استخراج بیت کوین با کامپیوتر خانگی

استخراج بیت کوین با کامپیوتر خانگی امکان پذیر است.

زمان مطالعه: 5 دقیقه

همیشه هدف انسان‌ها از کسب درآمد ایجاد رفاه و آسایش در زندگی شخصی و کاری بوده است. این هدف گاهی انسان را به سمتی پیش می‌برد که به کسب درآمد از راه‌های آسانتر نیز فکر می‌کند و خب قطع به یقین شما که در حال خواندن این مقاله هستید، هم به دنبال کسب درآمد از طریق بیت کوین هستید و هم به دنبال راهی ساده‌تر برای رسیدن به این هدف. ما در این مقاله سعی می‌کنیم که به شما کمک کنیم تا راحت‌ترین راه رسیدن به بیت کوین را پیدا کنید و از زاویه‌های مختلف به مقوله استخراج بیت کوین با کامپیوتر خانگی بپردازیم.

در سال‌های ابتدایی ظهور بیت کوین، استخراج این رمزارز رونق چندانی نداشت، چرا که خیلی از مردم دنیا بطور کلی با این پدیده آشنایی نداشتند. آنهایی هم که آشنایی مختصری داشتند، چندان به استخراج بیت کوین فکر نمی‌کردند، زیرا امیدی به آینده آن نداشتند و در تصورشان هرگز نمی‌گنجید که پروژه ارزهای دیجیتالی به سرانجام برسد و سودآوری خاصی برایشان داشته باشد. به همین دلیل بسیاری از این افراد نیز پیگیر استخراج بیت کوین نشدند و این عدم اعتماد اکثریت، به سود آنهایی تمام شد که به آن اعتماد کردند و اقدام به ماینینگ بیت کوین کردند. پرواضح است که در هر تجارتی، افرادی که از ابتدا به آن تجارت می‌پیوندند رقبای کمتری خواهند داشت و رقیب کمتر یعنی درآمد بیشتر.

اگر بخواهیم به نحوه استخراج بیت کوین در سال‌های اولیه بپردازیم باید بگوییم که در آن سال‌ها استخراج بیت کوین از طریق همین رایانه‌هایی که در منزل اکثر ما وجود دارد، صورت می‌گرفت. پس استخراج بیت کوین با کامپیوتر خانگی امکان پذیر است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

استخراج بیت کوین با کامپیوتر خانگی

اما سوال اینجاست که آیا این مقوله به صرفه هست یا خیر؟

اجازه بدهید قبل از پاسخ به این سوال به موضوعی بپردازیم که کمتر از آن اطلاع دارید، آنهم پاداش تکمیل بلاکچین است. زمانی که شما به صورت انفرادی یا گروهی اقدام به ماینینگ می‌کنید، در اصل در حال تکمیل زنجیره بلاکچین هستید و به محض تکمیل این فرایند، زنجیره بلاکچین شروع به بروزرسانی می‌کند و با این بروزرسانی شما مشمول دریافت پاداش می‌شوید. این پاداش در حال حاضر 12.5 بیت کوین است که بین همه تکمیل‌کنندگان توزیع می‌شود. حال نکته قابل تامل این موضوع اینجاست که بر اساس سیاست‌های ساتوشی ناکاموتو این پاداش تا اواخر سال 2020 به نصف تقلیل پیدا می‌کند و این روند قرار است هر 4 سال 1بار تکرار شود، یعنی در سال 2024 این عدد به 3.12 بیت کوین خواهد رسید. این یعنی افرادی که در ابتدای پیدایش بیت کوین به استخراج آن می‌پرداختند پاداشی معادل 50 بیت کوین دریافت می‌کردند و خب با توجه به کم بودن رقبا ارزش این پاداش بسیار بسیار بالاتر از حال حاضر بوده است.

پس کسانی که با استفاده از کامپیوتر اقدام به استخراج بیت کوین می‌کردند، از این تجارت سود شایانی کسب می‌کردند.

به مرور با افزایش آگاهی مردم نسبت به اینگونه ارزها و همچنین میل غریزی افراد به افزایش درآمد و ارتقا سطح رفاه در زندگی، هر روز بر تعداد استخراج‌کنندگان بیت کوین افزوده شد و مسیری که مانند خیابانی خلوت بود تبدیل به خیابانی پر از ترافیک شد و سرعت استخراج در آن کم و عبور و مرور در آن سخت شد. با سخت شدن این فرایند و اشتیاق روزافزون مردم نسبت به کسب درآمد از طریق بیت کوین، استفاده از کامپیوتر‌ها برای انجام ماینینگ گسترش یافت و هر روز بر تعداد این افراد افزوده شد و کار برای استخراج‌کنندگان سخت‌تر از پیش شد؛ چرا که در این زنجیره سازی سرعت حرف اول را می‌زد. بعدها سیستم‌هایی با سرعت بالاتر روانه بازار شد چرا که در آنها به جای استفاده از CPU از پردازشگرهای GPU استفاده می‌شد. با این تحول بار دیگر سرعت استخراج بیت کوین افزایش یافت و استفاده از سیستم‌های خانگی رونق گرفت.

در همین سال‌ها بود که لپ‌تاپ‌ها نیز به این عرصه پا گذاشتند و به این روند سرعت بخشیدند. اما این همه ماجرا نبود و دارندگان گوشی‌های هوشمند نیز به فکر کسب درآمد از طریق ماین بیت کوین برآمدند. حالا استخراج‌کنندگان زیادی در این خیابان در حال تردد بودند و سرعت دستیابی افرادی که از طریق کامپیوتر خانگی، بیت کوین استخراج می‌کردند کمتر شد.

امروزه با پیدایش دستگاه‌های ASIC در صنعت ماینینگ تقریبا بیشتر بار استخراج بیت کوین‌ها بر دوش این دستگاه‌هاست و به طبع، سهم صاحبان دستگاه‌های ماینر از این بازار عظیم بسیار بیشتر از افرادی است که به استخراج بیت کوین با رایانه شخصی و خانگی می‌پردازند.

استخراج بیت کوین با رایانه شخصی

برنامه‌های استخراج بیت‌کوین با کامپیوتر خانگی

اگر استخراج بیت کوین برای شما جنبه شوخی و یا سرگرمی دارد و نمی‌خواهید از طریق بیت کوین به درآمد برسید، می‌توانید از طریق نصب برنامه‌هایی که در ذیل به آنها اشاره می‌کنیم به ماین بیت کوین بپردازید.

قبل از استفاده از برنامه‌های استخراج، به طور کامل آن‌ها را بررسی کنید. مسئولیت بررسی صحت و اعتبار برنامه‌های استخراج به عهده کاربران گرامی می‌باشد.

EasyMiner

این نرم افزار با زبان برنامه نویسی C نوشته شده است به همین دلیل با اکثر سیستم عامل‌ها سازگاری خوبی دارد. از نکات مثبت این نرم افزار می‌توان به مواردی ازجمله: پشتیبانی از استخرهای متعدد و همچنین رابط کاربری ساده آن اشاره کرد.


CryptoTab

cryptotab

کریپتوتب مرورگری است که قابلیت استخراج ارز دیجیتال بیت کوین را به شما هدیه می‌کند.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که بطور کلی آیا استفاده از کامپیوتر خانگی برای استخراج همه رمزارزها به صرفه نیست؟

هر چند پاسخ قاطعی به این سوال نمی‌توان داد اما بر اساس تجربیات ما شاید بتوان از کامپیوترهای خانگی یا لپ‌تاپ‌ها برای استخراج ارزهایی که سختی شبکه کمتری دارند، استفاده کرد. مثلا شما می‌توانید برای شروع به استخراج دوج کوین و یا مونرو بپردازید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

استخراج بیت کوین با کامپیوتر