کیف پول کول والت اس (CoolWallet S) چیست؟ بررسی امکانات و مزایا

زمان مطالعه: 8 دقیقه

مقدمه

بهترین کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ شاید تا چند سال پیش، زمانی که محبوبیت ارزهای دیجیتال تا به این حد افزایش نیافته بود، پاسخ به این سؤال ساده‌تر بود. اما در حال حاضر، رقابت شرکت‌های مختلف برای توسعه بهترین کیف پول ارز دیجیتال، به شدت افزایش یافته است. جالب است بدانید که تقریباً هر چند وقت یک بار، یک کیف پول جدید با ویژگی‌های منحصربه‌فرد وارد بازار می‌شود و تا چندین ماه توجه سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها را به خود جلب می‌کند. یکی از این کیف پول‌ها، کیف پول سخت افزاری کول والت اس است. کیف پول CoolWallet S یکی از انواع کیف پول سخت افزاری و رقیبی تازه‌نفس برای کیف پول‌ لجر نانو است.

معرفی شرکت CoolWallet S

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

با توجه به اینکه کیف پول کول والت به تازگی وارد بازار شده است، بهتر است قبل از هر چیز به طور مختصر به بررسی شرکت سازنده آن بپردازیم. CoolBitX در سال 2014، در تایوان راه‌اندازی شد. مایکل او (Michael Ou)، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت، زمانی که هکرها موفق به سرقت از Mt. Gox شدند، به طور جدی به طراحی و توسعه یک کیف پول سخت افزاری جدید فکر کرد. در سال 2015، این شرکت موفق شد اولین کیف پول ارز دیجیتال، یعنی CoolWallet را معرفی کند. این کمپین توسط افرادی که تصمیم داشتند از آن در Indiegogo (یک بستر تأمین مالی سرمایه‌گذاری) بک‌آپ بگیرند، پشتیبانی شد.

بعد از معرفی اولیه کیف پول و دریافت بازخورد کاربران، CoolBitX مشکلات موجود را شناسایی و آنها را رفع کرد. این به‌روزرسانی چیزی حدود 3 سال زمان برد. شرکت CoolBitX در اوایل سال 2018، کیف پول کول والت اس را به طور رسمی عرضه کرد.

کیف پول coolwallet s

کیف پول سخت افزاری کول والت اس چیست؟

حال که با شرکت توسعه‌دهنده این کیف پول سخت افزاری تا حدی آشنا شدید، نوبت به بررسی امکانات و ویژگی‌های CoolWallet S می‌رسد. برای آشنایی با این کیف پول، باید با چند مفهوم اساسی و پایه آشنا شوید.

کیف پول سرد چیست؟

به طور کلی، ارزهای دیجیتال در دو نوع کیف پول سرد و گرم ذخیره می‌شوند. کیف پول‌های گرم، نرم افزارهای آنلاینی هستند که همواره به اینترنت متصل‌اند. کیف پول سرد همیشه به اینترنت متصل نیست. کیف پول سرد، رمزارز شما را در بلاکچین ردیابی و آن را در خود ذخیره می‌کند.

کیف پول کول والت، یک کیف پول سخت افزاری است که هم به صورت آفلاین و هم از طریق نسخه نرم افزاری در تلفن همراه هوشمند، در دسترس است.

بنابراین کیف پول CoolWallet S را می‌توان یک کیف پول سخت افزاری موبایلیِ همیشه همراه، معرفی کرد.

جعبه گشایی کیف پول سخت افزاری کول والت

این کیف پول در یک بسته‌بندی مشکی و شیک به فروش می‌رسد. در داخل جعبه، کارت ریکاوری CoolWallet S، استیکر، پد شارژ با کابل USB استاندارد و البته خود دستگاه CoolWallet S قرار گرفته است.

کیف پول کول والت

نرم افزار کیف پول کول والت اس

برنامه تلفن همراه این کیف پول، هم در فروشگاه برنامه‌های Android و هم در iOS قابل دسترسی است. به محض روشن شدن دستگاه، از شما خواسته می‌شود که دستگاه را با نسخه نرم افزاری این کیف پول، همگام یا جفت کنید.

این برنامه طیف وسیعی از امکانات را برای شما فراهم می‌کند. با استفاده از آن قادر خواهید بود اموری نظیر تبدیل رمزارزها به یکدیگر، ارسال و دریافت ارز و … را انجام دهید. این برنامه از نظر زیبایی‌شناسی، جذاب و همراه با کاربری آسان است؛ در واقع شما را با انبوه اطلاعات بی‌مورد یا بخش‌های متعدد، گمراه نمی‌کند.

مقایسه کیف پول CoolWallet S و لجر نانو اس (Ledger Nano S)

لجر نانو اس

کول والت اس

نسخه نرم افزاری

Windows

MacOS

Android

Android

iOS

امکانات نرم افزار

نگهداری

ارسال

دریافت

نگهداری

ردیابی

ارسال

دریافت

ترید

اکسچنج

قابلیت‎‌های اضافی

تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر

شفافیت عملکرد

متن باز

منبع بسته

مشخصات فنی کیف پول کول والت اس

کیف پول CoolWallet S از الگوریتم امضای تراکنش ECDSA پشتیبانی می‌کند، به اندازه یک کارت اعتباری است و یک دکمه فلزی دارد. این دستگاه دارای یک باتری قابل شارژ لیتیوم داخلی (3 ولت، 15 میلی آمپر) است که به 2 ساعت زمان برای شارژ کامل نیاز دارد. با هر بار شارژ کامل دستگاه، می‌توانید 2 هفته، هر روز دو تراکنش با آن انجام دهید.

کیف پول کول والت

امکانات کیف پول سخت افزاری کول والت چیست؟

  • از مهم‌ترین امکانات کیف پول کول والت، می‌توان به ارسال و دریافت ارز دیجیتال در کوتاه‌ترین زمان ممکن اشاره کرد.
  • خبر خوب برای افرادی که همواره در حال تبدیل رمزارزها به یکدیگر هستند این است که می‌توانند در لحظه هر یک از ارزهای دیجیتال خود را به یک ارز دیگر تبدیل کنند.
  • نسخه نرم افزاری کیف پول CoolWallet S توسط iOS و Android پشتیبانی می‌شود.
  • کیف پول سخت افزاری کول والت ضد آب است.
  • این کیف پول از رمزارزهای بیت کوین (Bitcoin)، اتریوم (Ethereum)، توکن‌های ERC-20، ریپل (Ripple)، لایت کوین (Litecoin) و بیت کوین کش (Bitcoin Cash) پشتیبانی می‌کند.

قیمت کیف پول کول والت چقدر است؟

در حال حاضر این کیف پول سخت افزاری با قیمت 99 دلار به فروش می‌رسد. اما در صورتی که شما دو عدد کیف پول coolwallet s خریداری کنید، قیمت هر یک تقریباً 80 دلار محاسبه خواهد شد.

آموزش راه‌اندازی کیف پول سخت افزاری کول والت

  • مرحله 1. کیف پول خود را روشن و برنامه CoolWallet S را در تلفن همراهتان باز کنید.
  • مرحله 2. در برنامه رشته‌ای از حروف و اعداد نمایش داده می‌شود که در واقع شناسه کیف پول شما است. روی گزینه “Connect” ضربه بزنید.
  • مرحله 3. برای جفت شدن با دستگاه، به محض آنکه از شما خواسته شد دکمه CoolWallet S را فشار دهید.
  • مرحله 4. روی “Create” در برنامه ضربه بزنید.
  • مرحله 5. اکنون باید طول عبارت بازیابی (Seed) کیف پولتان را انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای تعیین Seed، از کیف پول سخت افزاری استفاده کنید و نه نرم افزاری.
  • مرحله 6. شما یک عبارت تصادفی متشکل از کلمات و اعداد را دریافت خواهید کرد. آنها را در جایی مطمئن ذخیره کنید.
  • مرحله 7. پس از پشت سر گذاشتن مراحل گفته‌شده، تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب گزینه “Create Wallet” است.

کیف پول coolwallet s

ارسال و دریافت ارز دیجیتال در کیف پول کول ولت

همان‌طور که پیش از این گفته شد، کار با کیف پول سخت افزاری کول ولت اصلاً سخت نیست. برای ارسال بیت کوین به شخص دیگری، کافی است آدرس کیف پول وی را تایپ کنید و مبلغ و کارمزد را تعیین نمایید. بعد از آن باید تمام اطلاعات وارد شده را تأیید کنید.

برای دریافت بیت کوین از طریق کیف پول سخت افزاری کول والت، می‌توانید یا از روش اسکن کد استفاده کنید یا کدی که در اختیارتان قرار داده می‌شود را وارد و ارز دیجیتال‌تان را دریافت کنید.

امنیت کیف پول coolwallet s چگونه است؟

  • هنگام استفاده از کیف پول کول ولت، برای انجام هر تراکنش باید یک احراز هویت سه مرحله‌ای را پشت سر بگذارید. اگرچه ممکن است این کار در ابتدا خسته‌کننده به نظر برسد، اما یک ویژگی عالی برای کمک به شما جهت تأمین امنیت سرمایه‌تان در درازمدت است.
  • علاوه بر این، اطلاعات شما با استفاده از عبارت بازیابی یا Seed که توسط کیف پولتان ایجاد شده، محافظت می‌شود.
  • در نهایت، کیف پول توسط تراشه‌ای که به عنوان عنصر امن (Secure Element) شناخته می‌شود، محافظت می‌شود؛ یک ریزتراشه که با استفاده از آن می‌توان مطمئن بود کلیه اطلاعات شما به صورت رمزگذاری‌شده، ذخیره می‌شود.

مزایا و معایب کیف پول کول والت

  1. این کیف پول سخت افزاری هم از نظر ظاهر و هم عملکرد، بسیار ساده است. در این کیف پول از فناوری بلوتوث رمزنگاری‌شده به جای USB یا WiFi استفاده شده است.
  2. تفاوت در نحوه اتصال به کیف پول، نه تنها منجر به افزایش امنیت آن، بلکه کاربری آسان‌تر می‌شود. حتی اگر به اینترنت هم دسترسی نداشته باشید، کار با کیف پول امکان‌پذیر خواهد بود.
  3. راه‌اندازی کیف پول، با استفاده از دستورالعمل، کارت ریکاوری و استیکرهای قرار گرفته شده در جعبه، کار ساده‌ای خواهد بود.
  4. اطلاعاتی که در صفحه نمایش کیف پول نمایش داده می‌شوند، به دلیل سایز مناسب صفحه، به راحتی خوانده می‌شوند.
  5. گرچه این کیف پول به صورت آفلاین عمل می‌کند، اما همواره در حال به‌روزشدن است. همین باعث می‌شود که امنیت کیف پول کول والت اس با مشکل رو‌به‌رو نشود.
تنها مشکلی که در خصوص کیف پول سخت افزاری کول والت می‌توان به آن اشاره کرد، متن باز نبودن آن است!

سخن پایانی

کیف پول کول والت اس، یکی از جدیدترین کیف پول‌های سخت افزاری موجود در بازار است که با توجه به بررسی‌های انجام شده، عملکرد مناسبی دارد. گرچه کیف پول coolwallet در ابتدای مسیر خود قرار دارد، اما به نظر می‌رسد آینده روشنی پیش رو داشته باشد و امکانات و امنیت آن، بهبود بیاید. کیف پول سخت افزاری کول والت هم به صورت سخت افزاری و هم نرم افزاری از طریق پروتکل ارتباطی بلوتوث رمزگذاری‌شده، قابل استفاده است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments