مروری بر بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری

سرمایه گذاری روی اولین رمزارز یعنی بیت کوین در سال 2009 انجام شد.

زمان مطالعه: 15 دقیقه

مقدمه

رمزارزها در سال 2018 با اما و اگرهای زیادی مواجه شدند و در سال 2019 نیز سرمایه‌های جدیدی را جذب کردند. با این حال، اکثر مبتدیان در پیدا کردن بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری مشکل دارند. وقتی برای اولین بار به دنبال سرمایه گذاری در زمینۀ رمزارزهای جدید هستید، احتمالا دچار سردرگمی‌ خواهید شد. در این مطلب با ما همراه باشید تا با سرمایه گذاری بیت کوین مشکل شما را حل کنیم.

بازار رمزارز تا به امروز

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

سرمایه گذاری روی اولین رمزارز یعنی بیت کوین در سال 2009 انجام شد. این سرمایه گذاری روی بیت کوین نقطۀ شروع بود، و هیچ کس چیزی در مورد بیت کوین تا سال 2013 نمی‌­دانست. علاوه براین، هیچ کس حتی تصور هم نمی‌­کرد که بیت کوین بهترین رمزارز جهت سرمایه گذاری باشد. با این حال، از سال 2013 به بعد بازار رمزارز دستخوش رشد بزرگی شد. رشدی که نمی‌­شد به راحتی آن را نادیده گرفت. چنین رشدی و چنین اندازۀ بازاری را می‌­توان با برخی از بازارهای خرده‌­فروشی خیلی سنتی مقایسه کرد. در حال حاضر بیش از 1500 رمزارز متفاوت وجود دارند که همۀ آن‌ها در عرض کمتر از 5 سال ساخته شده‌اند.

واضح و مبرهن است که سال 2017 سالی بوده است که در آن، بازار کریپتو به اوج خود رسیده است. مارکت کپ رمزارزها تا 4000 درصد رشد داشته است! مارکت کپ تمام رمزارزها در مارس 2017 حول و حوش 21 بیلیون دلار بوده است، در حالی که در حال حاضر بیش از 454 بیلیون دلار است. این رقم خیلی بالاست!

بازار رمزارز فقط معطوف به بیت کوین نیست. رمزارزهای دیگری نیز مانند اتریوم، لایت­کوین و ریپل وجود دارند که وارد این فضا شده‌اند. تمام این رمزارزها عملکرد مناسبی در سال گذشته داشته‌اند و کاندیدای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری هستند.

نمودار زیر که برگرفته از سایت کوین‌مارکت‌کپ است رشد رمزارزها در سا‌ل‌های گذشته را نشان می‌­دهد.

بهترین ارزهای دیجیتال

آینده رمزارز

مطالب زیادی وجود دارند که در مورد آیندۀ رمزارزها گفته شده‌اند. برخی از افراد معتقد هستند که فاز رمزارزها خیلی طول نخواهد کشید و به نظر سایر افراد رمزارزها تا ابد باقی خواهند ماند.

پیش‌بینی آیندۀ رمزارزها کار سختی است، ولی چیزی که من می‌­دانم این است که روز به روز بر محبوبیت رمزارزها افزوده می‌­شود. یکی از دلایلی که نشان می‌­دهد چرا رمزارزها روز به روز محبوب‌تر می‌­شوند فناوری بلاک­‌چین است که فناوری اصلی می‌­باشد که تمام رمزارزها بر اساس آن ساخته شده‌اند.

فناوری بلاک­‌چین موضوع مهمی‌ است. بلاک‌چین یک فناوری امن و بدون نیاز به اعتمادسازی است که اولین بار توسط بیت کوین به کار رفته است. با این حال، شما نمی‌‌­توانید نحوۀ سرمایه گذاری در بلاک‌­چین را بیاموزید. در عوض، شما یاد خواهید گرفت که چگونه در زمینۀ رمزارزهایی سرمایه گذاری کنید که از بلاک‌­چین استفاده می‌­کنند. پس فهم بلاک‌چین در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری مناسب است.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

رمزارزهای زیادی هستند که می‌‌توانند در این لیست قرار بگیرند. بهتر است از طریق ارزش کوین‌ها در سال‌های گذشته به جواب سوال خود برسیم.

بیت کوین (BTC) در صدر لیست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

حتماً تا به حال چیزهایی راجع به یک رمزارز شنیده‌­اید و احتمالاً این رمزارز، بیت کوین باشد. بیت کوین بزرگترین رمزارز است و در حال حاضر 40 درصد از سهم کل مارکت کپ رمزارز را به خود اختصاص داده است! بیت کوین قدیمی‌­ترین رمزارز است و همچنان بازار را تحت‌­الشعاع خود قرار داده است. اگر بیت کوین همچنان مانند سال 2017 رشد یابد، پس سرمایه گذاری در زمینۀ بیت کوین می‌­تواند یک ایدۀ خوب برای آینده باشد.

قیمت بیت کوین هر روز تا حد زیادی تغییر می‌­کند و در چند سال گذشته فراز و نشیب‌­های زیادی داشته است. اگر به نمودار زیر نگاهی بیاندازید متوجه خواهید شد که قیمت بیت کوین چقدر تغییر کرده است.

سرمایه گذاری بیت کوین

قیمت یک بیت کوین از تقریباً 76 دلار (07.09.13) به 200000 دلار در دسامبر 2017 رسیده است. اما پس از اینکه بیت کوین به بالاترین قیمت خود در دسامبر رسید، قیمت آن در فوریۀ 2018 تا حدوداً 6000 دلار افت کرد و از آن به بعد حتی بیشتر تنزل کرد. با وجود این چنین تغییر قیمتی آن هم در یک برهۀ زمانی کوتاه، چگونه می‌­توان تصمیم گرفت زمان مناسب سرمایه گذاری بیت کوین چه وقت است؟

ما سعی می‌­کنیم با بررسی چند مورد از رویدادهای مهم گذشته به این سوالات پاسخ دهیم:

  • یک رویداد مهم زمانی بود که بیت کوین به دو رمزارز تجزیه شد: بیت کوین و بیت کوین کش. این اتفاق در اول اگوست رخ داد. سرمایه‌گذارانی که در مورد این موضوع مطلع بودند پول خود را قبل این تجزیه سرمایه گذاری کردند و به سودهای هنگفتی نیز دست یافتند و تقریباً سرمایۀ خود را دو برابر کردند!
  • قیمت بیت کوین در ژانویۀ 2018 تا حدوداً 10000 دلار کاهش یافت. بسیاری از سرمایه‌گذاران در این دوره نگران شده بودند و شروع به فروش بیت کوین خود کردند. این باعث شد که قیمت بیت کوین در فوریۀ 2018 تا حدوداً 6000 دلار افت کند.

سرمایه گذاری روی بیت کوین

اگر می‌­خواهید در زمینۀ سرمایه گذاری بیت کوین دهید، باید آخرین اخبار و روندهای مربوط به بیت کوین را دنبال کنید. قطعاً وقتی خبری در مورد یک بهینه‌سازی تکنیکی جدید منتشر می‌­شود، به فکر خرید بیت کوین می‌­افتید. اگر یک افت خیلی بزرگ در قیمت بیت کوین وجود داشته باشد، بهترین فرصت برای سرمایه گذاری بیت کوین خواهد بود زیرا می‌­‌توانید آن را با قیمت پایینی خریداری کنید.

اگر تصمیم گرفته­‌اید در زمینۀ رمزارزها سرمایه گذاری کنید، سرمایه گذاری بیت کوین بهترین کار است. اگر به بیت کوین باور دارید، پس باید در مورد سرمایه گذاری در زمینۀ آن فکر کنید. اگر هم به بیت کوین باور ندارید، توصیه می‌­کنم از آن دوری کنید. این در مورد هر نوع سرمایه گذاری صدق می‌­کند!

اتریوم (ETH) دومین کاندیدای بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

در انتهای سال گذشته، قیمت اتریوم اندکی بیشتر از 720 دلار بوده است و کل مارکت کپ نیز حول و حوش 70 بیلیون دلار بوده است. در شروع سال 2018، قیمت اتریوم افزایش یافت و در ژانویه به بالاترین قیمت خود یعنی 1423 دلار رسید. در این تاریخ، کل مارکت کپ مربوط به اتریوم 138 بیلیون دلار بوده است!

اتریوم در سال 2017 به رشد تقریباً 3000 درصدی رسید و تبدیل به دومین رمزارز بزرگ شد یعنی در دومین جایگاه پس از بیت کوین قرار گرفت.

آیا از خود می‌­پرسید، باید در زمینۀ اتریوم سرمایه گذاری کنم؟ یا آیا قیمت اتریوم در حال حاضر به اوج خود رسیده است؟ واقعیت این است که هیچ کس نمی‌­داند! با این حال، اطلاعات زیر به شما کمک می‌­کنند تا تصمیم بگیرید سرمایه گذاری در زمینۀ‌ اتریوم گزینۀ خوبی برای شما است یا خیر. نمودار زیر نشان می‌­دهد که اتریوم چگونه در چند سال گذشته رشد کرده است.

اتریوم: ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

در ادامه رویدادهای کلیدی آورده شده‌اند که بیشترین تاثیر را بر قیمت اتریوم در سال‌های گذشته داشته‌اند:

  • در می‌ 2016، میزان سرمایه گذاری در زمینۀ اتریوم به تقریباً 150 میلیون دلار رسیده بود. علی‌­القاعده، قیمت اتریوم از 1 دلار در ژانویه 2016 به تقریباً 14.80 دلار در می‌ 2016 رسیده بود.
  • با این حال، در هجدهم ژوئن 2016 اعضاء انجمن اتریوم متوجه شدند که اتریوم هک شده است. تقریباً 60 میلیون دلار اتر (ارز اتریوم) به خاطر نقص یک کیف پول به سرقت رفته بود. این مسئله موجب افت قیمت اتریوم از 21.52 دلار خود در هفدهم ژوئن 2016 به 9.96 دلار در هجدهم ژوئن 2016 شده بود.

سرمایه گذاری روی اتریوم

اتریوم برخلاف بیت کوین فقط یک ارز دیجیتالی نیست. اتریوم یک پروژۀ بلاک­‌چینی پیشرفته‌­تر است. زیرا توسعه دهندگان با استفاده از پلتفرم اتریوم رمزارزهای خود را می‌­سازند.

فرض کنید، می‌­خواهید یک را‌ه‌­حل بلا‌ک‌­چینی برای مدیریت زنجیرۀ تامین کسب‌و‌کار خود بسازید. به لطف اتریوم لازم نیست از اول شروع کنید. بلکه می‌­توانید یک اپلیکیشن بر اساس بلاک­‌چین اتریوم بسازید. اتریوم شروع به کار پروژه­‌های جدید بلاک‌­چینی را نیز خیلی آسان‌­تر کرده است و به همین دلیل یکی از گزینه‌ها برای انتخاب به عنوان بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری محسوب می‌‌شود.

جولین هوسپ، کارشناس بلاک­‌چین، گفته است:

ارزش مارکت کپ اتریوم تا پایان 2019 به 200 بیلیون دلار افزایش خواهد یافت.

اگر پیش‌بینی هوسپ درست از آب درآید، قیمت اتریوم به بیش از 2000 دلار خواهد رسید. دلیل هوسپ از این پیش‌بینی بیشتر مبتنی بر ICOها (عرضه­‌های اولیۀ کوین) است که تصمیم گرفته‌اند از بلاک­‌چین اتریوم در سال‌های 2018 و 2019 استفاده کنند. اتریوم نیز تصمیم گرفته است فناوری خود را امسال به کمک پروتکل‌­های جدیدی که تقریباً آمادۀ استفاده هستند بهتر کند.

سرمایه گذاری روی اتریوم

ریپل (XRP) یکی از بهترین گزینه‌ها

ریپل که به XRP نیز معروف است یکی از رمزارزهای 2017 با بهترین عملکرد و رشد تقریباً 36000 درصدی است و از گزینه‌های انتخاب به عنوان بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری است. قیمت ریپل از تقریباً صفر دلار در آغاز سال 2017 به 2.4 دلار در دسامبر 2017 رشد یافت که در نمودار زیر می‌‌توانید آن را مشاهده کنید.

شما با سرمایه گذاری نکردن روی ریپل در اوایل 2017 فرصت بزرگی را از دست داده‌­اید. هر چند که واقعیت همین است، ولی ریپل هنوز هم می‌­تواند گزینۀ خوبی باشد و می‌­تواند به عنوان رمزارز بعدی شما جهت سرمایه گذاری در سال 2019 باشد.

حتی اگر قیمت یک ریپل خیلی کمتر از قیمت یک بیت کوین باشد، باز هم ریپل سومین رمزارز بزرگ از لحاظ مارکت کپ است. در می‌ 2018، کل مارکت کپ ریپل حول و حوش 35 بیلیون دلار بوده است.

سرمایه گذاری روی ریپل

کدام ویژگی ریپل اینقدر آن را نزد سرمایه‌گذاران محبوب کرده است؟

دلیل اصلی محبوبیت ریپل این است که ریپل فقط یک ارز دیجیتالی نیست بلکه یک سیستم پرداخت نیز می‌­باشد. ریپل با استفاده از فناوری بلاک­‌چین پرداختی‌­های بین­‌المللی را امن‌­تر و سریع­‌تر می‌­سازد.

اگر در حال حاضر سعی کنید یک پرداختی بین‌­المللی بانکی را انجام دهید، فرآیند نقل و انتقالات حدوداً 2 الی 10 روز طول می‌­کشد. همین پرداخت اگر با ریپل انجام شود فقط چند ثانیه طول می‌­کشد. حیرت­‌انگیز است!

اما خبر خوبی نیز وجود دارد. بسیاری از موسسات مالی بزرگ همچون امریکن اکسپرس، جی­پی مورگان و سانتاندر در حال حاضر از فناوری ریپل استفاده می‌­کنند. علاوه براین، ریپل با بانک مرکزی عربستان سعودی، بانک بین‌­المللی لیان­لیان چین و سایر بانک‌های جهان نیز همکاری کرده است. لذا، اگر نمی‌­دانید چگونه باید در بلاک‌­چین سرمایه گذاری کنید، ریپل بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری است.

طبق آنچه که کمی‌ پیش توضیح دادم، آیندۀ ریپل در صنعت مالی، درخشان خواهد بود. شما باید به ریپل اعتماد کنید و از شرکای آن بیشتر بیاموزید. به شراکت‌های جدید نیز نگاهی بیاندازید. هر وقت ریپل قراردادی را با بانک‌های بزرگ دیگری امضا کرده است، قیمت آن نیز افزایش یافته است.

سرمایه‌گذاران آشنا با خدمات ریپل، پول زیادی به جیب زده‌اند. پس از سال 2017، ریپل توانست بهترین رمزارز جهت سرمایه گذاری در سال 2019 باشد.

لایت‌­کوین (LTC) یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

لیست ما در مورد بهترین رمزارزها جهت سرمایه گذاری بدون لایت­‌کوین کامل نخواهد بود. لایت­‌کوین دقیقاً مانند ریپل عملکرد خوبی در سال 2017 داشته است و رشد آن تقریباً 8000 درصد بوده است.

قیمت لایت­‌کوین از تقریباً 4 دلار در آغاز 2017 به 358 دلار در دسامبر 2017 افزایش یافته است. با این حال، لایت­‌کوین روند قیمت اکثر رمزارزها را دنبال کرده است و در فوریۀ 2018 به 110 دلار نیز کاهش یافته است.

به نمودار قیمت لایت­‌کوین که در زیر آورده شده است، نگاهی بیاندازید. افزایش سریع قیمت لایت­‌کوین در آغاز سال 2018 را مشاهده می‌­کنید. قیمت لایت­کوین و بیت کوین روند مشابهی را در سال گذشته دنبال کرده‌اند.

سرمایه گذاری روی لایت کوین

لایت­‌کوین پانزدهمین رمزارز بزرگ با مارکت کپ حدوداً 11 بیلیون دلاری است و به خاطر ارتباط نزدیکش با بیت کوین همچنان در حال جذب سرمایه‌گذاران است. ما یک دلیل خوب داریم که نشان می‌­دهد چرا می‌‌توان لایت‌کوین را بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری دانست.

لایت‌کوین در سال 2011 به منظور بهبود فناوری بیت کوین ساخته شد و نقل و انتقالات را 4 برابر سریع­‌تر از بیت کوین انجام می‌­دهد. با این حال، برخلاف بیت کوین، بالاترین رقم سرمایه گذاری شده در لایت‌­کوین 84 میلیون است.

لایت­‌کوین اولین رمزارزی بود که نقل و انتقالات در شبکۀ لایتنینگ را در می‌ 2017 انجام داد. با استفاده از شبکۀ لایتنینگ، 0.00000001 لایت­‌کوین از زوریخ به سن فرانسیسکو در عرض کمتر از یک ثانیه ارسال شد! پس از اینکه لایت‌کوین شروع به استفاده از شبکۀ لایتنینگ کرد، قیمت آن به شدت افزایش یافت!

استراتژی‌­های سرمایه گذاری

قبل از این که روی هر کالایی سرمایه گذاری کنید، باید درک مشخصی از اهداف سرمایه گذاری خود و چگونگی رسیدن به این اهداف دست پیدا کنید. شما باید همین ذهنیت را در مورد سرمایه گذاری در زمینۀ رمزارزها نیز داشته باشید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری چیست، اجازه دهید در مورد دو نوع استراتژی مهم سرمایه گذاری در زمینۀ رمزارزها بحث کنیم.

سرمایه گذاری طولانی مدت در زمینۀ رمزارز

سرمایه گذاری طولانی مدت، سرمایه گذاری‌ای است که انتظار دارید طی آن، رمزارز عملکرد بهتری در یک دورۀ زمانی طولانی داشته باشد. معمولاً، حداقل زمان برای یک سرمایه گذاری طولانی مدت 6 ماه الی 1 سال است. با این وجود، برخی از افراد برنامه‌­ریزی می‌­کنند تا سرمایه گذاری‌های خود را 5 سال تا 10 سال ادامه دهند. در نهایت این شما هستید که انتخاب می‌­کنید چگونه سرمایه گذاری کنید؛ می‌­توانید کل سرمایه گذاری خود را در یک دورۀ زمانی انجام دهید یا می‌توانید در دوره­‌های زمانی مختلف سرمایه گذاری کنید.

استراتژی سرمایه گذاری طولانی مدت

مجدداً قبل از سرمایه گذاری با هر مبلغی باید ایدۀ شفافی در این مورد داشته باشید که اهداف سرمایه گذاری شما کدام هستند:

  • آیا رمزارز را پس از زمان خاصی خواهید فروخت یا پس از اینکه به قیمت خاصی رسید، آن را می‌‌فروشید؟
  • آیا سرمایه گذاری خود را یک‌باره به فروش خواهید رساند یا بخش‌­هایی از آن را در دوره‌­های زمانی مختلف به فروش می‌­رسانید؟
  • آیا در برخی مواقع سرمایه گذاری طولانی مدت را در یک دورۀ زمانی کوتاه مدت خواهید فروخت؟ به عنوان مثال، اگر قوانین جدیدی وضع شوند که بر قیمت طولانی مدت سرمایه گذاری شما تاثیر ‌بگذارند، آیا آن را زودتر خواهید فروخت؟

سپس، باید تحقیقاتی انجام دهید تا بتوانید تصمیم بگیرید کدام یک از رمزارزها بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری طولانی‌مدت هستند. توصیۀ ما این است که موارد زیر را بررسی کنید:

  • آیا فناوری آن‌ها بهتر از رقبا است؟
  • آیا آن‌ها تیمی‌ قوی از بنیان‌گذاران و توسعه دهندگان دارند؟
  • نقشۀ راه/طرح آنها چقدر خوب است؟
  • آیا این رمزارزها مشکلی از مشکلات جهان واقعی را حل می‌­کنند؟

اگر واقعاً به رمزارزی که در مورد آن سرمایه گذاری کرد‌‌‌ه‌­اید، ایمان دارید باید یاد بگیرید چگونه می‌­توانید سرمایه گذاری خود را ادامه دهید. اگر از فروش می‌­ترسید، ممکن است پول خود را از دست بدهید و از فروش خود افسوس بخورید.

دلایل انجام سرمایه گذاری‌های طولانی مدت

  • سرمایه گذاری طولانی مدت زندگی شما را راحت‌تر می‌­کند زیرا لازم نیست همواره بازار را رصد کنید
  • شما معتقد هستید که برخی از رمزارزها در دراز مدت با بازدهی بهتری همراه خواهند بود.
  • شما واقعاً به آیندۀ رمزارز ایمان دارید.

سرمایه گذاری کوتاه مدت در زمینۀ رمزارز

سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت، در دوره­‌های زمانی کوتاه‌تری و به امید دستیابی به سودهای سریع‌­تر انجام می‌­شوند. در این صورت، سرمایه گذاری کوتاه مدت دقیقاً چقدر کوتاه است؟ سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت می‌­توانند چند ثانیه، چند دقیقه، چند روز یا حتی چند ماه به طول بیانجامند.

سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت چگونه جواب می‌­دهند؟

در این مورد نیز دقیقاً مانند سرمایه گذاری طولانی مدت باید اهداف مشخصی برای سرمایه گذاری داشته باشید تا زمان صرف شده برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری مفید واقع شود. شما باید سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • انتظار دارید چقدر سود از این سرمایه گذاری عاید شما شود؟ در این صورت ایده‌­ای از قیمتی که باید با آن رمزارز را بخرید یا بفروشید، خواهید داشت.
  • چه میزان زیان را خواهید پذیرفت؟ درک این مسئله به شما کمک می‌­کند تا در صورتی که قیمت رمزارز ناگهان افت کند، زیان‌های خود را کنترل کنید.
  • آیا وقت کافی جهت مطالعه و دنبال کردن اخبار و بازار کریپتو دارید؟
  • آیا می‌­توانید تحلیل‌­های فنی بازار کریپتو را انجام دهید؟ اگر نه، باید قبل از سرمایه گذاری این تحلیل­‌ها را یاد بگیرید.
  • آیا با استراتژی کوتاه مدت به بازدهی‌هایی بیشتر از استراتژی بلندمدت دست می‌­یابید؟

حالا باید بدانید بهترین ارز دیجیتال جهت سرمایه گذاری کوتاه مدت کدام است. رمزارزهایی که از ویژگی‌­های زیر برخوردارند، گزینه­‌های خوبی برای سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت هستند:

  • مارکت کپ پایین
  • حجم تجاری بالا: تعداد زیادی از افراد این رمزارز را دقیقه به دقیقه خرید و فروش می‌­کنند
  • میزان جلب توجۀ اخبار و رسانه‌­های اجتماعی فعلی
  • یک عرضه کوین اولیه دارند یا عرضه کوین اولیه آنها به پایان رسیده است

هرچندکه رمزارزهایی همچون بیت کوین و اتریوم را می‌­توان در کوتاه مدت نیز خرید و فروش کرد، ولی شما باید به سرمایه گذاری در زمینۀ رمزارزهای جدیدتر نیز فکر کنید. سرمایه‌گذاران (مانند برخی از جدیدترین سرمایه‌گذاران بزرگ رمزارزها همچون NEO، Stellar، IOTA و NEM) در گذشته با سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت به سودهای کلانی دست یافته‌اند.

مزیت اصلی سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت این است که می‌­توانید در مدت زمان کوتاهی پول زیادی به دست آورید. این نوع سرمایه گذاری­‌ها تعداد زیادی از افراد را به سرعت پول‌دار کرده‌اند. با این حال، سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت معایب خود را دارند.

معایب سرمایه گذاری کوتاه مدت

  • این سرمایه گذاری‌­ها به وقت و تلاش زیادی نیاز دارند زیرا باید مرتباً قیمت‌های بازار را رصد کنید.
  • این نوع سرمایه گذاری، پرخطرتر است و می‌­تواند برحسب تغییر قیمت‌ها در یک دورۀ زمانی کوتاه زیان­‌های بزرگتری را به بار آورد.
  • این نوع سرمایه گذاری می‌­تواند خیلی پراسترس‌­تر و هیجانی‌­تر باشد.

خیلی سخت است بخواهیم بگوییم کدام یک از این دو استراتژی سرمایه گذاری، بهترین گزینه است. این موضوع کلاً به اهداف و تجربۀ شما از بازار رمزارز بستگی دارد.

اگر واقعاً به پروژه­‌ای ایمان دارید، بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری آن رمزارزی است که پتانسیل سرمایه گذاری در درازمدت را داشته باشد. با این حال، اگر پروژه‌­ای جدید باشد و توجۀ همگان را به خود جلب کند، آنگاه تجارت کوتاه مدت می‌­تواند گزینۀ بهتری باشد.

معایب سرمایه گذاری کوتاه مدت در رمزارزها

شما باید فقط با پولی سرمایه گذاری کنید که ترس از دست دادن آن را نداشته باشید. این یک توصیۀ عالی است، پس همیشه به آن توجه داشته باشید.

سخن پایانی

هرچندکه رمزارزها می‌­توانند سودهای هنگفتی را عاید شما کنند، ولی باید خود را برای یک چیز مهم‌تر آماده کنید و آن هم از دست دادن پول است. همیشه به خاطر داشته باشید که پیش‌بینی‌­های شما همیشه درست از آب درنمی‌­آیند! هیچ کس واقعاً نمی‌­داند بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در آینده چیست و قرار است چه اتفاقی برای قیمت رمزارز یا هر نوع سرمایه گذاری دیگری بیوفتد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments