سرمایۀ شما برخواهد گشت.

یکی دیگر از پارامترهای کلیدی، سختی شبکه است. این متریک مشخص می‌­کند که حل بلاک­‌های حمل و نقل چقدر دشوار است و این متریک مطابق با میزان هش ریت شبکه فرق می­‌کند. زمانی که دستگاه‌های ASIC وارد بازار می­‌شوند سختی شبکه نیز احتمالاً به طور قابل توجهی افزایش می­‌یابد، لذا با افزایش این متریک در ماشین حساب متوجه خواهید شد که وقتی تعداد افراد بیشتری به این بازی ملحق می­‌شوند، برگشت به سرمایه چه شکلی خواهد شد. پس از اینکه سخت افزار خود را برای نصب ماینر بیت کوین انتخاب کردید، لازم است چند کار دیگر نیز انجام دهید:

دانلود نرم افزار

بسته به نوع تجهیزاتی که انتخاب کرده‌­اید باید نرم افزار را اجرا کنید تا از آن بهره ببرید. معمولاً حین استفاده از GPUها و FPGAها به یک کامپیوتر میزبان احتیاج پیدا خواهید کرد که دو چیز را به جریان می­‌اندازد: کلاینت بیت‌کوین استاندارد و نرم افزار استخراج.

کلاینت بیت‌کوین استاندارد

این نرم افزار، کامپیوتر شما را به شبکه وصل می‌­کند و آن را قادر می­‌سازد تا با سایر کلاینت­‌های بیت‌کوین در ارتباط باشد و نقل و انتقالات را پیش ببرد و مسیر بلاک­‌چین را حفظ کند. دانلود کل زنجیرۀ بلوک بیت‌کوین مورد نیاز برای آغاز کار، نیازمند صرف زمان است. کلاینت بیت‌کوین به شکل نتیجه­‌بخشی اطلاعات را بین استخراج‌کنندۀ شما و شبکۀ بیت­‌کوین همگام‌سازی می‌کند.

نصب نرم افزار استخراج بیت‌کوین

نرم‌افزار استخراج‌گر بیت کوین آن چیزی است که به سخت افزار دستور انجام این کار سخت را می‌دهد: عبور از بلاک‌های نقل و انتقال به منظور حل آن‌ها.

انواع مختلفی از این نرم‌افزارها بسته به سیستم عامل شما وجود دارد. برای ویندوز، مک­اُاِس و دیگر سیستم‌ عامل‌ها نرم‌افزارهای خاصی وجود دارد.

شاید برای استخراج کنندۀ ASIC خود نیز به نرم افزار استخراج کننده نیاز پیدا کنید، هرچندکه برخی از مدل‌های جدیدتر وعده کنار آمدن با هر چیزی که از قبل پیکربندی شده است از جمله آدرس بیت‌کوین را داده‌­اند، طوری که تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که دوشاخه را به پریز وصل کنید.

پیوستن به یک استخر

اکنون شما فرآیند نصب ماینر بیت کوین را به پایان برده‌اید. کمی شانس لازم خواهید داشت تا موفق به استخراج بیت کوین شوید، مگر اینکه این کار را با دیگران انجام دهید. برای این کار باید به استخرهای استخراج بیت‌کوین بپیوندید.

نصب استخراج‌گر بیت کوین

سخن پایانی

در این مطلب آنچه که برای نصب ماینر بیت کوین نیاز بود را در اختیار شما قرار دادیم. در صورتی که این فرآیند را انجام بدهید می‌توانید بیت‌کوین‌هایی برای خود ذخیره کنید ولی نباید توقع داشته باشد سود شما به اندازه بزرگ‌ترین بانک‌های دنیا باشد چرا که رقیب‌های زیادی دارید که بسیار از شما جلو هستند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments