آموزش کامل خرید زمین مجازی در متاورس

زمان مطالعه: 8 دقیقه

مقدمه

متاورس یکی از بحث‌های داغ امروز جهان است و توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. در این دنیای مجازی، درست مانند دنیای واقعی، می‌توانید به خرید زمین هم بپردازید. قطعه‌های زمین در دنیای مجازی متاورس، به صورت توکن‌هایی تحت عنوان NFT به فروش می‌رسند و به اصطلاح، واگذار می‌شوند. امروزه خرید زمین در متاورس بسیار پرطرفدار شده و هر روز، افراد بیشتری برای خرید زمین در این دنیای مجازی، تلاش می‌کنند. اگر می‌خواهید به طور کامل با نحوه خرید زمین در متاورس آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید.

بررسی زمین مجازی در متاورس

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

همان‌طور که گفته شد، زمین‌های متاورسی به قطعه زمین‌هایی می‌گویند که در فضای مجازی و به صورت توکن، وجود دارند.

تغییر مالکیت این زمین‌ها، توسط توکن‌ NFT انجام می‌شود. بنابراین، هر فردی که صاحب توکن غیرمثلی یا همان NFT یک زمین مجازی باشد، مالک آن به حساب می‌آید.

یکی از مسائلی که در خرید زمین متاورسی بسیار مهم است و باید رعایت شود، جایی است که شما زمین را از آن خریداری می‌کنید. سعی کنید زمین‌های متاورسی را از بازار‌های معتبر تهیه کنید. در نظر داشته باشید که خرید یک زمین متاورسی، بدون ریسک نیست.

کاربران به دلایل مختلفی زمین متاورسی می‌خرند. عده‌ای برای نگهداری و فروش با قیمت بالاتر در آینده این زمین‌ها را خریداری می‌کنند؛ زیرا این تکنولوژی، در ابتدای مسیر خود است و در صورت موفقیت، می‌تواند سود خوبی را در درازمدت نصیب مالک خود کند.

این زمین‌ها معمولاً مربوط به پروژه‌هایی هستند که کاربران زیادی دارند. مثلاً بازی دیسنترالند (Decentraland) یا پروژه OVR، نمونه‌هایی از پروژه‌های فعال متاورسی هستند که زمین‌های درون پروژه آنها به فروش می‌رسد.

همچنین خرید و فروش زمین‌ در متاورس عموماً با ارز‌های دیجیتال انجام می‌شود. برای مثال، پروژه OVR زمین‌های خود را با استفاده از توکن‌های بومی خود به فروش می‌رساند.

همچنین، بعضی از کاربران در دنیای متاورس زمین می‌خرند تا بتوانند در آن کسب‌وکاری راه بیندازند و از آن سود کسب کنند.

خرید زمین در متاورس

این مسئله در پروژه OVR کاملاً قابل لمس است؛ زیرا کاربران این اکوسیستم پس از خرید یک قطعه زمین، می‌توانند آن را به شکل دلخواه خود طراحی کنند و کالاهای خود را در آن به فروش بگذارند.

بنابراین پروژه‌‌ای که در آن اقدام به خرید زمین می‌کنید، بسیار مهم است. مثلاً در حال حاضر اینکه شما در پروژه OVR زمین خریداری کنید یا در پروژه Upland، بسیار تفاوت دارد.

همچنین ببینید: بازی OVR چیست؟

اگر زمینی که خریداری می‌کنید، در خیابان پرترددی باشد یا حتی در نقطه مهمی از شهر باشد، می‌توانید آن را اجاره دهید و از این طریق به درآمد برسید. بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی در این حوزه فعالیت می‌کنند.

برای مثال، پروژه OVR قابلیت کاوش 3 بعدی را به کاربرانش ارائه می‌دهد. فرض کنید که یک زمین در محوطه برج میلاد خریده‌اید و بازدیدکنندگان مختلف می‌توانند با گوشی یا عینک‌های مخصوص از زمین شما دیدن کنند.

نحوه خرید زمین در متاورس

خرید زمین در متاورس، شبیه به خرید توکن NFT است؛ زیرا مالکیت آن زمین مجازی، با توکن غیرمثلی به شما داده می‌شود.

برای خرید یک زمین متاورسی نیاز به یک کیف پول دارید. پیشنهاد ما به شما، نصب کیف پول متامسک (Metamask) است.

سرمایه‌گذاری در حوزه متاورس، مانند هر حوزه دیگری با ریسک همراه است؛ بنابراین قبل از سرمایه‌گذاری، تحقیقات کافی را انجام دهید.

مرحله اول: یک پلتفرم متاورس مناسب انتخاب کنید.

این مهم است که زمین مجازی کدام پروژه را خریداری می‌‌کنید. در واقع زمین‌های هر پروژه‌ای، ارزش خرید ندارد و لازم است در انتخاب خود دقت کنید.

در این آموزش، پروژه سندباکس (SandBox) را انتخاب کرده‌ایم. این پروژه، بر بستر بلاکچین اتریوم فعالیت می‌کند. همچنین، پروژه دیسنترالند (Decentraland) نیز می‌تواند یکی از انتخاب‌های مناسب باشد.خرید زمین در متاورس

مرحله دوم: کیف پول خود را بسازید.

همان‌طور که گفته شد، برای خرید یک زمین متاورسی، نیاز به یک کیف پول دارید تا بتوانید توکن غیرمثلی زمین را در آن نگهداری کنید.

بسته به نیاز خود، می‌توانید از کیف پول مرورگر، موبایلی یا دسکتاپی استفاده کنید. پیشنهاد ما، استفاده از کیف پول مرورگر و افزونه کیف پول متامسک است. این کیف پول بسیار ساده و کاربردی است و تمام نیاز‌های شما را نیز برآورده می‌کند.

هنگامی که کیف پول‌تان را ایجاد می‌کنید، به شما 12 الی 16 کلمه عموماً بامعنی و انگلیسی داده می‌شود که به آنها، Phrasal Code یا عبارت بازیابی می‌گویند. سعی کنید این کلمات امنیتی را در جایی مناسب نگهداری کنید؛ زیرا  از دست دادن آنها به معنای از دست دادن دارایی مجازیتان است.

مرحله سوم: کیف پول خود را به بازار سندباکس (SandBox) متصل کنید.

در نقشه پروژه سندباکس، زمین‌ها و امکان خرید و اطلاعات مورد نیاز برای خرید زمین، قرار داده شده است. بعضی از زمین‌ها، امکان خرید مستقیم از سندباکس را دارند، در حالی‌ که بعضی از آنها از قبل خریداری شده‌اند و امکان خرید آنها در بازاری (Market Place) دیگر وجود دارد.

قبل از اینکه بتوانید چیزی از سندباکس بخرید، باید کیف پول خود را به آن متصل کنید. برای این کار، مانند عکس زیر، روی گزینه آبی رنگ Sing in کلیک کنید.خرید زمین مجازی

سپس صفحه‌ای مانند عکس زیر برای شما باز خواهد شد. ما روی کیف پول متامسک کلیک می‌کنیم.خرید زمین مجازی

پس از انتخاب متامسک، یک پاپ‌آپ مشاهده می‌کنید که از شما اجازه متصل کردن متامسک به سایت را درخواست می‌کند.خرید زمین مجازی

پس از کلیک روی گزینه Next، با صفحه زیر مواجه می‌شوید که باید روی گزینه آبی رنگ “Connect”  کلیک کنید.آموزش خرید زمین در متاورس

پس از انجام مراحل بالا، صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد. در این صفحه، سندباکس از شما اطلاعاتی مانند ایمیل و یک نام کاربری برای نمایش در بازی را درخواست می‌کند.

پس از پر کردن فیلد‌های مورد نیاز، روی گزینه Continue کلیک کنید.آموزش خرید زمین در متاورس

سپس در صفحه جدید، گزینه آبی رنگ Sign را انتخاب کنید.آموزش خرید زمین در متاورس

تا اینجا کار تمام است و وارد اکانت خود در متامسک شده‌اید. حالا می‌توانید اطلاعات اکانت خود مانند تعداد توکن‌های SAND یا اطلاعات دیگر را مشاهده کنید.آموزش خرید زمین در متاورس

مرحله چهارم: کوین SAND یا ETH بخرید و به کیف پول متامسک خود انتقال دهید.

این دو ارز دیجیتال در بسیاری از صرافی‌ها موجود هستند و به راحتی می‌توانید آنها را تهیه کنید. اگر قصد خرید زمین را دارید، پیشنهاد می‌کنیم اتریوم بخرید و به کیف پول متامسک خود انتقال دهید؛ زیرا بیشتر افراد، زمین‌های خود را با اتریوم می‌فروشند.

هنگامی که رمزارز خود را خریداری کردید، باید آن را به کیف پول متامسک انتقال دهید. طبق عکس زیر، آدرس کیف پول متامسک خود را کپی کنید و کوین‌ها را به آن آدرس ارسال کنید.آموزش خرید زمین در متاورس

مرحله پنجم: یک قطعه زمین را برای خرید انتخاب کنید.

همان‌طور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، پس از اتمام مراحل بالا، قادر به خرید زمین متاورسی سندباکس خواهید بود.

امکان  فیلتر کردن زمین‌ها با گزینه‌های For sale، On Opensea و Premium وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

همان‌طور که قبلاً گفتیم، اوپن سی (Open Sea) یک بازار است که کاربران می‌توانند در آن اقدام به خرید و فروش انواع توکن‌های NFT کنند.

آموزش خرید زمین در متاورس

همان‌طور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، پس از انتخاب یک زمین دلخواه، می‌توانید به دو صورت آن را خریداری کنید: با قیمتی که به صورت ETH برای زمین تعیین شده یا با ارسال درخواست (Bid).آموزش خرید زمین در متاورس

با کلیک روی گزینه Bid، با صفحه‌ای مانند عکس زیر مواجه می‌شوید که می‌توانید پیشنهاد خود برای خرید زمین را در این قسمت وارد کنید.آموزش خرید زمین در متاورس

در صورتی که می‌خواهید از طریق بازار اوپن سی اقدام به خرید زمین سندباکس کنید، حتماً ولت متامسک خود را به آن سایت هم متصل کنید.

لینک ورود به بازار Open Sea

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به مبحث آموزش خرید زمین در متاورس به صورت قدم به قدم بپردازیم. امروزه خرید زمین در متاورس بسیار پرطرفدار شده است. قطعه‌های زمین در دنیای مجازی متاورس، به صورت توکن‌های NFT به فروش می‌رسند. نکته‌ای که قبل از خرید هر زمین متاورسی باید به آن توجه کنید، تحقیق کافی درباره پروژه آن است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments