آموزش ساخت کیف پول کاغذی اتریوم

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

همان‌طور که می‌دانید، قبل از خرید یا استخراج ارزهای دیجیتال، باید یک کیف پول مناسب و امن برای استفاده، ارسال، دریافت و ذخیره دارایی‌های خود انتخاب کنید. یکی از ایمن‌ترین کیف پول‌های رمزارزی، کیف پول کاغذی است؛ چون به دلیل عدم اتصال به اینترنت، امنیت بالایی را برای محافظت از دارایی‌های شما در برابر حمله هکرها ارائه می‌دهد. در این مقاله قصد داریم به معرفی کیف پول کاغذی اتریوم (ETH) و همچنین، آموزش ایجاد یک کیف پول کاغذی برای این ارز دیجیتال در وب‌سایت MyEtherWallet بپردازیم.

کیف پول کاغذی اتریوم (ETH)

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

کیف پول کاغذی اتریوم، کیف پولی است که روی یک برگه کاغذ چاپ می‌شود. این امر در ابتدا ممکن است عجیب به نظر برسد، با این حال امن‌ترین روش برای ذخیره اتریوم‌ به شمار می‌رود. این واقعیت که شما می‌توانید اتریوم‌های خود را در خانه، صندوق امانات بانک یا حتی یک جعبه دفن‌شده در حیاط پشت خانه‌تان ذخیره ‌کنید، مهم‌ترین مزیت استفاده از کیف پول‌های کاغذی در مقایسه با کیف پول‌های آنلاین است.

کیف پول کاغذی به اینترنت متصل نیست. بنابراین، هیچ هکری نمی‌تواند به اتریوم‌های با ارزش شما دسترسی پیدا کند. مگر اینکه، او جعبه پنهان‌شده در حیاط پشت خانه شما را پیدا کرده باشد!

از سوی دیگر، یکی از معایب کیف پول کاغذی این است که امکان دسترسی زود به زود به اتریوم‌ها کم می‌شود و برای استفاده از ارزهای دیجیتال خود، باید ابتدا آنها را به یک کیف پول آنلاین منتقل کنید. در واقع، کیف پول کاغذی برای نگهداری طولانی‌مدت ارزهای دیجیتال مناسب است، نه برای انجام معاملات روزانه.

اینکه چه نوع کیف پولی را برای مدیریت اتریوم‌های خود انتخاب می‌کنید، بستگی به نوع فعالیت شما دارد. اگر می‌خواهید اتریوم‌های خود را در بازار معامله کنید و از نوسانات قیمت آن بهره‌مند شوید، پس باید اتریوم‌های شما در یک کیف پول آنلاین نگهداری شوند تا بتوانید سریع اقدام کنید. اما اگر می‌خواهید اتریوم‌های خود را به صورت طولانی‌مدت نگهداری کنید، می‌توانید آنها را با خیال راحت در یک کیف پول کاغذی قرار دهید. به هر حال، کیف پول ‌های کاغذی برای نگهداری ایمن دارایی‌های دیجیتال، یک گزینه فوق‌العاده عالی هستند.

ساخت کیف پول کاغذی اتریوم با استفاده از MyEtherWallet

کیف پول MyEtherWallet یک کیف پول متن ‌باز، مبتنی بر زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت و از نوع Client-side است که به طور اختصاصی، برای نگهداری و مدیریت اتریوم و توکن‌های مبتنی بر شبکه بلاکچین آن توسعه داده شده است.

راه‌اندازی اولیه و استفاده از کیف پول نرم افزاری MyEtherWallet، به صورت کامل در مقاله آموزش کار با کیف پول MyEtherWallet (مای اتر والت) آموزش داده شده است.

پس از ایجاد یک حساب در MyEtherWallet، به کیف پول خود وارد شوید. پس از ورود به کیف پول، در صفحه اصلی کادری وجود دارد که آدرس عمومی کیف پول شما را نشان می‌دهد.

ethereum-paper-wallet

با انتخاب گزینه Print در این کادر، صفحه‌ای باز می‌شود که در آن، آدرس عمومی، کلید خصوصی و کدهای QR را برای دسترسی به کیف پول خود مشاهده خواهید کرد.

شما می‌توانید این اطلاعات را روی یک برگه کاغذ چاپ کنید و آن را به عنوان کیف پول کاغذی اتریوم خود، در یک محل ایمن نگه دارید.

ethereum-paper-wallet

آدرس عمومی موجود در کیف پول کاغذی، مشابه شماره حساب بانکی معمول است و می‌توانید آن را در اختیار کسانی که قصد ارسال اتریوم به کیف پول شما را دارند، قرار دهید. اما کلید خصوصی این‌طور نیست. اگر شخصی به کلید خصوصی کیف پول کاغذی شما دسترسی داشته باشد، در واقع به دارایی‌های موجود در آن دسترسی پیدا کرده است. به همین دلیل، شما هرگز نباید کلید خصوصی کیف پول خود را برای کسی ارسال کنید. بنابراین، نگهداری کیف پول کاغذی در یک مکان امن و مطمئن بسیار مهم است.

به عنوان گزینه جایگزین برای کیف پول کاغذی چاپ‌شده، شما می‌توانید از فایل KeyStore که با فرمت UTC/JSON در اختیار شما قرار گرفته است، استفاده کنید. این فایل شامل تمام اطلاعات مربوط به کیف پول اتریوم شما است و به صورت رمزنگاری‌شده نگهداری می‌شود.

رمز عبوری که در ابتدا برای ایجاد حساب کاربری خود در MyEtherWallet انتخاب کرده بودید، برای رمزگشایی این فایل استفاده می‌شود. برای جلوگیری از گم‌ شدن فایل KeyStore، می‌توانید آن را روی یک فلش USB ذخیره کنید.

واریز به کیف پول کاغذی اتریوم

قبل از استفاده از کیف پول اتریوم، ابتدا مقدار کمی از اتریوم‌ها را به صورت آزمایشی به کیف پول خود انتقال دهید. بعد از یک انتقال آزمایشی موفق، می‌توانید بقیه کوین‌های خود را نیز منتقل کنید. اگر قبلاً اتریوم خریده‌اید، می‌توانید از آدرس عمومی خود برای واریز این اتریوم‌ها به کیف پول خود استفاده کنید.

توصیه می‌کنیم که آدرس عمومی (کلید خصوصی نه!) کیف پول کاغذی خود را در محلی از رایانه شخصی ذخیره کنید. به این ترتیب، می‌توانید به سادگی آن را کپی و پیست کنید و از غلط املایی جلوگیری نمایید. این کار به افزایش سرعت شما در انجام معاملات نیز کمک خواهد کرد.

مشاهده موجودی در کیف پول کاغذی اتریوم

کیف پول کاغذی اتریوم

برای مشاهده تعداد اتریوم‌های موجود در کیف پول کاغذی خود، می‌توانید به وب‌سایت اتر اسکن مراجعه کنید. در این وب‌سایت، شما باید آدرس عمومی خود را در قسمت مشخص‌شده وارد و آن را جست‌وجو کنید. به این ترتیب، موجودی کیف پول اتریوم خود را مشاهده خواهید کرد.

سخن پایانی

در این مقاله، به معرفی کیف پول کاغذی اتریوم و نحوه تهیه یک کیف پول کاغذی برای این ارز دیجیتال در وب‌سایت MyEtherWallet پرداختیم. همان‌طور که گفته شد، کیف پول‌های کاغذی به دلیل عدم اتصال به اینترنت، در برابر حمله هکرها امنیت بالایی را ارائه می‌دهند.

اما فراموش نکنید که این نوع کیف پول‌ها نیز معایب خود را دارند. کیف پول‌های کاغذی در برابر بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، آتش‌سوزی و حتی نم و رطوبت، آسیب‌پذیرند. بنابراین، باید از آنها با دقت زیاد نگهداری کنید.

اگر شما از جمله افرادی هستید که به صورت منظم و روزانه به انجام معاملات می‌پردازید، کیف پول‌ کاغذی ممکن است گزینه مناسبی برای شما نباشد. در واقع، این نوع کیف پول‌ها بیشتر برای نگهداری طولانی‌مدت دارایی‌های دیجیتال استفاده می‌شوند.

در نهایت، این شما هستید که با توجه به اهداف و استراتژی‌های معاملاتی خود، می‌توانید کیف پول مناسب خودتان را انتخاب کنید!

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments