آینده ارز دیجیتال الروند (Elrond) + پیش بینی قیمت

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

افزایش قیمت الروند (Elrond) در فصل آغازین سال جدید میلادی، توجه تریدرهای بسیاری را به خود جلب کرد. تریدرها با پیگیری قیمت الروند و تحلیل‌های مرتبط با آن دریافتند که این رمزارز می‌تواند آینده بسیار روشنی را برای کاربران خود رقم بزند. در این مطلب قصد داریم که ضمن آشنایی با این ارز دیجیتال، درباره پیش بینی آینده ارز دیجیتال الروند (EGLD) اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

ارز دیجیتال الروند (Elrond) چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

ارز دیجیتال الروند که در سال 2019 عرضه شد، خیلی زود توانست خود را در میان 100 ارز برتر دنیای رمزارزها قرار دهد. Elrond را می‌توان نسل بعدی تکنولوژی بلاکچین دانست. مکانیزم الروند بر پایه تطبیق گواه اثبات سهام (PoS) و شاردینگ (Sharding) بنا شده است. از آنجا که فلسفه وجودی الروند، حل مشکل بلاکچین است، توضیح مختصری در مورد این مقوله ارائه می‌کنیم.

شاردینگ (Sharding) چیست؟

شاردینگ فرآیندی است که از آن به‌ منظور افزایش سرعت تراکنش‌ها استفاده می‌شود. این تکنولوژی برای این منظور، بلاکچین را به چندین قسمت تقسیم می‌کند.

گواه اثبات سهام (PoS)چیست؟

گواه اثبات سهام سیستمی است که در آن بلاک‌ها به تأیید سهام‌داران آن ارز می‌رسد.

الروند به ‌عنوان حلقه اتصال بین این دو، سعی دارد که مشکلات گریبان‌گیر شبکه اتریوم را مرتفع کند. همچنین الروند نیم‌نگاهی به زیلیکا و الگوراند نیز داشته است و سعی دارد سرعت انتقال داده‌ها را بهبود ببخشد. این همان موضوعی است که آینده ارز دیجیتال الروند را هیجان‌انگیز می‌کند.

الروند را باید حلقه اتصال شاردینگ و گواهی اثبات سهام دانست.
Elrond-price-prediction

عوامل مؤثر بر آینده ارز دیجیتال الروند

بدون شک عوامل مختلفی می‌توانند در آینده هر ارز دیجیتالی سهیم باشند. الروند نیز از این قاعده مستثنی نیست. با هم برخی از این عوامل را مرور می‌کنیم.

آغاز همکاری با غول‌های تجارت

سامسونگ یکی از اولین شرکت‌هایی بود که الروند برای آغاز همکاری به سراغ آن رفت. این دو شرکت همکاری خود را در سال 2019 و در زمینه ساخت بازی و اپلیکیشن غیرمتمرکز (DApp) شروع کردند. در ادامه این همکاری‌ها تصمیم بر آن شد که توکن ERD به کیف پول بلاکچینی سامسونگ اضافه شود.

همچنین آنها چند همکار را با برخی از فعالان حوزه بلاکچین مانند APRA و Ankr و همچنین StakeDAO آغاز کرده‌اند. همکاری الروند با این شرکا، می‌تواند به یک هم‌افزایی جمعی در این زمینه منجر شود.

ایجاد تغییر در توکن

دومین حرکت مهمی که نگاه ما را به آینده ارز دیجیتال الروند خوش‌بین می‌کند، ایجاد تغییر در توکن شبکه الروند است. الروند با تغییر دادن توکن ERD به EGLD سعی دارد مشکل مقیاس‌ پذیری را در بلاکچین خود رفع کند. این تغییر در اول سپتامبر سال 2020 اتفاق افتاد. توکن دوم که الروند گلد نام دارد، با مقیاس 1000:1 منتشر شد، یعنی به ازای هر 1000 توکن ERD می‌توانید 1 توکن EGLD دریافت کنید. در واقع هیچ تغییر خاصی در قیمت و ارزش این ارز ایجاد نشده است. همچنین این مورد را حتی نمی‌توان به ‌عنوان یک هارد فورک تلقی کرد؛ چراکه اساساً ارز جدیدی به وجود نیامده است. اما این تغییر سبب ایجاد تحولات بزرگی در این شبکه شد. یکی از این تغییرات، کاهش میزان عرضه اولیه به ‌صورت کلی است.

پرداخت پاداش

در حال حاضر مهم‌ترین روش کسب درآمد از الروند را می‌توان پیوستن به جمع استیک‌کنندگان آن دانست. البته تا زمان راه‌اندازی شبکه اصلی به طور قطع نمی‌توان در مورد حاشیه سود این کار صحبت کرد. با این وجود حدس‌هایی در این باره وجود دارد که آنها را مرور می‌کنیم.

کاربرانی که به آینده ارز دیجیتال الروند خوش‌بین هستند و به استیکینگ آن می‌پردازند، به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • دسته اول با نام نماینده (Delegator) شناخته می‌شوند که سود استیکینگ آنها 29 درصد به ‌صورت سالیانه است.
  • دسته دوم اعتبارسنج‌ها یا تأییدکننده‌ها (Validator) هستند که برای آنها 36 درصد بازدهی دارد.

البته این ارقام ممکن است پس از راه‌اندازی شبکه اصلی، افزایش بیاید.

تحلیل قیمت الروند

قطعاً تحلیل قیمت برای پیش بینی آینده ارز دیجیتال الروند یک کمک بزرگ محسوب می‌شود. پس از معرفی سیستم استیکینگ الروند، جهان شاهد رشد چشمگیر ارزش Elrond بود. این امر نشان می‌دهد که کاربران دوراندیش، به دنبال هودل کردن توکن‌های ERD هستند. به تعبیر دیگر نگهداری این توکن‌ها توسط کاربران، منجر به افزایش ارزش آن شده است.

نگهداری توکن‌های Elrond در درازمدت می‌تواند بسیار سودبخش باشد.

Elrond-price-prediction

پیش بینی آینده ارز دیجیتال الروند

حال زمان آن ست که با هم به بررسی برخی از پیش‌بینی‌های مطرح‌شده برای این رمزارز محبوب بپردازیم.

در صفحه قیمت الروند (Elrond) می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت توکن EGLD و دیگر اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید.

پیش بینی قیمت الروند در کوتاه‌مدت

اکثر کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال، افزایش ارزش الروند را در سال 2021 پیش بینی کرده‌اند. بر اساس این پیش بینی ها قیمت الروند ظرفیت آن را دارد که تا پایان سال 2021، در حدود 6 برابر رشد کند.

پیش بینی قیمت الروند در بلندمدت

تا سال 2025 نیز الروند به ‌احتمال زیاد همچنان به روند صعودی خود، ادامه خواهد داد. احتمال می‌رود در آن سال قیمت Elrond تا 20 برابر امروز رشد را تجربه کند. توجه به این نکته بسیار اهمیت دارد که قیمت الروند در اولین عرضه اولیه (ICO) تنها 0.00065 دلار بوده است.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم شما را با رمزارز الروند (Elrond) آشنا کنیم. مسلماً در صورت تحقق اهداف از پیش تعیین شده برای این شبکه، آینده ارز دیجیتال الروند بسیار روشن و قابل‌اعتنا خواهد بود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments